2020-10-12, 10:41
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
"Bakslag", som att det har vsrit några hittills?
Utom möjligtvis leveransproblem, men då vi är i en pandemi som påverkar allt är det inte så oväntat.

Vad är det med dig? Känns som att du bara går in i konsolltrådarna och letar fel hela tiden.
pC mAsTeR rAcE!1
Citera
2020-10-12, 11:04
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
"Bakslag", som att det har vsrit några hittills?
Utom möjligtvis leveransproblem, men då vi är i en pandemi som påverkar allt är det inte så oväntat.

Vad är det med dig? Känns som att du bara går in i konsolltrådarna och letar fel hela tiden.
nä då, belyser bara fakta såsom att nästa grej kom nu, dina psvr spel till ps4 kan icke användas med ps5 kamera, då får då anlsluta adapter..ännu en grej..

https://www.fz.se/nyhet/284658-playstation-5-kameran-kan-inte-anvandas-for-psvr-spel
Citera
2020-10-12, 11:12
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
nä då, belyser bara fakta såsom att nästa grej kom nu, dina psvr spel till ps4 kan icke användas med ps5 kamera, då får då anlsluta adapter..ännu en grej..

https://www.fz.se/nyhet/284658-playstation-5-kameran-kan-inte-anvandas-for-psvr-spel

Äger man en PSVR så äger man redan PS4 cameran, och adaptern ger de gratis till alla PSVR ägare: https://www.pushsquare.com/news/2020/08/ps4s_camera_will_require_a_free_adaptor_for_ps5
Citera
2020-10-12, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
nä men varför släpper man en ny konsoll när världen ser ut som den gör? så jävla idiotiskt...
Hur tänker du nu, måste vara absolut bästa läget att sälja konsoler under en pandemi när en massa folk måste sitta hemma, men ändå får diverse stöd och pengar att sitta på...
Citera
2020-10-13, 09:24
Medlem
Citat:

Ser du det som ett problem eller vad? Konsolen kan inte heller användas utan ström, man måste koppla in en sladd i väggen! 😯😯

😛
Citera
2020-10-13, 21:34
Medlem
Har inte själv förbokat än, dum som man är. Någon som sitter på några bra tips på sidor eller butiker där man kanske kan lyckas plocka upp runt release? Chansen känns ju minimal, men ändå. Bestämde mig dumt nog för att avvakta eftersom att det ibland visar sig att första upplagorna av konsolen kan ha problem, även om garantin oftast löser kostnaden så finner jag det smådrygt att skicka konsolen på reparation. (Xbox 360 red ring of death 4 gånger första året)
Citera
2020-10-13, 22:08
Medlem
Citat:

Är du riktigt intresserad av VR så skulle jag ju föreslå att du investerar i det på PC istället. Dessutom ingår adaptern.

Jag osar en xbox fanboy här. folk köper huvudsakligen PS5 för en sak, och det är spelen. Sony har byggt upp ett (för tillfälllet) oslagbart bibliotek i majoritetens tycke. Vid release får vi Demons souls, SM Miles Morales (också på ps4, men ändock ps exklusivt) och Godfall, och då är det bara dom tre spelen jag själv är intresserad av. Utöver det har vi nästa God of War på ingång samt horizon forbidden west. För att inte nämna alla andra grymma spel som redan funnits ute länge som är exklusivt till playstation, Såsom Bloodborne, uncharted och the last of us.
Citera
2020-10-13, 22:12
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingmeister
Har inte själv förbokat än, dum som man är. Någon som sitter på några bra tips på sidor eller butiker där man kanske kan lyckas plocka upp runt release? Chansen känns ju minimal, men ändå. Bestämde mig dumt nog för att avvakta eftersom att det ibland visar sig att första upplagorna av konsolen kan ha problem, även om garantin oftast löser kostnaden så finner jag det smådrygt att skicka konsolen på reparation. (Xbox 360 red ring of death 4 gånger första året)

Det är kört för att plocka vid release, inte ens alla som förbokade får maskinen nu i november, du får nog vänta till sommaren för att få en maskin
Citera
2020-10-13, 23:08
Medlem
Mouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är kört för att plocka vid release, inte ens alla som förbokade får maskinen nu i november, du får nog vänta till sommaren för att få en maskin
Till sommaren måste väl vara att ta i? Eller?
Citera
2020-10-13, 23:22
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingmeister

Tror inte det finns nånstans att få vid release. Kaaanske på några udda hemsidor som inte är populära, men är nog omöjligt annars.

Jag fick PS4 med HDMI port som inte funkade från ginza ungefär vid release, så var bara att skicka tillbaka skiten och få pengarna tillbaka, sen fick jag vänta snällt och tålmodigt tills någon butik fick in konsolerna på lager igen, vilket dröjde någon månad...
Citera
2020-10-14, 00:43
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouse

Kom ihåg att det är Corona tider, förvänta dig april som tidigast men förvänta dig lika så juli eller augusti
Citera
2020-10-14, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouse

Vad jag har hört lutar det ju tyvärr mot det, ska spana runt lite i några lokala småbutiker, chansen att dom ska lyckas få in några exemplar är nog nära noll, men värt ett försök ändå, annars blir det bara till att vänta ett halvår. Tur att man har en jävla massa spel i backlogen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in