2020-10-13, 13:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Filedropper brukar inte få några varningar, så här kommer länk:
http://www.filedropper.com/triangeldramat

Har nu läst stora delar av din fina sammanfattning.
Har kommit till den del där PW hjälper SD med att återskapa raderade bilder på mobilen.

Med tanke på vid vilken tidpunkt detta är, oktober- 17, känns det här inte särskilt bra.

Vi vet ju att SD med hjälp av de kunskaperna raderade mängder av information på sin mobil genom att ta nära 1000 bilder på polisstationen inför förhör.

I början nov- 16 anmäler Lena SD för ofredande, 10 jan-17 gör hon anmälan om misshandel.
Efter det blir situationen alltmer ansträngd och HD avslöjar deras relation.

Så det känns inte långt till att dra den slutsatsen att detta med att få hjälp med att återskapa de raderade bilderna kan ha med antingen fortsatta trakasserier att göra eller till och med tankar på värre.
Citera
2020-10-13, 14:05
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Nu över till 10000 kr frågan. Hur lyckades en sinnessjuk motorvägsman att lura ut LW från huset och ner till BP med ett basebollträ i handen??
Han var smartare än huvamannen:
Citera
2020-10-13, 14:21
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Har nu läst stora delar av din fina sammanfattning.
Har kommit till den del där PW hjälper SD med att återskapa raderade bilder på mobilen.

Med tanke på vid vilken tidpunkt detta är, oktober- 17, känns det här inte särskilt bra.

Vi vet ju att SD med hjälp av de kunskaperna raderade mängder av information på sin mobil genom att ta nära 1000 bilder på polisstationen inför förhör.

I början nov- 16 anmäler Lena SD för ofredande, 10 jan-17 gör hon anmälan om misshandel.
Efter det blir situationen alltmer ansträngd och HD avslöjar deras relation.

Så det känns inte långt till att dra den slutsatsen att detta med att få hjälp med att återskapa de raderade bilderna kan ha med antingen fortsatta trakasserier att göra eller till och med tankar på värre.
Jag glömde att läsa hennes fina sammanfattning.
Men låt oss prata om SD en stund.Har du tänkt på att dom kriminella brukar ha " tappat " sin mobil men inte SD,för han tar med mobilen och tömmer mobilen framför ögen på polisen.Troligen var själva avrättningen inspelad va?
Och en sak till,allt han gör gällande mordet är så klumpigt så det inte sant.Han lyckas tabba sig med allt förutom att lämna spår på brottsplatsen,mordvapen eller några vittnen efter sig.Just dom bitarna så agerar han ju som ett fullblods proffs.
Först ett iskallt mord och sen ta med sig bevismaterialet(mobilen) till polisen för att sen tömma mobilen gällande mordet.
Ser du vad jag ser?Skitdålig på allt förutom brottsplats,vapen&vittnen
Senast redigerad av 7.2PaRichterskalan 2020-10-13 kl. 14:26.
Citera
2020-10-13, 15:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Jag glömde att läsa hennes fina sammanfattning.
Men låt oss prata om SD en stund.Har du tänkt på att dom kriminella brukar ha " tappat " sin mobil men inte SD,för han tar med mobilen och tömmer mobilen framför ögen på polisen.Troligen var själva avrättningen inspelad va?
Och en sak till,allt han gör gällande mordet är så klumpigt så det inte sant.Han lyckas tabba sig med allt förutom att lämna spår på brottsplatsen,mordvapen eller några vittnen efter sig.Just dom bitarna så agerar han ju som ett fullblods proffs.
Först ett iskallt mord och sen ta med sig bevismaterialet(mobilen) till polisen för att sen tömma mobilen gällande mordet.
Ser du vad jag ser?Skitdålig på allt förutom brottsplats,vapen&vittnen

Ja, med tanke på mordplats, skrik osv så trodde jag i början att det var allt annat än planerat. Ett raseriutbrott i stundens hetta. Att de bråkat på vägen ner på gatan för att inte störa grannarna och att han sedan bara tagit ett grepp runt mun och hals och släpat in henne bakom planket.

Men eftersom jag håller SD för trolig gm, ser jag en förslagenhet i mordet.

Vi vet att ett tillhygge har använts, vi vet att det har stulits en mobil, som blivit lämnad en bit från mordplatsen direkt efter mordet. Vi vet att batteriet var välladdat och att mobilen stängts av manuellt och inte av skada flera timmar efter mordet, kl 01.34 (var det väl?). Kl 05: 24 (nu börjar de exakta tiderna falla i glömska, kan vara fel här) loggar någon in på Lenas One mail konto. Raderingar är utförda. Dörr som står på glänt, och vi vet att SD har haft tillgång till olika inloggningskombinationer till Lenas olika konton, samt även till hennes dörr. Vi vet att SD googlat flera gånger på "Hitta, låsa och rensa en borttappad Android Google-konto Hjälp#", det redan första gången i mars- 18 och flera gånger efter det.

11-12 maj är en märklig kväll/natt som kan se ut som antingen en generalrepition av morddagen eller som den tänkta morddagen.

