Citat:
Ursprungligen postat av
7.2PaRichterskalan
Jag glömde att läsa hennes fina sammanfattning.
Men låt oss prata om SD en stund.Har du tänkt på att dom kriminella brukar ha " tappat " sin mobil men inte SD,för han tar med mobilen och tömmer mobilen framför ögen på polisen.Troligen var själva avrättningen inspelad va?
Och en sak till,allt han gör gällande mordet är så klumpigt så det inte sant.Han lyckas tabba sig med allt förutom att lämna spår på brottsplatsen,mordvapen eller några vittnen efter sig.Just dom bitarna så agerar han ju som ett fullblods proffs.
Först ett iskallt mord och sen ta med sig bevismaterialet(mobilen) till polisen för att sen tömma mobilen gällande mordet.
Ser du vad jag ser?Skitdålig på allt förutom brottsplats,vapen&vittnen
Ja, med tanke på mordplats, skrik osv så trodde jag i början att det var allt annat än planerat. Ett raseriutbrott i stundens hetta. Att de bråkat på vägen ner på gatan för att inte störa grannarna och att han sedan bara tagit ett grepp runt mun och hals och släpat in henne bakom planket.
Men eftersom jag håller SD för trolig gm, ser jag en förslagenhet i mordet.
Vi vet att ett tillhygge har använts, vi vet att det har stulits en mobil, som blivit lämnad en bit från mordplatsen direkt efter mordet. Vi vet att batteriet var välladdat och att mobilen stängts av manuellt och inte av skada flera timmar efter mordet, kl 01.34 (var det väl?). Kl 05: 24 (nu börjar de exakta tiderna falla i glömska, kan vara fel här) loggar någon in på Lenas One mail konto. Raderingar är utförda. Dörr som står på glänt, och vi vet att SD har haft tillgång till olika inloggningskombinationer till Lenas olika konton, samt även till hennes dörr. Vi vet att SD googlat flera gånger på "Hitta, låsa och rensa en borttappad Android Google-konto Hjälp#", det redan första gången i mars- 18 och flera gånger efter det.
11-12 maj är en märklig kväll/natt som kan se ut som antingen en generalrepition av morddagen eller som den tänkta morddagen.
Det verkar inte osannolikt att mgm har stor tilltro till sig själv, har lagt ner tid på att planera och är lite av en risktagare.
Han tror att han (som vanligt) kan komma undan genom att vara fräck, plantera kriminella våldsmän i området, radera och vara förberedd med både tillhygge och annat. Han vet redan att han ska kunna förklara ev spår med att de (han o Lena) har setts.
Han tror inte att det ska ta så lång tid att döda Lena, det är en stor miss. Skriken i bostadsområdet skulle mycket väl kunnat dra till sig både grannar och polis. Och hade polisen hittat Lena tidigare, kanske redan 15- 16 maj, då hade det kanske gått att koppla mgm till brottet.
Så stor tilltro till sin egen smarthet, och en fräckhet och förslagenhet utan dess like är hans signum. Hans brister är att han tror att han är smartare än han är, och att han dessutom saknar det känsloregister som behövs för att kunna simma bland de andra oskyldiga fiskarna. Han försöker inte kontakta Lena, han undrar inte, han vill gärna briljera genom att gå för nära kanten hela tiden och vara den som har kontrollen, han vet att det har hänt något hemskt, han vet att det är Lena som hittats, han vet var hon har hittats, han känner och tänker i blodiga termer, han planterar blod överallt för säkerhets skull... och lögnerna fortsätter i det oändliga.