2020-10-13, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
"Du vill få fram fakta om alla som kan vara syndabocken (antar du menar mördaren). Du har överhuvudtaget inte presenterat några som helst fakta som gör att huvamannen platsar bland de misstänkta. "

Vad ska jag ge för fakta när jag vill ha fakta?Jag kan presentera att SD e dum och det är all fakta jag har tyvärr( och även det är osäkert).

"Nu har jag läst att bärgaren ca kl 02 10 såg huvamannen och befann sig ungefär 2,4 km från avrättningsplatsen. Att han inte hört av sig till polisen kan bero på att han är ovetandes om att han skulle bli intressant från vissa håll. Han kan tycka det obegripligt med tanke på tids- och rumsavstånd från avrättningsplatsen."

Återigen,du har bott här bra många fler år än mig och kommer med så dålig fakta.Du e ju mindre påläst än jag. Huvamannen sågs ca 22.30 och det finns i tråden dom sista dagarna och avståndet jag fått hitills är 400m men om det stämmer vet jag inte.
Att han inte har hört av sig kan bero på mycket och hur mycket är väl inte intressant men jag har förstått att om han så stod blodig 1m ifrån LW så kan man bortse från honom så då avskriver man honom och tar nästa istället.Inga problem och svaren lär bli lika charmiga som dina är för jämnan.

"Nä, lösa boliner duger inte. Det måste finnas någon substans i vem man tror eller inte tror kan vara den skyldige.Tråden är full med sådan substans."

Nä det gör inte det så nu ska du få något som får dig att tappa hakan.-SD är dum,han manipulerar

"Du säger dig inte ha något nämnvärt intresse i detta fall. Dina 239 inlägg (om jag räknat rätt) säger något annat."

Mitt intresse ligger i några av folket som skriver här.Jag tycker dom e jättekloka o eftertänksamma med en massa frågor.

Men nu börjar kvällspasset: SD manipulerar för er som inte vet om det

Menar du att SD manipulerar här i tråden?

Du vill ge intryck av att du vet nästan ingenting om mordet på LW. Men den den tid du lagt ned här och efter dina (då) 239 inlägg måste väl något ha fastnat i din skalle? Så jag tror att du kan mer än vad du vill ge sken av. Ett test: Vem uttryckte "Det är bara jag som vet om jag.....", "Hoppas du får en plågsam och utdragen död", ". Det var väl inte så svårt? Eller hur?

Har du hunnit läsa om LWs skador vid avrättningen? Flera sårskador med underliggande frakturer. Tre kraftiga våldsmoment i form av slag med hårt föremål mot huvudet vänstra sida (där tinningen och squama är beläget) och ett kraftigt slag mot vänstra ögonregionen. Vidare bl a frakturer på fingrarna. Sammanlagt minst 17 slag med hårt föremål utdelades på LW. Är den infon bekant?
Citera
2020-10-13, 23:01
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, vad är det han vill egentligen?
Det framstår som att han som du säger vill tvinga fram ett grattis, trots alla blockningar.
Obehagligt hur mycket planläggning bakom varje steg han tar.
MGM försökte ett år före mordet trixa med LW:s dator - och lösenord:
2017-05-02 - A164 Del B, s. 736ff:
Citera
2020-10-13, 23:17
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
/.../ Hur var det nu, när gick HD på "lyssna på livet", Lenas tur på geoturen? Frågan är inte ställd till dig, blev så här när jag kom att tänka på "galen".
Loggades av MGM 170626: https://coord.info/GLW77C7T
HD 180508: https://coord.info/GLVQTVWA
JG 180514: https://coord.info/GLVTX70B

Mindre än en vecka före mordet:
Citera
2020-10-14, 00:10
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandared
Hej.

Som vi alla vet så har Åklagaren överklagat Tingsrättens beslut, och hennes överklagan finns här i tråden nånstans. Idag på kontoret öppnade jag en låda där jag hittade ett dokument som jag tror är Stefans och försvarets bemötande av denna överklagan. Har ingen aning om ifall detta dokument redan finns i tråden, men jag delger er det ändå.

Finns dokumentet redan i tråden så är det bara att scrolla förbi.

Tänk vad man kan hitta i lådorna på kontoret.

https://docdro.id/uVz2qsv

Tack, äntligen lite ny info.

Så nu ska de äntligen visa SDs platshistorik för 11-12 maj och 14-15 maj. Undrar vad de kommer visa som ska bevisa att SD är oskyldig?

Varför är det så viktigt för försvaret att ifrågasätta tidpunkten för när LW mördades?

Längst ner på sid 7, om LWs Telegram konto i sidomaterialet och brister i utredningen, vad kan menas med det?
Citera
2020-10-14, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Han var smartare än huvamannen:

Han är rolig den där SD! "Framstår som jag ljuger"!

Vid tiden han skriver det här till LW har det gått några månader efter att HD avslöjat affären.

SD/LW har använt sig av hemliga ställen att skriva till varandra som inte HD kommer åt. Varför nöjer han sig inte med det? Nu vill han att LW ska vara den som framstår i dålig dager (ännu mer) och tar kontakt med honom.

SD var nog orolig för att HD hade sänkt garden gentemot LW nu när (som hon trodde) de inte hade kontakt längre. Hade inte varit helt bekvämt för honom om damerna i fråga skulle börja prata med varandra igen.

Varför svarade han inte HD att LW skickat grattis om han tyckte att det var så viktigt, kan ha sagt att han raderat grattis-smset (om HD ville se det svart på vitt). Nej visst nej... han ville inte ljuga.
Citera
2020-10-14, 06:35
Medlem
landbandys avatar
När SD:s försvarsadvokat yttrade : -Jag vet att det inte var SD som gjorde detta .
Då undrar jag hur man skall kunna tro på det en försvarsadvokat säger , eftersom han säger ju de saker som gynnar hans klient .
Försvarsadvokaten var ju inte där på plats när det hände , så hur kan han veta något överhuvudtaget , eftersom han inte är ett vittne till det hela ?
Citera
2020-10-14, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Loggades av MGM 170626: https://coord.info/GLW77C7T
HD 180508: https://coord.info/GLVQTVWA
JG 180514: https://coord.info/GLVTX70B

Mindre än en vecka före mordet:

De bedrägliga cacharna! S coords för Ls wig är från juni -18, men han skriver in -17 på nätet. Weird. Varken han eller H har bifogat ett foto som var krav för att få logga. J har väl på Hs inrådan bifogat ett gammalt foto. Sicket gäng! Fuska för att få geocoins. Patetiskt! Skämskudde!
Citera
2020-10-14, 06:50
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Tack, äntligen lite ny info.

Så nu ska de äntligen visa SDs platshistorik för 11-12 maj och 14-15 maj. Undrar vad de kommer visa som ska bevisa att SD är oskyldig?

Varför är det så viktigt för försvaret att ifrågasätta tidpunkten för när LW mördades?

Längst ner på sid 7, om LWs Telegram konto i sidomaterialet och brister i utredningen, vad kan menas med det?

Det fetade har jag grubblat mycket över, men jag har inte kommit fram till något svar.
Så: varför tror inte försvaret att LW mördades vid den tidpunkten som åkl menar att det skedde?
Citera
2020-10-14, 07:06
Medlem
landbandys avatar
Vad jag önskade att en utav polisens sökhundar hade slitit sig och rusat iväg bakom planket då när de var där , då hade de kanske kunnat fastställt när hennes död infann sig med mer bestämdhet , visst StudebakerHog666?
Senast redigerad av landbandy 2020-10-14 kl. 07:13.
Citera
2020-10-14, 07:20
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Vad jag önskade att en utav polisens sökhundar hade slitit sig och rusat iväg bakom planket då när de var där , då hade de kanske kunnat fastställt när hennes död infann sig med mer bestämdhet , visst StudebakerHog666?

Ja det hade säkert underlättat.
Allt som gått galet i utredningen ställer till det.
Framförallt att man inte kopplade ihop ”skrikvittnenas” larmsamtal 14/5 med anmälan 15/5 om försvunnen kvinna. Det är obegripligt, varken mer eller mindre.

Har det utretts? Har man gått igenom rutinerna? Har det hänt nåt i den delen?
Citera
2020-10-14, 07:26
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ja det hade säkert underlättat.
Allt som gått galet i utredningen ställer till det.
Framförallt att man inte kopplade ihop ”skrikvittnenas” larmsamtal 14/5 med anmälan 15/5 om försvunnen kvinna. Det är obegripligt, varken mer eller mindre.

Har det utretts? Har man gått igenom rutinerna? Har det hänt nåt i den delen?

Ingen aning , och det verkar polisen inte vilja informera om.

Antar att det måste kännas kymigt nu efteråt för de som inte gav sig iväg på checkning utav skriken ?

För på en sådan kväll är det ju inte mycket partajande att ta hand om för polisen , annat hade det ju varit om det varit en fredags eller lördagskväll ....

De kan inte ha uppfattat allvaret i skriken såsom de uppfattades utav vittnena !
Senast redigerad av landbandy 2020-10-14 kl. 07:36.
Citera
2020-10-14, 07:41
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ingen aning , och det verkar polisen inte vilja informera om.

Antar att det måste kännas kymigt nu efteråt för de som inte gav sig iväg på checkning utav skriken ?

För på en sådan kväll är det ju inte mycket partajande att ta hand om för polisen , annat hade det ju varit om det varit en fredags eller lördagskväll ....

De kan inte ha uppfattat allvaret i skriken såsom de uppfattades utav vittnena !

Dagen efter borde i alla fall någon ha gjort en koppling mellan de två händelserna!

Ofattbart att så inte skedde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in