2020-10-12, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
F'låt men jag har ingen intresse av att ha en MGM utan jag samlar bara info ifrån tråden.Huvamannen har nämnts,har avvikit,inte hört av sig och troligen varit rätt nära brottsplatsen.Så han/hon är bara en av många som man kan gräva om eller om det inte redan har gjorts?

Jag e inte desperat då jag inte har någon nämnvärt intresse i detta fall.Jag vill få fram fakta om alla som kan vara syndabocken.Du får gärna borra i huvudet i sanden gällande SD men som tur e så ere fritt fram och ägna sitt intresse åt flera olika håll.
SD blir inte fälld,dom har ju inget på han och hur det än må va bli så ere inget jag bryr mig nämnvärt om.Om alls.
Berätta något intressant om SD som inte har varit på tapeten ännu?

Du vill få fram fakta om alla som kan vara syndabocken (antar du menar mördaren). Du har överhuvudtaget inte presenterat några som helst fakta som gör att huvamannen platsar bland de misstänkta.

Självklart står det var och en fritt att ägna sitt intresse åt olika håll. Likaså att ha synpunkter på inlägg. Det är ju därför denna tråd lever.

Nu har jag läst att bärgaren ca kl 02 10 såg huvamannen och befann sig ungefär 2,4 km från avrättningsplatsen. Att han inte hört av sig till polisen kan bero på att han är ovetandes om att han skulle bli intressant från vissa håll. Han kan tycka det obegripligt med tanke på tids- och rumsavstånd från avrättningsplatsen.

Nä, lösa boliner duger inte. Det måste finnas någon substans i vem man tror eller inte tror kan vara den skyldige.Tråden är full med sådan substans.

Du säger dig inte ha något nämnvärt intresse i detta fall. Dina 239 inlägg (om jag räknat rätt) säger något annat.
Citera
2020-10-12, 21:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag undrade just om jag skulle få någon guldstjärna eller fotvandring till Rinkeby för det där inlägget. Tack nötis.

Givet att HD inte är psykopatmöller eller -madsen eller värre ändå så kan hon inte vara involverad i förväg. Det finns inget att vinna, bara saker att förlora. Vilket i så fall skulle göra brottet utstuderat ondskefullt. Detsamma skulle gälla SD om han o HD var tajta nog för att planera det hela. Då skulle det inte finnas skäl nog. På ett plan är det självklart. På ett annat lätt omtumlande eftersom det är det enda som ger motivet till det trots allt inträffade en tydlig kontur. Och motivets hemvist.

Sen då är tillit o förtroende sköra och svävande ting, många gånger, vilka kräver oupphörlig närvaro, arbete och an-svar. Och lite till. Det är inte vilken walk in the park som helst. Den är lätt att tappa mellan fingrarna. Och allt det där...

Du får absolut en guldstjärna där!
Det var en knepig och klok slutsats du drog där.

Nu finns det alltid vrickade människor, som hur konstigt det än låter, går ihop för att mörda, men i det här fallet känns din slutsats den rätta.

Och som du sa; mordet har karaktären av att "SD som städar runt egen port".
Citera
2020-10-12, 21:48
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Du vill få fram fakta om alla som kan vara syndabocken (antar du menar mördaren). Du har överhuvudtaget inte presenterat några som helst fakta som gör att huvamannen platsar bland de misstänkta.

Självklart står det var och en fritt att ägna sitt intresse åt olika håll. Likaså att ha synpunkter på inlägg. Det är ju därför denna tråd lever.

Nu har jag läst att bärgaren ca kl 02 10 såg huvamannen och befann sig ungefär 2,4 km från avrättningsplatsen. Att han inte hört av sig till polisen kan bero på att han är ovetandes om att han skulle bli intressant från vissa håll. Han kan tycka det obegripligt med tanke på tids- och rumsavstånd från avrättningsplatsen.

Nä, lösa boliner duger inte. Det måste finnas någon substans i vem man tror eller inte tror kan vara den skyldige.Tråden är full med sådan substans.

Du säger dig inte ha något nämnvärt intresse i detta fall. Dina 239 inlägg (om jag räknat rätt) säger något annat.
"Du vill få fram fakta om alla som kan vara syndabocken (antar du menar mördaren). Du har överhuvudtaget inte presenterat några som helst fakta som gör att huvamannen platsar bland de misstänkta. "

Vad ska jag ge för fakta när jag vill ha fakta?Jag kan presentera att SD e dum och det är all fakta jag har tyvärr( och även det är osäkert).

"Nu har jag läst att bärgaren ca kl 02 10 såg huvamannen och befann sig ungefär 2,4 km från avrättningsplatsen. Att han inte hört av sig till polisen kan bero på att han är ovetandes om att han skulle bli intressant från vissa håll. Han kan tycka det obegripligt med tanke på tids- och rumsavstånd från avrättningsplatsen."

