Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-07, 05:33
  #25453
Avstängd
wwrs avatar
Att Greta skulle kunna vara en liten pluggis med bra betyg gör ju inte så mycket till eller från när man skall bedöma den effekt hennes budskap haft. Att t.ex hänvisa till ett mattebetyg från grundskolan för att påstå att vi skall ta hennes klimatpåståenden för givna, är trams.

Går det att se vad Greta hade för betyg innan hon skickades till specialskolan, med många problemelever, långt hemifrån. Har man betyg i åttan, numera?
2020-01-07, 06:37
  #25454
Medlem
Har Greta börjat med att organisera arbetsbrigader med ungdomar som taktfast marscherar ut från storstäderna än? Ungdomar med skogsplanteringsutrustning på axlarna.
Det är hög tid nu. Sommaren närmar sig.

Kan man förvänta sig att dessa skolskolkande ungdomar gör en reell insats för att skapa koldioxidsänkor eller måste vi arbetsköpare, precis som ifjol, lita på polsk och t.o.m fransk arbetskraft för att bekämpa koldioxiden på ett handfast sätt?

Jag kan inte ta Greta på allvar förrän jag ser Gretas skogsplanteringsbrigader. Större förväntningar än så har jag inte.
2020-01-07, 07:13
  #25455
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Som vanligt så vet inte Sonnenwende vad han pratar om. Här lite fakta:





Autism och utvecklingsstörning är olika saker. Man kan ha bägge, men man kan även ha enbart en av dem.

Att Greta inte har en utvecklingsstörning / intellektuell funktionsnedsättning bevisas av hennes mycket höga betyg i skolan. Högsta betyg i nästan samtliga ämnen (inkl. matematik och fysik). Så det finns ju inget att diskutera här egentligen.




Även här har Sonnenwende fel. Faktum är att det är svårare att få bra betyg på Gretas skola än många andra skolor. Det är så svårt att många elever byter till andra skolor för att få högre betyg.



Det här visar att snacket om "glädjebetyg" är felaktigt utan Greta har förtjänat sina betyg.
Tröttsamt ljugande som vanligt från dig. En resursskola finns för att eleven inte klarar att Håbo vanlig grundskola. Att eleverna klarar sig bra på gymnasiet? Vilket gymnasium då?
https://www.gymnasiesarskola.se/om-s...SABEgK5ivD_BwE
2020-01-07, 09:34
  #25456
Medlem
Knut-Annes avatar
Greta blev väl mobbad i skolan.
Var dit innan hon började i Kringlaskolan?
__________________
Senast redigerad av Knut-Anne 2020-01-07 kl. 09:37.
2020-01-07, 09:35
  #25457
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Hon har inte rätt att starta demonstrationer i Kina. Det kallas uppvigling och då sätts hon i fängelse. Det är ju bara att se det som händer i Hong Kong. Skulle Greta springa runt med sitt plakat i Peking och kräva att folket skulle demonstrera hamnade hon i häktet, halvt misshandlad och fullsprutad med tårgas.
Tror att du har helt rätt. Undrar om Greta förstår det? Undrar om föräldrarna förstår det?
2020-01-07, 10:05
  #25458
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag gissar att skälet till varför de valde den skolan var att de behövde en skola som tillät flexibla närvarotider (anpassad skolgång) så att Greta kunde "strejka" på fredagar samtidigt som skolan har erfarenhet av elever med autism/asperger.

Kringlaskolan låg väl bäst till här. Utan Gretas "fredagsstrejker" så hade de nog aldrig valt Kringlaskolan.

Jag tror aldrig Greta skolkat från Kringlaskolan. Däremot skolkade hon från den tidigare skolan sensommaren/hösten 2018 just innan skolbytet.

"Fredagsstrejkerna" började ungefär samtidigt som skolbytet.





Men... Var är de 27 somalierna?
Jag tror att föräldrarna kände på sig att dessa utlänningar skulle bli lite snällare mot Greta än vad klasskamraterna i innerstaden skulle vara. Tror att hennes klasskamrater i hennes tidigare skola blev på något sätt provocerade av Greta och därför mobbade henne.
2020-01-07, 11:42
  #25459
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Det är du som är en yttrandefrihetsmotståndare som inte vill att greta får kritik. Flytta inte fokus från frågan nu. Du undviker fortfarande att svara varför man inte får kritisera greta! Det är fler än jag som kritiserat greta och dom får inte heller kritisera hon. Berätta nu varför vi inte får det.

Nej, jag är för yttrandefrihet. Jag tycker att man både får tycka att (1) Greta är dålig och att (2) Greta är bra och att man får (3) diskutera varför man tycker så.

Där skiljer vi oss åt. Du anser att man bara får diskutera en av de tre sakerna "(1) Greta är dålig".
Det är självaste definitionen på att försöka begränsa yttrandefriheten.
2020-01-07, 11:46
  #25460
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Snacka skit gör du, har funnits i tråden minst 50 ggr bara googla Greta Thunberg Kringlaskolan så får du upp massa bilder på hennes klassfoto, hon är svensk och resten av klassen är från afrika eller mellanöstern.

Jag skrev som jag skrev, för att även unga med icke svenskt utseende, ändå mycket väl kan vara svenska medborgare.

-Har du svenskt medborgarskap är du juridiskt svensk, oavsett var du ursprungligen kommer ifrån!

För övrigt kan man också vara född i Sverige, men av utländska föräldrar.
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-01-07 kl. 11:53.
2020-01-07, 11:48
  #25461
Medlem
Tvirtynts avatar
Ser ju faktiskt ut som en normal tjej på de gamla bilderna. Iofs med precis samma bittra ansiktsuttryck
2020-01-07, 12:09
  #25462
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Jag skrev som jag skrev, för att även unga med icke svenskt utseende, ändå mycket väl kan vara svenska medborgare.

-Har du svenskt medborgarskap är du juridiskt svensk, oavsett var du ursprungligen kommer ifrån!

För övrigt kan man också vara född i Sverige, men av utländska föräldrar.
Nu har vi till leda sett hennes betyg från nian.
Hur ser betyget från åttan ut?
(Dom har väl betyg då?)
2020-01-07, 12:13
  #25463
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Jag tror att föräldrarna kände på sig att dessa utlänningar skulle bli lite snällare mot Greta än vad klasskamraterna i innerstaden skulle vara. Tror att hennes klasskamrater i hennes tidigare skola blev på något sätt provocerade av Greta och därför mobbade henne.
De nya klasskamraterna, fick alltså F i mobbning, de var inte tillfräckligt elaka.
Hedrar dem.
2020-01-07, 12:18
  #25464
Avstängd
wwrs avatar
Hur tuff kan en skola vara?

- Vi vill att vår dotter skall vara ledig 20% av tiden för att sitta på gatan och hålla upp en skylt. Det är hon som bestämmer i familjen så vi måste be om det.

- OK, n.p.

Privat skola som tillåter allt för att tjäna pengar?

Men fram med betyget från åttan nu.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback