2020-10-12, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Håller med Dig, därför har jag skrivit att det KAN vara HD som är intresserad av om SD befinner sig hemma hos LW för att säga farväl inför deras resp resor.

Jag tror dessutom inte att HD var med bakom planket när LW togs av daga.

Däremot tror jag att HD vet mycket mer vad gäller SD:s inblandning i dådet än vad hon väljer att berätta i förhör/rättegång.

Fast S säger ju i aug -19 "bara jag vet" till skakige Jelly och Sillen ger sken av att tro på att H är ovetande och manipulerad. Spel för galleriet? Sillen skyllde på att han inte litar på S och backade i umgänget med H. Kanske sanningen är att han är osäker på Hs inblandning efter mordet?

S har nog varit ensam i handlingen, men fått omedveten hjälp efteråt av H, J, SOA m fru och vänner ( inkl poliserna T och P).
Citera
2020-10-12, 08:28
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Håller med Dig, därför har jag skrivit att det KAN vara HD som är intresserad av om SD befinner sig hemma hos LW för att säga farväl inför deras resp resor.

Jag tror dessutom inte att HD var med bakom planket när LW togs av daga.

Däremot tror jag att HD vet mycket mer vad gäller SD:s inblandning i dådet än vad hon väljer att berätta i förhör/rättegång.

Precis. Allt det du skriver sätter väl just också fingret på vad som stod på spel mellan de tre den där kvällen. Det tydliggör också vad mycket elände som SD redan innan gjort sig skyldig till. Och sen då hur han ansåg att det problemet borde lösas.

När det gäller HDs kunskaper så må det kanske vara lite hur det vill med det. Hon har ju inte mycket val heller. Det väsentliga är att fokus ligger där ansvaret ska utkrävas.
Citera
2020-10-12, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Fast S säger ju i aug -19 "bara jag vet" till skakige Jelly och Sillen ger sken av att tro på att H är ovetande och manipulerad. Spel för galleriet? Sillen skyllde på att han inte litar på S och backade i umgänget med H. Kanske sanningen är att han är osäker på Hs inblandning efter mordet?

S har nog varit ensam i handlingen, men fått omedveten hjälp efteråt av H, J, SOA m fru och vänner ( inkl poliserna T och P).

När SD säger "bara jag vet" så tror jag det är sant. De andra runt honom kan bara gissa och spekulera.

JG misstänkte väldigt tidigt (samtalen till polisen), HD:s uttalande "vad har han nu gjort" visar också att det inte är främmande för henne att SD kan vara inblandad. SOA bara blundar och tycker att flertalet års otrohet från SD sida inte var så allvarligt (ett misstag kan alla göra).

HD fisk tänker jag har fått mycket att fundera på när HD väljer att åka med SD på resa trots att hon berättat mycket för honom hur SD har behandlat henne.
Nu har han sett i FUP HD:s idoga koppling till SD... och får klart för sig att HD inte menat allvar med honom.
Citera
2020-10-12, 09:43
Avslutad
Citat:
När SD säger "bara jag vet" så tror jag det är sant. De andra runt honom kan bara gissa och spekulera.

JG misstänkte väldigt tidigt (samtalen till polisen), HD:s uttalande "vad har han nu gjort" visar också att det inte är främmande för henne att SD kan vara inblandad. SOA bara blundar och tycker att flertalet års otrohet från SD sida inte var så allvarligt (ett misstag kan alla göra).

HD fisk tänker jag har fått mycket att fundera på när HD väljer att åka med SD på resa trots att hon berättat mycket för honom hur SD har behandlat henne.
Nu har han sett i FUP HD:s idoga koppling till SD... och får klart för sig att HD inte menat allvar med honom.
Den som är oskyldig skulle väl aldrig säga någonting så dumt? Det handlar om att en vän, älskarinna blivit brutalt mördad? Han hävdar inte ens sin oskuld, utan tycker det passar att svara så att olusten blir än större
Citera
2020-10-12, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Den som är oskyldig skulle väl aldrig säga någonting så dumt? Det handlar om att en vän, älskarinna blivit brutalt mördad? Han hävdar inte ens sin oskuld, utan tycker det passar att svara så att olusten blir än större
Han gillar att leka kurragömma. Han är psykopat och har noll empati med andra.Han begriper inte såna känslor.
Citera
2020-10-12, 10:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Ja, att SD närapå verkar njuta av katt- och råtta leken istället för att hjälpa JG som tydligt visar att han mår dåligt, det visar att SD har en personlighet som är störd.

När JG svarar på SDs kryptiska svar, kan man känna ångesten och oro pysa ur JG:

"Att jag inte lever i ovisshet om jag är
mördare. Det är ingen gåta.

Jag vet. Ni övriga kan bara gissa
"

//
JG:
"Det är sånt här som skapa otrygghet
Stefan. Du VET vad jag menar, men
lugnar inte min oro 😳
"

Då svarar SD:

"Förstår inte alls nu"

//
JG:
bild på kyrkogård
" MIN verklighet... varje dag"

Varför svara inte SD tydligt och klart direkt?
Tvärtom fortsätter han:

SD:
"Alla runt mig lever i ovisshet om mig.
Jag vet.
"

"(Kan även säga vad jag vet med
versaler: JAG HAR INGET ALLS MED
MORDET PÅ SOFTIS ATT GÖRA)
"

Det är även det ett kryptiskt svar; jag har inget med mordet att göra.

