Citat:
Ursprungligen postat av
MadBalt
Det är bara Ebbas PR maskineri med hennes influenser kompisar i spetsen som driver det här.
Naturligt att ni som är samma skrot och korn som henne vill få det att framstå så.
Vi andra ser en normal 83 åring som blir hetsad och stressad av en girig och egoistisk Ebba till ett pris långt under marknadsvärdet.
Ja, jag gissar också att inga på KD:s PR-kansli fick helgledigt. De aktiverar alla sina gamla troll-konton och försvarar fru Ebba Busch med näbbar och klor genom misstänkliggöra och ifrågasätta alla som inte är med i deras sekt.
Men fakta är, som jag har skrivit tidigare, att fru Ebba Busch försöker köpa en fastighet för ett pris som är under marknadspris. Hon har själv letat upp husägaren och förmått honom skriva på ett avtal. Brodern till hennes fest-kompis har hjälpt henne med avtal. När säljaren vill hoppa av skriver hon ett handskrivet brev att affären skall fullföljas och hon kopplar också in en advokat som skriftligt hotar med stämning, skadestånd och advokatkostnader.
Det ifrågasätts också vad marknadspriset är på hus och tomter i närheten. För er som inte vet var fru Ebba Busch är mantalsskriven så pröva att söka på ratsit.se. Där dyker hon upp på sin exmans adress. Det var i närheten av honom hon vill att barnen skulle bo.
En kontroll på Hemnet visar att inga fastigheter med sjöläge finns redovisade som sålda de senaste 12 månaderna i närheten av hennes exman med sjötomt. Men det finns en fastighet från 1920-talet till salu i närheten. Den är långt från stranden (saknar strandtomt) men det begärde priset är ändå högt 7 950 000 kronor! Tomten är på 6 677 m2 och huset har 186 m2. Det verkar därför som om både tomt och huspriser är mycket höga i detta område, det här är inte Norrlands inlandspriser.
Vad jag förstår av tidigare inlägg i tråden är det många i samma frikyrkoförsamling som fru Ebba Busch tillhör som bor i närheten. Det hela ger lite Knutby-vibbar. Om alla andra boende i området kommit över sina fastigheter på samma sätt som fru Busch försöker i detta fall, så skulle jag klassa området som "utanförskapsområde" som har en annan moraluppfattning än i resten av samhället. Undrar om jag inte hellre skulle vilja bo i Gottsunda än här? I Gottsunda är det förmodligen färre antal skenheliga som bor!
Det här historien blir bara värre och värre.