2020-10-10, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDillinger
Klart som fan släkt blir oroliga. Hade det vart min farsa och jag får reda på att psyko-Ebba har blåst farsan och stressat igenom en affär utan någon bredvid farsan, då hade jag exploderat. Men du kanske hade sagt, "oj pappa, du sålde det bra mycket billigare haha, men det gör inget nu dricker vi kaffe".

Hade du haft samma inställning om en säljare gjort fulsälj och sålde på din farsa en massa abonnemang och saker han måste betala i ett par år fram, saker som han inte har användning av? Är ungefär samma sak, fast det rör sig om betydligt större summor än något abonnemang.
Det är ju ett hypotetiskt cirkelresonemang som vi inte vet något om eftersom det inte har inträffat.
Nu är det detta som har inträffat och också det vi diskuterar. Rätt eller fel är vad som betyder något i fallet.
Jag skulle kunna påstå att hela gubbens släkt är skurkar och det har lika lite med sakfrågan att göra
2020-10-10, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind

Hoppas någon anhörig går ut med lite fakta hur hon är bakom kamerorna. Ögonen är fönstret till själen och hennes ögon ser inte snälla ut.

Bland backslickmäklare och influensers etc på ellegalan och liknande människor hon rör sig bland är nog detta inget det höjs på ögonbrynen över. Mer än som skäl att utbringa ett skål och dunka varandra i ryggen.
2020-10-10, 12:37
Medlem
Om gubben verkligen är dement eller om han skyller på detta kan vi ju inte veta. Det är inte omöjligt att man vid en lindrig demens kan skärpa till sig under en kortare tid och att EBT därför faktiskt inte märkt detta.

Men det är dåligt omdöme att som politiker köpa det till vad som troligtvis är underpris med sin kompis som mäklare och sedan inte låta han ångra köpet. Det ser ju girigt ut oavsett demens eller inte.
2020-10-10, 12:42
Medlem
Jag känner att jag kanske ser lite annorlunda på det.
30-åriga kvinnor som riktar in sig på hembesök och att blåsa äldre män låter lovande för pensionen och sexlivet.
2020-10-10, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
I Expressen står:

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-buschs-hot-dra-esbjorn-83-till-domstol-hjartat-haller-pa-att-brista/

Här är en länk till Ebba Buschs inlägg på Facebook

https://www.facebook.com/buschebba/posts/3646433112042744

Ebba Busch skriver:

Om Expressen inte ljuger rakt av, så motsäger Ebba Busch att Esbjörn är kapabel att sköta det hela på egen hand, eftersom hon här antyder att han nu är manipulerad av två personer i hans närhet.

Kan de påverka honom till att göra uttalanden att han inte minns, att "det känns som hjärtat håller på att brista ibland" m.m. så är han ju lättpåverkad.

Det här ser inte alls bra ut - alldeles bortsett från vilka motiv som media har att lyfta storyn.

Mycket bra poäng. Här erkänner hon ju indirekt att mannen inte fullt ut är stark nog att fatta självständiga beslut på egen hand utan styrs av den, precis som hon själv, som har egna starka ekonomiska intressen.
2020-10-10, 12:44
Medlem
HarryLonsdales avatar
Hon är väl en narcissist som alla andra politiker i Sverige.

Sen om hon råkar representera KD, S, M, SD eller Fi är irrelevant. Skiter är alltid skit, oavsett vilket rövhål det kommer från.

Lite kul att hon dementerar att hon skulle skickat ett hot, när det uppenbarligen kommer komma fram att hon skickat ett handskrivet brev till honom. Såvida han inte förfalskat det - hur fasen kan man förneka något sådant?

Alla politiker i Sverige måste bort och hela systemet måste göras om. Varenda en av dem måste bort.

*EDIT*

Titta på alla törstiga medelåldersmän som ger Busch positiva kommentarer på hennes Facebook. Sorgligt att se vad svenska män blivit till. Herregud..
Senast redigerad av HarryLonsdale 2020-10-10 kl. 12:47.
2020-10-10, 12:46
Medlem
magpests avatar
Det handlar om girighet. Tomten har troligen jävligt bra sjöläge med möjlighet till egen båtplats och brygga. Det är tomten som är värdefull i sammanhanget inte skatboet som står på tomten. Både Ebba och Esbjörns släktingar ser potentialen. Det är ju dessa som Esbjörn nu kommit i kläm emellan. Stackars jävel.
Senast redigerad av magpest 2020-10-10 kl. 12:49.
2020-10-10, 12:47
Medlem
JohnDillingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Patetiskt hur DU låtsas upprörd för att det är en politisk motståndare, men hade varit tyst som i graven om det var mååååna eller abdullah.