Det verkar inte osannolikt att mgm har stor tilltro till sig själv, har lagt ner tid på att planera och är lite av en risktagare.

Han tror att han (som vanligt) kan komma undan genom att vara fräck, plantera kriminella våldsmän i området, radera och vara förberedd med både tillhygge och annat. Han vet redan att han ska kunna förklara ev spår med att de (han o Lena) har setts.

Han tror inte att det ska ta så lång tid att döda Lena, det är en stor miss. Skriken i bostadsområdet skulle mycket väl kunnat dra till sig både grannar och polis. Och hade polisen hittat Lena tidigare, kanske redan 15- 16 maj, då hade det kanske gått att koppla mgm till brottet.

Så stor tilltro till sin egen smarthet, och en fräckhet och förslagenhet utan dess like är hans signum. Hans brister är att han tror att han är smartare än han är, och att han dessutom saknar det känsloregister som behövs för att kunna simma bland de andra oskyldiga fiskarna. Han försöker inte kontakta Lena, han undrar inte, han vill gärna briljera genom att gå för nära kanten hela tiden och vara den som har kontrollen, han vet att det har hänt något hemskt, han vet att det är Lena som hittats, han vet var hon har hittats, han känner och tänker i blodiga termer, han planterar blod överallt för säkerhets skull... och lögnerna fortsätter i det oändliga.
Citera
2020-10-13, 15:04
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Vad tillför du med att ljuga i en ABoK tråd av en mördad trebarnsmamma? Tjafs & trams.
https://www.docdroid.net/78GdMlp/p7-pdf

Om det är någon som ljuger så är det ju du. Det som utreds under en rättspsykiatrisk undersökning rör eventuell allvarlig psykisk störning. Det är en juridisk term, inte en medicinsk. Den utreder därför inte huruvida en person är psykopat eller ej. Exempelvis så är inte narcissism en allvarlig psykisk störning. En allvarlig psykisk störning är bla. psykotiska tillstånd.

Den ger alltså därför inte svar på möjlig psykopati, vilket Narcissistisk personlighetsstörning allmänt ses som kännetecknande för en psykopat.
Citera
2020-10-13, 15:12
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Tack firebird,har du någon hum om vem som kan vara GM?

SD står väl högst upp på listan men den som mördade LW har i vart fall starka känslor för henne.Det bevisar dom 17 slagen hon utsattes för. Ingen random mördare slår ihjäl någon med 17 slag.
Citera
2020-10-13, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, med tanke på mordplats, skrik osv så trodde jag i början att det var allt annat än planerat. Ett raseriutbrott i stundens hetta. Att de bråkat på vägen ner på gatan för att inte störa grannarna och att han sedan bara tagit ett grepp runt mun och hals och släpat in henne bakom planket.

Men eftersom jag håller SD för trolig gm, ser jag en förslagenhet i mordet.

Vi vet att ett tillhygge har använts, vi vet att det har stulits en mobil, som blivit lämnad en bit från mordplatsen direkt efter mordet. Vi vet att batteriet var välladdat och att mobilen stängts av manuellt och inte av skada flera timmar efter mordet, kl 01.34 (var det väl?). Kl 05: 24 (nu börjar de exakta tiderna falla i glömska, kan vara fel här) loggar någon in på Lenas One mail konto. Raderingar är utförda. Dörr som står på glänt, och vi vet att SD har haft tillgång till olika inloggningskombinationer till Lenas olika konton, samt även till hennes dörr. Vi vet att SD googlat flera gånger på "Hitta, låsa och rensa en borttappad Android Google-konto Hjälp#", det redan första gången i mars- 18 och flera gånger efter det.

11-12 maj är en märklig kväll/natt som kan se ut som antingen en generalrepition av morddagen eller som den tänkta morddagen.

Det verkar inte osannolikt att mgm har stor tilltro till sig själv, har lagt ner tid på att planera och är lite av en risktagare.

Han tror att han (som vanligt) kan komma undan genom att vara fräck, plantera kriminella våldsmän i området, radera och vara förberedd med både tillhygge och annat. Han vet redan att han ska kunna förklara ev spår med att de (han o Lena) har setts.

Han tror inte att det ska ta så lång tid att döda Lena, det är en stor miss. Skriken i bostadsområdet skulle mycket väl kunnat dra till sig både grannar och polis. Och hade polisen hittat Lena tidigare, kanske redan 15- 16 maj, då hade det kanske gått att koppla mgm till brottet.

Så stor tilltro till sin egen smarthet, och en fräckhet och förslagenhet utan dess like är hans signum. Hans brister är att han tror att han är smartare än han är, och att han dessutom saknar det känsloregister som behövs för att kunna simma bland de andra oskyldiga fiskarna. Han försöker inte kontakta Lena, han undrar inte, han vill gärna briljera genom att gå för nära kanten hela tiden och vara den som har kontrollen, han vet att det har hänt något hemskt, han vet att det är Lena som hittats, han vet var hon har hittats, han känner och tänker i blodiga termer, han planterar blod överallt för säkerhets skull... och lögnerna fortsätter i det oändliga.
Ja precis han är helt oduglig.Och så skriver han att "allt kommer att bli bra nu"och självklart pratar man inte om den efterlängtade resan utan alla förstår ju att han precis dödat LW.Han trodde verkligen på att han var smart som kunde filma&chatta "allt kommer att bli bra nu" och komma undan med det.
" bara jag vet" när hela örebro och flashback visste.Men han lyckades iaf lämna brottsplatsen under en jädra massa skrik och nersölad med blod ända hem utan att någon såg han(eventuellt så chatta han med datorn samtidigt) under dessa 600m som sträckan är.Sen vet jag inte hur mycket sträcka han nyttja för att gömma/stänga av LW's mobil men men ingenting hittades om världens klumpigaste mördare.Jag menar,om man pökar nån i 6 år så skriver man inte om det innan hon ens hunnit kallna?
Kan strösselbråket bli en avgjörande faktor tro?Ja,jag vet inte..
Citera
2020-10-13, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
SD står väl högst upp på listan men den som mördade LW har i vart fall starka känslor för henne.Det bevisar dom 17 slagen hon utsattes för. Ingen random mördare slår ihjäl någon med 17 slag.
Ja det känns som att man inte kommer längre i detta fall så jag börjar känna att jag gjort mitt i tråden så andra också får komma till tals.
Hoppas att man finner Gm oavsett vem det är.
Citera
2020-10-13, 16:02
Bannlyst
Hej.

Som vi alla vet så har Åklagaren överklagat Tingsrättens beslut, och hennes överklagan finns här i tråden nånstans. Idag på kontoret öppnade jag en låda där jag hittade ett dokument som jag tror är Stefans och försvarets bemötande av denna överklagan. Har ingen aning om ifall detta dokument redan finns i tråden, men jag delger er det ändå.

Finns dokumentet redan i tråden så är det bara att scrolla förbi.

Tänk vad man kan hitta i lådorna på kontoret.

https://docdro.id/uVz2qsv
Citera
2020-10-13, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandared
Hej.

Som vi alla vet så har Åklagaren överklagat Tingsrättens beslut, och hennes överklagan finns här i tråden nånstans. Idag på kontoret öppnade jag en låda där jag hittade ett dokument som jag tror är Stefans och försvarets bemötande av denna överklagan. Har ingen aning om ifall detta dokument redan finns i tråden, men jag delger er det ändå.

Tackar!
Jaha, de tar upp att hon skrek i flera minuter. Jag har ett minne av att skrikvittnet hörde henne skrika stötvis under några minuter. Har skrikvittnet vittnat annorlunda i rätten kontra i tråden?

De visar skärmdumpar på S tidslinje för googlekontot saabstefan. Hur ser den ut då på herrteamdavidsson eller ks.davidsson ???

De nämner inget alls om det som sker i datorn hans kl 23.34. S vill nog inte att det ska rotas mer om det. Kollar de Ls dator på samma sätt som de gjorde med S dator, lär de kanske se att det finns några händelser i eventloggen som hör ihop - 3 händelser precis efter mordet t ex...
Citera
2020-10-13, 18:27
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Hej.

Tänk vad man kan hitta i lådorna på kontoret
.

Bra lådor du har på kontoret! Tack för denna panikartade "talan".

Nu känner jag mig verkligen ännu mer optimistisk, för det känns som det spretar hejvilt åt alla desperata håll och kanter.

Och trots 8 fulla sidor, så var inte förklaringen att "SD har eget bankkort, så varför skulle han mörda LW och ta hennes bankkort" med i denna rundan.

Man kan heller inte utläsa något om någon dataexpert som kan bevisa att SD satt framför datorn och läste dokument exakt samtidigt som LW mördades brutalt.

Nej, SD slängde troligen till med ryggsäcken och laptopen öppnade sig ett ögonblick. Been there, done that...

Vittnen på att SD har god karaktär och inte är våldsam alls, de är samma som innan:

Vittne 1: Hon som inte tycker det är konstigt när hennes man/barnens pappa, planerar att mörda både henne och två små barn. Inte heller slår sönder sin hand i hot mot sitt 8-åriga barn och sedan skyller allt på barnet. Eller att pappan/SD företar sig 47 minuter långa inspelade KGB-förhör med ett barn gällande - strössel!

Vittne 2: Han som ursäktar sin svärsons minst 6 år långa otrohet, med att "alla kan göra ETT misstag".

Karaktärsvittnen de Luxe!

Tick, tack, tick, tack...

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-10-13, 18:28
Medlem
Citat:
Hej.

Vems kontor har du hittat dokumentet på? Inte skulle väl SD lämna det på jobbet, om han öht jobbat?
Tja, försvaret måste ju försöka hitta hål i säcken men när de försöker slå hål på en utdragen dödskamp ska vi inte glömma att SD sagt motsatsen själv.
Fan ta mördaren! Må han brinna för evigt.
(Klart det var på ditt kontor)
Senast redigerad av VigosRos 2020-10-13 kl. 18:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in