2020-10-09, 16:18
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, jag är där i mina tankar där du är!
Bra sätt att beskriva vad som händer: gräva sig in i deras hjärnor och bygga bon!
Jag är säker på att JG har stångats mycket med sig själv, därav han ambivalenta känslor och ångest.

Först har han tagit avstånd mot Lena, vilket han nu mår mycket dåligt av. Då var han så säker. Varför? Säkert har en viss person sett till att han tagit parti för honom och HD. Vad har JG fått höra för version. Sedan har han blivit förd bakom ljuset, precis som HD i åratal. Det trots att han har varit SDs närmaste vän. Mitt framför ögonen på honom. Använd som ovetande förkläde.

Nu känner han på sig att det kan finnas en hund begravd, men det vill han inte tro. Vem vill tro att en stor del av ens liv är bara en livslögn? Som att man blivit snuvad på livet?

- Den vän som du hållit av, är ingen vän.
- Den vännen har bara utnyttjat dig för sina egna nöjens skull.
- Den vännen har inte förmågan att älska dig som du älskar dina vänner.
- Vännen ljuger om allt för dig, trots att du är hans närmaste.
- Vännen, har också lurat sin hustru och många andra.
- Vännen använder dina känslor av lojalitet och djup vänskap för att själv få fördelar.
- Vännen bryr sig inte när du mår dåligt av det. Tvärtom, det är då han kan få dig dit han vill.
- Vännen får dig att göra saker som du aldrig skulle ha gjort om du inte varit hans vän.
- Vännen får dig att inte bara ta avstånd från Lena, utan att agera mot polisen genom att installera Telegram, radera i mobilen på polishuset och undanhålla viktig information.

Allt detta får JG att må dåligt.
Innerst inne finns ett jag som "vet", och som kämpar för att hålla sig på banan. Precis som med Lena och HD så blir livet förvirrat när man blir meckad med i hjärnan.

JG, lyssna på din inre röst!
Peta ut fågelboet innan det läggs nya ägg däri.

-

Självklart vet JG innerst inne. Det visar hans initiala handlande. Intutionen är i princip alltid pricksäker.
Senast redigerad av Lova33 2020-10-09 kl. 16:24. Anledning: Edit
Citera
2020-10-09, 16:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
hela ansiktet utsmetat
och halsen och, ehh, usch ja ehh. då ser det ut som det har varit litervis

Låter som om han beskriver hur han borde sett ut efter själva dådet bakom planket

Gaah, du har rätt!

Det är visserligen klart att han vet hur mycket blod det blev vid mordet, och det är ju därför han planterar allt det här blodet överallt; på sin tröja, på cykelsadeln, i trädgården, i hela huset på alla möjliga och omöjliga ställen.

Men när du skriver så här får man ju bilden i huvudet!

Blodsmak i munnen fick han också visst när han fick höra om Lenas alla skador.

Aktbil 147, sid 727

"FL2: Lenas kropp är ju undersökt nere på rättsmedicinal verket av Alexandra Lazarevic
ST-läkare. Eh .. och hon har ju fått igenom hela kroppen och det resulterar i ett protokoll..där
hon har beskrivit i 207 punkter olika iakttagelser .. eh .. allt hon har sett på kroppen bland annat
skador .. jag kommer hålla mig till vissa av dessa punkter och beskriva .. "

//
(Alla skador läses upp)

"FL2: Det är många skador. Vad kan du säga om .. om skadorna?
MT: Blodsmak i munnen.
FL2: Hur kan Lena ha fått dom?
MT: Hon är mördad.[...]"
Senast redigerad av notknapparen 2020-10-09 kl. 17:20.
Citera
2020-10-09, 16:28
Avslutad
Citat:
Gaah, du har rätt!

Det är visserligen klart att han vet hur mycket blod det blev vid mordet, och det är ju därför han planterar allt det här blodet överallt; på sin tröja, på cykelsadeln, i trädgården, i hela huset på alla möjliga och omöjliga ställen.