Återigen,du har bott här bra många fler år än mig och kommer med så dålig fakta.Du e ju mindre påläst än jag. Huvamannen sågs ca 22.30 och det finns i tråden dom sista dagarna och avståndet jag fått hitills är 400m men om det stämmer vet jag inte.
Att han inte har hört av sig kan bero på mycket och hur mycket är väl inte intressant men jag har förstått att om han så stod blodig 1m ifrån LW så kan man bortse från honom så då avskriver man honom och tar nästa istället.Inga problem och svaren lär bli lika charmiga som dina är för jämnan.

"Nä, lösa boliner duger inte. Det måste finnas någon substans i vem man tror eller inte tror kan vara den skyldige.Tråden är full med sådan substans."

Nä det gör inte det så nu ska du få något som får dig att tappa hakan.-SD är dum,han manipulerar

"Du säger dig inte ha något nämnvärt intresse i detta fall. Dina 239 inlägg (om jag räknat rätt) säger något annat."

Mitt intresse ligger i några av folket som skriver här.Jag tycker dom e jättekloka o eftertänksamma med en massa frågor.

Men nu börjar kvällspasset: SD manipulerar för er som inte vet om det
Senast redigerad av 7.2PaRichterskalan 2020-10-12 kl. 21:56.
Citera
2020-10-12, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är nog svårt att så här långt efter finna denna person, om han inte bor i området. Vittnet är ju inte ens riktigt säker på dagen från början av förhöret.

Förhör 16 maj- 18:

"Vad gjorde du i måndags?
Jag jobbade kväll. Kom hem ca:22.15
Vad gjorde du när du kom hem?
Jag lade mig.
Sov du hela natten?

2018-05-16 13:25 13:49

Ja, jag sov. Det är rätt dött här. Fast i måndags kväll, eller om det var i tisdags kväll gick jag
ut med hunden när jag kommit hem. Då mötte jag en man som vände när han såg mig. Jag
tänkte att han var hundrädd.

Om du tänker efter, tisdag kväll var igår. Var det igår du mötte mannen?
Nej, det var i måndags, ca: 22.30
"

Jag misstänker att förundersökningsledaren inte hade en aning om att detta vittnesmål skulle vara så viktigt, eftersom försvaret hakade på där.

Nu hoppas jag att den nya strategin som åklagaren kommer att köra, kommer att visa att det inte är rimligt att det är random gubbe, luva, påse eller inte.

Någon loggar in 05:34 på Lenas One mail, någon har alla möjliga saker emot sig. Det är inte Mr x den eller Mr x den som har en djup konflikt och en patologisk relation med dödshot hit och dit.

Önskar att åklagarna hade bildbevis som visade att Lena hade sin saknade ring på sig på polishuset eller ännu senare.

Var är ringen?

Vem i hennes krets skulle vilja ta hennes telefon och kunna radera saker? Vem vill ha hennes ring? Vem kan hennes kod till huset och vem kan hennes koder till olika sociala media.

Vem skulle hon följa med till planket, vem känner till planket och området?

Nej.
Jag fattar inte hur vissa bara kan tro att det är någon annan.
"Nej.
Jag fattar inte hur vissa bara kan tro att det är någon annan."

Vem ere som tror att det e någon annan?: )
Själv har jag inte en susning vem som hade livet av LW.
Vet du vem det var?
Citera
2020-10-12, 22:27
Medlem
Motorvägsmannen?Ingen suspekt alls?Ett psykfall som rört sig runt området hela kvällen/natten?
Om han var helt borta i knoppen kan han likväl vandrat omkring med ett mordvapen i påsen?Nej?

Man fick aldrig tag i han heller antar jag?Bara att avskriva antar jag.Dom flesta människor brukar väl irra runt på motorvägar på nätterna så inget konstigt där inte.Och hade han haft ett basebollträ så var han bara på väg hem från träningen?

Jag antar att dessa 15-30 män med respektive är ointressant också för själva mordet på LW?

Nu e jag själv här igen,men jag kan surra om SD om det är till nån hjälp?
Citera
2020-10-12, 22:32
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Du får absolut en guldstjärna där!
Det var en knepig och klok slutsats du drog där.

Nu finns det alltid vrickade människor, som hur konstigt det än låter, går ihop för att mörda, men i det här fallet känns din slutsats den rätta.

Och som du sa; mordet har karaktären av att "SD som städar runt egen port".

Tack!

Ja om det blev så värst mycket renare kan man förstås tvista. Men det lär ju vara den logiken.
Citera
2020-10-12, 23:52
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Motorvägsmannen?Ingen suspekt alls?Ett psykfall som rört sig runt området hela kvällen/natten?
Om han var helt borta i knoppen kan han likväl vandrat omkring med ett mordvapen i påsen?Nej?

Man fick aldrig tag i han heller antar jag?Bara att avskriva antar jag.Dom flesta människor brukar väl irra runt på motorvägar på nätterna så inget konstigt där inte.Och hade han haft ett basebollträ så var han bara på väg hem från träningen?

Jag antar att dessa 15-30 män med respektive är ointressant också för själva mordet på LW?

Nu e jag själv här igen,men jag kan surra om SD om det är till nån hjälp?

