Citat:
Ursprungligen postat av
glennkonradsson
Frågan borde väl snarare vara hur någon tänkande individ överhuvudtaget kan rösta vänster? Det är tamefan bortom mitt förstånd. Titta bara på förfallet som pågår här i landet.. Vilka har vi att tacka för det? Jo, vänstern och alla postmodernistiska jävla dårar..
Exakt. Det handlar om ideologi, inte några hundralappar hit eller dit. Under hela min uppväxt fick jag höra att vänstern var = empati och dom goda medans höger var = girighet, ondska, bortskämda brats, yadayada.
Det är klart att jag då sympatiserade med all rödgrön röra eftersom jag ville mänskligheten och planeten väl.
En annan dum grej som alla som inte var kommunister sa var att ”kommunismen är en fin tanke men det funkar inte i praktiken”.
Men det är ju ingen fin tanke ens..!
”Tanken” är att provocera fram ett inbördeskrig och våldsamma sammandrabbningar, så våldsamma att staten kastas omkull och hela samhället raseras. Bara där kommer ju en massa människor, inte minst barn att dö!
Den som är villig att genomföra något som utbrett dödar och skadar andra människor tänker fan inga fina tankar, den tänker som en terrorist!
Det kan man säga bara om revolution.
Vidare ansåg inte Marx att frihet var viktigt för människor (!), fan inte heller någon fin tanke.
Är det något som är en fin tanke så är det liberalismen. Alla människor är värda frihet men din frihet får inte gå ut över någon annans frihet och det ska finnas konsekvenser och straff om man skadar någon annan. Det är en fin tanke. Är osäker på hur liberala Liberalerna egentligen är men jag tror att det hade kunnat vara bättre om dom hade haft egen majoritet. Folkpartiet som dom hette innan har ju haft en del förslag som tex språktest och annat vilket visar att lineralismen är just för frihet men under ansvar. Enligt liberalismen är man skyldig samhället något tillbaka när man får vara med i det. Det tycker ju absolut inte V och S. Eller MP..!
Mp inbillar sig att dom är liberala men dom är bara ekofascister.
Konservatism är inte heller en dålig tanke. Tycker inte den är lika fin som liberalismen men det är ju inte heller en ond tanke att vilja ta hand och bevara det man har, traditioner osv.
Om vi går tillbaka till Marxismen så är det inte bara revolutionstanken som är ond, även den såkallade ”utopi” man har tänkt sig efteråt är ond.
Att på förhand bestämma att nu ska alla vara på samma nivå och ingen får avancera, ha frihet eller resa sig högre är ondska, både tanken i sig som kväver människors kreativitet och det som gör varje människa unik; själva mänskligheten.
Att se alla som medel för att nå sitt mål av en oskiljaktig matta som håller sig på samma nivå är anti-mänskligt.
Dessutom öppnar det för förtryck för att kunna bibehålla den visionen. Vilket också alltid har skett. Så det är ingen slump att det blivit som under Mao och Stalin, det är den logiska konsekvensen av den såkallade ”fina tanken”.