2020-06-30, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sambucusnigra
Det blir sannolikt en rättegång med en mer erfaren åklagare.
Problemet med att byta åklagare är att det kommer kosta enorma pengar. Det lär man nog undvika. Det handlar om en åklagare som skall läsa in sig på 14000 sidor fup plus 12 000 sidor slask. Jag tror tyvärr inte det kommer hända. Men kanske kan ÅH vara bisittare och en, som du säger, mer erfaren och tuffare åklagare sköter utfrågningen. Fan vet. OM det nu blir en rättegång och inte bara en genomlyssning av befintliga band.
Senast redigerad av Picasso2 2020-06-30 kl. 20:02.
Citera
2020-06-30, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Du ser väl mönstret? Under mer än två år så har vissa pekat ut nära nog alla av manligt kön i hela Sverige. Från LW´s barn, till grannar eller klienter från LW´s jobb, till avlägsna bekantskaper långt bort.

Det viktiga är inte om det är rätt. För det är det uppenbarligen aldrig. Det viktiga är att det inte är samma GM/GMs som Polisen, Kriminaltekniker och Åklagare pekat ut.

Seriöst så fattar jag inte att ni vakna och kloka, ens orkar hjälpa till att hålla igång denna ringdans av kränkande och förnedrande meningslösheter som kommer från dem som har ett enda mål: Smutsa ner LW och skydda den den/de som mördat en levnadsglad 3-barnsmamma?

Om Polisen, Åklagare, grannar, vänner, kollegor och LW´s familj är helt säkra på vem/vilka som är skyldig/a, och då det inte finns ett enda spår efter diverse Mållgans, nattvandrande påsbärare, hoodiemän eller alla de andra stackars krakarna som har outats här helt utan anledning, så handlar detta endast om NÄR åklagaren och Polisen är i mål med SD (ev fler), inte OM...

För alla som måste leva i denna ständiga limbo och rädsla, så hoppas jag att det dyker upp skäl för häktning fortare än kvickt.

Prata om fallet, FUP och rena fakta är nästan förbjudet här. Istället vill folk kränka en människa som redan varit död i två år och alla som älskar henne.

#TeamÅsaHiding

Hoppas du förstår att jag är helt enig med dig. Det kanske är fel, men jag tycker det är viktigt att avslöja lögner och villfarelse som förekommer här. Därav mitt inlägg. Till slut blir lögnerna så desperata att allt spricker. De letar hela tiden efter nya lögner. Avslöja lögnerna! Läs Landbys inlägg. En uppriktig person som kände LW väl och innerligt beskriver henne helt väsensskilt från de som hela tiden försöker smutskasta henne. Den ödmjukhet som Landby visar är värd all reslpekt.
Citera
2020-06-30, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Hoppas du förstår att jag är helt enig med dig. Det kanske är fel, men jag tycker det är viktigt att avslöja lögner och villfarelse som förekommer här. Därav mitt inlägg. Till slut blir lögnerna så desperata att allt spricker. De letar hela tiden efter nya lögner. Avslöja lögnerna! Läs Landbys inlägg. En uppriktig person som kände LW väl och innerligt beskriver henne helt väsensskilt från de som hela tiden försöker smutskasta henne. Den ödmjukhet som Landby visar är värd all reslpekt.
De som verkligen kände LW beskriver henne på ett mycket positivt sätt och har inte något som helst behov att plocka ner hennes minne till skräp. Sen har vi de "skribenter" här, som aldrig träffat henne, som på något sätt älskar att dregla över sina egna alster med varenda litet negativt ord de hittat i fupen. Och gud vad de letat.

Fallet är numera glasklart. Man har inte kunnat "bevisa utom rimligt tvivel" att SD begått brottet. Han är frikänd i TR. Det innebär inte att han är oskyldig. Det finns ganska många skyldiga mördare som gått, och går, fria trots att de mördat. Man har bara inte kunnat placera dom på platsen. Och nånstans har alla dessa mördare även sina groupies. Det har vi sett inte minst i denna obehagliga tråd.
Senast redigerad av Picasso2 2020-06-30 kl. 20:16.
Citera
2020-06-30, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor

Ber om ursäkt att ditt namn blev fel, LANDBANDY. Jag vet mycket väl dina inlägg som jag följt här med största nöje. Återigen, URSÄKTA.
Citera
2020-06-30, 20:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag önskar att jävsinlagan gällande Lindén gått igenom. Han är det stora trollet i härvan. Om det suttit en annan domare bakom skranket så hade SD varit insydd och nyckeln slängd.
Går det inte att åberopa jäv iom Steffes vänner inom polisen mm, som på ett eller annat sätt inte gjort sitt jobb?
Citera
2020-06-30, 20:25
Medlem
Citat:
Jag tror det handlar om att SD vill gäcka sin omgivning.

