Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-10-12, 13:18
  #31453
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmia
Oj, oj, nu är våra partiledare i blåsvädret. Greta är inte glad på dem...

https://twitter.com/GretaThunberg/st...51808656486401

Citat:
Nån sa att politiker satt sig ”vid barnbordet i klimatfrågan”. Men jag kan försäkra er om att det inte stämmer… för i så fall hade det synts nåt som helst tecken på klimatinsikt. Gårdagens #pldebatt visar återigen att okunskapen och förnekelsen fortfarande är total.
Men det är så Gretas skötare jobbar. De svenska politikerna dömer hon ut i klump och talar om "barnbordet". Men nyligen diskuterade hon siffror som EU-politikerna lagt fram. Hon håller tal i EU men inte för de svenska ledamöterna.

Hon är utsedd att visa att svenska politiker skall man inte bry sig om. De skall hånas och sitta vid barnbordet eller inte ens det. Men med EU förhandlar Greta siffror.

Hennes skötare blåser oss alla medan vi jublar åt Greta. Pengarna rinner ur landet. Bye, bye Sverige.
2020-10-12, 20:54
  #31454
Medlem
Trollmias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsarevitj
Greta uppmanar amerikanerna att rösta på Biden. Vem tror hon att hon är, den lilla subban. Snacka om storhetsvansinne. Hon trodde väl att hon skulle få Fredspriset också. Förhoppningsvis kommer hon ned på jorden när folk slutar bry sig om vad hon säger, vilket inte är långt borta.


När man sitter o läser på hennes twitter angående just detta inlägg om att rösta på Biden - så är det väldigt många fler som tycker: "Hörrödu tösen, håll dig till ditt eget land och låt oss sköta vårt ifred.." Ungefär så.. Men samtidigt så är det många som håller med henne, inte för att jag har nån koll på hur varken Biden eller Trump står sig i klimatfrågan, jag får dock (ytterst personlig känsla) att våran lilla Greta bara ställer sig på Bidens sida.... bara för ATT...

Vår "världsfrälsare" - börjar bara bli som ett nageltrång i ögat numera...


Visst hon har många följare - men när man läser hennes twitterflöde i dagens läge jämfört med för ett år sedan - då har hon flera gånger mer kritiker... Speciellt när hon går in och försöker peka på politik i olika länder (inklusive Sverige har jag sett nu)...

Men hon är tydligen inte politisk...??? Har jag hört...

"Man kan gå på Gullans fest nykter.... Jaa..man kan ha kul utan sprit.... har jag hört..." (Magnus o Brasse)
2020-10-13, 02:47
  #31455
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmia
När man sitter o läser på hennes twitter angående just detta inlägg om att rösta på Biden - så är det väldigt många fler som tycker: "Hörrödu tösen, håll dig till ditt eget land och låt oss sköta vårt ifred.." Ungefär så.. Men samtidigt så är det många som håller med henne, inte för att jag har nån koll på hur varken Biden eller Trump står sig i klimatfrågan, jag får dock (ytterst personlig känsla) att våran lilla Greta bara ställer sig på Bidens sida.... bara för ATT...

Vår "världsfrälsare" - börjar bara bli som ett nageltrång i ögat numera...


Visst hon har många följare - men när man läser hennes twitterflöde i dagens läge jämfört med för ett år sedan - då har hon flera gånger mer kritiker... Speciellt när hon går in och försöker peka på politik i olika länder (inklusive Sverige har jag sett nu)...

Men hon är tydligen inte politisk...??? Har jag hört...

"Man kan gå på Gullans fest nykter.... Jaa..man kan ha kul utan sprit.... har jag hört..." (Magnus o Brasse)
Klimatfrågan är politisk. (Miljöfrågor som t.ex ozonhålet är däremot inga problem, där samarbetar alla.)

Den viktigaste politiska frågan i Sverige är vem som bestämmer. Svenska folket borde bestämma genom att välja bra politiker. Men EU försöker ta kontrollen över Sverige. EU har redan mutat politikerna, bl.a. via företag, genom att ge dem fina arbeten efter karriären. Så alla partiledarna stöder EU istället för att lyssna på svenskarna. Våra pengar skickas till EU. Partiledarna pratar mindre viktiga frågor som Estonia och Coronatestning.

Ingen gör något åt klimatet. Möjligen kommer EU att samla in mer pengar. Men EU sätter upp målsättningar om 30 år. EU investerar 300 miljarder i fossil infrastruktur. EU tog in enorma belopp i juli. Pengarna slösas över Europa och leder till kraftigt höjd koldioxidproduktion.

Samma sak i USA. Trump gör inget åt klimatet. Biden pratar om klimatet. Men Biden kommer troligen inte att vinna valet. Opinionsundersökningarna är förfalskade i Bidens favör på samma sätt som 2016 när de påstod att Clinton skulle vinna. Och även om Biden skulle vinna så kommer han bara att sätta upp klimatmålsättningar utan praktisk konsekvens.

Alla politiker har kommit överens om att konstruera denna klimatfråga som de låter hanteras av EU och inte av den svenska riksdagen.

Greta stöder Biden som pratar om "klimatet". Det är riktigt. Men den avsedda effekten av att Greta stöder Biden och "klimatet" är att svenskar förlorar kontrollen över Sverige och pengar/beslut flyttas från Sverige till Bryssel där man snackar klimat.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-10-13 kl. 03:16.
2020-10-13, 03:49
  #31456
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsarevitj
Greta uppmanar amerikanerna att rösta på Biden. Vem tror hon att hon är, den lilla subban. Snacka om storhetsvansinne. Hon trodde väl att hon skulle få Fredspriset också. Förhoppningsvis kommer hon ned på jorden när folk slutar bry sig om vad hon säger, vilket inte är långt borta.
Tänk om Greta hade varit låt säga ryss eller ungerska som kom till Sverige ett valår, uppmanade folk att rösta på oppositionen och det dessutom var väldigt oklart vem som finansierade hennes cirkus.
Då hade sossarna målat upp krigsrubriker om utländsk påverkansoperation.
2020-10-13, 07:59
  #31457
Medlem
Är det Inte så att man i Greta-propagandan helst använder lite äldre foton av henne från 2019. För mig bekräftar det att själva Greta och hennes eventuella idéer inte är så viktiga, jämfört med den flicka som det där barnsliga utseendet representerar.
2020-10-13, 13:01
  #31458
Medlem
Eckiumbums avatar
För någon vecka sedan var Greta enligt svenska tidningar favorit till nobels fredspris. Nu verkar de lobba för att filmen om Greta skall oscarnomineras. Inom kort kommer de trumma ut att greta är favorit för att få en Oscar.
2020-10-15, 07:57
  #31459
Medlem
Dokumentärfilmen Greta har av deb svenska Oscarskommittén nu utsetts som en av tre kandidater som kan bli Sveriges bidrag till en Oscar för Bästa internationella film (Best International Feature Film).

https://pressroom.filminstitutet.se/...arbidrag-24741
2020-10-15, 08:15
  #31460
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Dokumentärfilmen Greta har av deb svenska Oscarskommittén nu utsetts som en av tre kandidater som kan bli Sveriges bidrag till en Oscar för Bästa internationella film (Best International Feature Film).

https://pressroom.filminstitutet.se/...arbidrag-24741
Prisnomineringar är ofta starka politiska markörer. Det finns säkert andra som vet mer om det än jag. Men jag kommer ihåg 2018 då filmen Icarus vann. Den pekade ut Putin som ansvarig för rysk doping. (Bevisen var diskutabla.) Då var en hyllningsfilm till Vita Hjälmarna också nominerad! Vita Hjälmarna har liksom Greta fått "Alternativa Fredspriset", etc.

Greta-filmen ligger nog bra till.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-10-15 kl. 08:31.
2020-10-15, 10:26
  #31461
Medlem
BernardLoutres avatar
Nu har hon varit i Paris och pratat med Macron. Fransmännen verkar i alla fall inte vara lika korkade som svenskarna. Här är några kommentarer från läsarna av Le Figaro (högertidning):

Citat:
Stackars unge, helt oansvarigt

Så att hon tar hand om de svenska ledarna som har lämnat hela delar av sina huvudstäder i händerna på oönskade befolkningar. Du måste bara se hur Malmö ser ut för att inse skadan !!

Gå till skolan och vänta med att växa upp. De små tar inte hand om de stora sakerna.

"vad vetenskapen berättar för oss" vetenskap säger Chucky säger om conneries. Jag vill bara läsa beräkningen av vilken funktion som helst f = ∫∫∫dxdydz Om möjligt i polära koordinater (logiskt, nej) Coviden har inte spikat den till -de? När kommer media att sluta sända alla förkunnelser av denna Pythia av mörka tider som vi lever i?

Denna tjej är sjuk, hon har ingen urskiljning ... som om överlevnaden idag inte skulle slåss i prioritet mot pandemin som kommer att göra ett nummer oräkneliga offer. Idag räknar vi Covid19s dödsfall, imorgon räknar vi de dödsfall som orsakats av dess ekonomiska återverkningar: arbetslöshet, fattigdom ...

och jag uppmanar Greta att ta hand om affärer av hennes ålder och för att hålla tyst

Slutligen bör hon ta vår president!

. Hon borde hålla käften.

Men hon håller käften.

Varför är media och Le Figaro deras talesmän

Gå och spela kulor lilla brat!

Vad gör hon? Hon tar hand om den amerikanska presidenten. Prata nu med Macron och EU. Gå till skolan.

Hur kan .... "journalister" ... vidarebefordra rantingarna av denna sorgliga docka? propaganda? Elle nous emm !!

Men vad blir jag involverad? Frågas du om hennes underkläder är nylon eller bomull? Du blåser upp oss !!!

Men låt henne stänga henne ...

Vårt hopp: att bläcket på hennes mask är giftigt (det det finns en god chans)

Gvnt av väderstråken när valet närmar sig, är det nödvändigt att skrapa brett. .. den franska "undergiven" under lång tid kommer att vara nöjd igen med medelmåttighet och en tid med obekvämhet

I skolan manipulerade barnet!

Och jag vädjar till henne att ta hand om sin utbildning i gymnasiet eller college, det skulle vara bra för henne !!

Jag inbjuder alla att skicka en check till sina föräldrar för att stödja sin förening! lol 1
ah Clintons flickvän !!!!!!

Lås honom i Pantheon: det kommer att behaga hans anhängare och det kommer att göra oss semester.

Macron måste uppskatta att bli kallad till ordning av en "manipulerad" tonåring som vet hur ömtålig man är i denna ålder.

Att hon går tillbaka till skolan och slutar ta sig själv för klimatsyster Theresa.

Hon skulle göra bättre att gå tillbaka till skolan och lära sig att räkna, vilket skulle hindra henne från att slösa bort sin tid på att vilja ge lektioner till Frankrike som bara är ansvarigt 0,9% av den globala koldioxidutsläppen mot 80% för Kina + USA + Indien. Konstigt nog ser vi henne aldrig i Peking eller New Delhi. Att förstå att vi måste ta itu med 80% innan vi vill sänka 0,9% kräver lite hjärna och att veta hur man beräknar. Eftersom hon inte längre går i skolan har hon ett stort problem på den här sidan.

Hon är ännu inte i skolan ??? Att lära sig något annat än att upprepa vad du säger ??? Att läsa ??

Genom att fråga Macron vet hon (hennes föräldrar) vem hon (de) riktar sig till: till en mjuk figur för vilken den sista som talade nödvändigtvis har anledning: skulle hon (de) ha utmanat en De Gaulle på detta sätt? : att ställa frågan är att svara på det: hon (de) kommer att vara trovärdig den dagen hon (de) kommer att landa

Översatt med Google så det blir lite rörigt men det ger i alla fall en bild.
__________________
Senast redigerad av BernardLoutre 2020-10-15 kl. 10:48.
2020-10-15, 11:13
  #31462
Medlem
wwrs avatar
Greta verkar ha gjort ett uttalande inför EU:s toppmöte som pågår nu (möte om Brexit, även om Corona, klimat och Afrika). Dålig publicitet om det (är Brexit ett fult ord?).
Citat:
Greta Thunberg called on French President Emmanuel Macron to "take responsibility" in the fight against climate change and to keep his "promise" to be on the cutting edge.
https://amp.lefigaro.fr/flash-actu/c...lites-20201014

Det tråkigaste med Greta och utvecklingen i Sverige nu är att man håller på att lägga ned Sverige men ingen diskuterar det. Vi bara ser hur Greta vänder ryggen till den svenska riksdagen och hela tiden vänder sig till EU. Merkel och Macron är dem hon hoppas på. (Våra pengar och besluten flyttar till Bryssel.)

Det går inte att ta ställning i klimatfrågan utan att samtidigt ta ställning till om Sverige skall skötas av svenskar eller från Bryssel.

...
Luisa sköter ruljansen som vanligt.
Citat:
Nothing that has been proposed or pushed is in line with what science tells us ,” said the Swedish leader of the “ Fridays for Future ” movement in an interview conducted via Zoom, in which the young activist also participated. German Luisa Neubauer.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-10-15 kl. 11:37.
2020-10-15, 15:27
  #31463
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Nu har hon varit i Paris och pratat med Macron. Fransmännen verkar i alla fall inte vara lika korkade som svenskarna. Här är några kommentarer från läsarna av Le Figaro (högertidning):



Översatt med Google så det blir lite rörigt men det ger i alla fall en bild.
Flashback a la francais
2020-10-16, 08:26
  #31464
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eckiumbum
För någon vecka sedan var Greta enligt svenska tidningar favorit till nobels fredspris. Nu verkar de lobba för att filmen om Greta skall oscarnomineras. Inom kort kommer de trumma ut att greta är favorit för att få en Oscar.

Javisst. Så jobbar de journalisterna.

Detta med fredspriset. Skitroligt! Hon fick det inte 2019 så massmedia förde fram henne som kandidat en gång till.

Jag lägger ibland märke till hur "nyheter" upprepas.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback