2020-10-10, 13:10
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Gubben är 82 år. Han har en tomt som han uppenbarligen inte bryr sig ett skit om då allt är förfallet.

Han kan mycket väl ha tyckat att 3.9 är alldeles okay med pengar.
Eller som min farmor sa, som är 98 år, när en i släkten frågade om hon inte skulle sälja sin lägenhet och ha massor av pengar. "Vafan ska jag med alla dom pengarna till"

Alla bryr sig inte om att maxa värdet utan är nöjda med något som anser är bra.

Barn ellet arvingar/släkt kan däremot ha en annan åsikt och jag tror att det är det som är problemet här.
Inte gubben i sig.

Så pressen kommer nog med största sannolikhet från familjen/släktens håll. Inte från EBT's.

Ja, som jag redan skrivit har gubben kommit i kläm mellan Ebba Busch och sin egen familj. Men att Ebba inte insett att tomten är värdefull tror jag inte på. Hon såg en möjlighet att tjäna stora pengar och tog den. Det handlar om girighet från båda sidorna. Vilket det ofta brukar göra när det handlar om tvister.
2020-10-10, 13:11
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Varför kommer detta ut just nu. Dags för lite smutskastning när det ligger en misstroendeförklaring och lurar?
Någon har väl fått en fet check av skandalpressen......
2020-10-10, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
För att hon gjort allt det här precis nu och att media fått nys om det? Lite jävla ansvar måste hon väl ta själv? Eller är hon helt ansvarsbefriad bara för att en del incels tycker hon e söt?

Du fick mig, jag försvarar henne för att hon är söt. Nej, men jag misstror allting som kommer ifrån massmedia och om man istället ställer sig frågan varför det skrivs om får man mer intressanta svar.
2020-10-10, 13:13
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Att Flashback väljer att ta Expressens ord rakt av i en fråga som avser en borgerlig politiker är bara skamligt. Vad sysslar ni med?

Jag säger varken det ena eller det andra om vad som faktiskt hänt, men jag vet två saker: det kvällsblaskorna skriver är om borgerliga politiker är alltid uppblåst och obalanserat, och Ebba har själv kommenterat saken på sin instagram. Inget som det fanns något intresse av att citera i den här tråden, märker jag. Varför? Hennes kommentar finns under spoiler-tagg nedan.

Återigen, vi kan bara spekulera i vad som har hänt men att enbart utgå från kvällsblaskorna som diskussionsunderlag är oseriöst. Skäms!

Stämmer detta i spoilern så är det Säljaren och/eller hans släkting som är det svarta fåret i affären.

Om det stämmer och inte framkommer i medias rapportering så det intressant....... kanske inte oväntat dock.....
2020-10-10, 13:14
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Nej, givetvis kan hon inte det. Men om någon, exempelvis, skulle sälja sin gård under taxeringsvärdet (gåva) till dig, skulle du inte fråga dig varför? Alla vill väl få ut så mycket pengar som möjligt? Att lägga sig under (den tvivelaktiga) värderingen är konstigt. Mycket konstigt.

Taxeringsvärdet var 3.493.000 och den såldes för 3.900.000.

Vad det igentliga marknadsvärdet är är omöjligt att säga då fastigheten inte legat ute på marknaden. 4,2mlj var uppskattat från mäklare.

Jag känner till många fastighetsköp där folk gått metydligt mycket mer minus än 300.000 under "marknads"/utropspris. 7% prisnedgång är verkligen ingen summa att göra en snyftartikel om.
2020-10-10, 13:14
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Nej, man börjar med att ta reda på fakta innan man börjar döma, och Esbjörns faktiska tillstånd är helt avgörande här.

Citat:
Ursprungligen postat av Blues123
Låter som ett typiskt "släkten är värst".

Även lite åldersdiskriminering, tycker jag. Samma regler måste gälla för alla, man kan väl inte omyndigförklara alla äldre människor.

Min gissning är påtryckningar från släkten.

Fakta är att man vet att alla 80+ har sänkt mental och fysisk förmåga. Speciellt är den mentala kapaciteten långsammare. Man tänker alltså inte lika snabbt.

Ebba tog kontakt med åldringen ber att få köpa gården för skambudet 2.5 miljoner när inte detta går pressar hon mannen att sälja för 3.9 minst en miljon under marknadsvärdet. Hon ber sin goda vän mäklaren att upprätta ett kontrakt. Hon hävdar såklart att hon uppfattar situationen annorlunda. De flesta bedragare brukar ju göra det.

