2020-10-09, 20:13
Medlem
Jag var hastigt inne på ekonomi-nyheter för en stund sedan, mycket hastigt för jag har rymdforskning att bevaka, men hur som helst verkar det som om Trump har "approved" ett utökat stimulanspaket på 1,8 trillioner dollar. Och han vill ha en uppgörelse nu omedelbart

Jag ser också att den amerikanska börsen stiger.

Genom att Trump visar god vilja att komma överens tror jag hans chanser ökar något vilket vi nog kommer att kunna så i polls nästa veckan.

Om inte dom här förbaskade pollsen bara är någon sorts fejk. Ibland känns det som fejk.

Jag tror också att börsen spelar viss roll. En börskrasch skulle definitivt sänka Trump.
2020-10-09, 20:19
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Googla: Bidenomics

Fake news is not news you disagree with...

Presentera det för mig.

Om Biden sitter på en "silver bullet" för ekonomi, arbetstillfällen och högre levnadsstandard...

Då lovar jag dig, jag svär : Då blir jag en Nr 1 fan utav Biden, och ställer upp på statstelevision om så krävs !
2020-10-09, 20:23
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag var hastigt inne på ekonomi-nyheter för en stund sedan, mycket hastigt för jag har rymdforskning att bevaka, men hur som helst verkar det som om Trump har "approved" ett utökat stimulanspaket på 1,8 trillioner dollar. Och han vill ha en uppgörelse nu omedelbart

Jag ser också att den amerikanska börsen stiger.

Genom att Trump visar god vilja att komma överens tror jag hans chanser ökar något vilket vi nog kommer att kunna så i polls nästa veckan.

Om inte dom här förbaskade pollsen bara är någon sorts fejk. Ibland känns det som fejk.

Jag tror också att börsen spelar viss roll. En börskrasch skulle definitivt sänka Trump.

Stämmer att börsen spelar in. Tittar du historiskt så ligger börsen på plus i Augusti vinner sittande, rent statiskt.

Nu samplar även detta institutet fel (bla för lite vita med 6% och män med 3% i sina polls) men jag tycker ändå att de är mer realistiska i sina siffror. https://www.thetrafalgargroup.org/

Good luck !
Senast redigerad av Nixter 2020-10-09 kl. 20:27.
2020-10-09, 20:25
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

Blir Biden prezz, så går börsen upp de första 4 veckorna, för att sedan gå kräftgång/sjunka de återstående 4 åren..

Det är min spådom.
2020-10-09, 20:28
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muck12
Helt rätt.

En röd tråd man kan se här i forumet är att de som ägnar sig åt personangrepp, förolämpningar och annat trams i vanlig ordning främst kommer från våra kära vänstervänner. Föga förvånande då det återspeglar samhällsklimatet i stort.

Tolerans och saklighet är inte deras främsta förmåga.

har roat mig med att i stort sett bara läst här i tråden, och bara att hålla med. fattar dessutom inte varför det är jättedebatt om polls - dessa var ju totalt fel i förra valet. Min känsla är att Trump vinner igen, om inte Amerikanen helt har tappat det ( vilket såklart inte kan uteslutas)

Efter alla bränder och upplopp bara måste Trump vinna. Enligt "ansedda" NYT så var Killary favorit till 96% i förra valrörelsen.
Medlem
LordOfTheIdiotss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Och det är det enda Biden kommer att leverera.., dvs bara snack !

Medans Trump har fixat : skattelättnader, reallöneökningar och jobb, jobb och flera jävla JOBB !

Medans "din" kandidat är en av orsakerna att USA är så f-bannat splittrat.
Var står det att Biden är "min" kandidat?
Medlem
zergrushs avatar
Lol, samtidigt som Donald egna organisation har dragit sig ur en massa delstater för att de inte tycks ha råd med kampanjande och reklam, så plöjer de nu ner pengar på ads i Washington igen! Som har 3 elektorsröster...

