2020-10-09, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Antar att LW gick all-in på den nya tanken hon tagit till sig gällande att sluta ha tråkigt och börja ha ett spännande liv .

Och antar att ” det tokiga i kråksången ” var nog att hon tänkte att hon skulle byta till sig SD , leva med honom som familj och ha ett superspännande liv !!??
Utan att fråga honom om det verkligen var så HAN ville ha det ?

Förstår inte ?
Var hon så pass naiv så hon trodde på förlovningar i Afrika , bo ihop , tapetsera om osv. när HD fanns där hela tiden + att SD påpekat att han stod upp för HD eftersom han var mor till hans barn och att han älskade HD ?

Hur tänkte LW ?
Var fanns logiken inom henne, som är svår att faktiskt se förbi i mångt och mycket i den här historien ?

Trist att hon inte insåg att det kanske kan vara så att antingen har man ett 100%: igt liv utan separationsångest ; samma sak dag efter dag , kanske lite halvtråkig men inte ensamt .....

Eller så har man ett ” spännande ” liv med olika män och olika bravader ” men med mycket ensamtid på grund utav att i det läget kan du inte styra speciellt mycket över dessa män ....

Så det verkar som att hur hon än valde blev det inte helt okej i hennes inre ....

Hon gillade ju inte att vara ensam speciellt mycket så varför välja ett sånt slags liv , med ensamhetskänslan ständigt hängandes över sig ?

Mycket sorgset .

Vad var det hon ville uppnå egentligen ?

Tror ju ingen utav de barn som ingick i hennes och SD:s familj överhuvudtaget gått med på denna variant som hon stod upp för så hårt ?

Varför tänkte hon inte på att det hon ville skulle kunna såra så pass många andra individer så att det var inte ens värt att testa ??

Hade hon kunnat varit lite ödmjuk och nöjd över det lite ( för henne ...) trista livet hon hade ( känns fel att hon tyckte så ärligt talat , suck ...) och trivts i det ,så hade det nog inte gått så illa ??

Det här med att inte gräset är speciellt grönare på andra sidan staketet -hade hon missat det talesättet totalt ??

Livet är ju inte något plockepinn-spel där vissa individer plockas bort eller läggs till utan större problem , eller som när man styr och ställer med pjäserna som i schack ( med matt i ) ,utan det är att vara glad och nöjd för det man har....

Att vara så gränslös kan skapa problem antar jag .
Hon hade behövt fått ett antal NEJ i sitt liv så att hon förstod att fostra sig själv till att INTE tjata sig till saker ?

Undrar hur hon lyckades tjata sig till sex egentligen ; jag skulle bli avtänd utav sådant tjat ...

Det finns nog till och med grannar som skulle ha skällt ut henne när hon ville låna tomater bara sådär ( kanske var de tomater de behövde till sin egen köttfärssås den kvällen för tusan) som hon gjorde en gång helt apropå.Hur kunde hon tro att ALLA skulle göra som hon ville ?

Så hon verkade köra på i sitt eget race utan att någon sa NEJ /hon typ, tillät inte , att någon sa NEJ till henne ?-och det är nog inge bra ...i slutänden?

Antar att den egenheten gjorde att många ibland var tvärförbannade på henne ?
Att hon inte kunna respektera ett nej ...

