Citat:
Ursprungligen postat av
sugmag-se
Han sålde fastigheten. Varför ska hon sälja tillbaka den bara för att han "ångrar sig"?
Han kommer inte ihåg hur köpeavtalet kom till. Inga anhöriga till honom närvarande.
Jag säger inte att det var så, men låt oss anta att fru Ebba Busch hade med sig sina storvuxna, muskulösa, säpo-poliser som satt med bistra miner med en hörsnäcka i örat och putande pistol under kavajen. Om hon då sa:"Skriv nu på här.", hur tror du den ensamme gamle uppfattar det hela och vad han gör?
Personligen hade jag själv tyckt det varit mycket obehagligt att vara ensam i ett sådant läge och jag är inte 83 år. Gamla vill ofta inte bråka utan håller med folk och undviker konflikter.
Fakta är att fru Ebba Busch försöker köpa en fastighet för ett pris som är under marknadspris. Hon har själv letat upp husägaren och förmått honom skriva på ett avtal. Brodern till hennes fest-kompis har hjälpt henne med avtal. När säljaren vill hoppa av skriver hon ett handskrivet brev att affären skall fullföljas och hon kopplar också in en advokat som skriftligt hotar med stämning, skadestånd och advokatkostnader.
Enligt min mening är detta ett förkastligt och föraktfullt agerande. Jag hoppas verkligen att fru Ebba Busch inser att hon inte längre kan tillföra något till partiet KD.