2020-10-10, 16:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Är detta början på slutet för Ebba?
Det får vi verkligen hoppas men dessvärre överlever hon nog detta politiskt.
Personligen är jag urless på att det gamla fina partiet Kd numera domineras av unga kvinnliga narcissister som med sin bög och -abortpolitik fullkomligt spottar partigrundarna i ansiktet.
Hög tid att dessa röks ut och ordningen i partiet återställs.
Vill man gå i Pridetåg, förespråka fri abort och hänga med pseudokändisar på Stureplan och Tel Aviv så finns det flera partier som passar mycket bättre att engagera sig i. Jag föreslår Centern.
2020-10-10, 16:24
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Som jag ser det så här långt så är det nästan de enda som kan ge henne hedern tillbaka helt! Oavsett alla andra scenarion så är det minst inte snyggt till nära nog kriminellt.

Det kan dessutom vara mycket nära sanningen.
2020-10-10, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Det är allmänt känt att mental förmåga avtar med ålder.

Om du inte tror mig googla

Det här är två av de första träffar jag har

https://www.livescience.com/17780-mental-sharpness-declines-middle-age.html

https://www.nia.nih.gov/health/memory-forgetfulness-and-aging-whats-normal-and-whats-not

Varför ifrågasätter du detta?

Med tanke på att drygt 20 procent av 80-åringarna får demens har jag bara svårt att tro att en majoritet av alla 80-åringar visar symtom.
2020-10-10, 16:28
Medlem
Är det någon här i tråden som vet exakt var Esbjörns fastighet är belägen?
2020-10-10, 16:29
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Är detta början på slutet för Ebba?

Med tanke på vad soosarnas frontrunners ständigt kommer undan med tror jag det här är som en fis i rymden. Bortglömt om en vecka.
2020-10-10, 16:29
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Det är precis som det alltid är när människor är inblandade. Det går utmärkt att beskriva händelser/situationer och hålla sig till fakta, och det för lättlurade kan framstå helt olika beroende på vem som berättar (och väljer vilka fakta som skall beskrivas).

Det är därför som det finns försvarsadvokater. För att inte åklagare skall kunna skicka oskyldiga i fängelse hur som helst.

Detta borde du väl ha märkt bland vänner och bekanta när dom berättar skvaller om andra. Den som är lite tränad frågar då om den information som saknas. Och som när den informationen kommer fram vänder den beskrivna situationen upp och ned.
En bra grundregel är att räkna med att skvaller om andra saknar vissa avgörande fakta.

Det vanliga är att när den saknade informationen kommer fram så förnekas den. Det är något som den absoluta majoriteten av skribenter i politik forumet här ägnar sig åt. (Och de hatar innerligt de som lyfter fram fakta, som kolliderar med deras fantasier).

Om du vill se extrema exempel i media är det bara läsa Cervenkas skriverier. Han plockar någon bit fakta och sedan insinuerar tämligen fritt om detta så att de korkade läsarna tror något helt annat än vad verkligheten är.

EDIT
Men det jag pekade på från början är att Ebba själv gjort affären.
Det är inget som media tvingat henne till. Eller inget som media hittat på. Det var där du gick fel.

Du ägnar dig själv åt samma brister du anklagar media för.

Å fan? Nej, som ex journalist vet jag ingenting om hur det går till på svenska nyhetsredaktioner. Du menar på allvar att folk är selektiva med information ?

Det är absolut ingen tillfällighet att man bestämt sig för att fälla denna tiotaggare just nu.
2020-10-10, 16:30
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jourlistan
Med tanke på att drygt 20 procent av 80-åringarna får demens har jag bara svårt att tro att en majoritet av alla 80-åringar visar symtom.

Det är du som pratar om demens jag har inte gjort det du försöker skapa ett falskt argument från mig.

Jag har använt ordet senil som syftar på försämringar i mental förmåga pga åldrande.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Senil

Du argumentera ohederligt
2020-10-10, 16:32
Medlem
Larasofts avatar
Hon skulle ha backat direkt, i så fall hade det inte nått media. Men hon vill ha fastigheten det är helt klart.
2020-10-10, 16:33
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Nej du röstar på SD.

Oavsett vilket parti man tillhör borde man ha förstånd nog att förstå att detta är ett försök till karaktärsmord och inget annat.
2020-10-10, 16:35
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Oavsett vilket parti man tillhör borde man ha förstånd nog att förstå att detta är ett försök till karaktärsmord och inget annat.

Det är möjligt, vad vet jag. Men det är ett omdömeslöst beteende av Ebba. Jag tror inte ens Jimmie hade gjort detta.
2020-10-10, 16:37
Medlem
vittne-xs avatar
Cirkus girighet har show igen.

Förmodligen handlar detta om fastigheten Marielund 4:25 på 7.571m2 som Esbjörn i så fall har 2 hus på.
Familjen Thor har granntomten söder om Esbjörns tomt, Marielund 4:26 på 8.360m2
X:et + Ebba har tomten snett väster om Esbjörns, Marielund 4:118 som är på 5.187m2.

Vi snackar stor avstyckningsbar tomt, belägen på en halvö, med östlig sjötomt i så fall.
https://www.hitta.se/kartan!~59.84015,17.88301,17.035905075309692z/tr!i=zqH5MerQ/tileLayer!l=1/realestate!a=1!l=59.84027:17.88298/search!hq=marielund314uppsala,marielund312uppsala! st=prv!t=at?search=Niklas%20Thor%20Marielund%20314 %20Uppsala&st=single&sst=prv&sids=jpvhinrst&srb=0

En fälla här, Ebba påstod att gubben tidigare haft massa skrotbilar på tomten, då snackar vi markföroreningar som måste fixas till, mycket dyrbara historier, och detta är dessutom kulturområde...
Ebba verkar ha klampat i klaveret om man ser till hennes story, 3,9 mkr är duktigt underpris.
Nu är det som sagt religösa människor som är i farten igen, då bjuder jag på något som smäller högre....

Liknande ämne i centrala Sth, villa typ örnnäste på Essingen. Utrop på 18,4mkr via mäklare.
https://www.hemnet.se/bostad/villa-10rum-stora-essingen-stockholms-kommun-essingeringen-10-17042935
Även här lika suspekt mäklare som Ebbas: polare på Sjönära, i detta fall tog mäklaren bort värderingsmans dokument samt historik efter bara 12 tim, då det visade sig att några stiftelser och religösa samfund fått kåken i "arv", sen misskött kåken totalt, den har i princip fallit i bitar med hål i väggarna, och nu vill man alltså ha 18,4mkr för ett ruckel som är på väg nedför berget. De som fick del i kåken var bl.a Astma och Allergiförbundet, Hjärnfonden, Hjärt- och Lungfonden, Insamlingsstiftelsen Alzheimerfonden.
Senast redigerad av vittne-x 2020-10-10 kl. 16:48.
2020-10-10, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SYSTEMexe
Min gissning är att Esbjörn helt frivilligt sålt gården. Supernöjd ringer han sen anhöriga och berättar om affären. När släkten fick höra vad han gjort blev de sura och sa att han måste häva köpet. När det inte går hittar han på en historia som ska få det att se ut att EBT lurat en förvirrad gubbe.
Ungefär så har det med stor sannolikhet gått till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in