2020-10-08, 22:27
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chica16
Det är nog inte så magiskt att man konstaterat att andra har haft alibi, SD har inget alibi, WOL och andra saker kan förklara data händelsen på datorn utan hans närvaro! När du säger att det inte är en möjlighet så försvinner ju troligheten för att vad du säger Är sant helt för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Mr Barnaby,säg till chica att han har rätt och du fel.Säg att testen blev fel eller att du hade skärmen uppåner..inte vet jag men ge han rätt
Jag var på väg att skriva något åt det hållet , det här:

Jag har inte uteslutit att märkliga saker skulle kunnat orsaka att webbsidan råkade laddas om ett par minuter efter att SD fått mejl. Jag tror på det jag anser är rimligast, delvis baserat på egna tester, andra får tro vad de vill.

Dock har jag kunnat konstatera att inte många längre verkar tro på IT-forensikerns förklaring att det där uppträder spontant upprepat om man låter datorn jobba på egen hand under natten, det är ett framsteg.
Citera
2020-10-08, 23:07
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Det är nog inte så magiskt att man konstaterat att andra har haft alibi, SD har inget alibi, WOL och andra saker kan förklara data händelsen på datorn utan hans närvaro! När du säger att det inte är en möjlighet så försvinner ju troligheten för att vad du säger Är sant helt för mig.

Citat:
Jag behöver inte komma vidare, tycker dock inte man ska hävda saker för sant när så inte är fallet!
Det går inte vara trovärdig och skriva något som inte är sant. Att "alla andra har alibin" är att våldföra sig på verkligheten då alla Lenas knullobjekt inte ens är med i FUP.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-10-08 kl. 23:09.
Citera
2020-10-08, 23:39
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det går inte vara trovärdig och skriva något som inte är sant. Att "alla andra har alibin" är att våldföra sig på verkligheten då alla Lenas knullobjekt inte ens är med i FUP.

Orsaken till att ingen annan misstänkt finns med i FUP beror väl på att dom är kollade och avskrivna från misstankar. Eftersom deras förhör inte står med i FUP så är väl deras alibin skottsäkra och förhören hamnade i slasken.
Citera
2020-10-08, 23:49
Medlem
landbandys avatar
Antar att LW gick all-in på den nya tanken hon tagit till sig gällande att sluta ha tråkigt och börja ha ett spännande liv .

Och antar att ” det tokiga i kråksången ” var nog att hon tänkte att hon skulle byta till sig SD , leva med honom som familj och ha ett superspännande liv !!??
Utan att fråga honom om det verkligen var så HAN ville ha det ?

Förstår inte ?
Var hon så pass naiv så hon trodde på förlovningar i Afrika , bo ihop , tapetsera om osv. när HD fanns där hela tiden + att SD påpekat att han stod upp för HD eftersom han var mor till hans barn och att han älskade HD ?

Hur tänkte LW ?
Var fanns logiken inom henne, som är svår att faktiskt se förbi i mångt och mycket i den här historien ?

Trist att hon inte insåg att det kanske kan vara så att antingen har man ett 100%: igt liv utan separationsångest ; samma sak dag efter dag , kanske lite halvtråkig men inte ensamt .....

Eller så har man ett ” spännande ” liv med olika män och olika bravader ” men med mycket ensamtid på grund utav att i det läget kan du inte styra speciellt mycket över dessa män ....

Så det verkar som att hur hon än valde blev det inte helt okej i hennes inre ....

Hon gillade ju inte att vara ensam speciellt mycket så varför välja ett sånt slags liv , med ensamhetskänslan ständigt hängandes över sig ?

Mycket sorgset .

Vad var det hon ville uppnå egentligen ?

Tror ju ingen utav de barn som ingick i hennes och SD:s familj överhuvudtaget gått med på denna variant som hon stod upp för så hårt ?

