Citat:
Jag menar att möjliga motiv från Palmes privatliv inte har utretts av vare sig PU eller andra aktörer inkl privatspanare.De flesta inlägg på tråden är intressanta ,många kommer med olika lösningar med hjälp av förhör som nu ser dagens ljus.
Ditt svar till mig är dumdrygt och jag kommer att fortsätta tro vissa saker.
Att Palme blir skjuten av en rasande ,hatisk pappa vilket har en yngre dotter som utnyttjats är för mig utopi.
Ditt svar till mig är dumdrygt och jag kommer att fortsätta tro vissa saker.
Att Palme blir skjuten av en rasande ,hatisk pappa vilket har en yngre dotter som utnyttjats är för mig utopi.
Citat:
Det tror inte jag heller och det är inte heller vad jag menar. Jag menar att det kan ha funnits/finnas ett utpressningsmoment där 'byk' från Palmes privatliv skyddas på bekostnad av att mordet förblir olöst.
Jag tror inte att Palmes familj ligger bakom mordet.
Citat:
Det är ju precis det som är min poäng?
Det här är ett forum där vi spekulerar och tror. Ingen av oss vet sanningen.
Citat:
Det är i så fall allt annat än min avsikt.
Din dryga ton i ditt inlägg tyder på att du vill ha ett meningslös diskussion .Det ställer jag inte upp på.
Citat:
Det är precis den här responsen som jag menar har lett till att det här alternativet inte har blivit utrett. Min personliga inställning är att Olof Palme kämpade för den lilla människan i kampen för fred, rättvisa och demokrati och att hans familj i allt väsentligt delade den inställningen.
I mina kommande inlägg kommer jag att försvara LP och hennes familj. Vill inte ha dryga svar från dig!
Därmed är min diskussion med dig avslutad.
Därmed är min diskussion med dig avslutad.
Det här får emellertid inte förhindra att eventuella privata/personliga motiv utreds. Även den bäste kan begå misstag som honey traps, politiska 'kompromisser', gränsande till korruption, etc ...
I förlängningen så är det trots allt så att Sanningen om mordet, hur den än ser ut, som bäst tjänar rättvisa och demokrati.
Medborgaren är inte ett barn som måste 'skyddas' från obehagliga Sanningar. Medborgaren utgör grundpelaren i varje demokrati värd namnet.
Och jag tror att du håller med mig här (vill inte verka "dryg").