2020-10-06, 11:18
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Det jag är mest nyfiken på är vem som håller i trådarna?

Bra fråga. Jag har försökt nysta lite, men ser att FFF är duktiga på att sopa igen spåren. Kunde dock se att "Greta" registrerade websajten samma dag då hon satt framför Riksdagshuset första dagen. Troligen gjorde hon det helt ovetandes. :-)
2020-10-06, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Bra fråga. Jag har försökt nysta lite, men ser att FFF är duktiga på att sopa igen spåren. Kunde dock se att "Greta" registrerade websajten samma dag då hon satt framför Riksdagshuset första dagen. Troligen gjorde hon det helt ovetandes. :-)
Jag letade lite och ett namn dök upp Ingmar Rentzhog.
2020-10-06, 12:30
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Jag letade lite och ett namn dök upp Ingmar Rentzhog.
Han och hans firma ligger bakom, bror till grundaren av försäkringsförmedlingsfirman Söderberg & Partners ( som fulsäljer egna skitfonder).
2020-10-06, 12:37
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Hur kan egentligen Greta vara så intelligent? Missförstå mig inte, jag menar inte att hon är klok/vis(snarare motsatsen), men hon är väldigt smart, på ett lömskt vis.

I den åldern visste jag INGENTING om samhället. Det enda jag hade i huvudet var tjejer, musik och sport(tennis).

Samhället, åtminstone när vi pratar politik och maktstrukturer, är ju ett gigantiskt minfält med oändligt många fällor. Och allt är så väldigt komplext. Ändå navigerar hon rätt i den bemärkelsen att hon inte gör bort sig, hon vet vilka man kan gå på och vilka man inte får kritisera.

Hon kan inte bara ha en passion för klimatet, utan även vara införstådd med hela det cyniska politiska spelet. En känsla för hur makten i Sverige och världen är allokerad och distribuerad. Annars skulle hon inte kunna navigera i offentligheten som hon gör.

Jag skulle inte klara det, och då är jag ändå mer än dubbelt så gammal som hon är.

Hon är genial i någon mening. Är det en ond genialitet?
Hade Greta varit högintelligent så hade hon redan passerat igenom både gymnasiet och antagligen varit postdoc vid ett universitet vid det här laget. Hon kanske till och med redan hade avlagt en doktorsexamen.
2020-10-06, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hade Greta varit högintelligent så hade hon redan passerat igenom både gymnasiet och antagligen varit postdoc vid ett universitet vid det här laget. Hon kanske till och med redan hade avlagt en doktorsexamen.
De som inte är så bevandrade inom akademien tror att hennes hedersdoktorat är detsamma som en riktig doktorsexamen.
2020-10-06, 22:53
Medlem
Citat:
Det jag är mest nyfiken på är vem som håller i trådarna?

Oktober 2020, och ni har fortfarande inte läst Jakob Nordangårds "Rockefeller - en klimatsmart historia" som funnits att köpa sedan aug 2019. Där får ni svaren på alla era frågor gällande Greta och Covid och allt annat "konstigt" som händer i vår värld.
2020-10-06, 23:53
Medlem
Ovcharkas avatar
I januari blir hon 18. Tror ni hon släpper lite vuxnare bilder då, s.a.s.? Borde hon kunna tjäna ett antal miljoner på som hon sedan kan lägga på klimatet.

En och en halv meter lång. Väger hon 40kg, tror ni? Gissar på 39,2.
2020-10-08, 07:28
Avstängd
Prins William avsätter $65 miljoner till ett nytt miljöpris (Earthshot Prize ), varje år kommer 5 vinnare i kategorierna skydda och återställa naturen, rena luften, återupprätta haven, skapa en avfallsfri värld, fixa klimatet att få $1.3 miljoner (lite mera än Nobelpriset)

https://edition.cnn.com/2020/10/07/w...ntl/index.html
https://earthshotprize.org/

Jag tror att Greta kan sopa rent i flera kategorier under flera år framåt
2020-10-08, 08:54
Medlem
FFL88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hade Greta inte varit sektledare så hade hon troligen monterat klädnypor på dagcenter.
2020-10-08, 12:42
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL88
Hade Greta inte varit sektledare så hade hon troligen monterat klädnypor på dagcenter.
Inte omöjligt att hon hamnar där tillslut.
2020-10-09, 06:10
Medlem
Idag ska det talas om vem som får Nobels fredspris. Kommer de falla till föga och ge GT priset i år?
2020-10-09, 10:04
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argusbrillor
Idag ska det talas om vem som får Nobels fredspris. Kommer de falla till föga och ge GT priset i år?

"Osannolikt" säger hon själv enligt blaskan.

För övrigt står det att man har slopat skolstrejkerna på fredagar.
Rektorn på den nya skolan var alltså inte så imponerad av hennes insatser utan förbjöd hennes manifestationer på fredagar.
I artikeln står det också att hon inte får ha telefonen på lektionen.
Detta är ju ett steg i rätt riktning för henne.
Äntligen är hon bland folk som inser att det är viktigare för henne att studera än att driva runt på gatorna som hennes föräldrar vill.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ris-osannolikt
Citat:
Greta Thunberg avfärdar tanken på att Fridays For Future eller en klimatorganisation ens har någon chans.
– Det är nog väldigt osannolikt, säger hon.
Den tidigare skolstrejken varje fredag har slopats, numer protesterar Greta Thunberg utanför riksdagen tidigt på morgonen för att hinna till skolan. Innan hon cyklade iväg till skolan fick hon frågan om hon kommer att följa presentationen klockan 11 i dag.
– Nej, jag kommer jag inte göra för jag kommer att vara i skolan och där får man inte ha telefoner, så det kommer jag inte göra, säger hon.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2020-10-09 kl. 10:14.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in