Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-10-13, 02:15
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Länk?

Jag går främst på Lena Anderssons och Lars Borgnäs uppgifter/resonemang här. Att möjligheten om en privat motivbild de facto inte alls är utredd. Att familjen och då Lisbeth Palme i synnerhet är och har varit en helig ko.

Olof Palmes sista steg: https://www.bokus.com/bok/9789155267964/olof-palmes-sista-steg-i-sallskap-med-en-mordare/
Det finns ingen länk ännu eftersom dokumenten inte anlänt än. Numera verkar det ta 2-3 månader att få ut material.

De uppgifter jag sett talar om att en utredning skett på ett tidigt stadium. Som var så känslig att enbart Holmer och Lindström hade tillgång till den. Vi får se vad som anländer.
Citera
2020-10-13, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 14thInt
Tillägg

Jag missade det försvunna tipset om att fyra personer som kommunicerade med WT genomförde mordet. Tipset finns omnämnt i protokollet 860307 utan detaljer.
Vi kanske får reda på mer snart.

Följande beställningar ligger hos PU:

''Alla bandupptagningar från Palmegruppens möten under mars månad 1986''

''Samtliga protokoll från Palmegruppens möten under mars månad 1986''
Citera
2020-10-13, 02:37
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer

Det där kommer ju från Gunnar Walls blogg med nån journalist som påstår detta vid namn Anders Hasselbohm det här året.

Samma där som med alla andra vittnesmål och påståenden om saker som ska ha sagts för 30-35 år sedan och som av nån anledning inte lades fram då; det går inte att ta på allvar så långt efteråt.
Citera
2020-10-13, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
En viktig korrigering:

Jag har hävdat att Jägar-Nisse dog i Sverige 1999. Detta är helt fel! Han dog 2003-07-04.
Jag hade studerat Sveriges Dödbok och där verkar allt avseende Lars Eric Nilsson vara fel.
Det uppges där att han är född i Storbritannien. Skatteverket anser däremot att han är född i Rio de Janeiro, men med en svensk moder och fader.
Skatteverket vet inte var han dog men, man anger att han har ett barn fött 2001-04-26 som heter Bruna Lars Rodrigues Nilsson.
1944, då Jägar-Nisse föddes, var föräldrarna verkligen inte i sin hemförsamling utan anges som "på församlingen skrivna". Ett gåtfullt leverne minsann. Han kanske verkligen reste till Brasilien och dog där precis som mvagrippa hävdat sedan länge.

Ur förhör med Håkan Ingerwall - det är väl Jägar-Nisse han talar om?

"Jag har varit rädd för att han, han finns. Jag kan tillägga det att jag var på Skattemyndigheten här några år efteråt, och sökte honom. Och där fick till svar att det var mycket konstigt det stod om honom. Och dom misstänkte att han hade fått en ny identitet faktiskt. Här nere på Skattemyndigheten."

"De hade aldrig varit med om att det har stått så i hans, när de sökte på honom."
Citera
2020-10-13, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Det finns ingen länk ännu eftersom dokumenten inte anlänt än. Numera verkar det ta 2-3 månader att få ut material.

De uppgifter jag sett talar om att en utredning skett på ett tidigt stadium. Som var så känslig att enbart Holmer och Lindström hade tillgång till den. Vi får se vad som anländer.
Tillägg.

Riksrevisionens rapport "Palmemordet - En revisionell bedömning"

https://drive.google.com/file/d/1j5T9CZAjofIlIcqszMAGIPX3khNNymGm/view?fbclid=IwAR3sj-Yesz1jzKQltlDjuc7Vvouhhwdjwa6NWqVftqJjv1-tc74_LqO4Xyo

Sidan 98.

''Med privata motiv avses att orsaken till mordet skulle stå att söka i Olof och Lisbet Palmes privata sfär''.

''I Palmeutredningen har, enligt vår bedömning, dessa motivbilder analyserats och följts upp på ett ingående sätt. Man har inte funnit något som skulle tyda på en sådan gärningsman''.

