Citat:
Ursprungligen postat av
Spakur
hahaha
Har du sålt gården? Under taxeringsvärdet som är under själva marknadsvärdet? Från dagen Ebba knackade på tills du skrev på gick det en vecka? Och ingen mäklare utom Ebbas kompisar var inblandade?
Vem fan hade inte blivit orolig.
Att sen EBT ändrar sin story vartefter är ju inte helt trovärdigt heller.
"Jag trodde han var nöjd" - klipp till ett handskrivet brev där hon hotar med att dra gubben inför skranket och ruinera honom.
3.493.000 kr är taxeringsvädet och den såldes för 3.900.000
3.493.000 < 3.900.000
Som jag förstår det skrevs brevet efter tillträdesdag då Esbjörn inte gick att få tag på.
Citat från artikeln:
"Ebba Busch medger det uppstod problem när kontraktet var undertecknat.
– Efter att vi kommit överens om köpet fick jag via tredje part höra att han ångrat sig. Först fick jag inte höra några skäl, men sedan har det framkommit att det finns två andra personer som har väldigt starka åsikter på Esbjörns beslut att sälja fastigheten till mig. Två andra personer som hävdar själva att de har anspråk på fastigheten. De har egna ekonomiska intressen i fastigheten."
Citat:
Ursprungligen postat av
JohnDillinger
Eller så har han blivit pressad till att sälja och kunde inte säga nej. Tänk psyko-Ebba med livvakter vid köksbordet som stressar gubben till att sälja. Om hon var seriös, då hade hon sagt att han borde ha med sig någon släkting vid bordet.
Hade det vart en invandrare som hade gjort som Ebba, då jävlar hade det vart en helt annan diskussion om hur invandrare tar från gamlingar. Patetiskt hur vissa försöker skydda Ebba när hon blåser en gamling.
Citat från artikeln:
"Ebba Busch medger det uppstod problem när kontraktet var undertecknat.
– Efter att vi kommit överens om köpet fick jag via tredje part höra att han ångrat sig. Först fick jag inte höra några skäl, men sedan har det framkommit att det finns två andra personer som har väldigt starka åsikter på Esbjörns beslut att sälja fastigheten till mig. Två andra personer som hävdar själva att de har anspråk på fastigheten. De har egna ekonomiska intressen i fastigheten."