Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-12-17, 16:17
  #37429
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag vill minnas det var andra tidningar som skrev det. Greta själv intervjuades och berättade att folk kunde komma fram till henne på en utställning där hon förekom på stora bilder. Hon trodde de ville ha autografer men det visade sig att de ville fråga om vägen eller liknande 🤣🤣🤣

Jag själv tror att Greta är ganska känd. Men massmedia vrider agendan runt henne så de slår knut på sig själva. Nu säger YouGov istället att hon är den mest beundrade kvinnan. (Förut hade hon diagnoser. Nu ser hon frisk ut.)

Gretas agenda handlar om att odugligförklara Sverige och svenskar. Vi anses så efterblivna att vi bara skall skicka våra pengar till Bryssel och lita på att Mutti Hitler och Der Scholzomat gör kloka saker för dem. Därför påstod media att vi inte kände igen Greta.

YouGov rankas dessutom som det minst pålitliga opinionsinstitutet, imho.
Jag tycker att det är du som vrider agendan och tolkar "massmedia" och Greta precis hur du vill. Så att de inte ville ha hennes autograf skulle betyda att de inte känner igen henne? Ja, du tror det...
2021-12-17, 16:20
  #37430
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Stockholm är en av de mest kändisvänligaste städerna i världen. Här kan Mick Jagger gå ut och äta glass på stan m,m . Finns massvis med liknande exempel.
Det är ett populärt semestemål, för kändiseliten, som när Woody Harrelson är här på besök och åker stadsbuss till Järna och äter mat på lokala pizzerian. Hade varit omöjligt i USA.

Du tror inte att när museet har den största bilden på Greta i display känner igen huvudpersonen. Give me a break.
Då borde tidningen skriva om Stockholm, inte om Greta.
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Jag tycker att det är du som vrider agendan och tolkar "massmedia" och Greta precis hur du vill. Så att de inte ville ha hennes autograf skulle betyda att de inte känner igen henne? Ja, du tror det...
Ni verkar inte ens ha läst artikeln så jag hoppar av diskussionen en stund.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-12-17 kl. 16:25.
2021-12-17, 16:29
  #37431
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Då borde tidningen skriva om Stockholm, inte om Greta.

Ni verkar inte ens ha läst artikeln så jag hoppar av diskussionen en stund.
Tidningen beskriver Greta och Svantes upplevelse.

Du strutsar som vanligt en stund ok.
2021-12-17, 16:42
  #37432
Medlem
Giant Squids avatar
Greta verkar ha mer internationellt besök med tanke på Fredagsfotot. "Unistreik Fors Klima". F4Fare ifrån Leverkûsen?
En aktivist med skylten "Fight 4:15" har väl med mininmumlöner i främst USA att göra eller har någon mer info?

https://pbs.twimg.com/media/FGzt7G9X...jpg&name=small
2021-12-17, 16:53
  #37433
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Jag tycker att det är du som vrider agendan och tolkar "massmedia" och Greta precis hur du vill. Så att de inte ville ha hennes autograf skulle betyda att de inte känner igen henne? Ja, du tror det...
Eller så bryr sig ingen om Greta, utan folk har liv och leva med verkliga problem att lösa.
Om Röv-Olle med pungen skulle lanseras i media lika hårt som Greta gjort så skulle folk nämna Röv-Olle med pungen i samma eller kanske i högre utsträckning än Greta.
Det betyder inte att folk sympatiserar med Röv-Olle med pungen eller ens vill vara honom, utan bara att man vet vem det är.

Ingen vanlig Svensson har tid eller intresse att bry sig om Greta i sin vardag, inte ens barn eller ungdomar gör det om vi kan dra slutsatser från ”skolstrejken” Greta låtsas organisera.
2021-12-17, 18:20
  #37434
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Tidningen beskriver Greta och Svantes upplevelse.

Du strutsar som vanligt en stund ok.
Muséet har en utställning om Greta Thunberg. Men inte ens personalen känner igen henne. De tror hon är en vanlig besökare, går fram till henne och frågar om hon vill delta i en undersökning om utställningen om henne själv! 🤣🤣🤣

Det går inte att bortse från det dråpliga i situationen.

Tänk bara frågorna och svaren i undersökningen:

- Känner ni till Greta Thunberg sedan förut?
- Ja, det är jag som är Greta Thunberg.

- Uppskattar ni hennes arbete?
- Ja, jag gör så gott jag kan.

...

(Personligen tror jag många svenskar känner till henne. Men när tidningarna börjar med sitt hat av svenskar tappar tidningarna fotfästet. De försöker helt felaktigt framställa svenskar som så efterblivna att vi måste skicka våra pengar till våra förmyndare i Bryssel för de vet bättre än vi själva hur våra pengar bör spenderas.)

Citat:
Thunberg besökte klimat- utställning – helt obemärkt

Den största bilden i rummet föreställde Greta Thunberg i North Dakota i USA. Trots det verkade ingen bry sig om att hon var där, i egen hög person.

– Ingen kom fram till henne. När vi skulle gå kom någon fram med en Ipad och då tänkte jag ”okej, kanske att någon vill ha en autograf”. Men kvinnan sa ”ursäkta vi gör en undersökning för museet”, säger pappan

https://www.expressen.se/nyheter/thu...helt-obemarkt/
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-12-17 kl. 18:29.
2021-12-17, 18:23
  #37435
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Greta verkar ha mer internationellt besök med tanke på Fredagsfotot. "Unistreik Fors Klima". F4Fare ifrån Leverkûsen?
En aktivist med skylten "Fight 4:15" har väl med mininmumlöner i främst USA att göra eller har någon mer info?

https://pbs.twimg.com/media/FGzt7G9X...jpg&name=small
Fight 4 1.5 står det och måste väl tolkas som 1.5 °C?

Jag tycker att Greta borde sluta att exponera sig på samma plats varje fredag. Andra aktivister väljer olika platser varje fredag och att strunta riksdagshuset är t.o.m. symboliskt.
2021-12-17, 18:33
  #37436
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Fight 4 1.5 står det och måste väl tolkas som 1.5 °C?

Jag tycker att Greta borde sluta att exponera sig på samma plats varje fredag. Andra aktivister väljer olika platser varje fredag och att strunta riksdagshuset är t.o.m. symboliskt.
Ahh jag missade kommatecknet där. Du har rätt förväxlade det med detta..

https://fightfor15.org
2021-12-17, 18:45
  #37437
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Ahh jag missade kommatecknet där. Du har rätt förväxlade det med detta..

https://fightfor15.org
Aha!

Lite kuriöst Gretaskvaller. Om den norske fotbollsspelare som i Italien kallas för fotbollens Greta Thunberg:

https://www.theguardian.com/football...greta-thunberg

Och på twitter har Gretas existens kommit att motbevisa astrologin:

https://mobile.twitter.com/ymercado/...00097086787584
2021-12-17, 21:11
  #37438
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Och på twitter har Gretas existens kommit att motbevisa astrologin:

https://mobile.twitter.com/ymercado/...00097086787584
Citat:
Kyle Rittenhouse and Greta Thunberg being born on the exact same day really destroys the whole zodiac system.
Bara för astrologerna att lägga ned. 😄
Alternativt har vi ännu inte fått erfara vad Greta menar med "uproot the system"
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-12-17 kl. 21:17.
2021-12-17, 23:37
  #37439
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Fight 4 1.5 står det och måste väl tolkas som 1.5 °C?

Jag tycker att Greta borde sluta att exponera sig på samma plats varje fredag. Andra aktivister väljer olika platser varje fredag och att strunta riksdagshuset är t.o.m. symboliskt.

Eller också kan hon sluta med sina patetiska fredags-”strejker”, som väl ändå bara uppmärksammas på hennes egna Twitter- och Instagramkonton nu för tiden. Om svenska regeringen fortfarande inte följer Parisavtalet efter drygt 3 år av skyltviftande lär de inte ändra sig bara för att hon flyttar vidare till Medis eller Sergels torg. (Apburen på Skansen kanske vore mer effektfullt )

Ett alternativ skulle förstås vara Rinkeby torg*. Då får hon ett gyllene tillfälle att instruera de förbipasserande om att det är slut med kebab, grillat lamm och yoghurt för deras del och att vegansk mat är framtiden. Det är givetvis också slutfluget med semesterresor till deras hemländer, med mindre de tar sig landvägen till Sudan, Vietnam och Afghanistan (med nollutsläpp, så klart). Om huset brinner för fullt så gör det.

Då tror jag hon skulle hamna i medierna igen och få lite välbehövlig gratisreklam. Plus att hon skulle bli omåttligt populär hos Malenas ”öppna era hjärtan”-skyddslingar. De kanske inte ens känner till att hon bara vill rädda planeten? Och hon brukar ju värna om minoritetsgrupper..?

* Gäller givetvis också Prideparaden.
2021-12-18, 12:23
  #37440
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr

(Personligen tror jag många svenskar känner till henne. Men när tidningarna börjar med sitt hat av svenskar tappar tidningarna fotfästet. De försöker helt felaktigt framställa svenskar som så efterblivna att vi måste skicka våra pengar till våra förmyndare i Bryssel för de vet bättre än vi själva hur våra pengar bör spenderas.)
I politiska sammanhang så brukar man prata om sverigebilden och hur viktig den är. Vi har tidigare Bergman,Abba, Borg och Ikea. Jag undrar om inte Greta tillhör den bilden vid det här laget.
En stor mängd riskkapital utifrån dräller in i Sverige. Som har en bild att ligga i täten ang, klimat och hållbarhet.

Venture-Capital Record Makes Sweden New Impact Hub in Europe
Citat:
Venture capitalists looking for sustainable startups are plowing more money than ever into Sweden, turning the birth country of climate activist Greta Thunberg into Europe’s biggest magnet for impact investors.

Sweden this year attracted a record $4.5 billion in cash targeting ventures

Larsson says she now feels a “sense of urgency” among Swedes to channel more financial resources into fighting climate change. “The Greta-effect is also a factor,”
https://www.google.com/amp/s/www.blo...-hub-in-europe

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback