Citat:
Ursprungligen postat av
tradera
Nej tror jag inte!
Tror och tror. Jag menar att det är en möjlighet värd att lyftas. Det här är dessutom både Lena Anderssons och Borgnäs uppfattning. Att den här möjligheten i någon variant INTE har utretts vare sig av myndigheter eller privatspanare.
Eller en kombination av "honey trap" och "Rikets säkerhet".
Jag är hyfsat inläst på mordet på JFK och där finns det en hel del paralleller avseende närståendes ovilja att kritisera diverse utredningar och påvisade missförhållanden. Att t.ex. JFK's broder RFK kan ha varit inblandad i försöken att lönnmörda Fidel Castro, men att en sådan operation "back fired" och istället mördade hans bror, är en sådan teori som har figurerat i litteraturen.
Nu tror jag personligen inte det, men det är väl värt att undersökas och diskuteras.
Citat:
Hade det här varit anledningen till Palmes död lovar jag dig att högerkrafterna hade haft julafton 24/7. Den sanningen hade kommit fram.
Jo. Om det enbart hade handlat om en enskilds hämndaktion så hade det varit svårt att lägga locket på. Men som sagt, det kan ha varit en kombination.
Citat:
Vi får fortsätta leta efter trolig GM och vi hittar honom inte bland ett svartsjukemord.
Fast det kan du inte veta. I synnerhet eftersom det alternativet inte alls ha utretts. Familjen och då i synnerhet Lisbeth har varit en helig ko från dag ett.
Citat:
Att Palme skulle umgås med en ung tjej ....Nja ,nej karln var 59 år och i min enfald tror jag inte sex var prio ett för honom.
Däremot politiska diskussioner....
Det här kan i så fall ha hänt långt bak i tiden. Vem vet.
OM familjen (medlemmar av) och topparna inom SAP och regeringen var delaktiga i en mörkläggning av mordet så kan det i huvudsak ha två förklaringar:
1. Skydda parti och regering samt Palmes minne och familj mot smuts som skulle komma i dagen om mordet löstes.
2. Skydda Sverige som nation och samhällsbygge om det blev känt vilka som låg bakom.
Eller någon slags kombination.