2020-10-10, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Ebba hade försökt skambuda 2.5 miljoner också. Ytterst fult då stället är värt betydligt mera. Ebba köpte gården för under marknadspris, jag tvivlar på det gått rätt till.

Priser blev 3 900 000 men gården är värt mera än så.
Vem fan betalar mer än säljaren begär?
2020-10-10, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
EB är en rejält slipad person som började sin karriär genom att fullständigt utmanövrera den politiker som hon var anställd som sekreterare åt. Man undrar hur en person med en sådan kapacitet kan göra en sån här blunder? Hade hon gett mannen vad huset var värderat till och lite till så hade det aldrig blivit någon skandal. Nu sitter hon i skiten för några hundra tusen, och där kan hon gott sitta. Hur f-n kan man ge ett bud som är flera hundra tusen lägre än den egna värderingen? Är det ens lagligt? Om man t ex går på en loppis och inser att det bland bråten som säljs för 50 spänn spannet ligger ett miljonfynd så är det olagligt att köpa det för 50 spänn och låtsas som ingenting. Principen här är densamma.

Ja det är lagligt, speciellt som säljaren inte ville anlita mäklare för att slippa betala ännu dyrare provision.
2020-10-10, 23:29
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baradino
Vet du så mycket borde namnet på personen vara lätt att få fram. Att framkalla ett ”mediadrev” mot en av våra största politiska profiler borde vara tillräckligt för att åtminstone ge ett maskat namn på flashback. Eller spekulerar du bara?

Edit: vidare - är det någon som vet ifall mäklaren haft någon kontakt med säljaren? Ett ”marknadsvärde” som ges som rekommendation till köpare skulle kunna vara menar som rimligt takpris. Historien luktar illa men jävligt svårt att veta något från sidlinjen..
Håller med. Fram med namnet och även brorsonens namn samt på den som säger sig ha fått stället som gåva men tydligen inte har det på pränt.

Lägg ner Expressen, vilken skit.

Gissar att "hederlige" stackars gamle mannen är hur vital som helst. Gråta ut i pressen, bah! Säg inte att han fick betalt av tidningen också.

Vore jag EB skulle jag aldrig vilja se åt det där stället mer. Men låt köpet gå tillbaka då, så får vi se hur mycket han får för eländet istället. Den som köper av honom lär bli frostigt behandlad i området, he he.

Förutom handpenningen på 390k tillbaka bör han även betala vad hon har lagt ut för två värderingar plus för Anticimex tjänster och om det är något mer, kostnad för juridiskt ombud kanske.
2020-10-10, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton

Bara en sån sak som att hon först gav ett riktigt skambud på 2.5 miljoner visar att hon var ute efter att göra ett så stort klipp som möjligt, eller för att tala klarspråk blåsa Esbjörn på sin fastighet.
.

Håller med dig i allt du skrev men blev lite nyfiken på om det där med ett första bud på 2,5 miljoner är bekräftat och i så fall hur?
2020-10-10, 23:39
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baradino
Vet du så mycket borde namnet på personen vara lätt att få fram. Att framkalla ett ”mediadrev” mot en av våra största politiska profiler borde vara tillräckligt för att åtminstone ge ett maskat namn på flashback. Eller spekulerar du bara?

Edit: vidare - är det någon som vet ifall mäklaren haft någon kontakt med säljaren? Ett ”marknadsvärde” som ges som rekommendation till köpare skulle kunna vara menar som rimligt takpris. Historien luktar illa men jävligt svårt att veta något från sidlinjen..

Jag känner väl till området. Men man behöver inte vara insatt i familjerna. Det går bra att googla på området och se vilka som bor där för att då se sambandet. Det handlar inte bara om att sossar vill åt henne, utan även krafter inom KD och MP.

Ett tips: Uppsala Nya Tidning och dess intressenter.
Senast redigerad av TheLucky 2020-10-10 kl. 23:42.
2020-10-10, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Jag känner väl till området. Men man behöver inte vara insatt i familjerna. Det går bra att googla på området och se vilka som bor där för att då se sambandet. Det handlar inte bara om att sossar vill åt henne, utan även krafter inom KD och MP.

Ett tips: Uppsala Nya Tidning och dess intressenter.

Ja att Expressen och Aftonbladet inte ens fortsätter lyfta detta tyder ju på att det ligger en hund begraven. Hade det varit helt klarlagt att en dement gubbe lurats på en fastighet av en svensk partiledare hade de ju i flera dagar framåt kunna köra på nya artiklar där de intervjuar anhöriga, experter etc. Nu är det knäpptyst.
2020-10-10, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jourlistan
Ja att Expressen och Aftonbladet inte ens fortsätter lyfta detta tyder ju på att det ligger en hund begraven. Hade det varit helt klarlagt att en dement gubbe lurats på en fastighet av en svensk partiledare hade de ju i flera dagar framåt kunna köra på nya artiklar där de intervjuar anhöriga, experter etc. Nu är det knäpptyst.

Min gissning är att det är helg och att hon gjorde det enda raka.
Bad om ursäkt och backade från "köpet".
2020-10-10, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Inget vidare bra drev. Låta först Strandhäll komma med klagan som ingen gillar. Sedan detta tafatta försök. Bara en vanlig husaffär ju.

Men Ebba är ju en riktigt ful typ. Klart hon ska ha ett drev mot sig väll?
2020-10-11, 00:01
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjukaDiamanter
Men Ebba är ju en riktigt ful typ. Klart hon ska ha ett drev mot sig väll?

Men vad exakt har hon gjort fel här? Gubben ville ju sälja och han är 83 år. Han kan ju inte bo kvar där tills han är 100. Han måste ju sälja förr eller senare. Är det enbart fel för att det är just Ebba som köpte eller? Han fick ju kosing allt var frid och fröjd till då en journalist kom och närmast tvingade gubben att tycka det var nog fel.
2020-10-11, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Min gissning är att det är helg och att hon gjorde det enda raka.
Bad om ursäkt och backade från "köpet".

Helg? När tog en kvällstidning senast paus i ett drev för att journalisterna tog helg?
2020-10-11, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Fast är du lite från vettet?
Med ditt exempel menar du alltså att om jag hittar en dyrgrip på någon loppis är jag förhindrad att köpa det bara för att jag vet om att saken är värd stora pengar?
Tillåt mig att tvivla.
https://svenska.yle.fi/artikel/2020/03/10/kvinna-hittade-okand-schjerfbeckteckning-pa-loppis-nu-saljs-den-pa-auktion

Det är inte olagligt att göra en god affär genom att använda sin kunskap. Omoraliskt på sin höjd.

Nej det kan faktiskt gå att häva köpet om köparen medvetet betalt ett anmärkningsvärt oskäligt lågt pris och eller påverkat säljaren i för stor utsträckning att göra en dålig (bra) affär.

Sen är det väl extra olämpligt att befinna sig inom juridikens yttersta gränser och tänja maximalt på lagen om man företräder det parti som mer eller mindre gjort god moral till sitt varumärke.
2020-10-11, 00:11
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jourlistan
Helg? När tog en kvällstidning senast paus i ett drev för att journalisterna tog helg?

Tror drevet inte tog fart som de ville helt enkelt. Folk gillar Ebba mer än Strandhäll och sedan detta löjliga. Det var ju bara ett vanligt husköp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in