Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Bland backslickmäklare och influensers etc på ellegalan och liknande människor hon rör sig bland är nog detta inget det höjs på ögonbrynen över. Mer än som skäl att utbringa ett skål och dunka varandra i ryggen.
Ja, det tror jag också. Det tråkiga är nog att fru Ebba Busch saknar moral.
En människas personlighet kan oftast förstås genom att studera vilka hon har som vänner och vilka hon umgås med. Som man ibland säger:"Lika barn leka bäst!".
Jag tror inte alla dessa affärer är en medveten kampanj från Sveavägen 68. Möjligtvis de första corona skriverierna om fester och säpo-taxi där fru Annika Strandhäll löpte amok med anklagelser. Men vi skall nog inte överskatta sossarna. Att de skulle kunna förmå en gubbe på 83 år att spela med i deras politiska spel tror jag inte alls.
Den tråkiga sanningen är nog att så här är fru Ebba Busch. Hon skiljer sig från sin sjuka exman, äktenskap gäller bara i lust inte i nöd. Hon struntar blankt i rekommendationer om socialt avstånd utan super och festar loss med mäklare och "influensers" på Stureplan. Om hon ser en möjlighet att göra sig en bra affär genom köpa en fastighet till ett underpris gör hon det. Hon tvekar inte att låta advokater hota gamlingar.
På något sätt påminner hon om Mona Sahlin eller "Kristi brud". Ebba Busch verkar tycka att de regler och de förväntningar på hederlighet som gäller för oss vanliga människor inte gäller för henne. Hon verkar tycka sig stå över detta.
Jag tror att affärerna kommer att eskalera kring henne, likt det som kom fram kring Mona Sahlin. Proppen har gått ur flaskan. Många i Uppsala har nog historier de vill berätta. Det är inte spinn-doktorerna bland sossarna som hittat på allt detta. Det har fru Ebba Busch själv skött om.
Skulle därför tro att KD har en ny partiledare inför nästa val.