2020-10-12, 22:39
Medlem
Myra var med i podden i ett antal år utan att någonsin ta upp den här personen, det räcker väl som underlag för att dra alla relevanta slutsatser om hennes inställning.

Jag menar att de kunde berättat samma historia utan att ta upp specifikt vad som sägs om Myra. Det går att berätta att Naomi försökt utöva utpressning med privat information utan att gå in på Myras del i det. Det går att ta upp att Johannes Nilsson, Friberg och Malcolm är svin utan att citera vad de kallar Myra för saker.
Citera
2020-10-12, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DumpsterFire
Jag gillar haveristerna. Förmodligen min favoritpodcast just nu... men, finns det vatten i hinken kring det ”faktum” att Henrik utnyttjat myra sexuellt och därför slutade hon, samt andra kvinnor i IRM? Jag finner det extremt svårt att tro, men läste något om detta några sidor bak? Vad fan är det?
En av Naomis otaliga lögner så du kan vara lugn (eller besviken, man vet aldrig).
Citera
2020-10-12, 23:29
Medlem
Jag kan svara längre imorgon men nej, det tror jag inte att någon hade "gnällt" om. Dessutom vet vi ju att Myra vill slippa ha med Haveristerna att göra och inte vill bli inblandad eftersom hon skrivit det explicit i den här tråden.
Citera
2020-10-12, 23:31
Medlem
Materwelons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Jag är vuxen och agerar varken språkrör eller ombud åt någon annan.

Sure.
Citera
2020-10-12, 23:38
Medlem
Materwelons avatar
Citat:
Jag kan svara längre imorgon men nej, det tror jag inte att någon hade "gnällt" om. Dessutom vet vi ju att Myra vill slippa ha med Haveristerna att göra och inte vill bli inblandad eftersom hon skrivit det explicit i den här tråden.

Om hon ville slippa bli inblandad är det kanske det absolut sämsta sättet att hantera det på.

"Vill inte bli inblandad" *BLANDAR MIG I*
Citera
2020-10-13, 00:08
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feminista
....text - föj bakåtpilen. Min fetning:

Tvm är en alltigenom falsk och obehaglig person som man gör bäst att hålla sig borta ifrån.

Som jag konstaterade för länge sen i tråden är hon du kallar tvm, inte någon man bör ha kontakt med om man föredrar okomplicerade personer i sitt liv.

Till hennes försvar - inte en enda gång någonstans, på något vis, lämnar hon ut bilden av en person som levt ett odramatiskt liv, eller att hon är en blek tapetblomma i hörnet av lokalen.

Ge fan i att ställa dig för nära solen och låta den reflektera dig, om du ska grina över att strålarna bränns när du smort in dig i olja och stinker kokos.

Vill du värma dig nära de som har podden eller den person som senaste avsnittet handlar om, och såga, stötta - kom inte och GNÄLL sen då över att ditt engagemang får konsekvenser. Kanske någon frågar vad i helvete du menar när du påstått någon är en känd kvinnohatare, eller du pekat ut någon som en stalker.

Jag ser ingen sån dum reaktion från paret där någon nyligen ringde soc. Inte ens då de tror sig veta vem, grinar de över sitt sällskap och deltagande i allmänhet på sociala medier eller ens höjer ett ögonbryn över att "varför just vi" - utan de brottade ner skiten de fick i knät.

Det som hände dem är bortom all vett och sans. Jag mår illa på riktigt över det. Topp tre vidriga saker jag hört hända i form av helt omotiverad vedergällning. Men, de är inga fucking lamers som bölar ens i närheten av vad de har rätt till, och de har inte backat och spelat rollen av våp. Tvärtom. Från Twitter:

"Ja nej alltså... Min fru är med i en pod med två vänner till oss... Och dom har en 50-årig transsexuell våldtäktsstalker... Och på den vägen är det... Eh.. ja."

Där ser du självdistans, ryggrad och ett ton beundransvärda reaktioner från mörkret.
Cred till dem. Och kramar <3

"N är obehaglig" - ja, det är bevisligen så att hon kan vara det. Få det låta som en överraskning man vill ha en rymdkram över är korkat.