Det är uppenbart att en utredning skett. Borgnäs och Lena Anderssons uppgifter om motsatsen är inte trovärdiga.
Senast redigerad av andersaanderssona 2020-10-13 kl. 07:06.
Citera
2020-10-13, 07:16
Medlem
FurirRevaers avatar
Ja jag tänkte också först på A G Nordensvan som var officer, finlandsveteran och medlem i Manhemsförbundet. Eftersom de pratar mycket om krigsåren så kan det ju vara honom de nämner. Dog 1970.

Nordensvan är en finlandssvensk adelssläkt. Det där med sonen Lennart är ju spännande.
Citat:
Ursprungligen postat av bibbarsmuts
Namnet "Nordensvan" har missats i masken på sidan 2. Ringer det en klocka för nån?
Citera
Avstängd
Citat:

Ok. Tack. Spännande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Westrogothia
Ur förhör med Håkan Ingerwall - det är väl Jägar-Nisse han talar om?

"Jag har varit rädd för att han, han finns. Jag kan tillägga det att jag var på Skattemyndigheten här några år efteråt, och sökte honom. Och där fick till svar att det var mycket konstigt det stod om honom. Och dom misstänkte att han hade fått en ny identitet faktiskt. Här nere på Skattemyndigheten."

"De hade aldrig varit med om att det har stått så i hans, när de sökte på honom."
I det första förhöret med HI så förevisar förhörsledaren Håkan ett foto på en man som han bekräftar vara den personen som han pekar ut. Alltså vet PU vem det är.

Om det är korrekt det som HI anger avseende Skattemyndigheten så är den mannen mycket viktig att skydda. Frågan är vem/vilka som utfört dessa åtgärder i så fall? Tvivlar starkt på att den personen kunde fixa det själv.
Citera
2020-10-13, 07:19
Avstängd
Citat:
Tillägg.

https://drive.google.com/file/d/1j5T9CZAjofIlIcqszMAGIPX3khNNymGm/view?fbclid=IwAR3sj-Yesz1jzKQltlDjuc7Vvouhhwdjwa6NWqVftqJjv1-tc74_LqO4Xyo

Sidan 98.

''Med privata motiv avses att orsaken till mordet skulle stå att söka i Olof och Lisbet Palmes privata sfär''.

''I Palmeutredningen har, enligt vår bedömning, dessa motivbilder analyserats och följts upp på ett ingående sätt. Man har inte funnit något som skulle tyda på en sådan gärningsman''.

Det är uppenbart att en utredning skett. Borgnäs och Lena Anderssons uppgifter om motsatsen är inte trovärdiga.
Såg inte det här. Bra. Ska läsa igenom. Att en 'utredning' har gjorts säger iofs inget om kvaliten.

Återkommer.
Citera
2020-10-13, 07:41
Medlem
Citat:
I det första förhöret med HI så förevisar förhörsledaren Håkan ett foto på en man som han bekräftar vara den personen som han pekar ut. Alltså vet PU vem det är.

Om det är korrekt det som HI anger avseende Skattemyndigheten så är den mannen mycket viktig att skydda. Frågan är vem/vilka som utfört dessa åtgärder i så fall? Tvivlar starkt på att den personen kunde fixa det själv.

Kan ju vara läge att granska den här mannen i sömmarna.

Tjänsteman på Skatteverket i Helsingborg polisanmäld ?
(FB) Tjänsteman på Skatteverket i Helsingborg polisanmäld ?

Finns säkert andra med anknytning till de hemliga tjänsterna inrikes och utrikes för att inte tala om den ryska maffian eller den amerikanska maffian.
Citera
2020-10-13, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Såg inte det här. Bra. Ska läsa igenom. Att en 'utredning' har gjorts säger iofs inget om kvaliten.

Återkommer.
Läs hela revisionen. Här finns mycket matnyttigt. Inte minst vad som döljer sig i utredningen. Med tips om vad som måste begäras ut. Och lägg märke till att det står ''hemlig'' överst på alla dokument.
Senast redigerad av andersaanderssona 2020-10-13 kl. 07:50.
Citera
2020-10-13, 07:45
Medlem
Citat:
Tillägg.

Sidan 98.

Vilket betyder att vårdnadsärendet inte är en familjeangelägenhet för familjen Palme men ändock en regeringsangelägenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in