I ett beslut som gäller två personer ; där är det ju 2 st som skall ha talan och utifrån det så görs beslutet -oftast med kompromisslösning eller i värsta fall så kan inget beslut tas utifrån skilda uppfattningar , och då skall de två som insett detta , ta det till sig , inse det , och inte tjata vidare ej heller hota ....
Visst ?
(Spekulation)
I hennes värld var hon det självklara valet. I hennes värld fanns ju inte att S faktiskt hade ett annat riktigt liv Ett familjeliv med fru barn och husdjur.En stor villa och paret väl etablerat i samhället.L ville inte acceptera att S inte ville leva med henne utan faktiskt både älskade och uppskattade sin familj i grunden.
Citera
2020-10-09, 11:33
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hur vet du det? Har de missat dig, eller vad gör dig så säker?
SD tog upp att det var 12-15 st män inblandade (som han visste om enbart) det sista året.
Och om någon har koll så e det SD.Sen har vi dom som inte blev inbjudna till orgierna och lite gifta män så det är troligen så att många slank undan.
Ni har väl läst allt skvaller i fup?
Citera
2020-10-09, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SteinwayandSons
I hennes värld var hon det självklara valet. I hennes värld fanns ju inte att S faktiskt hade ett annat riktigt liv Ett familjeliv med fru barn och husdjur.En stor villa och paret väl etablerat i samhället.L ville inte acceptera att S inte ville leva med henne utan faktiskt både älskade och uppskattade sin familj i grunden.
Hon gillade att veta att hon kunde bräda männens fruar och makten att mästra dem sedan.Det var hennes främsta styrka.Hon njöt av att mästra andra människor på detta sätt.
Hon ville tro på det S sagt.Hur skulle han ens vilja ha en Fru med en vårta i ansiktet ens? I L värld fanns inte H och hans familj som ett alternativ då hon sån sig som självklar.
Dels var han upptagen men icke förty var hon en elak madame.
Citera
2020-10-09, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, jag är där i mina tankar där du är!
Bra sätt att beskriva vad som händer: gräva sig in i deras hjärnor och bygga bon!
Jag är säker på att JG har stångats mycket med sig själv, därav han ambivalenta känslor och ångest.

Först har han tagit avstånd mot Lena, vilket han nu mår mycket dåligt av. Då var han så säker. Varför? Säkert har en viss person sett till att han tagit parti för honom och HD. Vad har JG fått höra för version. Sedan har han blivit förd bakom ljuset, precis som HD i åratal. Det trots att han har varit SDs närmaste vän. Mitt framför ögonen på honom. Använd som ovetande förkläde.

Nu känner han på sig att det kan finnas en hund begravd, men det vill han inte tro. Vem vill tro att en stor del av ens liv är bara en livslögn? Som att man blivit snuvad på livet?

- Den vän som du hållit av, är ingen vän.
- Den vännen har bara utnyttjat dig för sina egna nöjens skull.
- Den vännen har inte förmågan att älska dig som du älskar dina vänner.
- Vännen ljuger om allt för dig, trots att du är hans närmaste.
- Vännen, har också lurat sin hustru och många andra.
- Vännen använder dina känslor av lojalitet och djup vänskap för att själv få fördelar.
- Vännen bryr sig inte när du mår dåligt av det. Tvärtom, det är då han kan få dig dit han vill.
- Vännen får dig att göra saker som du aldrig skulle ha gjort om du inte varit hans vän.
- Vännen får dig att inte bara ta avstånd från Lena, utan att agera mot polisen genom att installera Telegram, radera i mobilen på polishuset och undanhålla viktig information.

Allt detta får JG att må dåligt.
Innerst inne finns ett jag som "vet", och som kämpar för att hålla sig på banan. Precis som med Lena och HD så blir livet förvirrat när man blir meckad med i hjärnan.

JG, lyssna på din inre röst!
Peta ut fågelboet innan det läggs nya ägg däri.

-
"Jag är säker på att JG har stångats mycket med sig själv, därav han ambivalenta känslor och ångest."
Och jag e säker på att JG ryckte på axlarna och levde vidare med sin kvinna och vänner.

Men varför allt skvaller och dessa fup hela tiden?Du har ingen intresse om själva brottet?
Citera
2020-10-09, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vet han inte hur han ska ha det?
Har han skyddat SD eller inte?
Varför är han orolig för att bli anklagad för "underlåtenhet att avslöja brott" om han inte har gjort just det?
Nej JG skyddar ingen och har inget att dölja.
Vad bra,3 års häxjakt av honom e över.
Förstår du hur tjock och ledsen ( som ja sa tidigare) han varit över detta
Citera
2020-10-09, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag tror inte att JG hade något med mordet att göra men uppenbarligen misstänker han sina vänner SD/HD väldigt tidigt. Detta trots att han inte hade vetskap om att LW och SD hade fortsatt kontakt efter första otrohetsavslöjandet.