Varför tänkte hon inte på att det hon ville skulle kunna såra så pass många andra individer så att det var inte ens värt att testa ??

Hade hon kunnat varit lite ödmjuk och nöjd över det lite ( för henne ...) trista livet hon hade ( känns fel att hon tyckte så ärligt talat , suck ...) och trivts i det ,så hade det nog inte gått så illa ??

Det här med att inte gräset är speciellt grönare på andra sidan staketet -hade hon missat det talesättet totalt ??

Livet är ju inte något plockepinn-spel där vissa individer plockas bort eller läggs till utan större problem , eller som när man styr och ställer med pjäserna som i schack ( med matt i ) ,utan det är att vara glad och nöjd för det man har....

Att vara så gränslös kan skapa problem antar jag .
Hon hade behövt fått ett antal NEJ i sitt liv så att hon förstod att fostra sig själv till att INTE tjata sig till saker ?

Undrar hur hon lyckades tjata sig till sex egentligen ; jag skulle bli avtänd utav sådant tjat ...

Det finns nog till och med grannar som skulle ha skällt ut henne när hon ville låna tomater bara sådär ( kanske var de tomater de behövde till sin egen köttfärssås den kvällen för tusan) som hon gjorde en gång helt apropå.Hur kunde hon tro att ALLA skulle göra som hon ville ?

Så hon verkade köra på i sitt eget race utan att någon sa NEJ /hon typ, tillät inte , att någon sa NEJ till henne ?-och det är nog inge bra ...i slutänden?

Antar att den egenheten gjorde att många ibland var tvärförbannade på henne ?
Att hon inte kunna respektera ett nej ...

I ett beslut som gäller två personer ; där är det ju 2 st som skall ha talan och utifrån det så görs beslutet -oftast med kompromisslösning eller i värsta fall så kan inget beslut tas utifrån skilda uppfattningar , och då skall de två som insett detta , ta det till sig , inse det , och inte tjata vidare ej heller hota ....
Visst ?
(Spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2020-10-09 kl. 00:49.
Citera
2020-10-09, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Antar att LW gick all-in på den nya tanken hon tagit till sig gällande att sluta ha tråkigt och börja ha ett spännande liv .

Och antar att ” det tokiga i kråksången ” var nog att hon tänkte att hon skulle byta till sig SD , leva med honom som familj och ha ett superspännande liv !!??
Utan att fråga honom om det verkligen var så HAN ville ha det ?

Förstår inte ?
Var hon så pass naiv så hon trodde på förlovningar i Afrika , bo ihop , tapetsera om osv. när HD fanns där hela tiden + att SD påpekat att han stod upp för HD eftersom han var mor till hans barn och att han älskade HD ?

Hur tänkte LW ?
Var fanns logiken inom henne, som är svår att faktiskt se förbi i mångt och mycket i den här historien ?

Trist att hon inte insåg att det kanske kan vara så att antingen har man ett 100%: igt liv utan separationsångest ; samma sak dag efter dag , kanske lite halvtråkig men inte ensamt .....

Eller så har man ett ” spännande ” liv med olika män och olika bravader ” men med mycket ensamtid på grund utav att i det läget kan du inte styra speciellt mycket över dessa män ....

Så det verkar som att hur hon än valde blev det inte helt okej i hennes inre ....

Hon gillade ju inte att vara ensam speciellt mycket så varför välja ett sånt slags liv , med ensamhetskänslan ständigt hängandes över sig ?

Mycket sorgset .

Vad var det hon ville uppnå egentligen ?

Tror ju ingen utav de barn som ingick i hennes och SD:s familj överhuvudtaget gått med på denna variant som hon stod upp för så hårt ?

Varför tänkte hon inte på att det hon ville skulle kunna såra så pass många andra individer så att det var inte ens värt att testa ??

Hade hon kunnat varit lite ödmjuk och nöjd över det lite ( för henne ...) trista livet hon hade ( känns fel att hon tyckte så ärligt talat , suck ...) och trivts i det ,så hade det nog inte gått så illa ??

