2020-10-09, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Familjefarsan
Om man prioriterar ett par hundralappar mer i ens plånbok över folkets bästa så är man en horunge som förtjänar att stenas offentligt. Om man prioriterar den egna plånboken och smutshudar över sitt eget folk så förtjänar ni ond, bråd död. Jag skulle t.o.m. gå så långt som att pissa på er grav, då ni inte förtjänar kollektivt medlidande. Prioriterar man pedofildyrkare och andra hudfärgshandikappade över etniska svenskar så önskar jag armageddon på er.

Vad pratar du om? Man kan älska sitt land och sitt folk och ÄNDÅ vilja ha mer pengar över i plånboken. De två är inte motpoler.

Skaffa ett jobb.
Citera
2020-10-09, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Vad pratar du om? Man kan älska sitt land och sitt folk och ÄNDÅ vilja ha mer pengar över i plånboken. De två är inte motpoler.

Skaffa ett jobb.

Jo, i dagens Sverige är de motpoler, då de partier som profilerar sig som skattesänkare och plånboksvänliga gentemot medelsvennen är horungar som samtidigt propsar för en ökad invandring, som i längden bara kommer leda till skattehöjningar för att blattarna ska kunna fortsätta gå på bidrag. Summa summarum så blir det en kortsiktig vinst och en långsiktig förlust, oavsett vem som röstar på dem.

Väx upp.
Citera
2020-10-09, 22:38
Medlem
Citat:
Jo, i dagens Sverige är de motpoler, då de partier som profilerar sig som skattesänkare och plånboksvänliga gentemot medelsvennen är horungar som samtidigt propsar för en ökad invandring, som i längden bara kommer leda till skattehöjningar för att blattarna ska kunna fortsätta gå på bidrag. Summa summarum så blir det en kortsiktig vinst och en långsiktig förlust, oavsett vem som röstar på dem.

Väx upp.

Skaffa ett jobb och väx upp själv. Du yrar bara.
Citera
2020-10-09, 22:46
Medlem
Daves avatar
Citat:
Vem bryr sig om plånboken? Jag är bidragstagare, och utfattig, men jag har en morsa och två systrar som jag bryr mig om. Får jag reda på att en horunge med systrar och en egen morsa röstar på högern >bara< för att få ett par hundringar mer i plånboken i månaden så kommer jag att slå honom i alla regnbågens färger. En sådan horunge förtjänar stryk. Rösta konservativt, men av rätt anledningar. Är du en egoist kan du gå och dö.

Folkets (läs det svenska folkets) bästa går före mitt eget ekonomiska välmående. Om folket frodas så går ekonomin nästan alltid bra. Våra problem med ekonomin beror i nio av tio fall på att vi har för många blattar i landet. Usch, blir spyfärdig.

Ja vi är trötta på att betala för er, därför t om arbetarklassen röstar blått. Vi är även trötta på att inte bara vara socialtjänst åt er, vi är även trötta på att vara det ät 600 000 importerade socialfall.Där är svaret på ts fråga. Och nej du ska inte pissa på någon din patetiska tangentbordsriddare till socialfall. Väx upp istället och sluta avla av dig om du inte har förutsättningarna att själv ta hand om dina avkommor.
Citera
2020-10-09, 22:50
Medlem
Frågan borde väl snarare vara hur någon tänkande individ överhuvudtaget kan rösta vänster? Det är tamefan bortom mitt förstånd. Titta bara på förfallet som pågår här i landet.. Vilka har vi att tacka för det? Jo, vänstern och alla postmodernistiska jävla dårar..
Citera
2020-10-09, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dave
Ja vi är trötta på att betala för er, därför t om arbetarklassen röstar blått. Vi är även trötta på att inte bara vara socialtjänst åt er, vi är även trötta på att vara det ät 600 000 importerade socialfall.Där är svaret på ts fråga. Och nej du ska inte pissa på någon din patetiska tangentbordsriddare till socialfall. Väx upp istället och sluta avla av dig om du inte har förutsättningarna att själv ta hand om dina avkommor.

Har inga barn, och skulle aldrig sakna det goda omdöme som krävs för att avstå. Blott en sadist skaffar barn i det här mångkulturella helvetet, där svartmusk drar omkring i varje gathörn, och där svenskar gjort sig själva till andra klassens medborgare.

Till skillnad från undermänniskorna så söker jag aktivt arbete, men utan en adekvat examen och/eller kontakter är det ett mindre helvete - speciellt i dessa tider, med corona - att landa ett gig som håller någon längre tid.

Förstår inte vad för svamp du har käkat eftersom du fick för dig att börja propagera för antinatalism gentemot mig. Jag har ingenstans på Flashback sagt att jag har barn, eller för den delen vill skaffa några.

Sätter en röding på att jag hade pissat på dig, både på Flashback och utanför. Vill du så kan vi ta reda på utfallet. Jag har redan delgett min adress i åtminstone två andra inlägg, så leta reda på dessa och kom till Hisingen om du vill mäta kuken, din jävla flane.
Citera
2020-10-09, 22:55
Medlem
Citat:
Om man prioriterar ett par hundralappar mer i ens plånbok över folkets bästa så är man en horunge som förtjänar att stenas offentligt. Om man prioriterar den egna plånboken och smutshudar över sitt eget folk så förtjänar ni ond, bråd död. Jag skulle t.o.m. gå så långt som att pissa på er grav, då ni inte förtjänar kollektivt medlidande. Prioriterar man pedofildyrkare och andra hudfärgshandikappade över etniska svenskar så önskar jag armageddon på er.

Fast jag tror du har missförstått. Invandrarfrågan är lite utanför. Ingen svensk vill betala en massa skatt för att försörja en massa araber och afrikaner som inte har i Sverige att göra.

Frågan är varför folk som egentligen inte har så mycket pengar över, vill skänka en stor del av sin inkomst till det allmänna. (Alltså varför röstar vänster fortfarande vänster)

Förr i tiden, när Sverige var en homogen folkgrupp med gemensamma värderingar, så kan man tänka sig att det var en fin tanke att dela resurserna solidariskt.

Nu, när flera hundra tusen människor från främmande länder kräver att få ta del av vår välfärd (som de inte har bidragit till att bygga upp), så känns det inte lika fint att vara solidarisk.

Jag kan förstå att folk röstar höger numera, för det känns inte meningsfullt att betala en orimligt hög skatt för att försörja invandrare.

Om det hade gällt att försörja svenskar som hade det svårt så skulle säkert fler röstat vänster. Men nu handlar det om att försörja invandrare, och det har de flesta inte lust att göra längre. Därför röstar de höger.
Citera
2020-10-09, 22:55
Medlem
Daves avatar
Citat:
Har inga barn, och skulle aldrig sakna det goda omdöme som krävs för att avstå. Blott en sadist skaffar barn i det här mångkulturella helvetet, där svartmusk drar omkring i varje gathörn, och där svenskar gjort sig själva till andra klassens medborgare.

Till skillnad från undermänniskorna så söker jag aktivt arbete, men utan en adekvat examen och/eller kontakter är det ett mindre helvete - speciellt i dessa tider, med corona - att landa ett gig som håller någon längre tid.

Förstår inte vad för svamp du har käkat eftersom du fick för dig att börja propagera för antinatalism gentemot mig. Jag har ingenstans på Flashback sagt att jag har barn, eller för den delen vill skaffa några.

Sätter en röding på att jag hade pissat på dig, både på Flashback och utanför. Vill du så kan vi ta reda på utfallet. Jag har redan delgett min adress i åtminstone två andra inlägg, så leta reda på dessa och kom till Hisingen om du vill mäta kuken, din jävla flane.

Tänkte erbjuda dig ett jobb, då jag insåg att du trots allt har sund politisk inställning. Men sen börjar du snacka kuk och piss igen, förstår med det sagt att du har lite svårt att få ett längre ”gig”
Senast redigerad av Dave 2020-10-09 kl. 22:57.
Citera
2020-10-09, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dave
Tänkte erbjuda dig ett jobb, då jag insåg att du trots allt har sund politisk inställning. Men sen börjar du snacka kuk och piss igen, förstår med det sagt att du har lite svårt att få ett längre ”gig”

Den låga nivå jag håller på Flashback är givetvis inget jag tar med till arbetsplatser eller intervjuer. Med det sagt skulle jag inte behöva arbeta ö.h.t. om jag haft en krona för varje gång någon flashbackare erbjudit sig att, likt en vit riddare, svepa in och rädda mig och mitt livsöde.