Verkligen inte, är man politiker som har ett förtroendeuppdrag, då spelar det ingen roll om det är Jimmie eller Jonas. Så att köra det kortet är lite patetiskt. Eller du kanske är en sån som hejar på personer som begår vidriga handlingar så länge dem röstar som du? Ok då vet vi.
2020-10-10, 12:47
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Att Ebba väljer att festa med vänner lägger jag mig inte i.

Skulle det stämma att Ebba pressat en senil man till att sälja sin släktgård till underpris -är det katastrof och Ebba bör genast bli avsatt som partiledare. Men så är inte fallet oavsett hur media vill vinkla det. Det är ett politiskt spel om makten som genom Ebbas misstroendeförklaring nu faktiskt och troligt, kan sättas ur spel.

Det är ett politiskt fulspel som självklart inte uppskattas av hennes politiska motståndare som nu gör ’allt’ för att förhindra maktskifte.

Tycker det bör bli en minst lika stor diskussion - om inte större, gällande medias lättfattlighet till att vilseleda folket.

Hur kan du vara säker på att så inte är fallet? Vid 82 års ålder har både fysisk och mental förmåga gått ner hos oss alla. Åldringen säger sig själv ha svårt att minnas hur det gick till och kände sig pressad av Ebba.

Ebba har bevisligen agerat ohederligt vid flertal tillfällen t.ex att hon anklagar regeringen för att medvetet bidra till smittspridning sen har hon själv betett sig på ett sätt som går emot rekommendationer och bidrar till smittspridning.

Åldringen har tills motsatsen visas högre trovärdighet än Ebba.

Det finns två aspekter av detta Ebbas moraliska lämplighet som partiledare för KD och vem som vinner på att detta kommer fram (det politiska fulspelet)

I aspekt 2 verkar du tro S. Jag tror att Lööf ligger bakom spridningen även hon har goda kontakter med influensers och expressen. Möjligtvis är det KD Jönköpings småföretagare internt som tröttnat på Ebba och satt bollen i rullning. Hon hjälper till att stoppa ett förslag som skiftar maktbalansen på arbetsmarknaden till ägare av småföretag de borde vara ganska sura.
Senast redigerad av MadBalt 2020-10-10 kl. 13:01.
2020-10-10, 12:49
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Ett tydligt tecken på att gubben "Esbjörn" inte har förstått marknadsvärdet på sin fastighet. Han lever väl efter 1970-talets prisbild. Om man skulle rivit huset och sålt tomten som sådan utan hus skulle den troligen vara värd 5 miljoner plus. Skillnaden mellan taxeringsvärdet och marknadsvärdet har ökat rejält sedan "Esbjörn" var ung. Förr låg de betydligt närmare varandra.

Omöjligt för EBT veta vad Esbjörn tankegångar är. Man kan inte förväntar sig att EBT ska läsa Esbjörns tankar.
2020-10-10, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Det är just detta som är det suspekta i det hela. Det gör det alltså suspekt även om det inte skulle vara suspekt.
Ja, om till och med hennes vän och festkompis som också är den mäklare som hon ska anlitad inte kommer till hennes försvar så är det verkligen suspekt.
2020-10-10, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Att Ebba väljer att festa med vänner lägger jag mig inte i.

Skulle det stämma att Ebba pressat en senil man till att sälja sin släktgård till underpris -är det katastrof och Ebba bör genast bli avsatt som partiledare. Men så är inte fallet oavsett hur media vill vinkla det. Det är ett politiskt spel om makten som genom Ebbas misstroendeförklaring nu faktiskt och troligt, kan sättas ur spel.

Det är ett politiskt fulspel som självklart inte uppskattas av hennes politiska motståndare som nu gör ’allt’ för att förhindra maktskifte.

Tycker det bör bli en minst lika stor diskussion - om inte större, gällande medias lättfattlighet till att vilseleda folket.

Det är alltså i huvudsak vänstern och media du riktar starkast kritik mot i den här affären?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in