2020-10-10, 16:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ja (tror jag; eller hur tänkte du?). Ingen av dem har precis, rätt påfallande så, synbart mognat med sitt ansvar som vuxen, gift och förälder. Låt vara att de genomgått en del prövningar...

Snarare kajkar det ur rätt ordentligt.

Nu svara jag Goddag Yxskaft, jag vet det.

Slinker in på det här med "galen" helt fräckt...

A 168 A, sid 735
(läs nerifrån o upp)

"Åh
8 apr 2018 15:49

Lena Wesström
Hon skrev tillbaka, förtretad, verkar inte som om hon kommer logga om. vi får väl se. Nu har jag väl
gjort mig omöjlig i hennes kretsar. Men hon är faktiskt den som loggar konstigt. Hon ÄR välkommen
att logga när hon varit där. Men dit går hon väl knappast nu. Lika skönt det.
8 apr 2018 15:36

Lena Wesström
Känslorna som nu övermannar mig är INTE fina och goda. Jag är galen, arg, ledsen, skamsen, allt
som jag inte vill. Men jag vill verkligen inte ha hennes loggar på hans besök!
8 apr 2018 15:35

Lena Wesström
Svaret hon gav triggade mig att ta bort allihopa själv (alltså dem jag listat, inte dem där hon kunde
varit med) och meddela henne att så skulle ske och att om hon tänkte framhärda och logga om en
gång till så fick det stå för henne, underförstått, då skulle jag inte fortsätta ta bort

H*elena A*ström

Lena Wesström
Jag har meddelat Systerhax att hon är välkommen att logga mina cacher när hon varit där. VAr
väldigt noga att bara ta med såna jag VET att han var själv på, t ex för att jag gick med honom. Det
framgår också med väldigt stor tydlighet i loggen att han var själv på dem jag listat. Bad henne ta
bort dem.

H*elena A*ström
8 apr 2018 15:33

Lena Wesström
Shit H*elena, jag gjorde det ändå!
8 apr 2018 15:31
"

--------------------------------------------------------------------

Hur var det nu, när gick HD på "lyssna på livet", Lenas tur på geoturen? Frågan är inte ställd till dig, blev så här när jag kom att tänka på "galen".

Det finns flera ställen där Lena kallar sig själv för galen.
-------------------------------------------------------------------------
Aktbil 168 B, sid 1672

"Lena Wesström
Men tänk om han blir en språngbräda? Vill inte göra illa. Vill inte själv bli ledsen
22 mar 2016 10:32

Lena Wesström
Han är så fin och go och glad
22 mar 2016 10:30

Lena Wesström
Orolig för M*attan

J*enny C*laar
Förstår det.
22 mar 2016 10:27

Lena Wesström
Och hatar att jag ändå älskar honom
22 mar 2016 10:26

Lena Wesström
Hatar honom

J*nny C*laar
Det är han. Och det gör han.
22 mar 2016 10:25

Lena Wesström
S är f ö sjuk, galen, elak. Liten som människa. Gör också mig liten. Galen, sjuk. Möjligen även elak.
22 mar 201610:19
"

Aktbil 150, sid 172
Chatt med JF, 28/02/2016 18:52 läses som vanligt uppifrån o ner.

"[...]L: Rädd komma hem. Ensam. Blir så påtagligt
Han skulle gå in med nyckel och hämta sina saker
Ville lämna nyckeln i brevlådan
Jag förbjöd honom lämna nyckeln så
J: Ring när du kommer hem. Jag är vaken till 10 min tid, 11 din.
L: Vet inte hur jag ska uthärda
Rädd bli galen på riktigt
J: Hade ju såklart varit bäst om han lämnat nyckeln i brevlådan. Fast jag fattar att du förbjöd.
Det blir du inte.
Det mest galna har du bakom dig
L: Rädd för ensamheten. Rädd för mig själv. Rädd för att träffa på honom. Rädd för att inte göra det
J: Det kommer att bli lättare och du starkare. Lovar.
L: Vill inte komma hem. Vill inte jobba. Orkar inte med att krångla med barnen
Berättade jag att det tjorvade som tusan?
J: Sjukskriv dig.[...]
"

Och mer finns det, som är ännu tydligare.
Citera
2020-10-10, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan

Om du sparkar mig upprepat på smalbenet och jag säger högt och tydligt att sparkar du igen så slår jag ihjäl dig och du ändå fortsätter sparka så är det otvetydigt DU som som gav mig anledning att slå ihjäl dig. Punkt.

Lite grand som Eklund skyllde på vad gäller mordet på Engla: Enligt en källa har han berättat att flickan sparkade honom på benet – och han blev arg. ”Han säger att han tog tag i henne, tog stryptag och ruskade om henne.

Så då var det ok att Engla mördades? Eller åtminstone förståeligt, enligt ditt resonemang? Du anser att LW också fick skylla sig själv eftersom hon provocerade SD.
Citera
2020-10-10, 17:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Kan inte det ordagrant men hon sammarbetar sålänge hon hon får frågor gällande henne själv.

Ok, kanske gällde hennes sexliv?
Det är ganska svårt att greppa HD, hon är lite av en gåta.

Men jag tror att hon varit utsatt på många sätt under så många år att hennes depression förvärrats eller helt är orsakad av situationen.

Och då pratar jag om SD.
Citera
2020-10-10, 17:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Du gör en lite annan bedömning än rättsläkaren här. Hon skriver ju uttryckligen att han ger normal emotionell kontakt och att han uttrycker adekvata känslor, så någon psykopat verkar hon inte alls tycka att han är.

Däremot under rubriken "Psykiskt tillstånd vid gärningen och därefter" skriver hon att han kände sig pressad av att LW ville att det skulle bli de två, och att detta väckte starka känslomässiga yttringar gentemot henne i form av ilska och hat samt stark sexuell attraktion. Jag tolkar henne som att hon tror att SD sprutade sperma på LW:s kjol för att han var arg på henne, och jag har för mig att Remark var inne på ett liknande händelseförlopp. Kollar man i överklagan så verkar dock åklagaren vara mer osäker på just det här med spermafläcken.
Var det alltså en kvinnlig rättsläkare som bedömde Stefan...ja, han har väl lyckats manipulera henne.
Stefan behöver granskas under en längre tid, för att hans olika särdrag skall upptäckas.
Jag är övertygad om att han lyckas läsa människor, så han upplevs som en kompis. Lite som en duktig säljare. Tror även att han har savant syndrom med autism och narcissism.
Citera
2020-10-10, 17:28
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Lite grand som Eklund skyllde på vad gäller mordet på Engla: Enligt en källa har han berättat att flickan sparkade honom på benet – och han blev arg. ”Han säger att han tog tag i henne, tog stryptag och ruskade om henne.

Så då var det ok att Engla mördades? Eller åtminstone förståeligt, enligt ditt resonemang? Du anser att LW också fick skylla sig själv eftersom hon provocerade SD.

Fin logik à la Snoris. Framförallt om man varnar innan och säger att ”om du sparkar mej igen så slår jag ihjäl dej” 😖
Citera
2020-10-10, 17:37
Medlem
I Davidssons P7-protokoll står att läsa:

"Davidsson kände sig pressad av kvinnan som han hade ett kärleksförhållande med eftersom hon så gärna önskade att det skulle bli de två. Detta väckte starka känslomässiga yttringar gentemot henne i form av ilska och hat, samt stark secuell attraktion" (!).

Känner normala människor "stark sexuell attraktion" gentemot en person man hatar och är förbannad på? Bara undrar.
Citera
2020-10-10, 17:50
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu svara jag Goddag Yxskaft, jag vet det.

Slinker in på det här med "galen" helt fräckt...

A 168 A, sid 735
(läs nerifrån o upp)

"Åh
8 apr 2018 15:49

Lena Wesström
Hon skrev tillbaka, förtretad, verkar inte som om hon kommer logga om. vi får väl se. Nu har jag väl
gjort mig omöjlig i hennes kretsar. Men hon är faktiskt den som loggar konstigt. Hon ÄR välkommen
att logga när hon varit där. Men dit går hon väl knappast nu. Lika skönt det.
8 apr 2018 15:36

Lena Wesström
Känslorna som nu övermannar mig är INTE fina och goda. Jag är galen, arg, ledsen, skamsen, allt
som jag inte vill. Men jag vill verkligen inte ha hennes loggar på hans besök!

