Citat:
Visst kan han rent teoretiskt ha kommit ut i tillräckligt god tid för att utföra mordet, jag har aldrig hävdat annat.
Men!
Jag hörde inget på presskonferensen om att han också hade kunnat komma ut för sent, utan åklagare Krister Petersson hävdade att SE kom ut på trottoaren kl 23.19.
Dessutom hävdade han att tidsregistreringen 23.19 skedde i samband med detta.
Det är ett påstående han definitivt INTE har täckning för.
Ödmjukhet inför sakernas komplexitet?
Bedöm själv.
Du har uppenbarligen ett mycket svagt sinne för sakernas komplexitet om du hävdar detta.
Att Stefan Glantz bara kände igen Anna och Karin betyder självfallet inte att endast de var där under de kommande tio minuterna.
Att det ”snurrade huvudet” på Anna säger hon själv, och hon kan inte identifiera någon av de övriga.
När det gäller ”hundraprocentigt säkra slutsatser”
:
Kan du exempelvis till hundra procents säkerhet påstå att månen inte består av ost?
En del påstår att den faktiskt gör det, och om du inte varit där själv och smakat så kan du inte vara hundraprocentigt säker.
De människor som förfäktar teorin har utvecklar en resistens mot alla argument som går på tvärs med deras världsbild.
Säkerligen går det även att hitta en och annan åklagare, psykiatriker och polis bland denna teoris anhängare.
Men!
Jag hörde inget på presskonferensen om att han också hade kunnat komma ut för sent, utan åklagare Krister Petersson hävdade att SE kom ut på trottoaren kl 23.19.
Dessutom hävdade han att tidsregistreringen 23.19 skedde i samband med detta.
Det är ett påstående han definitivt INTE har täckning för.
Ödmjukhet inför sakernas komplexitet?
Bedöm själv.
Du har uppenbarligen ett mycket svagt sinne för sakernas komplexitet om du hävdar detta.
Att Stefan Glantz bara kände igen Anna och Karin betyder självfallet inte att endast de var där under de kommande tio minuterna.
Att det ”snurrade huvudet” på Anna säger hon själv, och hon kan inte identifiera någon av de övriga.
När det gäller ”hundraprocentigt säkra slutsatser”
:
Kan du exempelvis till hundra procents säkerhet påstå att månen inte består av ost?
En del påstår att den faktiskt gör det, och om du inte varit där själv och smakat så kan du inte vara hundraprocentigt säker.
De människor som förfäktar teorin har utvecklar en resistens mot alla argument som går på tvärs med deras världsbild.
Säkerligen går det även att hitta en och annan åklagare, psykiatriker och polis bland denna teoris anhängare.
Jag tolkar ditt resonemang som att du jämställer SE som gärningsmannen med att månen är gjord av ost och att de är någorlunda lika sannolika/osannolika. Är det korrekt uppfattat?Som jag sagt hundratals gånger så är jag totalt prestigelös och backar direkt om SE kan avskrivas. Hur gör du OM det skulle komma fram bevis på hans skuld? Det pratas om något samtal som kan vara viktigt/avgörande vilket jag har svårt att tro, men hur skulle du ställa dig till det?