Citat:
Ursprungligen postat av
MidlifeMommy
Beklagar om jag var otydlig så gör ett nytt försök:
Jag är ganska säker på att de vuxna runt Greta är likadana på så sätt att ni förstärker Gretas föreställningar och ångest.
Inget hade varit lättare än att försöka lugna henne redan för flera år sen genom att visa henne texter/låta henne träffa forskare som argumenterar emot klimatalarmismen. Som professor Lennart Bengtsson som säger att ”tipping points” bara är en myt, bara för att ta ett exempel i mängden.
Ni skulle också kunna tipsa henne om Elsa Widding som berättar om klimatets cyklicitet och sätter saker och ting i ett större perspektiv. Då hade Greta kunnat må bättre. Hon hade hur som helst sluppit att skämma ut sig genom sina kortsiktiga och ovetenskapliga ”analyser”. Folk skrattar ju åt henne!
Är det en ren slump att du skulle tipsa Greta om en USA-kritisk artikel av Magda Gad när hon ville ha info om coronakrisen? Varför inte istället peka på Kinas tveksamma handlande och deras skuld i katastrofen?
Har även till Greta pekat på Kinas i början långsamma och tveksamma handlande rörande Covid-19. Värst var arresteringen av den först larmande läkaren. I Kina torteras eller misshandlas regelmässigt dem som grips, vilket säkert bidrog till läkarens död i sin Covid-19 infektion!
Allt detta har jag informerat Greta om, försöker att vara allsidig i min information till Greta. Greta har uttryckligen sagt, att Kina är en hård diktatur, så där ser vi lika. Av detta skäl har Greta undvikit att kritisera Kina, hon ser det som slöseri med tid och energi att försöka påverka en hård diktatur, som är närmast omöjlig att påverka. Greta vet vidare, att hon visserligen skulle kunna starta en större proteströrelse i Kina, men hon vet också att många unga då skulle bli skjutna och torterade, vilket hon vill undvika. Greta är väl medveten om vad som hände demokratirörelsen i Kina 1989.
Vad gäller Magda Gads artikel, har jag ännu undvikit att delge Greta den. Anledningen är att Magda Gad efter denna artikel ju gick till ett mycket fränt angrepp mot Greta, och menade att den samhällsutveckling som FFF och Greta eftersträvat, vad den som Covid-19 viruset skapat. Många har skarpt kritiserat Magda Gad för hennes angrepp på Greta! Givetvis är det sista Greta vill, att folk ska dö! Så även om Greta tål en hel del i fråga om påhopp, finns det en gräns även för henne!
Mycket av den information jag får sker helt informellt. Jag är omvittnat noggrann av mig, men sådan info har oftast inte rapporterats och är därför inte länkbar. Det jag har sagt att Greta har sagt, har hon sagt eller skrivit.
Greta har hittills ALDRIG kritiserat min information, och jag vet att hon har ett större förtroende för mig. Jag har försökt att ge en kompletterande bild av Greta, för att ni ska förstå henne bättre, och för att ge ett komplement till massmedias bild av henne. Ofta säger eller skriver dock Greta bara en kort inledande kommentar, sedan vill hon fundera mera, innan hon utvecklar sitt resonemang och eventuellt delger pressen det.
Greta har full rätt att få tänka ifred, tills hon är klar! Hon har rätt att gilla vem hon vill med!
Det har hänt att jag vidarebefordrat länkar från den här tråden till Greta, men då har det hänt att Greta svarat skämtsamt med en liten symbol av en mössa, som flyger av ett litet huvud.