Citat:
Nej, det är inte ett riskbeteende om man hotar att avslöja ett förhållande till frun om man riktar sig mot en vanligt normalt fungerade person. De flesta människor mördar inte om otrohet avslöjas, eller för andra problem i livet.
Man blir förbannad, man avslutar, man tar avstånd, man berättar för frun, man polisanmäler om det krävs.
Man börjar inte med Telegram, superhård RT, dödshotar barn och allt annat sjukt beteende.
Den risk hon tog, och inte borde ha gjort när hon nu visste att det var en psykopat (hennes beskrivning) hon hade att göra med, var att hon satte sig upp mot och hotade att avslöja förhållandet till fel mans hustru.
Det är den mannen som har riskbeteendet.
Inte Lena.
Lena svarar med samma mynt som hon blir angripen på. Det enda språk SD förstår.
Aktbil 164 A, sid 49:
"Du ska lyda blint vid Rt. Alltid
Blockar nu
För du bröt
Enligt tidigare order så ska du lyda
blint och omedelbart.
När du känner
dig förrättad eller det gått lång tid
som tyder på glömd öppning får du
skicka ETT mail
Nu bryter du för allt
Påhittade anledningar
Så nu block. Vet vad du säger. Men
min regel har inget
förhandlingsutrymme.
Du ska lyda omedelbart "
Vem talar så till en annan?
En sjukt kontrollerande och hotfull person.
Man blir förbannad, man avslutar, man tar avstånd, man berättar för frun, man polisanmäler om det krävs.
Man börjar inte med Telegram, superhård RT, dödshotar barn och allt annat sjukt beteende.
Den risk hon tog, och inte borde ha gjort när hon nu visste att det var en psykopat (hennes beskrivning) hon hade att göra med, var att hon satte sig upp mot och hotade att avslöja förhållandet till fel mans hustru.
Det är den mannen som har riskbeteendet.
Inte Lena.
Lena svarar med samma mynt som hon blir angripen på. Det enda språk SD förstår.
Aktbil 164 A, sid 49:
"Du ska lyda blint vid Rt. Alltid
Blockar nu
För du bröt
Enligt tidigare order så ska du lyda
blint och omedelbart.
När du känner
dig förrättad eller det gått lång tid
som tyder på glömd öppning får du
skicka ETT mail
Nu bryter du för allt
Påhittade anledningar
Så nu block. Vet vad du säger. Men
min regel har inget
förhandlingsutrymme.
Du ska lyda omedelbart "
Vem talar så till en annan?
En sjukt kontrollerande och hotfull person.
Sitsen de är i just där är intressant. Men inte avundsvärd.
Den har ett alldeles eget krypin i helvetet föreställer jag mig. Frågan är vilket? Högmod? Eller är det mer allt på en gång?
SD tror att han balanserar över en klyfta som vidgar sig. Men det finns ingen klyfta, ingen sida, inget val och ingen han. Typ. Klyftans ”andra sida” har aldrig funnits. LWs perspektiv är förstås lika knasigt. SD har aldrig funnits. Det är en ren illusion. En projektion. En hägring.