Det tror jag med. Han älskar att utmana sin omgivning. "De kommer aldrig att lösa det här mordet". "Det är bara jag som vet om jag är skyldig eller ej". Det är en del av SDs njutning att ligga på gränsen i sina uttalanden. Ungefär som "skall jag avslöjas får de visa att de är smartare än jag".
Citera
2020-06-30, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Går det inte att åberopa jäv iom Steffes vänner inom polisen mm, som på ett eller annat sätt inte gjort sitt jobb?
Hur tänker du då? PW? Polisen som gav honom råd hur SD skulle rädda sina raderade bilder år 2017? Han gjorde inget fel alls. Sen utnyttjade SD det. SD är inte dum i huvudet. Han använder allt han får tag på till sin egen fördel i ett brott.

Jäv handlar inte om det. Jäv handlar i just detta fallet om att vara partisk i ett mål. Det kan jag ex.vis inte se vad gäller PW. Han skrev direkt ett pm om sin involvering den där gången.
Citera
2020-06-30, 20:41
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Vilket får mig att tänka på detta nu aktuella skadestångkravet. Parallellerna är givna och förföljelsen går att läsa om längst ner i min signatur.

”Uppgifterna spreds till allmänheten och har haft en mycket stor påverkan på brödernas rätt till privatliv genom att kasta ett negativt ljus över deras rykte och moraliska integritet”, skriver ombudet i ett av de två skadeståndsanspråken.

Det saknas helt direkta vittnesiakttagelser som talar för att de misstänkta varit närvarande vid Kevins död. Någon annan stödbevisning för det i form av tekniska spår eller annat finns inte heller. De slutsatser som kan dras angående när och var Kevin avlidit samt de uppgifter som finns om iakttagelser av de misstänkta vid den relevanta tiden talar med betydande styrka för att de inte har varit inblandande i dödsfallet eller ens varit närvarande när det inträffade”, skrev Niclas Wargren i beslutet.
https://www.expressen.se/gt/krim/broderna-i-kevin-fallet-kraver-20-miljoner-i-skadestand/
Inte omöjligt att den här tråden kommer att åberopas i kommande skadeståndsanspråk, kanske redan under 2021.
Citera
2020-06-30, 20:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja, men LW var ju väldigt jobbig för dem båda?
Varför valde de inte att polisanmäla det hela för stalking båda två?
Frun sägs ju LW ha cyklat ikapp och ropat diverse fraser efter.
LW störde ju medvetet paret på gemensamt event.
Varför lät de detta fortgå?
Frun polisanmälde det inte heller.
Jag har så svårt att förstå att man väljer mord som lösning.Det borde funnits en annan lösning.
Visserligen är det svårt att få ett kontaktförbud.Dock hade det gett ett bra signalvärde.
Han ville träffa henne och ändå inte. På grund av att han ju inte var ledig, och inte ville välja bort sin fru och familj?
Nej, jag tror inte att LW hade klarat av att leva med SD seriöst med allt vad det skulle ha inneburit.
I min värld var de två GLADA I LIVET.VILLE LEVA LIVET FULLT UT ? I längden blev det slitsamt och
tärande.
I så fall borde mordet vara i affekt?

Jag förmodar att SD och HD inte ansåg att det var tillräckligt mycket hot eller"stalking"från Lenas sida att anmäla.

Men fr a kan jag tänka mig att SD visste att Lena skulle visa på att SD långt mycket värre hot mot henne och sonen. Och att allt skulle komma upp till ytan.

Då hade det varit ett öppet krig.
Det ville han verkligen inte.

Därför tyckte han att mord var den enda lösningen.
Citera
2020-06-30, 20:56
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag förmodar att SD och HD inte ansåg att det var tillräckligt mycket hot eller"stalking"från Lenas sida att anmäla.
Håller med. Den här konflikten mellan SD och LW låg väl dessutom mer än ett år tillbaka i tiden, och kan mycket väl ha överdrivits nu av åklagaren just i syfte att försöka måla upp en motivbild.
Senast redigerad av Draifos 2020-06-30 kl. 21:09.
Citera
2020-06-30, 20:58
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Sanningen kan väl aldrig vara fel?
Intressant fråga VigosRos, om än kanske lite väl filosofisk för en sådan här tråd. Sanningen är väl att det inte finns något objektivt alls som talar för att just SD skulle vara gärningsmannen, men samtidigt kan naturligtvis ingen ta ifrån åklagaren hennes egna bilder och upplevelser.
Citera
2020-06-30, 21:12
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Inte omöjligt att den här tråden kommer att åberopas i kommande skadeståndsanspråk, kanske redan under 2021.

Det är så fruktansvärt sorgligt att steffeponken aldrig kommer att få njuta av något skadestånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in