Det här med att inte gräset är speciellt grönare på andra sidan staketet -hade hon missat det talesättet totalt ??

Livet är ju inte något plockepinn-spel där vissa individer plockas bort eller läggs till utan större problem , eller som när man styr och ställer med pjäserna som i schack ( med matt i ) ,utan det är att vara glad och nöjd för det man har....

Att vara så gränslös kan skapa problem antar jag .
Hon hade behövt fått ett antal NEJ i sitt liv så att hon förstod att fostra sig själv till att INTE tjata sig till saker ?

Undrar hur hon lyckades tjata sig till sex egentligen ; jag skulle bli avtänd utav sådant tjat ...

Det finns nog till och med grannar som skulle ha skällt ut henne när hon ville låna tomater bara sådär ( kanske var de tomater de behövde till sin egen köttfärssås den kvällen för tusan) som hon gjorde en gång helt apropå.Hur kunde hon tro att ALLA skulle göra som hon ville ?

Så hon verkade köra på i sitt eget race utan att någon sa NEJ /hon typ, tillät inte , att någon sa NEJ till henne ?-och det är nog inge bra ...i slutänden?

Antar att den egenheten gjorde att många ibland var tvärförbannade på henne ?
Att hon inte kunna respektera ett nej ...

I ett beslut som gäller två personer ; där är det ju 2 st som skall ha talan och utifrån det så görs beslutet -oftast med kompromisslösning eller i värsta fall så kan inget beslut tas utifrån skilda uppfattningar , och då skall de två som insett detta , ta det till sig , inse det , och inte tjata vidare ej heller hota ....
Visst ?
(Spekulation)

Man skiljer sig för att känslorna har tagit slut. Menar du att hon skulle vara kvar i ett äktenskap för att slippa vara ensam? Iof är det tyvärr många som gör så men det är inte speciellt lyckliga och det brukar gå ut över barnen när äktenskapet inte längre är lyckligt.

Det finns inget som visar på att LW skulle ha någon tanke på att flytta ihop med SD när LW/UW separerade.

Skulle en granne bli tvärförbannad på LW för att hon frågar om hon får låna tomater? Hade inte grannen så det räckte till henne så sa väl bara hen... tyvärr nej jag har men behöver själv!
Blir du tvärförbannad om en granne kommer och frågar dig om att få låna något?

LW verkar ha varit rakt på sak, något man ska uppskatta tycker jag. Mycket bättre än att gå och snacka skit bakom ryggen på folk, är att ärligt säga vad man tycker och tänker till den personen.

Dock kan man ha någon vän som man diskuterar saker med (likt LW hade som var tänkt att stanna mellan dessa personer, LW trodde så klart inte att någon FUP skulle komma med avslöjande mellan henne och en vän).

SD gav LW olika besked under många år, båda valde att umgås i lönndom, båda valde att ha sex, båda valde att gå bakom ryggen på HD. OCH det var SD som var gift!

Var du kompis med LW?
Citera
2020-10-09, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
J*erry ringer den 18 maj till polisen för att tipsa dom om att H*annas lägenhet inte är kollad. I samtalet berättar han att han ringt redan på tisdagen för att lämna tips, men han blir inte uppringd.

Min känsla är att han känner i djupet att något inte stämmer, men det är något som han helst inte vill tänka på heller. Det är många saker som gör att jag är övertygad om att även han är på många sätt förd bakom ljuset av SD, att JG är liksom alla närs SD mycket påverkad av honom och hans versioner, men inne i JG som pågår en kamp.