Det är väldigt tydligt att de behöver få Dear Leader på lite bättre humör så han har en chans att tillfriskna ordentligt.
Han behöver få beundra sig själv på tv:n när det blir reklamavbrott!
https://www.businessinsider.com/trump-campaign-400k-dc-ads-to-flatter-potus-beast-2020-6
Citat:
The Trump campaign spent $400,000 on largely pointless TV ads in DC just so the president and his allies would see them, report says

I övriga nyheter så ser läkarvetenskapliga experter Donald som en ren livsfara, vilket är varför de nu stödjer Biden:
https://god.dailydot.com/new-england-journal-of-medicine-trump/?fbclid=IwAR2j9-e0wVEcYcEpZ0Z3vp9jmdPunm8Cjd3xAWczIqGx-AKJ29nmcg2pUy8
Citat:
Trump Labeled “Dangerously Incompetent” Over COVID-19 Failures In Scathing New England Journal Of Medicine Essay
As President Trump continues to insist that his administration has done a phenomenal job in containing the coronavirus pandemic in the United States, despite the country nearing 215,000 deaths and counting, The New England Journal of Medicine has made the unprecedented choice to publicly denounce the president’s failures.
2020-10-09, 20:30
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ohio poff ja. Det sa jag redan för flera dagar sedan, att Ohio är en av de två swingstates (av sammanlagt 12 st) där Trump faktiskt har en chans att vinna.

Sällan du och jag är överrens, men någon gång måste det hända.

EDIT: Såg just att Biden hade ökat till 10.2% på FiveThreeEights sammanställning. Det ökar nästan varje gång man kikar in. Den sidan är kusligt bra, man ser varje signifikant händelse ge utslag åt endera hållet direkt.

Hej,

Kul att vi är överens om att Trump tar ytterst viktiga Ohio. Antar att du inte känner till den gamla klyschan:

As Ohio goes so goes the Nation

Du får läsa litet här på den.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/...So_Goes_the_Nation

Ytterligare faktor för att Trump tar hem detta alltså.

Dubbel-poff !
2020-10-09, 20:31
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordOfTheIdiots
Var står det att Biden är "min" kandidat?

Syntes andemeningen var tämligen tydlig...

Biden = Badass
2020-10-09, 20:40
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
För lite?

https://drive.google.com/file/d/1Pbgf-ZdTuO5jKANMpQaJfPje6LUT2hNc/view

Yepp, varierar dock givetvis stat för stat.

Insider Advantage som var en av få som satte Trumps vinst innan 2016:
https://insideradvantage.com/2020/10/08/florida-poll-by-insideradvantage-chairman-matt-towery-trump-up-3-points/.

Florida
Trump 46% (+3)
Biden 43%
Jorgensen 1%
2020-10-09, 20:41
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Syntes andemeningen var tämligen tydlig...

Biden = Badass

Eller kanske ännu bättre skribentens nick:

LordOfTheIdiots= Biden
2020-10-09, 20:53
Medlem
Nixters avatar
Folk här fattar inte att Demokrater poströstar, därmed ser siffrorna bättre ut för Biden innan valdagen. Republikanerna röstar i lokal på valdagen.

Metoden jag (med stor hjälp av andra på "min sida") nyttjar balanserar detta faktum med den historik som finns. Här finns en del av den data som jag nyttjar:

NBC:
https://www.nbcnews.com/politics/2020-elections/president-results?icid=election_nav

Gallup:
https://news.gallup.com/poll/321602/extreme-partisan-gaps-early-voting-emerge-year.aspx?utm_source=alert&utm_medium=email&utm_co ntent=morelink&utm_campaign=syndication

Som solid grund finns data för registrerade röstberättigade i respektive kandidats parti i den swingstat som kontrolleras.
Som exempel, Minnesota där leder Biden, poströster har skickats ut 2 veckor tidigare denna gång än 2016, Demokraterna skickar dessutom i retur i större utsträckning än Republikaner, men i lägre utsträckning än 2016. Skillnaden mellan partierna minskar således 2020. Det finns god sannolikhet att tro att Trump vinner Minnesota 2020 då Republikaner tar igen detta på valdagen vid valurnorna. Tänk efter nu, det jag påstår stämmer, exakt vad som hände 2016 dock vann Trump ej Minnesota den gången men bra nära.
Senast redigerad av Nixter 2020-10-09 kl. 21:09.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in