Jag är generellt sett en stor motståndare till välgörenhet, och om det inte vore för att de pengar som betalas ut till mig i form av socialbidrag annars hade gått till blattar så skulle jag med gott samvete aldrig ha kunnat acceptera dem, och likaså skulle jag inte acceptera ett erbjudande om arbete för att en potentiell arbetsgivare delar mina politiska åsikter. I din värld kanske det gör en kvalificerad, men jag föredrar att söka på mina meriter och kvalifikationer - oavsett hur begränsade dessa må vara.
Citera
2020-10-09, 23:18
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
I en rättvis värld är det så. I vår värld å andra sidan räcker det ofta med rätt kön, rätt efternamn, rätt ursprungsnationalitet osv. för att få dessa pengar som du inte förtjänar. Det finns många som jobbar hårdare än dig men tjänar mindre, många med bättre utbildning som tjänar mindre osv.
Du har rätt, en arbetsplats är inte som rättviseförmedlingen eller som dagcentret du spenderar dagarna på. Det är också en plats där mänskligt samspel och sociala interaktioner förekommer.
"Lika barn leka bäst" är en väldigt bra devis om man vill ha en arbetsplats där människor trivs med jobbet och med varandra. Arbetet blir roligt och effektivt om alla på arbetsplatsen drar ungefär åt samma håll och konflikter blir få om man har samma grundvärderingar och kultur.
Därför är det en dålig idé att blanda för olika människor om de ska jobba tillsammans.

I Sverige, svenskarnas land, så bör normen vara svenska arbetare. I Nigeria, nigerianernas land, så bör normen vara nigerianska arbetare.
De flesta arbetsgivare tar dock enligt mig inte tillräckligt hänsyn till detta.

Om man däremot vill ha en arbetsplats fylld med konflikter om man måste samarbeta eller en arbetsplats där folk går omkring som zombies och inte vill prata med varandra om jobbet är självständigt, så ska man blanda åldrar, kön, raser och intressen så mycket det bara går.
Detta KAN vara en fördel för arbetsgivaren om den skiter fullständigt i arbetsmiljön och bara tänker på produktionen. Det är bättre att arbetarna håller käften och jobbar istället för att snacka tänker man kanske.
Idag är det många skrupelfria arbetsgivare som använder mångkulturen på detta sätt medan vänstern tittar på, håller käften och går på antirasistiska demonstrationer istället.

Men om det faktiskt skulle finnas en enda arbetsgivare i hela Sverige som skulle neka en neger jobbet fast han var mest kompetent av alla så får man väl skylla sig själv? De flesta företag jobbar på en marknad med konkurrens och man skulle vara bra dum om man vill förlora pengar genom att inte anställa kompetent personal på grund av ras.
Citat:
Hur tänker du att jag vill straffa honom? Han kommer fortfarande ha mer pengar än dig oavsett skattesats. Även om vi skattades så du fick äta falukorv varje dag kan han äta oxfilé medan hans städerska fixar hemmet.
Jag vill betala mindre i skatt för att inte behöva göda lycksökare och parasiter från tredje världen som du vill bjuda hit. Jag skiter i om en rik person kan äta ännu mer oxfilé eller inte. Jag är inte avundsjuk.
Rättvist är om alla betalar lika mycket skatt.
De som har utbildat sig och skaffat ett välbetalt jobb ska inte straffas för det.
En riktigt rik person har ofta agensen att kunna flytta till ett annat land om man blir tillräckligt straffad med höga skatter. Då blir det ingen skatt till bidragstagare alls.