Det är tydligt att SD njuter av att hålla JG på halster.
Det är för mig ett tecken på att han HAR med mordet att göra.

Det är också mycket konstigt att SD inte verkar sakna Lena på något vis. Hur trasslig och konfliktfylld hans relation än har varit, så önskar man väl inte att någon är död på ett bestialiskt sätt? Om man har känslor vill säga.
Citera
2020-10-12, 10:19
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han gillar att leka kurragömma. Han är psykopat och har noll empati med andra.Han begriper inte såna känslor.
Vad tillför du med att ljuga i en ABoK tråd av en mördad trebarnsmamma? Tjafs & trams.
https://www.docdroid.net/78GdMlp/p7-pdf
Citera
2020-10-12, 10:21
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Varför skulle det vara ett önsketänkande från mig att huvaPERSONEN skulle vara HD? Jag skriver att det kan vara möjligt. Nu visade det sig att hon inte chattade med sillen just den tiden men om så vore så går det att chatta på annat ställe än från hemmet (något du missat).

Jag säger bara att det KAN vara så att HD tar en promenad vid 22.30 förbi LW för att se om SD var där.

Det tar inte mer än ett fåtal minuter för henne att smyga förbi eftersom LW bor i samma kvarter.

HuvaPERSONEN behöver inte ha varit vid planket en timme senare när LW mister livet!
Du måste ju bara driva med mig? Signaturen "review" la ut igår en chatt mellan HD och sillen där HD
kl 22.29 förklarar att ena dottern kommer in till henne nu för att sova bredvid henne.Vidare framkom att hon låg i sängen och intagit sömntablett. Räcker inte det för att du kan ta in att HD inte kan vara huvamannen? Huvamannen kan vara vemsomhelst förutom HD.

Det går att chatta på andra ställen men 22.30 låg hon till sängs och chatta(något du missat).
Nej huvmannen eller någon annan behöver inte ha varit vid planket (bara SD givetvis) men huvamannen agerar misstänkt och därav finns det plats för spekulation.Vi har väl en sisådär 50 personer till vi kan
gå igenom så bryt inte ihop ännu bara.
Senast redigerad av 7.2PaRichterskalan 2020-10-12 kl. 10:39.
Citera
2020-10-12, 10:30
Medlem
Citat:

"bara jag vet" är intressant för när det passar så talar SD sanning och när det inte passar så ljuger SD.
Man bara väljer det som passar ens agenda bäst för dagen.

Vad har SOA med brottet eller sin dotters sexliv att göra?Har din farsa suttit stämpel på dig efter dina snesteg?
HD hade en fin vän i sillen men en relation var aldrig aktuell vilket hon påpekar tydligt i fup och till sillen.
Sådärdå,då kan vi gå vidare
Citera
2020-10-12, 10:32
Medlem
Citat:
Blir bara bättre och bättre..
säger man "bara jag vet" så är man givetvis skyldig.
Låt oss lägga det i högen av alla indicier
Citera
2020-10-12, 10:35
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
SD:
Jag vet.
"

"

Jättekryptiskt. Hiding har ju sagt att det är ställt utom rimligt tvivel, och även polisen sade att det var rätt:
"Jag är säker på att det är rätt"
https://sverigesradio.se/artikel/7408451
Senast redigerad av Draifos 2020-10-12 kl. 10:50.
Citera
2020-10-12, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, att SD närapå verkar njuta av katt- och råtta leken istället för att hjälpa JG som tydligt visar att han mår dåligt, det visar att SD har en personlighet som är störd.

När JG svarar på SDs kryptiska svar, kan man känna ångesten och oro pysa ur JG:

"Att jag inte lever i ovisshet om jag är
mördare. Det är ingen gåta.

Jag vet. Ni övriga kan bara gissa
"

//
JG:
"Det är sånt här som skapa otrygghet
Stefan. Du VET vad jag menar, men
lugnar inte min oro 😳
"

Då svarar SD:

"Förstår inte alls nu"

//
JG:
bild på kyrkogård
" MIN verklighet... varje dag"

Varför svara inte SD tydligt och klart direkt?
Tvärtom fortsätter han:

SD:
Jag vet.
"

"

Det är tydligt att SD njuter av att hålla JG på halster.
Det är för mig ett tecken på att han HAR med mordet att göra.

Det är också mycket konstigt att SD inte verkar sakna Lena på något vis. Hur trasslig och konfliktfylld hans relation än har varit, så önskar man väl inte att någon är död på ett bestialiskt sätt? Om man har känslor vill säga.
Nää..försöker men kan inte känna ångesten och oro pysa ur JG

"Det är för mig ett tecken på att han HAR med mordet att göra." För mig e det ett tecken på att det e dax för en snickers för SD's del.Mitt tecken är närmare sanningen än ditt tecken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in