Så agerar inte någon med hög svensk moral, kanske kurdiska fritidspolitiker, zigenare och korrupta sossar likt Mona tycker detta är ok men ingen riktig svensk skull behandla någon äldre på detta sätt.

Om nu åldringen verkligen ville sälja borde Ebba sett till att huset hamnade till öppen försäljning och sen budat hem det.
2020-10-10, 13:16
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Det är alltså i huvudsak vänstern och media du riktar starkast kritik mot i den här affären?

Inte vänstern men media.
2020-10-10, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Ja, som jag redan skrivit har gubben kommit i kläm mellan Ebba Busch och sin egen familj. Men att Ebba inte insett att tomten är värdefull tror jag inte på. Hon såg en möjlighet att tjäna stora pengar och tog den. Det handlar om girighet från båda sidorna. Vilket det ofta brukar göra när det handlar om tvister.

Och du menar då att EBT är unik för att hon vill tjäna pengar på en bostadsaffär?

Det här är en jävla skitartikel.
Dom har förhandlat. Gubben har föreslagit ett pris. EBT har accepterat. Dom har "skakat hand på det" och skrivit kontrakt. Pengar har förts över.

Sen går gubbjäveln kalla fötter, förmodligen på grund av press ifrån släktingar.
Och skyller på sin åldet och att han inte vet vaf han gör.
Rimligtvis bör gubben omyndigförklaras omgående då och en förmyndare utses.

Jag sålde min lägenhet för inte så länge sen. Och fick helt sjukt bra betalt. Långt över vad lägenheten är värd.
Skulle jag då sagt till köparen att "näää du, nu betalar du för mycket"? Man vill ju inte va girig/göra en stor förtjänst.

Eller känns det rimligt att man förutsätter att den man pratar med vet vad den gör?
2020-10-10, 13:18
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Fakta är att man vet att alla 80+ har sänkt mental och fysisk förmåga. Speciellt är den mentala kapaciteten långsammare. Man tänker alltså inte lika snabbt.

Ebba tog kontakt med åldringen ber att få köpa gården för skambudet 2.5 miljoner när inte detta går pressar hon mannen att sälja för 3.9 minst en miljon under marknadsvärdet. Hon ber sin goda vän mäklaren att upprätta ett kontrakt. Hon hävdar såklart att hon uppfattar situationen annorlunda. De flesta bedragare brukar ju göra det.

Så agerar inte någon med hög svensk moral, kanske kurdiska fritidspolitiker, zigenare och korrupta sossar likt Mona tycker detta är ok men ingen riktig svensk skull behandla någon äldre på detta sätt.

Om nu åldringen verkligen ville sälja borde Ebba sett till att huset hamnade till öppen försäljning och sen budat hem det.
Men HUR kan man pressa någon att sälja?Pistol mot tinningen? Gubben har erkänt att han blev starstrucked av Ebba , var fanns släktingarna då?
2020-10-10, 13:18
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt

Fakta är att alla är olika och att det finns 80+-are som är pigga och alerta.

Citat:

Det stinker om det här helt klart, men du gör helt fel i att döma Ebba innan du lagt färdigt pusslet.
2020-10-10, 13:19
Medlem
Larasofts avatar
Hon använde sin utstrålning och sin position till att få gubben att känna sig sedd och lite pressad. Hon borde använt ombud av just det skälet. Hon ska dra sig ur nuvarande avtal och vill hon ha fastigheten ska hon anlita en mäklare så allt går lugnt till.
2020-10-10, 13:19
Medlem
JohnDillingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Jag har skrivit negativt trots att jag gillar ebbas politik (delvis). Nu var det ju DU som tog upp att folk inte är sakliga (trots att majoriteten i tråden är kritiska till ärendet) utan gör olika bedömningar. Stämmer ju delvis, men du kan ju föregå med gott exempel då och länk till ngt kritiskt inlägg från dig angående ngn politisk skandal från vänstersidan de senaste åren, du har ju ändå varit medlem i 10 år.. är ju inte som det saknas exempel från högsta ort, ex. Mehmet kaplan, åsa romson, anders ygeman, mona sahlin. Vänsterns hyckleri är ju slående.

Som jag har skrivit, skiter fullständigt i vad man tillhör för parti. Gör man något smutsigt som politiker då spelar det ingen roll vilket parti. Sen att du bara får för dig att jag är medlem i vänsterpartiet är ju också löjligt...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in