Aktbil 147, sid 727

"FL2: Lenas kropp är ju undersökt nere på rättsmedicinal verket av Alexandra Lazarevic
ST-läkare. Eh .. och hon har ju fått igenom hela kroppen och det resulterar i ett protokoll..där
hon har beskrivit i 207 punkter olika iakttagelser .. eh .. allt hon har sett på kroppen bland annat

//
(Alla skador läses upp)

Ja, precis. Det är därför han försöker påskina att Lena har sexat/blodat på cykeln...
Citera
2020-10-09, 16:31
Avslutad
Citat:
Gaah, du har rätt!

Aktbil 147, sid 727

//
(Alla skador läses upp)

Märkligt att Stefan även visste exakt hur och vart Lenas kropp legat...
Citera
2020-10-09, 16:32
Medlem
Citat:
Ja, precis. Det är därför han försöker påskina att Lena har sexat/blodat på cykeln...
Precis som många förövare så försöker han förekomma teknikerna ifall de skulle hitta något. Blödde vid sex, hade sex med cykelsadeln (en cykel han troligen använde vid mordet). När fupen kommer inser han att det inte var så mycket blod nånstans, eller inget blod. Då ändrar han storyn. Han hade tur som fick Lindén som domare. Kanske har han inte samma tur vad gäller domare i HR?
Citera
2020-10-09, 16:35
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Gaah, du har rätt!

Aktbil 147, sid 727

//
(Alla skador läses upp)

Gaah, du har fel!

Du hittar på nu igen.Du vet inte att det klart att han vet eller om han planterar blod.
Varför hittar du på saker?
Citera
2020-10-09, 16:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Märkligt att Stefan även visste exakt hur och vart Lenas kropp legat...

Ja, och det var verkligen inte givet enligt forensikern.
Citera
2020-10-09, 16:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Precis som många förövare så försöker han förekomma teknikerna ifall de skulle hitta något. Blödde vid sex, hade sex med cykelsadeln (en cykel han troligen använde vid mordet). När fupen kommer inser han att det inte var så mycket blod nånstans, eller inget blod. Då ändrar han storyn. Han hade tur som fick Lindén som domare. Kanske har han inte samma tur vad gäller domare i HR?
Ser hans desperata eventuella nerblodade pryttlar som han måste omnämna som möjligen blodiga av sex.. ungefär som Mr Beans panik över att gömma sin tartarbiff...
Citera
2020-10-09, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Kanske en Assasin blev tillfrågad om att utföra det hela ?
( spekulation)

Kunde ha varit så om inte BOs blod funnits hos en viss person. Tror inte han lånar ut sina skor eller tvättmaskin. Han skulle kunna få skulden på sig. 🤭
Citera
2020-10-09, 16:42
Medlem
Citat:
Ser hans desperata eventuella nerblodade pryttlar som han måste omnämna som möjligen blodiga av sex.. ungefär som Mr Beans panik över att gömma sin tartarbiff...
Hahaha! Jaaa, verkligen en fin liknelse!

SD kom dock undan med alla lögner och blev frikänd i TR. Något är fundamentalt fel i hela den här saken.
Citera
2020-10-09, 16:43
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ja, och det var verkligen inte givet enligt forensikern.
Verkligen inte!Åh så hade han skrapsår på knä/ben.
Citera
2020-10-09, 16:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteinwayandSons
Gick det upp ett ljus för dig först nu?,,

Du menar att jag skulle ha haft bilden av SDs huvud som var helt täckt med blod i mitt huvud?
Ja, blodigt var våldet, men att jag skulle ha kopplat den bild han själv ger i förhöret med "litervis" med blod i ansiktet till själva bilden vid mordet, den tanken hade jag inte när jag läste förhöret.

Men du verkar koppla ihop bilderna direkt?
Du tycker inte att det är anmärkningsvärt att SD gör just sådana bilder, med "blodet". Han verkar gilla att tangera så nära kanten som det bara går, utan att för den skull trilla i.

Det är det som är spänningen, för en som behöver den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in