2020-10-10, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Men med ett taxeringsvärde på nästan 3,5 miljoner? Haha. Det är en riktigt jävla bra tomt Ebba hittat (letat upp).
Taxeringsvärden är klart högre än verkligheten i många fall.
2020-10-10, 14:57
Medlem
Ebba Busch köpte i augusti en sjötomt utanför Uppsala för 3,9 miljoner. Dagen efter ångrade sig säljaren, som lider av minnesproblem, men Busch står fast vid att affären ska gå igenom. Nu avslöjar Expressen att Margaux Dietz bror Theo Dietz är inblandad.

https://nyheter24.se/nyheter/948080-avslojandet-margaux-dietz-bror-theo-inblandad-i-ebba-buschs-fastighetsaffar#bb-skin-00jrcnu3i 324q:~:text=Ebba%20Busch%20k%C3%B6pte%20i%20august i%20en,Dietz%20bror%20Theo%20Dietz%20%C3%A4r%20inb landad.
2020-10-10, 15:01
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Taxeringsvärden är klart högre än verkligheten i många fall.

Du menar att man ofta blir taxerad för kvadratmeter och avlopp man inte har?
2020-10-10, 15:05
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
Alternativt förlopp.
Esbjörn säljer fastigheten och är nöjd med betalningen. Den är ju trots allt dåligt underhållen och igenväxt.
Plötsligt får hans anhöriga nys om affären och ställer till ett riktigt liv. Dom vill ju ha ut mer av den stackars farbrorns pengar när han dör och antyder att han inte är kapabel att ta egna beslut.
Esbjörn börjar känna sig stressad och ångrar alltihop. Han vill ju inte att hans anhöriga försöker få honom under en god man.
Sedan är historien igång.

Eller, gubbens anhöriga ogillar att Ebba ska flytta dit eftersom de har intressen på samma sätt som Ebba. Man kontaktar expressen och de letar fram Strandhäll.
2020-10-10, 15:10
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Är det någon Knutby sekt?

Nej, men de är frikyrkliga. Hela området bebos av olika falanger, inte bara frireligiösa. Såsom det står i expressen var området tidigare ett sommarparadis för de högst uppsatta i Uppsala. Något liknande har börjat igen. Detta är naturligtvis inte hela förklaringen till fejden, men absolut ett viktigt inslag. Det är så jag förstår minnesförlusten.
2020-10-10, 15:12
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Det räcker väl att se inslaget så förefaller det rätt klart

Nej, det gör det inte.
2020-10-10, 15:18
Medlem
i.beg.to.differs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Enligt Ratsit bor Ebba och hennes ex på samma adress. Men det är förstås mycket fusk när det gäller folkbokföring. Man folkbokför sig på en adress där man inte bor, om man kan vinna något på att göra så.
Det är väl rätt vanligt att riksdagsledamöter är skrivna på hemorten i valdistriktet och bor i närheten av arbetsplatsen?
2020-10-10, 15:20
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Enligt Ratsit bor Ebba och hennes ex på samma adress. Men det är förstås mycket fusk när det gäller folkbokföring. Man folkbokför sig på en adress där man inte bor, om man kan vinna något på att göra så.

Deras barn bor ju där så det är inte märkligt att hon har sin adress dit. Hennes ex och Ebba har dessutom gemensamma vänner. Förövrigt finns det fler människor som bor i området och som har kopplingar till riksdagen.
2020-10-10, 15:26
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Nej, det gör det inte.
Det är kul att du har en åsikt om bevisläget i fråga. Men nu är det så att både inslaget och folk i tråden har lagt fram bevis. Att du sen underkänner deras bevis är en annan sak, men du behöver inte överdriva och ljuga.
2020-10-10, 15:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Jag har som sagt inget till övers för Ebba, men vad ska hon göra då?

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-buschs-hot-dra-esbjorn-83-till-domstol-hjartat-haller-pa-att-brista/

Det verkar ju som om gubben är ju senil och tappar kollen på vad han gör.

Kan det vara så att Ebba har råkat trampa några andra på tårna som har
planerat att blåsa gubben på fastigheten?

Jag tycker att den grundläggande kravbildning vi alla bör ha ha på folkvalda politiker är att dom företräder oss på rättvist och schysst sätt, samt föregår med gott exempel.

Ebba har nu gjort så mÅnga övertramp att det räcker, vad hon ska sysselsätta sig med istället skiter jag i, hon har försatt sig i den här situationen och får ta konsekvenserna
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MomsPlusSkatt
Det är kul att du har en åsikt om bevisläget i fråga. Men nu är det så att både inslaget och folk i tråden har lagt fram bevis. Att du sen underkänner deras bevis är en annan sak, men du behöver inte överdriva och ljuga.

På vilket sätt ljuger jag eller överdriver? Ord står mot ord här, har du sett något utöver det?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Som sagt hon verkar inte uppföra sig som en god kristen

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-buschs-hot-dra-esbjorn-83-till-domstol-hjartat-haller-pa-att-brista/

Gör hon väl!

Hon har erbjudit strax under marknadsvärde men utan mäklare, enligt tidnigar var de överens om att slippa mäklararvode.
"Ebba Busch säger till tidningen att det var Esbjörn som föreslog summan, men Esbjörn menar att han inte kommer ihåg hur det gick till"

– Jag frågade Esbjörn om han ville ha in en mäklare. Men han har varit väldigt noggrann med mig att han inte var intresserad av att betala dyra pengar för mäklare, säger Ebba Busch till tidningen."
Hon har betalat handpenningen.

Han backar ur men har inte betalat tillbaka.
Hon har skrivit vänligt meddelande om att höra av sig som han inte svarat på.

Det hela kallas släktgård, 3.800 kvm tomt, släktgård?

Det jag läser i tidningsartiklar låter illa i rubriker.
Men om man läser så står det att Ebba bett honom höra av sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in