Lena Wesström
Svaret hon gav triggade mig att ta bort allihopa själv (alltså dem jag listat, inte dem där hon kunde
varit med) och meddela henne att så skulle ske och att om hon tänkte framhärda och logga om en
gång till så fick det stå för henne, underförstått, då skulle jag inte fortsätta ta bort

H*elena A*ström

Lena Wesström
Jag har meddelat Systerhax att hon är välkommen att logga mina cacher när hon varit där. VAr
väldigt noga att bara ta med såna jag VET att han var själv på, t ex för att jag gick med honom. Det
framgår också med väldigt stor tydlighet i loggen att han var själv på dem jag listat. Bad henne ta
bort dem.

H*elena A*ström
8 apr 2018 15:33

Lena Wesström
Shit H*elena, jag gjorde det ändå!
8 apr 2018 15:31
"

--------------------------------------------------------------------

Hur var det nu, när gick HD på "lyssna på livet", Lenas tur på geoturen? Frågan är inte ställd till dig, blev så här när jag kom att tänka på "galen".

Det finns flera ställen där Lena kallar sig själv för galen.
-------------------------------------------------------------------------
Aktbil 168 B, sid 1672

"Lena Wesström
Men tänk om han blir en språngbräda? Vill inte göra illa. Vill inte själv bli ledsen
22 mar 2016 10:32

Lena Wesström
Han är så fin och go och glad

Lena Wesström
Orolig för M*attan

J*enny C*laar
Förstår det.
22 mar 2016 10:27

Lena Wesström
Och hatar att jag ändå älskar honom

Lena Wesström
Hatar honom

J*nny C*laar
Det är han. Och det gör han.
22 mar 2016 10:25

Lena Wesström
S är f ö sjuk, galen, elak. Liten som människa. Gör också mig liten. Galen, sjuk. Möjligen även elak.
22 mar 201610:19
"

Aktbil 150, sid 172
Chatt med JF, 28/02/2016 18:52 läses som vanligt uppifrån o ner.

"[...]L: Rädd komma hem. Ensam. Blir så påtagligt
Han skulle gå in med nyckel och hämta sina saker
Ville lämna nyckeln i brevlådan
Jag förbjöd honom lämna nyckeln så
J: Ring när du kommer hem. Jag är vaken till 10 min tid, 11 din.
L: Vet inte hur jag ska uthärda
Rädd bli galen på riktigt
J: Hade ju såklart varit bäst om han lämnat nyckeln i brevlådan. Fast jag fattar att du förbjöd.
Det blir du inte.
Det mest galna har du bakom dig
L: Rädd för ensamheten. Rädd för mig själv. Rädd för att träffa på honom. Rädd för att inte göra det
J: Det kommer att bli lättare och du starkare. Lovar.
L: Vill inte komma hem. Vill inte jobba. Orkar inte med att krångla med barnen
Berättade jag att det tjorvade som tusan?
J: Sjukskriv dig.[...]
"

Och mer finns det, som är ännu tydligare.

Ja. Det är svårt. Det är inte lätt.

Vad tror du hon menar?
Citera
2020-10-10, 18:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

"Davidsson kände sig pressad av kvinnan som han hade ett kärleksförhållande med eftersom hon så gärna önskade att det skulle bli de två. Detta väckte starka känslomässiga yttringar gentemot henne i form av ilska och hat, samt stark secuell attraktion" (!).

Känner normala människor "stark sexuell attraktion" gentemot en person man hatar och är förbannad på? Bara undrar.

Ja, det kan nog hända att känslor kan blandas ihop.
Att sexuell attraktion kan komma från starka känslor? Då kanske det sexuella kan separeras från kärleken och blir som något som eldas på av de starka känslorna. Tänker på när man är passionerat förälskad, då är det kanske inte alltid så att det handlar om kärlek på ett förnuftigt sätt, utan att man är ganska okritisk och blundar för allt som man inte gillar. När passionen är som starkast, kan en mycket stark sexuell attraktion infinna sig. Då handlar det väl om en slags galenskap?

Tänk på krig, när kvinnor våldtas.
Då handlar det kanske mer om makt?

I vissa fall finns nog en patologisk sexuell läggning där till exempel våldtäktsmän har behov av att få makt/kontroll över offret för att den sexuella akten blir en slags vinst över offret, att bli en del av en annan person och ha övertaget.

Äkta kärlek och attraktion av den anledningen ligger nära varandra och är ihoptvinnade.

Patologiskt blir det kanske när man skadar andra genom sina handlingar, eller när man inte kan behärska sina drifter för att få utlopp för sina känslor?

Gränserna måste vara svåra att dra i vissa fall?

Tänk också på Lena som stundtals pratar om att hon hatar SD.
Hatkärlek, det har vi väl alla känt någon gång.
Citera
2020-10-10, 19:22
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Tänk på vad du skriver gärna innan du klickar på: Skicka svar

Om du sparkar mig upprepat på smalbenet och jag säger högt och tydligt att sparkar du igen så slår jag ihjäl dig och du ändå fortsätter sparka så är det otvetydigt DU som som gav mig anledning att slå ihjäl dig. Punkt.

För att skydda stollar från att slås ihjäl har vi stiftat lagar som drar gränsen till gärningen så visst ska jag lagföras för att slagit ihjäl dig.

Men att sabotera en ABoK tråd med att endast diskutera att jag slagit ihjäl dig men inte att det var för att DU sparkade mig på benet blir fullständigt absurt. Ska det vara så jäkla svårt att förstå?

Lena hade under många år "tillåtits" (jodå) förfina tekniken att "sparka" folk på smalbenet -hårt, och upprepat vilket utan tvivel serverade mördaren motivet.

Att hen inte hade rätt att slå ihäl Lena förändrar inte dessa självklarheter. Punkt!

Sen är det klart att deltar man i tråden för att håna och spy galla (jodå) över misstänkta brottslingar (helst manliga) så blir det upprörande när några intresserar sig för varför mordet skedde och mindre för vem som utförde det.

Det går att koka ner till: Med många Lenor hade antalet våldsmän ökat betänkligt -tyvärr.

Citat:

Tycker du det är relevant att jämnföra en sexuellt utåtagerande medelålders Pastor vilken knullat den hon vigt med den stackars försvarlösa 10 åriga flickan Engla?

Repeterar citat:

För att skydda stollar från att slås ihjäl har vi stiftat lagar som drar gränsen till gärningen så visst ska jag lagföras för att slagit ihjäl dig.

Men att sabotera en ABoK tråd med att endast diskutera att jag slagit ihjäl dig men inte att det var för att DU sparkade mig på benet blir fullständigt absurt. Ska det vara så jäkla svårt att förstå?
Slut citat.

Skulle inte använda orden att hon fick skylla sig själv utan beskriver hennes njutingsfyllda sparkande på smalben som ett utökat självmord.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-10-10 kl. 19:40.
Citera
2020-10-10, 19:37
Medlem
Citat:

Det är rätt vanligt med så kallade har kärleksförhållanden. Fenomenet tycker jag beskrivs rätt tydligt i den här textlåten. https://www.youtube.com/watch?v=2B50RUXbs-8
Citera
2020-10-10, 19:38
Medlem
Citat:
Tycker du det är relevant att jämnföra en sexuellt utåtagerande medelålders Pastor vilken knullat den hon vigt med den stackars försvarlösa 10 åriga flickan Engla?

Repeterar citat:

.
Precis. En spark på smalbenet ger en person anledning att döda. Du och Eklund resonerar på samma sätt. En enkel jämförelse som är svår att argumentera bort.

Spoilern är inte ens värd att kommentera.
Citera
2020-10-10, 21:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Precis. En spark på smalbenet ger en person anledning att döda. Du och Eklund resonerar på samma sätt. En enkel jämförelse som är svår att argumentera bort.

Spoilern är inte ens värd att kommentera.

- "Att förhindra stollar att slås ihjäl"
- "utökat självmord" (vem mer har blivit ihjälslagen?)

Ja, lika primitivt tänkande som Eklund.
Att du får skylla dig själv, eller värre.

Det är ditt fel att du mördas.

Precis så tänker mördaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in