Vad som framkommer (som Du visar ovan) är att JG tidigt tog kontakt med en Annelie Boman innan han ringer SOS, redan på tisdagen (15:e) eller onsdagen (16:e) (lite olika uppgifter ovan). Denna Annelie har han tipsat tidigare som han säger till 112 när han ringer igen den 18:e (fredag).

Eftersom han tar kontakt med denna poliskvinna (som han förmodligen har telefonnummer till genom sitt arbete som översättare i polishuset) så misstänker JG sina bästa vänner för inblandning. Varför och på vilka grunder gör han det?

Detta samtal kan ha varit orsaken till att Åkl bestämde sig för att låsa SD:s hus den 16:e (onsdag 10.42). Denna Annelie kan ha pratat med Åkl på morgonen och berättat om JG:s tips/misstanke om sina vänner.

Inte konstigt att JG betedde sig som en idiot när han skulle in i rättssalen och se SD för första gången när han förstod att SD fått vetskap om hans idoga ringade tidigt i utredningen!

Konstigt är dock, som det verkar fortsätter JG att umgås med sin "kamrat"! Hur har SD lyckats omvända honom och hans tankar att vännen (vännerna) kan vara inblandade i mordet?
JG umgås med sin kamrat just för att han vill det Precis som HD.
Citera
2020-10-09, 12:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vet han inte hur han ska ha det?
Har han skyddat SD eller inte?
Varför är han orolig för att bli anklagad för "underlåtenhet att avslöja brott" om han inte har gjort just det?

Ja, det är det jag menar. Han diskuterar med sig själv och känner sig osäker innerst inne på om SD är skyldig eller inte. Han försöker övertala sig själv.

Och är det först aug (?) 2019 som han första gången frågar SD tydligt om han är den som är skyldig.

I förhör 31 okt- 18 säger JG:
A 150, sid 313
"FL: Har du frågat Stef an vid nått tillfälle om det är han som är gärningsman?
H: Ja har.. ja har ställt frågan en gång till honom å det tror jag var .. han satt med .. ja jo det var
i en chattkonversation .. det står i chattkonversation ..
FL: Vilken chattkonversation?
H: Eh i .. i .. Messenger .. det här var liksom .. efter dom hade kommit tillbaka från USA å det
står där å det ser väldigt lustigt då skriver jag eh .. för ja har för mej barnen va där och Hanna
å eventuellt.. Sven-Olof å Birgitta .. åja sa, Stefan .. ja eller nej? Å då skriver han .. å de .. ja
kommer inte ihåg de kanske var.. en liten fördröjning då skriver han nej .. och eh .. de va det
enda gången som ja har.. ställt den frågan. Däremot har han .. vid många tillfällen sagt att han
har inte .. han har inte gjort det.. han är .. att han är oskyldig utan att jag .. men jag har inte ställt
frågan till honom .. [...]"

"[...]inställning jag har .. absolu .. jag tror inte han har gjort det, jag tror inte han har nånting om han
har tjafs me henne kvällen de har kanske med mordet att göra men .. ( ohörbart) men att han
har haft med själva .. saken att göra .. jag har valt precis som dom uttryckte sig att.. att lita på
honom .. såå .. ja har inte ställt frågan .. ja har inte ställt frågan bokstavligen sådär.. varken i ..
Messenger, Telegram eller .. face to face ..[...]
"

sid 322:
Förhör JG, 4 sept- 19

"[...]Jerry har skriftligen frågat Stefan vid ett tillfälle för ca 10 dgr om han har något med mordet på Lena att göra.
Stefan har då nekat till detta. Det är enda gången som Jerry frågat dem
.[...] "

