2020-10-09, 01:10
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Erfarenhet? Av vad? Pandemier?

Ja precis inte mycket att göra åt . Finns inte mycket spela heller lagom till release skulle va demon souls utöver det ser det mager ut. Man får plöja lite Gamepass på X så länge.
Citera
2020-10-09, 04:42
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Jag beställde ca 1,5 månad efter dig, nångång senare i september och i mitt mail står det "... enligt den information vi fått från Sony kommer du inte få tilldelning innan jul."

Nu blir jag ännu mer sur på elgiganten. Jag hade jobbat natt men stannade uppe till 10 för att kunna förbeställa. La en i varukorgen, gick vidare till betalning och då började problemen. Först kunde de inte få upp nån info om mig när jag skrev in mitt personnr, sen när jag skrev in allt manuellt och skulle gå vidare till betalningsalternativ och leverans så ville de att jag skulle välja leveransalternativ men det fanns inget att välja, så jag var fast där. Försökte igen och igen. Gjorde ett försök på iPaden istället för datorn, men samma skit igen... vips kommer det upp en text där det står att en produkt som jag har i varukorgen är slutsåld

Aja, blir som med PS4 när den kom ut. Visste inte om jag ville köpa eller inte, så fick vänta någon månad efter relase innan jag fick tag på en då jag aldrig förbokade. Har jag orkat vänta så länge på PS5 så klarar jag väl mig nån månad till...
Min sambo beställde i juli i år 😁 och fick samma meddelande som du från Webbhallen. Däremot hängde han på låset när Elgiganten släppte sin förhandsbeställning och lyckades knipa ett exemplar så förhoppningsvis får vi på release via dem.
Den från Webbhallen får dock ligga kvar då hans syrra gärna tar den när den kommer, om det inte dröjer allt för länge då☺️
Citera
2020-10-09, 09:38
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Erfarenhet? Av vad? Pandemier?

nä men varför släpper man en ny konsoll när världen ser ut som den gör? så jävla idiotiskt...
Citera
2020-10-09, 09:40
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
nä men varför släpper man en ny konsoll när världen ser ut som den gör? så jävla idiotiskt...

För att det har varit planerat i flera år, håller med om att de borde skjuta på när den skulle släppas till nästa år men det var troligen försent för att göra det speciellt då Microsoft inte backar de heller
Citera
2020-10-09, 10:44
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Troligen pga kontrakt med GPU och CPU-tillverkarna om när och hur de ska få betalt.
Citera
2020-10-09, 13:31
Medlem
Besticks avatar
Ingen som bokat PS5 från CDON? Kollega bokade därifrån i somras (tror i juli nån gång) och han har blivit lovad en vid releasen.
Citera
2020-10-09, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Ja precis inte mycket att göra åt . Finns inte mycket spela heller lagom till release skulle va demon souls utöver det ser det mager ut. Man får plöja lite Gamepass på X så länge.
Det skulle vara RE8 men det kommer till ps4 nu också.
Citera
2020-10-09, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Ingen som bokat PS5 från CDON? Kollega bokade därifrån i somras (tror i juli nån gång) och han har blivit lovad en vid releasen.

Nej tyvärr så bokade man ju från Webhallen..... 10e Juni. Lär få vänta länge...
jag la en förbokning på Media Markt för två dagar sedan, man har ju inga större förhoppningar men bättre än inget...

Vid ps4ans release fick jag tag på en engelsk bundle med killzone från Ginza dagen innan release.
Så man kan nog hålla utkik på vissa sidor, det kan ju vara så att de får in några enheter dagar innan release.
Citera
2020-10-09, 20:28
Medlem
var glad att du inte bokade ifrån cdon, den firman har gått ned sig fullständigt och jag skulle bli förvånad om man får en ps5 därifrån över huvud taget.
Citera
2020-10-10, 09:04
Medlem
Bluebeast72s avatar
Nästa bakslag: Endast 3d ljud via hörlurar vid lansering..glömde man bort ljudbiten?

https://www.sweclockers.com/nyhet/30556-playstation-5-stoder-endast-3d-ljud-via-horlurar-vid-lanseringen

Leveransproblemen kommer kanske bestå till sommaren 2021:

https://www.fz.se/nyhet/284627-leveransproblem-for-playstation-5-kan-besta-till-sommaren
Citera
2020-10-10, 17:30
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Nästa bakslag: Endast 3d ljud via hörlurar vid lansering..glömde man bort ljudbiten?

https://www.sweclockers.com/nyhet/30556-playstation-5-stoder-endast-3d-ljud-via-horlurar-vid-lanseringen

https://www.fz.se/nyhet/284627-leveransproblem-for-playstation-5-kan-besta-till-sommaren

Vad spelar det för roll om det kommer en uppdatering för 3D ljud lite senare? Det enda du gjort i denna och XSX tråden är att klaga. Är du avundsjuk för att ni "PC Master Race" måste slänga upp minst 20 000 kr för att komma i samma nivå som PS5/XSX?
Citera
2020-10-12, 08:21
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72

"Bakslag", som att det har vsrit några hittills?
Utom möjligtvis leveransproblem, men då vi är i en pandemi som påverkar allt är det inte så oväntat.

Vad är det med dig? Känns som att du bara går in i konsolltrådarna och letar fel hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in