EDIT: Jag är inte överbevisad just N kontaktade soc och påstår inte det, men den "dumma jävla horunge" för att väva ihop trådar som gjorde: Inte okej. Fyfan.
Senast redigerad av Spritnota 2020-10-13 kl. 00:21.
Citera
2020-10-13, 01:01
Medlem
Kukigt-huvud-2s avatar
Var kan man pirata hem Haveristerna? Vill inte ge dem mina pengar. Kanske bra för deras hälsa, de verkar ju ha hög risk att supa ihjäl sig.
Citera
2020-10-13, 01:12
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukigt-huvud-2
Var kan man pirata hem Haveristerna? Vill inte ge dem mina pengar. Kanske bra för deras hälsa, de verkar ju ha hög risk att supa ihjäl sig.

https://thegardetforumfiles.com/horunge.virus.doxx
Citera
2020-10-13, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Som jag konstaterade för länge sen i tråden är hon du kallar tvm, inte någon man bör ha kontakt med om man föredrar okomplicerade personer i sitt liv.

Till hennes försvar - inte en enda gång någonstans, på något vis, lämnar hon ut bilden av en person som levt ett odramatiskt liv, eller att hon är en blek tapetblomma i hörnet av lokalen.

Bästa försvaret.
Citera
2020-10-13, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Bästa försvaret.
frikännandet låg nog nära till hands i tingsrätten när Naomi höll sitt brandtal till tonerna av R. Kellys "The World's Greatest"
Citera
2020-10-13, 11:25
Medlem
Jag var nog otydlig tidigare: det om vad parterna eventuellt kommit överens om var något jag skrev för att gardera mig: min poäng är att det OAVSETT var fult gjort.
Myra har uttalat sig en gång publikt om uppbrottet från Haveristerna och att hon kände sig utmobbad från podden, det möttes av ett hot/löfte från Axel om att Haveristerna ska göra ett nytt avsnitt om Myra där de karaktärsmördar henne. Myra uttalar att hon inte vill ha mer bråk med Haveristerna och att hon vill bli lämnad ifred.

Det absolut minsta man i det läget kan begära är att Haveristerna respekterar Myras önskan, lämnar henne ifred och INTE drar in henne i deras skit, vilket är vad de nu gör. Blev Myra meddelad i förväg att avsnittet skulle komma? Vem vet, kanske det. Hon fick i sådana fall knappast möjlighet att påverka vad som i detalj skulle sägas eller hur det skulle läggas fram. Men även om vi spekulerar att hon hade fått det: hur påverkar det vad hon är bekväm med att säga och tycka när hotet om att få ett eget avsnitt dinglar över huvudet?

Jag förväntar mig inte att någon annan ska hålla med mig och det inkluderar även Myra. Nej, jag är inte hennes "talesperson", vilket jag redan skrivit explicit igår kväll. Myra har själv skrivit i den här tråden så vill du eller någon annan höra vad hon själv tycker så är det väl bara att fråga.
Citera
2020-10-13, 12:31
Medlem
saltazars avatar
Citat:
Jag var nog otydlig tidigare: det om vad parterna eventuellt kommit överens om var något jag skrev för att gardera mig: min poäng är att det OAVSETT var fult gjort.
Myra har uttalat sig en gång publikt om uppbrottet från Haveristerna och att hon kände sig utmobbad från podden, det möttes av ett hot/löfte från Axel om att Haveristerna ska göra ett nytt avsnitt om Myra där de karaktärsmördar henne. Myra uttalar att hon inte vill ha mer bråk med Haveristerna och att hon vill bli lämnad ifred.

Det absolut minsta man i det läget kan begära är att Haveristerna respekterar Myras önskan, lämnar henne ifred och INTE drar in henne i deras skit, vilket är vad de nu gör. Blev Myra meddelad i förväg att avsnittet skulle komma? Vem vet, kanske det. Hon fick i sådana fall knappast möjlighet att påverka vad som i detalj skulle sägas eller hur det skulle läggas fram. Men även om vi spekulerar att hon hade fått det: hur påverkar det vad hon är bekväm med att säga och tycka när hotet om att få ett eget avsnitt dinglar över huvudet?

Jag förväntar mig inte att någon annan ska hålla med mig och det inkluderar även Myra. Nej, jag är inte hennes "talesperson", vilket jag redan skrivit explicit igår kväll. Myra har själv skrivit i den här tråden så vill du eller någon annan höra vad hon själv tycker så är det väl bara att fråga.

myras inlägg finns länkat längre bak i tråden. har du ens läst det? varför ska myra styra vad h & a får säga om det som inträffade. hon kan väl plocka upp det själv. kanske kan få låna material av h & a om hon vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in