A 158 ,s. 326

JG ringer larmcentralen 18 maj 00:45:

"[...]P: Hej, vad kan jag hjälpa dej med?
M: Ja, jag har berätta för din kollega där alltså att de är klart jag är som många andra väldigt
orolig över ehh Lenas försvinnandet å så där. Å och jag har förstått att ja dom har kollat upp
hennes lägenhet å sen även Stefans ehh Dav ... Davidsson, men, men hans fru, har dom kollat
upp hennes lägenhet å liksom hon bor alldeles vid ... ja några hundra meter ifrån Lena. Å
alltså jag känner alla, alla tre, vi umgås väldigt mycke å så där å ....
P:Mmm,mmm
M: Ehh jag prata med Stefan en ungefär 23 i, i måndags ehh han va hos mej å kolla på min
trappa här
P:Mmm
M: Och jag har så otroligt svå1t å tänka mej allt detta men, men jag menar ehh Lena är borta
liksom å så liksom jag antar att ni har redan kollat upp, men, men de fanns liksom inget sånt
där spärrband, nått sånt på Hannas lägenhet. Så det förvånade mej.
P: Mmm, alltså vad som är gjort å inte gjort i de här ärendet ...
M: Ja jag förstår, jag förstår
P: kan jag ju inte säga dej, men däremot så om du vill prata med ansvarig utredare, så kan jag
se till så att hon kontaktar dej om de är så att du har ehh några uppgifter eller funderingar
eller om du vill prata med henne istället i de här.
M: Ja, jag ringde redan i tisdags å jag prata med Annelie Boman i tisdags ...
M: å hon skulle, hon skulle sätta mej i kontakt med någon, men ingen har ringt å så, jag har
inget specifikt liksom, de är bara att jag känner alla å jag har mycket detaljer. Jag känner
mycke väl till, mycke som har hänt så att säga, men, men inte den senaste tiden. Men om den
hjälper att klara bilden eller så verkligen liksom ja, ja jag har liksom, jag visste dom skulle
åka till USA å allt där och att dom fick åka å så där, men ja de är liksom (småskrattar)
[...]"

/.../

"M: Men jag skulle inte kunna ha nån .. på något vis ha tänkt nånting på de här sättet. Jag vill
så, så, så mycke gärna att de är nån annan förklaring, de är liksom ehh ja, å de är så, man kan
inte sluta tänka på de, jag och flera andra gör de, geocachingkompisar som känner henne så
pass väl å
P: Jo men de förstår jag alltså att man funderar när sånt här händer, å om man är väldigt nära
bekanta. De är ju ...
M:Mmm
P: om man alltså man, man snurrar ju runt bollen hela tiden, tittar på olika håll vad som kan
ha hänt å vad som inte har hänt å ehh såna saker.
M: Ja för att allting verkar så otroligt osannolikt alltså att hon, alltså jag känner Lena väl.
Hon, hon är väldigt spontan å hon kan ... men hon skulle aldrig lämna Aron hemma
P: Nej
M: å inte låsa dörren, de skulle hon aldrig göra. Å de är hans födelsedag, hon har inte förstört
hans födelsedag ...
M: att men, men hon, ja hon är oberäknelig också faktiskt i när hon blir uppskruvad och just i
i när det är kärlek som är inblandat och just
M: För då, jag vet inte fan va hon skulle kunna göra själv.
M: för att, men mmm
P: Men alltså, du träffade ju henne för tre veckor sen, du känner henne väl, tror du hon skulle
kunna göra sej själv illa på något sätt å?
M: Ehh (suckar) njaehh saken är alltså att hon, hon, hon är instabil så att säga
M: men hon älskar sina barn
M: Hon är en sån typ person tror jag som, hon skulle genomlida livet för barnens skull så att
säga
P: Okey,ja
M: men, men, men ehh ja å hon är väldigt intelligent å väldigt å hon är väldigt pålitlig å så
där, så att de finns så mycke om man säger ehh olika nyanser till hela det här förhållandet ehh
å så vidare. Och att de va, dom har hållit mig bakom kuliserina i ett och ett halvt år och jag
hade ingen aning om de och vi umgicks flera gånger per vecka tillsammans å jag hade ingen
aning om de.
P:Nej
M: så att, å Hanna, Stefan fru,jag umgås med henne precis lika mycke och även om hon, du
vet när man börjar tänka tillbaka å, och om, om, om dom skulle vara som bräcklig som en
som person som skulle försöka utföra sån här, har dom planterat ideer i mitt huvud så att säga
"
-----------------------------------------------------------------------------------------------

Här pratar JG om bilnyckeln, som H*anna sagt till JG att de bara hade en... att detta frågar han sig kunde vara planterad info?
Och sedan berättar han om USA resan som de åkte på.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ----

[...]"M: Och jag menar de har gått nu (suckar) va äre 48 ehh snart 72 timmar
M: och om hon finns i liv, får man se till att hon måste liksom komma tillrätta liksom
M: Å då tänker man att kan hon finnas i den lägenhet alltså
P: Menar du hans förre detta frus lägenhet eller?
M: Ja dom är gifta
P: Dom är gifta okey
M: Dom har separerat
P: Men dom bor inte tillsammans då?
M: Nej, å dom bor på samma gata, men hon bor precis bakom Lena
P: Ja,ja ja
M: ( ohörbart) knackar på dörren å så där, och då tänker man liksom och eftersom hon är fru,
man, man, man tänker liksom, har ni kollat där, lägenhet, hennes lägenhet liksom. Barnen är
hos mormor, hos Hannas mamma
M: så. Ja de bara, de bara, de bara de slår mej liksom
P: Ja, jo men jag förstår att de du, du att de snurrar friskt i huvet, man funderar på å vrider å
vänder på, på, på vad som kan ha hänt å inte hänt å
M: Ja,jag satte mej i bilen å åkte, åkte iväg. Jag bor i Almby, men jag åkte iväg å jag såg
ingen sån där lapp på, på Hannas dörr ...
M: De liksom gjorde att jag tänkte på har dom fan varit där, för där borde dom har varit, de är
liksom, de känns nog rätt så naturligt i en liksom investigation, så att säga men
M: Åsen (suckar) å nej, om dom gick ihop, liksom dom två, då kanske hon är där liksom"[...]

---------------------------------------------------------------------------------------------------- -

Faktiskt förstår jag JG. Jag skulle också kontakta polisen och skulle också undra varför ingen ringer upp mig när jag säger mig ha mycket info.

Förhör med JG 19 maj, kl 09:41:

A 150, s.220

[...]"Jerry har kontaktat polisen i ett tidigt skede, redan under onsdagen. Han vill påtala att han har
uttryckt att han vill bli förhörd eftersom han själv anser att han kan ha viktig information att
lämna. Jerry har sedan kontaktat polisen vid ytterligare två tillfällen och lämnat sina
kontaktuppgifter.
Han tycker att polisen borde ha kontaktat honom tidigare, han är av uppfattningen att han har
gjort allt han kan för att få kontakt.
Jerry tror inte att Lena har försvunnit av egen vilja. Lena satte alltid sina barn först och skulle
inte lämna huset av egen vilja. "[...]

Jag tror inte att JG hade något med mordet att göra men uppenbarligen misstänker han sina vänner SD/HD väldigt tidigt. Detta trots att han inte hade vetskap om att LW och SD hade fortsatt kontakt efter första otrohetsavslöjandet.

Vad som framkommer (som Du visar ovan) är att JG tidigt tog kontakt med en Annelie Boman innan han ringer SOS, redan på tisdagen (15:e) eller onsdagen (16:e) (lite olika uppgifter ovan). Denna Annelie har han tipsat tidigare som han säger till 112 när han ringer igen den 18:e (fredag).

Eftersom han tar kontakt med denna poliskvinna (som han förmodligen har telefonnummer till genom sitt arbete som översättare i polishuset) så misstänker JG sina bästa vänner för inblandning. Varför och på vilka grunder gör han det?

Detta samtal kan ha varit orsaken till att Åkl bestämde sig för att låsa SD:s hus den 16:e (onsdag 10.42). Denna Annelie kan ha pratat med Åkl på morgonen och berättat om JG:s tips/misstanke om sina vänner.

Inte konstigt att JG betedde sig som en idiot när han skulle in i rättssalen och se SD för första gången när han förstod att SD fått vetskap om hans idoga ringade tidigt i utredningen!

Konstigt är dock, som det verkar fortsätter JG att umgås med sin "kamrat"! Hur har SD lyckats omvända honom och hans tankar att vännen (vännerna) kan vara inblandade i mordet?
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-10-09 kl. 06:43.
Citera
2020-10-09, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag tror inte att JG hade något med mordet att göra men uppenbarligen misstänker han sina vänner SD/HD väldigt tidigt. Detta trots att han inte hade vetskap om att LW och SD hade fortsatt kontakt efter första otrohetsavslöjandet.

Vad som framkommer (som Du visar ovan) är att JG tidigt tog kontakt med en Annelie Boman innan han ringer SOS, redan på tisdagen (15:e) eller onsdagen (16:e) (lite olika uppgifter ovan). Denna Annelie har han tipsat tidigare som han säger till 112 när han ringer igen den 18:e (fredag).

Eftersom han tar kontakt med denna poliskvinna (som han förmodligen har telefonnummer till genom sitt arbete som översättare i polishuset) så misstänker JG sina bästa vänner för inblandning. Varför och på vilka grunder gör han det?

Detta samtal kan ha varit orsaken till att Åkl bestämde sig för att låsa SD:s hus den 16:e (onsdag 10.42). Denna Annelie kan ha pratat med Åkl på morgonen och berättat om JG:s tips/misstanke om sina vänner.

Inte konstigt att JG betedde sig som en idiot när han skulle in i rättssalen och se SD för första gången när han förstod att SD fått vetskap om hans idoga ringade tidigt i utredningen!

Konstigt är dock, som det verkar fortsätter JG att umgås med sin "kamrat"! Hur har SD lyckats omvända honom och hans tankar att vännen (vännerna) kan vara inblandade i mordet?

S förstör sina utsedda ägodelar genom manipulation. Han gräver sig in i deras hjärnor och bygger bon som förstör deras förmåga att tänka själva. De vet till slut inte vad som är sant eller inte. S vill man inte bli osams med. Bäst att spela med.

Först ser man att J är orolig och reagerar med normal instinkt, men så kommer S hem och lyckas få sin darriga polare att smyga i hans hus. Vad var det exakta uppdraget? J har nyttjats och det vet han innerst inne. J är orolig och har ångest. S djävlas "bara jag vet".

Endast dårar eller ovetande är vän med S frivilligt. Sen kan det förstås finnas någon spänningssökare som spelar vän för att fiska information. J vill vara lojal och raderade det han trodde inte såg bra ut för S? Nu fattar han att det är brottsligt? Räddning för ett plågsamt gnagande samvete är att göra en Sill. Berätta, J!
Citera
2020-10-09, 08:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Hur vet du det? Har de missat dig, eller vad gör dig så säker?
Citera
2020-10-09, 08:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
S förstör sina utsedda ägodelar genom manipulation. Han gräver sig in i deras hjärnor och bygger bon som förstör deras förmåga att tänka själva. De vet till slut inte vad som är sant eller inte. S vill man inte bli osams med. Bäst att spela med.

Först ser man att J är orolig och reagerar med normal instinkt, men så kommer S hem och lyckas få sin darriga polare att smyga i hans hus. Vad var det exakta uppdraget? J har nyttjats och det vet han innerst inne. J är orolig och har ångest. S djävlas "bara jag vet".

Endast dårar eller ovetande är vän med S frivilligt. Sen kan det förstås finnas någon spänningssökare som spelar vän för att fiska information. J vill vara lojal och raderade det han trodde inte såg bra ut för S? Nu fattar han att det är brottsligt? Räddning för ett plågsamt gnagande samvete är att göra en Sill. Berätta, J!

Ja, jag är där i mina tankar där du är!
Bra sätt att beskriva vad som händer: gräva sig in i deras hjärnor och bygga bon!
Jag är säker på att JG har stångats mycket med sig själv, därav han ambivalenta känslor och ångest.

Först har han tagit avstånd mot Lena, vilket han nu mår mycket dåligt av. Då var han så säker. Varför? Säkert har en viss person sett till att han tagit parti för honom och HD. Vad har JG fått höra för version. Sedan har han blivit förd bakom ljuset, precis som HD i åratal. Det trots att han har varit SDs närmaste vän. Mitt framför ögonen på honom. Använd som ovetande förkläde.

Nu känner han på sig att det kan finnas en hund begravd, men det vill han inte tro. Vem vill tro att en stor del av ens liv är bara en livslögn? Som att man blivit snuvad på livet?

- Den vän som du hållit av, är ingen vän.
- Den vännen har bara utnyttjat dig för sina egna nöjens skull.
- Den vännen har inte förmågan att älska dig som du älskar dina vänner.
- Vännen ljuger om allt för dig, trots att du är hans närmaste.
- Vännen, har också lurat sin hustru och många andra.
- Vännen använder dina känslor av lojalitet och djup vänskap för att själv få fördelar.
- Vännen bryr sig inte när du mår dåligt av det. Tvärtom, det är då han kan få dig dit han vill.
- Vännen får dig att göra saker som du aldrig skulle ha gjort om du inte varit hans vän.
- Vännen får dig att inte bara ta avstånd från Lena, utan att agera mot polisen genom att installera Telegram, radera i mobilen på polishuset och undanhålla viktig information.

Allt detta får JG att må dåligt.
Innerst inne finns ett jag som "vet", och som kämpar för att hålla sig på banan. Precis som med Lena och HD så blir livet förvirrat när man blir meckad med i hjärnan.

JG, lyssna på din inre röst!
Peta ut fågelboet innan det läggs nya ägg däri.

-
Citera
2020-10-09, 10:27
Medlem
notknapparens avatar
Har SD varit i sitt hus medan det har varit avspärrat? Den 11 juni- 18?
Vad gjorde han där?

A 150, s. 344
Förhör L*sa:

"L*isa uppger att hon vet om att Stefan blivit utsläppt från häktet men att han fortfarande är
misstänkt.
Igår den 11 juni kom hon och åkte hem från jobbet och åkte på Skördevägen kl. 16.45-16.50.
Framför henne åkte en svart liten bil med vita tassar på, runt varje tass fanns en röd kontur
och bilen hade en företagslogga som Li*sa tror började med "CA T" eller "CA TISH". Tassarna
var placerade på vänster sida en bit upp på bagagesidan. Bilen svängde in på Betesvägen och
stannade på höger sida någonstans mellan Davidsson och Uffe. Bilen var ganska platt i
bakfronten och var en liten pluttbil.
L*isa skulle hämta barnen, handla och sen hem och lämna matvarorna, då var klockan 17.45
när hon larmade av huset. När hon passerar Stefans hus ser hon två bilar stå på höger sida
bredvid hans hus. Den ena bilen var en röd Mazda, liknande en C3 eller CX modell och var
djupare röd och framför den stod den svarta lilla bilen. L*isa kör sakta förbi och tittar höger in
på Stefans tomt och ser då Stefan stå nere vid växthuset. I handen håller han en låda, L*isa är
osäker på typ av låda men säger att det kan ha varit en kattlåda, fiskelåda eller kaninbur.

