Citat:
Ursprungligen postat av
fiftyforfifty
Att Ebba väljer att festa med vänner lägger jag mig inte i.
Skulle det stämma att Ebba pressat en senil man till att sälja sin släktgård till underpris -är det katastrof och Ebba bör genast bli avsatt som partiledare. Men så är inte fallet oavsett hur media vill vinkla det. Det är ett politiskt spel om makten som genom Ebbas misstroendeförklaring nu faktiskt och troligt, kan sättas ur spel.
Det är ett politiskt fulspel som självklart inte uppskattas av hennes politiska motståndare som nu gör ’allt’ för att förhindra maktskifte.
Tycker det bör bli en minst lika stor diskussion - om inte större, gällande medias lättfattlighet till att vilseleda folket.
Hur kan du vara säker på att så inte är fallet? Vid 82 års ålder har både fysisk och mental förmåga gått ner hos oss alla. Åldringen säger sig själv ha svårt att minnas hur det gick till och kände sig pressad av Ebba.
Ebba har bevisligen agerat ohederligt vid flertal tillfällen t.ex att hon anklagar regeringen för att medvetet bidra till smittspridning sen har hon själv betett sig på ett sätt som går emot rekommendationer och bidrar till smittspridning.
Åldringen har tills motsatsen visas högre trovärdighet än Ebba.
Det finns två aspekter av detta Ebbas moraliska lämplighet som partiledare för KD och vem som vinner på att detta kommer fram (det politiska fulspelet)
I aspekt 2 verkar du tro S. Jag tror att Lööf ligger bakom spridningen även hon har goda kontakter med influensers och expressen. Möjligtvis är det KD Jönköpings småföretagare internt som tröttnat på Ebba och satt bollen i rullning. Hon hjälper till att stoppa ett förslag som skiftar maktbalansen på arbetsmarknaden till ägare av småföretag de borde vara ganska sura.