Citat:
Ursprungligen postat av
VitruvianskeMannen
Jo, Trump låg under rätt mycket mot Hillary också i början av oktober, dock inte lika mycket. Sen gjorde han en rejäl uppryckning på grund av att allt gick hans väg. Krossade Hillary i debatterna (Trump var då "ny och spännande"). Och Hillary var allmänt illa omtyckt i USA.
Jag tror inte alls på samma vändning denna gång. Just nu är ju snarare läget att ju mer Trump syns (utanför sin egen rally-bubbla), desto mer sjunker han.
Det har du rätt i, men idag står inte valet mellan Clinton eller Trump som det gjorde under 2016, utan valet står mellan Trump eller inte Trump. Det är väldigt få som röstar på Biden för att man gillar Biden, de allra flesta röstar på han för att man inte tycker om Trump skulle jag tro.
Sen vet jag inte om jag tror på att desto mer han syns desto mer förlorar han i stöd, han har varit högst upp på dagordningen i fyra år i alla tidningar, nyhetskanaler, osv. Bara för ett par enstaka månader så låg han bra till i opinionsmätningarna. Jag har svårt att tro att 5-10 % senaste månaden har kommit på att han är en hemsk människa och att Biden är ett bättre val, men jag kanske är helt fel ute.
Men det blir jäkla intressant på valdagen, hoppas att det inte blir fördröjt så att man får vänta på valresultatet.