2020-10-10, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Berätta gärna för alla hur du vet att det är i underpris.
Eftersom det i media har framkommit att fastigheten har värderats till högre pris, då är det ett pris under bedömt marknadsvärde.
2020-10-10, 16:58
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Ja, jag gissar också att inga på KD:s PR-kansli fick helgledigt. De aktiverar alla sina gamla troll-konton och försvarar fru Ebba Busch med näbbar och klor genom misstänkliggöra och ifrågasätta alla som inte är med i deras sekt.

Men fakta är, som jag har skrivit tidigare, att fru Ebba Busch försöker köpa en fastighet för ett pris som är under marknadspris. Hon har själv letat upp husägaren och förmått honom skriva på ett avtal. Brodern till hennes fest-kompis har hjälpt henne med avtal. När säljaren vill hoppa av skriver hon ett handskrivet brev att affären skall fullföljas och hon kopplar också in en advokat som skriftligt hotar med stämning, skadestånd och advokatkostnader.

Det ifrågasätts också vad marknadspriset är på hus och tomter i närheten. För er som inte vet var fru Ebba Busch är mantalsskriven så pröva att söka på ratsit.se. Där dyker hon upp på sin exmans adress. Det var i närheten av honom hon vill att barnen skulle bo.

En kontroll på Hemnet visar att inga fastigheter med sjöläge finns redovisade som sålda de senaste 12 månaderna i närheten av hennes exman med sjötomt. Men det finns en fastighet från 1920-talet till salu i närheten. Den är långt från stranden (saknar strandtomt) men det begärde priset är ändå högt 7 950 000 kronor! Tomten är på 6 677 m2 och huset har 186 m2. Det verkar därför som om både tomt och huspriser är mycket höga i detta område, det här är inte Norrlands inlandspriser.

Vad jag förstår av tidigare inlägg i tråden är det många i samma frikyrkoförsamling som fru Ebba Busch tillhör som bor i närheten. Det hela ger lite Knutby-vibbar. Om alla andra boende i området kommit över sina fastigheter på samma sätt som fru Busch försöker i detta fall, så skulle jag klassa området som "utanförskapsområde" som har en annan moraluppfattning än i resten av samhället. Undrar om jag inte hellre skulle vilja bo i Gottsunda än här? I Gottsunda är det förmodligen färre antal skenheliga som bor!

Det här historien blir bara värre och värre.

Fakta?

Ebbar är inte längre fru, hon kände gubben innan, det är inte i underpris, tomten har stått orörd i 30 år, tomten behöver saneras, gubbens familj familj känner både familjerna Busch och Thor med mera.
2020-10-10, 16:59
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Eftersom det i media har framkommit att fastigheten har värderats till högre pris, då är det ett pris under bedömt marknadsvärde.

Vad media säger är ointressant. Tomter i Marielund med det skick som avses säljs inte för högre priser.
2020-10-10, 17:00
Medlem
RickRozays avatar
Hela grejen är löjlig. Gubben har blivit mjuk på äldre dar, eller har alltid varit mjuk och drar i alla nödbromsar för att häva affären.

Jag skuldbelägger inte Ebba Busch Thor för att stå på sig. Däremot är hon villig att avstå från affären, och jag undrar varför hon inte bara avstår redan nu?
2020-10-10, 17:01
Medlem
Citat:
Vad media säger är ointressant. Tomter i Marielund med det skick som avses säljs inte för högre priser.
Fast nu är det ju inte media som har värderat tomten utan två mäklare........
2020-10-10, 17:02
Medlem
Sossar, kd, sd, v, m, mp, fp, c. Alla är de av samma skrot och korn. De är endast där för att sko sig själva genom andra. Detta är ingen engångsföreteelse, politiker har i alla tider smusslat, fuskat och ljugit för att skaffa sig makt. Det finns hur mycket skit som helst på alla.

Och svenska folket röstar in dem val efter val efter val. Otroligt.

Kommer EB:s handling att få konsekvenser? Nej, inte för henne själv. Inte för partiet heller, för snart dyker något annat upp som svenskar reagerar på i 5 min och sedan glömmer.
2020-10-10, 17:03
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Han kommer inte ihåg hur köpeavtalet kom till. Inga anhöriga till honom närvarande.

Jag säger inte att det var så, men låt oss anta att fru Ebba Busch hade med sig sina storvuxna, muskulösa, säpo-poliser som satt med bistra miner med en hörsnäcka i örat och putande pistol under kavajen. Om hon då sa:"Skriv nu på här.", hur tror du den ensamme gamle uppfattar det hela och vad han gör?

Personligen hade jag själv tyckt det varit mycket obehagligt att vara ensam i ett sådant läge och jag är inte 83 år. Gamla vill ofta inte bråka utan håller med folk och undviker konflikter.

Fakta är att fru Ebba Busch försöker köpa en fastighet för ett pris som är under marknadspris. Hon har själv letat upp husägaren och förmått honom skriva på ett avtal. Brodern till hennes fest-kompis har hjälpt henne med avtal. När säljaren vill hoppa av skriver hon ett handskrivet brev att affären skall fullföljas och hon kopplar också in en advokat som skriftligt hotar med stämning, skadestånd och advokatkostnader.

Enligt min mening är detta ett förkastligt och föraktfullt agerande. Jag hoppas verkligen att fru Ebba Busch inser att hon inte längre kan tillföra något till partiet KD.

Faktum är att majoriteten av alla köpare försöker få ett pris som är under marknadspriset. Säljaren vill få det så dyrt som möjligt och köparen så billigt som möjligt och det enda som är unikt i just det här fallet är att gubben gjort sig onåbar efter han fått pengar ungefär som varje bluffsäljare på blocket eller marketplace. Snarare han som ska granska
2020-10-10, 17:04
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Fast nu är det ju inte media som har värderat tomten utan två mäklare........

Media hänvisar till mäklare. De som bor i området får dock inte sålt för andra priser än det som angivits.
2020-10-10, 17:09
Medlem
magpests avatar
Citat:
Fakta?

Ebbar är inte längre fru, hon kände gubben innan, det är inte i underpris, tomten har stått orörd i 30 år, tomten behöver saneras, gubbens familj familj känner både familjerna Busch och Thor med mera.

Tomten är värd mer än vad Ebba betalade. Att man behöver fixa till den är inte relevant. Du kan sälja tomter där marken är ojämn med stora stenar som man måste gräva bort innan man kan bygga sitt hus för flera miljoner. Det som avgör tomtpris är nästan uteslutande läge och storlek (samt potential). Inte det nuvarande skicket på tomten.
2020-10-10, 17:13
Medlem
Citat:
Media hänvisar till mäklare. De som bor i området får dock inte sålt för andra priser än det som angivits.
Sedan 2010 har 6 köp gjorts av strandtomter runt samma sjö, om adressen stämmer som länkats här i tråden, omvandlat till dagens priset så är snittpriset 7.873.000 kr snitt taxeringsvärde 2.965.667

Skicket på tomten har jag inte men att en tomt skulle behöva sanerats för att det stått några bilar på den....kom igen... strandtomt ät alltid strandtomt och priserna på dessa fastigheter har verkligen sprungit på sista tiden inte minst nu i coronatider.
2020-10-10, 17:18
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Nej, det gör det inte.
Jo
2020-10-10, 17:22
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Tomten är värd mer än vad Ebba betalade. Att man behöver fixa till den är inte relevant. Du kan sälja tomter där marken är ojämn med stora stenar som man måste gräva bort innan man kan bygga sitt hus för flera miljoner. Det som avgör tomtpris är nästan uteslutande läge och storlek (samt potential). Inte det nuvarande skicket på tomten.

Värdet är inte högre i det område vi talar om. Ebba har bott där i över 15 år och området är inte större Essingen fast med bara 100-tals familjer där alla känner alla.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in