2020-10-10, 13:44
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Jo, men nu hade hon ju sökt upp säljaren självmant och var uppenbart intresserad av att köpa. Att i det läget sälja under värderingen kan inte betraktas som annat än idioti. Han skulle i stället lagt på några 100k på priset i normala fall.

Ja, det är mycket konstigt. Gubben är antingen senil eller idiot. Möjligen att han faktiskt har blivit pressad och hotad att själa till det priset.
2020-10-10, 13:46
Medlem
Korv-Bajss avatar
Stackars Esbjörn som sitter med 390 000:- i handpenning, har gjort sig onåbar, och vägrar skriva på kontraktet.

Så för närvarande står det alltså
Ebba - Esbjörn 0 - 390000
2020-10-10, 13:46
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se
Han sålde fastigheten. Varför ska hon sälja tillbaka den bara för att han "ångrar sig"?

Han kommer inte ihåg hur köpeavtalet kom till. Inga anhöriga till honom närvarande.

Jag säger inte att det var så, men låt oss anta att fru Ebba Busch hade med sig sina storvuxna, muskulösa, säpo-poliser som satt med bistra miner med en hörsnäcka i örat och putande pistol under kavajen. Om hon då sa:"Skriv nu på här.", hur tror du den ensamme gamle uppfattar det hela och vad han gör?

Personligen hade jag själv tyckt det varit mycket obehagligt att vara ensam i ett sådant läge och jag är inte 83 år. Gamla vill ofta inte bråka utan håller med folk och undviker konflikter.

Fakta är att fru Ebba Busch försöker köpa en fastighet för ett pris som är under marknadspris. Hon har själv letat upp husägaren och förmått honom skriva på ett avtal. Brodern till hennes fest-kompis har hjälpt henne med avtal. När säljaren vill hoppa av skriver hon ett handskrivet brev att affären skall fullföljas och hon kopplar också in en advokat som skriftligt hotar med stämning, skadestånd och advokatkostnader.

Enligt min mening är detta ett förkastligt och föraktfullt agerande. Jag hoppas verkligen att fru Ebba Busch inser att hon inte längre kan tillföra något till partiet KD.
2020-10-10, 13:47
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det är för att du har trovärdiga källor till att Kina finns. Om vi hade ett läkarutlåtande om att Esbjörn är dement så måste vi såklart inte träffa honom personligen. Men nu är det enda vi har att gå på att han är 83 bast och att han själv är lite besviken över hur det gick till. Det är helt enkelt inte konklusivt.

Nej.

Du påstår han är dement han själv gör det inte.

Att vara 83 är ett mentalt handikapp som räcker.
2020-10-10, 13:49
Medlem
Vireks avatar
Tänk om tidningarna kunde granska alla "sätta kommunen på kartan"-projekt, kamelfarmer och korruption bland föreningar som ska skapa fred i förorten med "bruschor" i istället
2020-10-10, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Som sagt. Media försöker avsätta Ebba.

Tycker hon gör det bra själv, hon ljuger ju hela tiden, i de två skandaler hon nu varit inblandad så har hon ju i varje fall i den första bekräftats ljugit vid två tillfällen, vad är det som säger att hon inte delar med sig av hela sanningen här också?
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
Media har bestämt att Ebba på allvar blivit ett hot mot sakernas tillstånd i Sverige. Tror ni dessa ”skandaler” dyker upp av en slump? Nu ska hon oskadliggöras och ni hjälper till.

Kom ihåg att det är journalister som bestämmer vad som är ”nyheter”. Inga andra.
Kan du vänligen då redogöra för hur journalisterna tvingade Ebba att bjuda över Esbjörn på kaffe och köpa hans hus.
Medlem
LucioFontanas avatar
Tror ni att någon politiker Är nåt annat än ett egoistiskt svin som bara är ute för att sko sig själv?
2020-10-10, 13:51
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Du påstår han är dement han själv gör det inte.

Att vara 83 är ett mentalt handikapp som räcker.

Jag påstår ingenting om honom. Men hade det funnits ett sådant läkarintyg så hade det varit den käftsmäll på Ebba du söker.

83-åringar är vuxna människor med personligt ansvar. Är man inte vid sina sinnes bruk så ska ett kontrakt såklart inte vara giltigt, oavsett ålder, men man kan inte slänga fram en ålder och hävda att det är skäl nog. Nej, det räcker inte.
2020-10-10, 13:51
Medlem
Alternativt förlopp.
Esbjörn säljer fastigheten och är nöjd med betalningen. Den är ju trots allt dåligt underhållen och igenväxt.
Plötsligt får hans anhöriga nys om affären och ställer till ett riktigt liv. Dom vill ju ha ut mer av den stackars farbrorns pengar när han dör och antyder att han inte är kapabel att ta egna beslut.
Esbjörn börjar känna sig stressad och ångrar alltihop. Han vill ju inte att hans anhöriga försöker få honom under en god man.
Sedan är historien igång.
2020-10-10, 13:52
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Men med ett taxeringsvärde på nästan 3,5 miljoner? Haha. Det är en riktigt jävla bra tomt Ebba hittat (letat upp).

Taxeringsvärdet bygger inte på faktisk standard inget skattmas åker ut och tittar, däremot sätts värdet efter grannfastigheternas värde vid försäljning 0,8 gånger marknadsvärdet har jag för mig.

Omöjligt att säga värdet om det inte blir en budgivning. Utlagd på hemnet av en mäklare tror jag de försökt med 6 mille för "strandtomt" men alla ser ju inte värdet i en strandtomt i en liten göl. Därför kan det bli vad som helst svårt att veta vad någon är villig betala. Men säkert mer än Ebba i alla fall.

Någon byggmästare med mycket pengar värderar tomten, prutar till 5 mkr, skiter i huset som han begär rivning på för att sedan bränna upp det. Sedan byggs där flott och läggs ut för 10 eller 11 miljoner.
2020-10-10, 13:53
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Men med ett taxeringsvärde på nästan 3,5 miljoner? Haha. Det är en riktigt jävla bra tomt Ebba hittat (letat upp).

Hon har bott i närheten i flera år och hennes ex bor där nu med deras gemensamma barn. Gubben var känd för henne och hennes mäklare som sysslar med just sjönära tomter visste också att gubben ville sälja. Kursgården där gubben nu bor i har kopplingar till både Ebbas och gubbens vänner. Att Ebba bara skulle stövla fram till gubben och fråga hände liksom inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in