Stefan bar en klarblå t-shirt med vit text på. L*isa såg ingen annan person.
"

//

"L*isa tillfrågas om Stefan såg henne när hon åkte förbi och L*isa uppger att de tittade i
varandras ögon. Stefan såg henne men ingen av dem hälsade. "

Aktbil 155, sid 48:

AVSPÄRRNING SD:S HUS

https://www.flashback.org/p70592564#p70592564
Citera
2020-10-09, 10:32
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
T ex satt det här långt inne:
A 150, sid 316
Förhör med JG 31 okt -18:

Förhör med G*ray Jr, G*erald; 2018-10-31 12:45 diarienr: 5000-K574218-18

FL: Å .. ja vill bara skicka med att.. det finns en brottsrubricering som heter skyddande av
brottsling ..
H: Ja har inte skyddat nån brottsling ..
FL: Näe .. men så att du tänker på det.
H:Mm.
FL: Va ..
H: Ja skyddar ingen brottsling .. så att ja har ingen som helst.. ehh oro eller bekymmer över
det. Ingenting."
Vet han inte hur han ska ha det?
Har han skyddat SD eller inte?
Citat:
A 163 B, s. 883

Speciellt när jag såg dig komma stormande ut och att du skällde så, samt det du skrev... massör av tråkiga tankar kommer upp i huvudet då ... eftersom idioterna på FB har nyligenmålat upp mig som marionett ... att jag är duperat av dig ...

Sedan tar JG upp att det har diskuterats på FB om brottet "underlåtenhet att avslöja brott" och "skyddande av brottsling" och JG skriver att den första gör mig orolig.
Varför är han orolig för att bli anklagad för "underlåtenhet att avslöja brott" om han inte har gjort just det?
Citera
2020-10-09, 10:44
Medlem
Citat:
Har SD varit i sitt hus medan det har varit avspärrat? Den 11 juni- 18?
Vad gjorde han där?

A 150, s. 344
Förhör L*sa:

"L*isa uppger att hon vet om att Stefan blivit utsläppt från häktet men att han fortfarande är
misstänkt.
Igår den 11 juni kom hon och åkte hem från jobbet och åkte på Skördevägen kl. 16.45-16.50.
Framför henne åkte en svart liten bil med vita tassar på, runt varje tass fanns en röd kontur
och bilen hade en företagslogga som Li*sa tror började med "CA T" eller "CA TISH". Tassarna
var placerade på vänster sida en bit upp på bagagesidan. Bilen svängde in på Betesvägen och
stannade på höger sida någonstans mellan Davidsson och Uffe. Bilen var ganska platt i
bakfronten och var en liten pluttbil.
L*isa skulle hämta barnen, handla och sen hem och lämna matvarorna, då var klockan 17.45
när hon larmade av huset. När hon passerar Stefans hus ser hon två bilar stå på höger sida
bredvid hans hus. Den ena bilen var en röd Mazda, liknande en C3 eller CX modell och var
djupare röd och framför den stod den svarta lilla bilen. L*isa kör sakta förbi och tittar höger in
på Stefans tomt och ser då Stefan stå nere vid växthuset. I handen håller han en låda, L*isa är
osäker på typ av låda men säger att det kan ha varit en kattlåda, fiskelåda eller kaninbur.

Stefan bar en klarblå t-shirt med vit text på. L*isa såg ingen annan person.
"

//

"L*isa tillfrågas om Stefan såg henne när hon åkte förbi och L*isa uppger att de tittade i
varandras ögon. Stefan såg henne men ingen av dem hälsade. "

Aktbil 155, sid 48:

AVSPÄRRNING SD:S HUS

https://www.flashback.org/p70592564#p70592564

De missade spärra av växthuset? Kan S ha lagt Ls nyaste cache Home Soft Home där bland annat bråte som teknikerna då inte fattade kunde ha med mordet att göra? Har cachen hittats? Den bör ju varit färdig dagen innan mordet när hon bokade platsen? Reviewern fick ju en bild på den? Finns bilden med i FUP?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in