A 167, sid 143:
(motsvarande konversation finns även i A 163 B, s. 883)

Denna konversation är från 2019. Fotona på mobiltexterna i Telegramchatten är tagna hos polisen 10 sept- 19. Det är väl den chatten som JG kommer ihåg i sitt förhör 4 september - 19 och kanske har glömt den första -18. Kanske för att han inte själv frågar så tydligt, kanske för att han fått otydliga svar (i gåtor ).
--------------------------------------------------------------------------------------------------

---------------------------------------------------------------------------------------------------- --
JG:
Du förstår, jag vill inte fråga dig det...
det gör ont i själen så in i helvete

Vill inte att du ska tro att jag
ifrågasätter din heder

Jag litar på dig och har litat på sedan
dag ett.

SD:
Du vet inte. Alltså måste du tro. Allt
man tror måste ifrågasättas.

JG:
Du, jag går i en kyrkogård ... men
vetefan om jag tror nånting

Mest jobbigt är det för dig, naturligtvis.

SD:

Snarast jobbigast för tg. Vi har det rätt
lika, men hon har ju ovissheten också.
Gällande det jag skrev så är det faktiskt
så. Du kan inte ta hit Bella en enda
gång till och låta henne springa lös.
Du har alldeles för dålig koll och pli
på henne. Jag sätter mina barn och
mig före. Vi tål inte mer belastning.
Från vårt hem springer inte hundar till
människor och djur. Det är en regel
utan undantag.

Godnatt.
-------------------------------------------------------------------
Snacka om att snoppa av JG. Godnatt!

---------------------------------------------------------------------------------------

Aktbil 167,sid 140-
Citera
2020-10-09, 12:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
De missade spärra av växthuset? Kan S ha lagt Ls nyaste cache Home Soft Home där bland annat bråte som teknikerna då inte fattade kunde ha med mordet att göra? Har cachen hittats? Den bör ju varit färdig dagen innan mordet när hon bokade platsen? Reviewern fick ju en bild på den? Finns bilden med i FUP?

Jag har aldrig sett någon bild på cachen "Home Soft Home" såvitt jag vet.

Det enda jag minns av foton är från det här mailet:

A 150, s 713:

"Från: L*ars H*elena Å*ström [mailto:citykatterna@gmail.com]
Skickat: den 21 maj 2018 10: 14
Till: A*nders P*ersson
Ämne: Re: Kontaktuppgifter M och J
Hej igen A*nders.
Idag på morgonen upptäckte vi att Lena W även hade planer på att lägga ut en geocache på den plats där hon hittades. Cachen var enbart på planeringsstadiet och absolut inte lika långt kommen som den andra cachen. Vi grämer oss väldigt naturligtvis att vi inte tittade även på denna.
Jag skickar med både en länk till en sida ni kan se på och ett skärmklipp på samma sida.
Koordinater till gömman: N 59° 17.334 E 015° 11.186
Sidan senast redigerad av Lena: 05/13/2018 04: 12: 10 Pacific Daylight Time (11: 12 GMT)
Länk till GoogleMaps och Streetview
"

Vet inte om det är HÅ, LÅ som länkat till streetview eller om det är Lena som gjort det.
I aktbil 162, finns något lite om cachen, men det är bara en karta om jag minns rätt.

Nu hade det ju varit storstädning i huset 25 maj- 18 så då hade väl det varit tillfälle att göra sig av med en cache om det fanns något där.

Det är så mycket konstigheter i det här fallet. Vad gör SD i växthuset, det är frågan. Jag kan väl aldrig tänka mig att han fått tillåtelse att gå in där.
Senast redigerad av notknapparen 2020-10-09 kl. 12:45.
Citera
2020-10-09, 12:30
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Hon gillade att veta att hon kunde bräda männens fruar och makten att mästra dem sedan.Det var hennes främsta styrka.Hon njöt av att mästra andra människor på detta sätt.
Hon ville tro på det S sagt.Hur skulle han ens vilja ha en Fru med en vårta i ansiktet ens? I L värld fanns inte H och hans familj som ett alternativ då hon sån sig som självklar.
Dels var han upptagen men icke förty var hon en elak madame.
Kloka ord. I Lenas perfekta värld fanns inte plats för vårtor och underlivsbesvär.
Lena led av allvarig megalomani vilket innebar att huvudlöst kastade sig ut i uppdraget att äga SD.

-----------
Lyckorus (eufori) och grandiositet kan snabbt växla till aggressivitet och emotionalitet; minsta missnöje leder till ilska eller upprördhet.

Sömnbehovet minskar men personen har mer energi och är mycket aktiv. Vanliga tecken är rastlöshet, impulsivitet, tankeflykt, försämrad koncentration och ett jäktat ordflöde.

Vårdslöshet och oansvarighet följer försämrat omdöme; den sjuke tar risker, vill leva ut drömmar men handlar bortom sin faktiska förmåga och utan insikt om konsekvenserna. Många blir överdrivet sociala eller sexuellt intimsökande, andra mer påträngande och intoleranta. Sociala gränser försvinner, personen gör bort sig och saknar självkontroll eller visar ingen hänsyn då storhetskänslor (megalomani) gör att denne känner sig "utvald" eller på "särskilt uppdrag".

Många blir ovanligt sociala och kärvänliga. De bryter ofta mot normer liksom sina egna regler och vanor, tar större risker - inte sällan också promiskuöst. En överdriven nöjeslust som till exempel kan uttrycka sig i impulshandlingar som ekonomiska och sexuella utsvävningar ökar risken avsevärt för obehagliga konsekvenser.

----------------------
Lena Wesström Twitter.
@softpocahontas
Pratar fort Geocachar Soft Springer långt Äter sakta Skrattar högt Sover lite Leker glatt Trivs i skogen Längtar skidspår Älskar ungarna
https://mobile.twitter.com/softpocahontas
---------------
Tro inte att det är en tillfällighet att hon själv beskriver två av dom vanligast symtomen på mani/hypomani.sömnproblem och jäktat ordflöde.

Inte heller att ungarna kommer på plats nr 10 i beskrivningen av sin storhet.

Vilket UW beskrev så här i sin blogg : Jag går sönder av oro för att barnen inte har det bra hos sin mor, grej på grej dyker upp som får mig andlös och förbannad.
Nu senast idag, återigen är barnen bortlämnade till andra för att deras mor “behöver göra saker för sig själv, för att må bra!”

-----------------
Lena var allvarigt psykiskt sjuk vilket var orsaken att hon lade sån outtröttlig energi på att få sig själv mördad.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-10-09 kl. 12:36.
Citera
2020-10-09, 12:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
"Jag är säker på att JG har stångats mycket med sig själv, därav han ambivalenta känslor och ångest."
Och jag e säker på att JG ryckte på axlarna och levde vidare med sin kvinna och vänner.

Men varför allt skvaller och dessa fup hela tiden?Du har ingen intresse om själva brottet?

Vad är det du vill diskutera?

Skvaller handlar det inte om, det är därför jag tapetserar med FUP.

Jag är ett nyckelvittne, på så vis att han enligt sig själv, mycket riktigt också, sitter på viktig information.
Jag tror inte alls att JG ryckte på axlarna.

2019 har han fortsatta frågor till SD om han är den skyldige.
JG stångas med sitt inre.

Det här har med brottet att göra i allra högsta grad.
Att se hur SD beter sig mot sin bästa vän, det känns hårt.
Citera
2020-10-09, 12:44
Medlem
Honan6s avatar
Påbörjade ett inlägg som blev för långt, så här kommer istället en länk till ett dokument

https://www.docdroid.net/2rsQnGs/triangeldramat-pdf#page=4
Citera
2020-10-09, 12:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Man måste vara ödmjuk i livet.

Ödmjuk mot SD, men hård mot Lena?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera