2020-10-06, 13:14
Medlem
Söker hela kaffebönor till bra pris, finns det på Lidl
Citera
2020-10-06, 13:26
Citat:
Ursprungligen postat av dirtsa11
Söker hela kaffebönor till bra pris, finns det på Lidl

74 kr för 1 kg, arabica, finns 2-3 olika sorter
Citera
2020-10-06, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Låter bra
Citera
2020-10-08, 19:59
Medlem
The_Aces avatar
På tal om kaffe, akta er för Lidls billighetskaffe Perfetto. Köpte ett paket på ren spekulation för en tjuga.
Fick hälla ut skiten, helt odrickbart.
Citera
2020-10-08, 21:27
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Nån som har testat bryggkaffet Bellarom Gold Mellanrost?

Är det gott?

Godare, men dyrare, än Bellarom Silver Ljusrost. Som i sin tur är bättre än det totalt odrickbara Bellarom Bronze Mörkrost.

Citat:
Ursprungligen postat av farfar

Africa finns också, 45 kr/kg, 3-4 nästan likadana sorter.
Citera
2020-10-09, 14:42
Medlem
Dranghoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_Ace
På tal om kaffe, akta er för Lidls billighetskaffe Perfetto. Köpte ett paket på ren spekulation för en tjuga.
Fick hälla ut skiten, helt odrickbart.

Nog mycket robusta i det. Jag älskar robustabönor och brukade köpa ett Bellaromkaffe som jag inte har sett på länge som hette "Kräftig” i Tyskland och ”Strong” i Sverige (Lidl befarade kanske att svenska kunder skulle tro att kaffet smakade skaldjur, men varför inte döpa det till ”Kraftigt”?).
Citera
2020-10-09, 14:47
Medlem
Dranghoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dranghoff
Nu blir jag riktigt orolig: kollade i dag på ett Lidl i Bromölla och ett i Malmö; kaffegrädden saknades i båda!
Är detta nån sorts sjuk antifettkonspiration eller vad är det som pågår?! Mycket oroväckande!

Nu har jag kört runt och kollat på flera Lidl i Småland, Blekinge och Skåne och frågade till slut ett sakkunnigt affärsbiträde på ett Lidl i Lund. Hon berättade att väldigt många varit oroliga på grund av kaffegräddens plötsliga försvinnande, men menade att det berodde på leveransproblem (kon har sinat?) och att produkten förväntades återkomma på hyllorna inom någon vecka.
Undrar om kaffegrädden är slut i hela Europa, för i så fall tar det kanske tid innan vi får den upp hit. Tyskarna är väl inte så dumma att de exporterar sin eftertraktade kaffegrädde innan de fyllt på sina egna hyllor.

Trots allt ett ganska lugnande besked. Produkten har inte utgått.
Citera
2020-10-09, 14:55
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dranghoff
Nog mycket robusta i det. Jag älskar robustabönor och brukade köpa ett Bellaromkaffe som jag inte har sett på länge som hette "Kräftig” i Tyskland och ”Strong” i Sverige (Lidl befarade kanske att svenska kunder skulle tro att kaffet smakade skaldjur, men varför inte döpa det till ”Kraftigt”?).
Mocha heter deras starka variant i Sverige.
Citera
2020-10-09, 16:44
Medlem
19As avatar
Klämde en Chef Select spaghetti carbonara till lunch idag och blev positivt överraskad. Riktigt najs sett till priset, 20:-/350g om jag inte minns helt fel, vilket är ett riktigt bra pris för en icke djupfryst färdigrätt. Finns i kyldisken.
Den kan ju såklart inte mycket att hävda sig i kunkurrensen med en hemlagad carbonara, men i färdigrättssegmentet kör den cirklar runt alla andra färdiga carbonaras och liknande.

(Glöm inte att dra på rejält med grovmalen svartpeppar efter tillagning)

Bild för de handikappade:
https://imgur.com/a/aXwBlWS

Trots att jag reagerade på prishöjningen så tycker jag att de nya mindre (220g) spanska tortilliasen är en riktig höjdare. En hel 500 grammare med samma smak kan ju bli lite tjatig om man ska dra i sig hela i en sittning men 2 små i olika smak är perfekt!
Fanns inte med på webbplatsen över spanska temat denna veckan men fanns i "min" butik.
Citera
2020-10-10, 09:48
Medlem
pantywankers avatar
Lidl´s Gulaschsoppa på burk är riktigt bra.
Kostar 15 spänn och är perfekt för folk som jag som jobbar på fältet.
Smakar bra att dricka kall direkt ur burken på en smal grusväg
Citera
2020-10-10, 12:20
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 19A
Klämde en Chef Select spaghetti carbonara till lunch idag och blev positivt överraskad. Riktigt najs sett till priset, 20:-/350g om jag inte minns helt fel, vilket är ett riktigt bra pris för en icke djupfryst färdigrätt. Finns i kyldisken.
Den kan ju såklart inte mycket att hävda sig i kunkurrensen med en hemlagad carbonara, men i färdigrättssegmentet kör den cirklar runt alla andra färdiga carbonaras och liknande.

(Glöm inte att dra på rejält med grovmalen svartpeppar efter tillagning)

Bild för de handikappade:
https://imgur.com/a/aXwBlWS

Trots att jag reagerade på prishöjningen så tycker jag att de nya mindre (220g) spanska tortilliasen är en riktig höjdare. En hel 500 grammare med samma smak kan ju bli lite tjatig om man ska dra i sig hela i en sittning men 2 små i olika smak är perfekt!
Fanns inte med på webbplatsen över spanska temat denna veckan men fanns i "min" butik.

Flera av deras färdigrätter i kyldisken är riktigt goda.

Den sötsura kycklingen och "pork patty" hör till mina favoriter.
Kycklingen är lite dyr, men pork pattyn för ~22kr är riktigt prisvärd (den behöver dock en liten klick smör i moset för att bli riktigt bra).
Citera
2020-10-10, 13:16
Medlem
Jag brukar köpa deras färska pesto för 15 spänn. Jäkligt god och mycket prisvärd. Går inte att jämföra med vanlig burk pesto för 25 kr som oftast smakar kemikalier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in