Nu över till 10000 kr frågan. Hur lyckades en sinnessjuk motorvägsman att lura ut LW från huset och ner till BP med ett basebollträ i handen??
Citera
2020-10-13, 08:01
Medlem
Citat:
"bara jag vet" är intressant för när det passar så talar SD sanning och när det inte passar så ljuger SD.
Man bara väljer det som passar ens agenda bäst för dagen.

Vad har SOA med brottet eller sin dotters sexliv att göra?Har din farsa suttit stämpel på dig efter dina snesteg?
HD hade en fin vän i sillen men en relation var aldrig aktuell vilket hon påpekar tydligt i fup och till sillen.
Sådärdå,då kan vi gå vidare

Att SD säger sanningen när han säger "bara jag vet" så är det så klart sanningen. Det är bara han som vet oavsett om han är mördare eller ej.
Hur tänker/menar du när du säger att "man bara väljer det som passar ens agenda bäst för dagen"?

SOA har inget med brottet eller med HD:s sexliv att göra (det har jag aldrig skrivit/trott). Att han som pappa/morfar tycker att det är OK att någon sviker/ljuger/behandlar barnbarnen som skit är dock märkligt! Om han vet/misstänker/döljer något som är till nackdel för SD/HD är för mig en öppen fråga.

HD hade mer än bara vänskap med sillen, de hade en affär (inkl sex) och hon skrev många fina sms till honom som nog fick honom att tro på en fortsättning. Han fick vetskap (via HD) hur SD behandlade henne. Sillen fick mycket vetskap via FUP (gällande HD/SD:s konstiga relation) som var nyheter för honom det är vad jag tror.
Citera
2020-10-13, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Nu över till 10000 kr frågan. Hur lyckades en sinnessjuk motorvägsman att lura ut LW från huset och ner till BP med ett basebollträ i handen??
Du ställer frågor till en okunnig i ämnet?Är det fakta att LW lämnat sitt hem för att man lurat ut henne?
Hon kan inte ha kommit ihåg något som gjorde att hon måste ut?Det är så dåligt med fakta om allt förutom SD så det är svårt att veta vad som är vad.

Mitt svar e att den sinnesjuke stött på LW därute.

OffT
Okej,då börjar morgonpasset med min vän som delar ut priser men aldrig gör rätt för sig.Var e brödrosten?
Citera
2020-10-13, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Att SD säger sanningen när han säger "bara jag vet" så är det så klart sanningen. Det är bara han som vet oavsett om han är mördare eller ej.
Hur tänker/menar du när du säger att "man bara väljer det som passar ens agenda bäst för dagen"?

SOA har inget med brottet eller med HD:s sexliv att göra (det har jag aldrig skrivit/trott). Att han som pappa/morfar tycker att det är OK att någon sviker/ljuger/behandlar barnbarnen som skit är dock märkligt! Om han vet/misstänker/döljer något som är till nackdel för SD/HD är för mig en öppen fråga.

HD hade mer än bara vänskap med sillen, de hade en affär (inkl sex) och hon skrev många fina sms till honom som nog fick honom att tro på en fortsättning. Han fick vetskap (via HD) hur SD behandlade henne. Sillen fick mycket vetskap via FUP (gällande HD/SD:s konstiga relation) som var nyheter för honom det är vad jag tror.
"Att SD säger sanningen när han säger "bara jag vet" så är det så klart sanningen."

Tack nu vet jag det för en del påstår att SD ljög om att bara han vet och jag har i månader försökt få veta hur det var med det.
Okej,måste hämta mer popcorn...gällande SOA,nä..jag har inget....,kan du inte komma på några andra märkliga upptäckter?Som har med själva brottet att göra?

Ja sillen och HD verkar ha snuskat sig och dom skrev sms..ska vi stanna där?..
Citera
2020-10-13, 09:50
Medlem
Citat:
"Att SD säger sanningen när han säger "bara jag vet" så är det så klart sanningen."

Tack nu vet jag det för en del påstår att SD ljög om att bara han vet och jag har i månader försökt få veta hur det var med det.
Okej,måste hämta mer popcorn...gällande SOA,nä..jag har inget....,kan du inte komma på några andra märkliga upptäckter?Som har med själva brottet att göra?

Ja sillen och HD verkar ha snuskat sig och dom skrev sms..ska vi stanna där?..

Det var lite dumt uttryckt av mig... håller med (HD kan ha vetskap).

Men... vid tiden som SD skrev sms:et till JG ang "bara jag som vet" så tror jag att det bara var han som visste med säkerhet om han dödat LW eller ej.
Jag tror inte att HD visste med säkerhet (var inte med bakom planket) även om hon hade sina misstankar likt JG.
Citera
2020-10-13, 10:32
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det var lite dumt uttryckt av mig... håller med (HD kan ha vetskap).

Men... vid tiden som SD skrev sms:et till JG ang "bara jag som vet" så tror jag att det bara var han som visste med säkerhet om han dödat LW eller ej.
Jag tror inte att HD visste med säkerhet (var inte med bakom planket) även om hon hade sina misstankar likt JG.

Slugt! :-) Inte bara det att en alternativ mördare utesluts. Även HDs involvering o kännedom!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in