Det finns en utbredd vanföreställning om att rika personer är rika för att de roffat åt sig en hög med pengar av utnyttjade arbetare och sedan sitter och ruvar på den som någon slug drake.
Rika personer (rik som i rik, och inte enbart genom arbete och lön) är det för att man INTE lägger pengar på hög eller bränner de på konsumtion.
De INVESTERAR, SKAPAR och får pengarna att växa.
Man startar företag och anställer folk, köper tillgångar som förädlas och sedan säljs, hittar på nya affärsidéer m.m m.m
Citat:
I ett samhälle där man kastar mat för att få upp priserna, importerar äpplen från Nya Zeeland känns det som det finns mat till alla. Visst, några kanske får ta Australiensiska äpplen, men överflöd och överkonsumption finns det var du än tittar.
Kastar mat för att få upp priserna? Vad pratar du om?
Citat:
Det är bra att du tar upp hur arvet påverkar. Vissa föds som sagts med silversked i mun, rika och framgångsrika innan de börjat prata. Detta innebär, om man inte jämnar ut, att vi får ett vackert kastsystem i Sverige. Kanske det är framtidens melodi?
Självklart vill man ju skapa en så bra framtid som möjligt för sina egna barn.
Det är en mycket sjuk människa som vill ge bort allt till helt främmande människor samtidigt som man är egoistisk och knappt tänker på sina egna barn eller föräldrar. Sen finns det ju för de flesta normala människor "ringar" av empati och omtanke, dvs barn och familj först, sen vänner, sen grannar, sen hemort/stad, sen landskap, sen folk/land, sen världsdel/kontinent/kultursfär och sist resten av världen.

Tidigare generationer hade dock ett mycket långsiktigt tänk både framåt och bakåt i tiden. Man kunde slita sönder kropp och själ, bygga och plöja, investera och spara för att man ville skapa någonting större och att det man skapat skulle överleva en själv. Man ville också bli ihågkommen precis som man själv mindes sina egna förfäder. Denna långsiktiga investering i framtiden vill du alltså gå in och stjäla för att det är "orättvist".

Då är frågan: Vill du ta ifrån mig rätten att investera allt jag kan i mina barn och mina barnbarn för att stjäla och ge till främlingar?

Om du vill det är du min fiende för evigt.
Citera
2020-10-09, 23:38
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Ja, det är rimligt. Mohammed får hitta ett bättre betalt jobb.

Med platt skatt menar jag en fast skattesats. 20% rakt igenom.

Fast skattesats är inte orimligt, dock tror jag att ökningen tyvärr är exponentiell så de som tjänar mycket tjänar löjligt mycket. De tjänar så mycket så vi som helhet får det sämre. För att leka med ett exempel, vilka mår bäst, 10 personer som har 10 miljoner var eller 10 personer där 1 har 90 miljoner och 9 har 1.

Ökningen i livskvalitet för den som tjänar enormt mycket väger inte upp att han tar pengarna från de andra. Och med tar pengarna menar jag att det finns begränsat med pengar som kunde fördelats på annat sätt.
Citera
2020-10-09, 23:52
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Du har rätt, en arbetsplats är inte som rättviseförmedlingen eller som dagcentret du spenderar dagarna på. Det är också en plats där mänskligt samspel och sociala interaktioner förekommer.
"Lika barn leka bäst" är en väldigt bra devis om man vill ha en arbetsplats där människor trivs med jobbet och med varandra. Arbetet blir roligt och effektivt om alla på arbetsplatsen drar ungefär åt samma håll och konflikter blir få om man har samma grundvärderingar och kultur.
Därför är det en dålig idé att blanda för olika människor om de ska jobba tillsammans.

I Sverige, svenskarnas land, så bör normen vara svenska arbetare. I Nigeria, nigerianernas land, så bör normen vara nigerianska arbetare.
De flesta arbetsgivare tar dock enligt mig inte tillräckligt hänsyn till detta.

Om man däremot vill ha en arbetsplats fylld med konflikter om man måste samarbeta eller en arbetsplats där folk går omkring som zombies och inte vill prata med varandra om jobbet är självständigt, så ska man blanda åldrar, kön, raser och intressen så mycket det bara går.
Detta KAN vara en fördel för arbetsgivaren om den skiter fullständigt i arbetsmiljön och bara tänker på produktionen. Det är bättre att arbetarna håller käften och jobbar istället för att snacka tänker man kanske.
Idag är det många skrupelfria arbetsgivare som använder mångkulturen på detta sätt medan vänstern tittar på, håller käften och går på antirasistiska demonstrationer istället.

Men om det faktiskt skulle finnas en enda arbetsgivare i hela Sverige som skulle neka en neger jobbet fast han var mest kompetent av alla så får man väl skylla sig själv? De flesta företag jobbar på en marknad med konkurrens och man skulle vara bra dum om man vill förlora pengar genom att inte anställa kompetent personal på grund av ras.

Jag vill betala mindre i skatt för att inte behöva göda lycksökare och parasiter från tredje världen som du vill bjuda hit. Jag skiter i om en rik person kan äta ännu mer oxfilé eller inte. Jag är inte avundsjuk.
Rättvist är om alla betalar lika mycket skatt.
De som har utbildat sig och skaffat ett välbetalt jobb ska inte straffas för det.
En riktigt rik person har ofta agensen att kunna flytta till ett annat land om man blir tillräckligt straffad med höga skatter. Då blir det ingen skatt till bidragstagare alls.

Det finns en utbredd vanföreställning om att rika personer är rika för att de roffat åt sig en hög med pengar av utnyttjade arbetare och sedan sitter och ruvar på den som någon slug drake.
Rika personer (rik som i rik, och inte enbart genom arbete och lön) är det för att man INTE lägger pengar på hög eller bränner de på konsumtion.
De INVESTERAR, SKAPAR och får pengarna att växa.
Man startar företag och anställer folk, köper tillgångar som förädlas och sedan säljs, hittar på nya affärsidéer m.m m.m

Kastar mat för att få upp priserna? Vad pratar du om?

Självklart vill man ju skapa en så bra framtid som möjligt för sina egna barn.
Det är en mycket sjuk människa som vill ge bort allt till helt främmande människor samtidigt som man är egoistisk och knappt tänker på sina egna barn eller föräldrar. Sen finns det ju för de flesta normala människor "ringar" av empati och omtanke, dvs barn och familj först, sen vänner, sen grannar, sen hemort/stad, sen landskap, sen folk/land, sen världsdel/kontinent/kultursfär och sist resten av världen.

Tidigare generationer hade dock ett mycket långsiktigt tänk både framåt och bakåt i tiden. Man kunde slita sönder kropp och själ, bygga och plöja, investera och spara för att man ville skapa någonting större och att det man skapat skulle överleva en själv. Man ville också bli ihågkommen precis som man själv mindes sina egna förfäder. Denna långsiktiga investering i framtiden vill du alltså gå in och stjäla för att det är "orättvist".

Då är frågan: Vill du ta ifrån mig rätten att investera allt jag kan i mina barn och mina barnbarn för att stjäla och ge till främlingar?

Om du vill det är du min fiende för evigt.

Till att börja med vill jag inte ge en spänn till lyxflyktingar som bjuds hit. Jag vill endast ge bistånd på plats.

Jag håller med om att man tar en stor risk om man blandar kulturer på en arbetsplats. Ibland funkar det, ibland inte. De flesta arbetsgivare är försiktiga och vågar inte prova. Å andra sidan finns det människor som tycker det är tråkigt att alla är likadana, och ibland vill uppleva något nytt.

Godhetsknarkande ligger bakom mycket skit vi ser idag.

När det gäller att man förstör mat hittade jag följande länk som är något gammal.
http://proletaren.se/eu/mat-miljarder-forstors-i-sanktionskrig-mot-ryssland

Jag håller inte med om att rika personer skapar och investerar. Detta gäller framförallt entreprenörer som skaffar sig pengar från nästan ingenting. I Sverige är många rika från födseln och de har inga anlag för att skapa och investera utan förvaltar bara pengarna. Jag hävdar istället att de flesta pengar försvinner i madrassen hos rika eftersom de inte vill skatta för dem. Ju rikare ju mer skatteflykt och mindre investeringar brukar gälla.

Om du inte är stormrik vill jag inte förhindra dig från att investera allt du äger i dina barn. Skulle du vara miljardär så vill jag trots detta inte ta ifrån dig allt du äger. Dock kanske dina barn klarar sig med några hundra miljoner, så kan mina barn få bra tandvård trots att jag skadade mig och inte kan dra in lika mycket stålar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in