2020-10-09, 01:14
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
3. Avsaknad av kuk. "Skärpta Rekommendationer" Kuklösare uttryck finns inte. Hela Sverige är kuklöst. Snabba som fn att tvätta bort graffitikonstnären blue's 20 metrs kuk målad på fasad i Svenska flaggans färger på Kungsholmen. Sverige behöver kuk-kraft. Inte Kapten klänning buskblottar psykfall kuk utan resolut real kuk.

I Sydkorea har man stake. Sabotörer som förstör för alla andra sätts i fängelse.

South Korean accused of lying to coronavirus investigators sentenced to prison
Citat:
SEOUL (Reuters) - A South Korean man accused of lying to authorities about his job and whereabouts during a coronavirus tracing probe was sentenced to six months in prison, Yonhap news agency reported on Thursday.
The legal case is the most high profile yet in the South Korean government’s aggressive efforts to track, trace, and quarantine suspected coronavirus cases.
The court in Incheon, just to the west of Seoul, said that the 24-year-old man impeded contact tracing by lying in at least 20 instances and “inflicted huge economic and social damage and caused fear among community members,” Yonhap reported.
The man was accused of not disclosing that he taught at a school in Incheon after he tested positive for the coronavirus in May, during a major outbreak centred in a number of nightclubs and bars in Seoul.
Prosecutors, who has asked for a two-year sentence, said infections in at least 80 other people were traced to the man.
According to Yonhap, the man apologised in court, saying he did not realize the serious repercussions of his actions.

källa reuters
Citera
2020-10-09, 01:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Men hur står det till med de virus som skulle utvecklas av folks resistens mot antibiotika?
Det var mycket snack om det förut jag minns det så väl.. snack om att det skulle utvecklas super-virus eller super-parasiter som är resistenta mot antibiotika.

Antibiotika fungerar inte för att motverka en covid så det förvånar mig inte om covid är ett sånnt super-virus som det talades om för några år sedan när det snackades om antibiotikan i kranvatten och/eller medeciner i kranvatten.

Jag är då ingen expert men eftersom allt är möjligt så kan det säkert utvecklas nå parasit eller virus som klarar av klorin och antibiotikan som verkar finnas i både avlopp och evetuellt i kranvatten där medeciner definitivt bevisligen finns. (tror jag, kommer dock ej ihåg mer specifikt om vad jag läste)

Är inte utbildad i mikrobiologi/Virologi. Kan tänka mig virioner i luft är en sak, i vatten en annan.

Bakterier/Parasiter finns väl överallt tillväxten sker i gynsamma miljöer stillastående/värme/föda. Vad det gäller rester av mediciner mm minns jag att någon berättat att dessa passerar reningsprocessen i mikroskopiska antal men ansamlingar sker i vattenledningar.
Senast redigerad av snuttis 2020-10-09 kl. 01:20.
Citera
2020-10-09, 01:22
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Undrar om det har med D-vitamin att göra trots allt. December januari är iofs solfattiga, men då har man kanske lite lager från sommaren, eller har i alla fall inte haft låga nivåer så länge. Senvintern däremot är kanske den tid på året då man ligger lägst och har haft lägre nivåer längst. Att D-vitamin skyddar mot covid/dödlig utgång verkar det ju finnas vetenskapligt
stöd för. Läkarna borde kanske skriva ut utevistelse - utan solblockerande munskydd! - på recept.

Ja Gudarna vet men dom säger inget.. Tittar man på överdödligheten så toppar den näst intill samtidigt i hela Europa, oavsett åtgärder eller inte. D-vitamin är bevisligen bra men säger väl inte så mycket om virusets säsongskänslighet.
Citera
2020-10-09, 01:46
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanStropp
Taiwans låga siffror har inte ett skit med munskyddet att göra. Och nej, alla bär inte munskydd. Och dom som bär det vet oxå hur man bär det. Något många, många andra länder inte har en jävla aning om. BEVISLIGEN!

Taiwans låga siffror beror på att man extremt tidigt stängde ner och samtidigt började kontrollera folk på flygplatser som landa där. Speciellt flyg från Wuhan. Och håller avstånd.

Om nu alla bar mask i Taiwan, har man slutat med det nu? Jag menar, viruset har väl försvunnit för flera månader sen...

Ta bort kaoset inom äldrevården så har vi klarat oss lika bra och om inte bättre än väldigt många andra länder. Och det utan munskydd. Och större nedstängningar.

Du kan inte "ta bort kaoset" inom äldrevården.

Den finns/fanns där. I princip fri smittspridning hjälper inte heller...

Att munskydd hjälper vet alla utom särskolebarnet Sverige sedan 1890.
Senast redigerad av Testonio 2020-10-09 kl. 02:09.
Citera
2020-10-09, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
I Sydkorea har man stake. Sabotörer som förstör för alla andra sätts i fängelse.

South Korean accused of lying to coronavirus investigators sentenced to prison

källa reuters

Vi borde rekrytera ett tjugotal sydkoreaner från Seoul National University och låta dem styra både Sverige och smittskyddet i ett år. Då skulle tusentals liv räddas, det skulle bli ordning och redan i skolan, brottsligheten skulle i princip försvinna, vården skulle bli ett under av effektivitet, skyskrapor skulle ploppa upp överallt och tjejband i skolflicksuniformer skulle spela musik i gathörnen.

Istället har vi tyvärr Löfven med sin feministiska regering och 50%-iga marginalskatter. Tragiskt är bara förnamnet. Det är för lågt IQ på FHM, i regeringen, media och bland röstboskapen helt enkelt.
Citera
2020-10-09, 02:25
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Är inte utbildad i mikrobiologi/Virologi. Kan tänka mig virioner i luft är en sak, i vatten en annan.

Bakterier/Parasiter finns väl överallt tillväxten sker i gynsamma miljöer stillastående/värme/föda. Vad det gäller rester av mediciner mm minns jag att någon berättat att dessa passerar reningsprocessen i mikroskopiska antal men ansamlingar sker i vattenledningar.

Jag håller med.

Den viktigaste frågan är väl då om covid kan överleva klor.

Nån borde droppa kranvatten på ett covidtest för att vara säker på att covid inte är resistent mot både klor och antibiotikan.

I nån artikel stod det att folk blivit smittade i genom nått kylrum och att covid kan överleva jättelänge på ytor om det är kallt... medans jag hade övertygelsen om att viruset inte kan överleva kyla som på ytor och därför sprids covid bara genom utandningsluft och inte genom ytor eller på distans eftersom luften är för kall för att covid ska överleva längre tid är nån sekund högst utanför smittbärarens kropp.

Jag är ingen expert heller så jag kan egentligen inte säga så mycket om detta förutom om min egna tro. Min tro baserar jag på Taiwans siffror och munskyddstaktik, och en "amatörisk uppfattning" av hur virus beter sig.
Citera
2020-10-09, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag håller med.

Den viktigaste frågan är väl då om covid kan överleva klor.

Nån borde droppa kranvatten på ett covidtest för att vara säker på att covid inte är resistent mot både klor och antibiotikan.

I nån artikel stod det att folk blivit smittade i genom nått kylrum och att covid kan överleva jättelänge på ytor om det är kallt... medans jag hade övertygelsen om att viruset inte kan överleva kyla som på ytor och därför sprids covid bara genom utandningsluft och inte genom ytor eller på distans eftersom luften är för kall för att covid ska överleva längre tid är nån sekund högst utanför smittbärarens kropp.

Jag är ingen expert heller så jag kan egentligen inte säga så mycket om detta förutom om min egna tro. Min tro baserar jag på Taiwans siffror och munskyddstaktik, och en "amatörisk uppfattning" av hur virus beter sig.

Kyla verkar vara virusets rätta element ja. Vi ser ju hockeylag som blir smittade nu, det är ungefär som en kalifornisk skogsbrand hur det drar fram i ishallarna.

Vi får hoppas på en mild vinter!
Citera
2020-10-09, 03:59
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Kyla verkar vara virusets rätta element ja. Vi ser ju hockeylag som blir smittade nu, det är ungefär som en kalifornisk skogsbrand hur det drar fram i ishallarna.

Vi får hoppas på en mild vinter!

NHL visade väl hur enkelt det är att skapa en smittfri bubbla för att slutspelen skulle kunna genomföras utan att nån av de dyra sportslavarna insjuknar i covid. Alla hade munskydd och man behövde skapa två negativa testresultat innan man fick komma in i bubblan. Inte en enda spelare fick covid trots att dom spelade många matcher.

Hur ishocken sköts i Sverige dock är väl en annan historia för jag vet redan att ingen av spelarna bryr sig om munskydd eller hur mycket dom ser ut som idioter när dom flyger runt på skidskor och andas in varandras luft. Bubblor skulle det aldrig bli snack om eftersom hockeyslavarna i Sverige är inte så värda som nhl-stjärnor är och dom får helt enkelt sköta sig själva och försöka hålla avstånd även där det är omöjligt. Dom går att ersätta om dom insjuknar i covid men annat är det ju med de bästa spelarna i världen som kan man inte byta ut like lätt.. så dom fick bära munskydd och deras lagledare såg till att dom inte fick covid.
Citera
2020-10-09, 05:52
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ja Gudarna vet men dom säger inget.. Tittar man på överdödligheten så toppar den näst intill samtidigt i hela Europa, oavsett åtgärder eller inte. D-vitamin är bevisligen bra men säger väl inte så mycket om virusets säsongskänslighet.

Folk fokuserar på vitamin d när i själva verket vitamin c är flerfaldigt mycket effektivare.

Vitamin c blir en oxidant i höga doser. 10 - 100 gram är vanliga orala doser. Intravenöst har så låg dos som 6,5 gram visat sig ge effekt. 50 gram intravenöst i tidigt skede är extremt effektivt.

Lägg till vitamin b1 och dexamethasone så är skyddet mot sepsis nästan 100 igt.

Har använts i vårat grannland med stor framgång.

En annan behandling är såklart ivermektin som visat sig vara otroligt i jmfl med remdesivir.

En tredje är som verkar vara absolut mest potent är ozone autohemeterapi.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.06.03.20117994v3

Vi som följt detta i media ser att det här är en plandemic utan tvivel.
Citera
2020-10-09, 06:04
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Folk fokuserar på vitamin d när i själva verket vitamin c är flerfaldigt mycket effektivare.

Vitamin c blir en oxidant i höga doser. 10 - 100 gram är vanliga orala doser. Intravenöst har så låg dos som 6,5 gram visat sig ge effekt. 50 gram intravenöst i tidigt skede är extremt effektivt.

Lägg till vitamin b1 och dexamethasone så är skyddet mot sepsis nästan 100 igt.

Har använts i vårat grannland med stor framgång.

En annan behandling är såklart ivermektin som visat sig vara otroligt i jmfl med remdesivir.

En tredje är som verkar vara absolut mest potent är ozone autohemeterapi.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.06.03.20117994v3

Vi som följt detta i media ser att det här är en plandemic utan tvivel.

Det ena undantar ju inte det andra.
Jag tar dagligen D-vitamin 2500IE och C-vitamin. Dessutom håller jag inte på med trams som vego i någon form och äter fläskkött vilket ger mig b1 vitamin naturligt.
Dessutom en väl balanserad kost med bra råvaror.
Citera
2020-10-09, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Du har inte grepp om hela denna situationen.
Du har inte grepp om den mikrobiologiska bakgrunden.
Du har inte klart för dig de medicinska riskerna.
Du har inte koll på det ekonomiska läget.
Du har inte förstånd på de internationella riskerna.

Med andra ord du gör det allt för lätt.
Det här är större än din svenska horisont.

Om det inte är din poäng - ja då är det långsökt av dig som du svarar - eftersom jag inte har skrivit om några andra sjukdomars komplikationer... Du svarar alltså på något jag inte skrivit och dessutom något som inte är din poäng.

Nu håller vi oss till saken.

Poängen som skrevs tidigare är att det finns andra smittsamma sjukdomar och framförallt influensa och lunginflammation där det dör många varje år och har gjort så i många år. När en influensa kommer som en pandemi stängde man inte ner utan väntade tålmodigt på ett vaccin. De som drabbades senast av svininfluensan var turligt nog inte ffa de äldre eftersom de verkade ha haft ett skydd sedan tidigare flunsor. Men de historier som finns nu fanns även då:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sara-overlevde-svininfluensan-men-blir-aldrig-frisk

Så återigen, en pandemi verkar tydligen behövas för att det ska bli känt hur många som dör eller får komplikationer varje år av vanlig influensa/lunginflammation. Men när den dyker upp så förminskas tydligen detta "folkmord" som pågår år ut och år in. Som en berömd Taiwanes på forumet säger, 7 döda i covid-19 vad är väl det när 400-500 dör varje dag av influensa och lunginflammation:

https://nidss.cdc.gov.tw/en/misc/fludeaths
Citera
2020-10-09, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Nytt världsrekord i nya fall - 338,779 smittade rapporterades under torsdagen

Nu drar det iväg uppåt.

Enligt de lågbegåvade förnekarna i tråden är pandemin över.

WHO reports record one-day rise in global coronavirus cases

källa guardian

Antalet fall var mycket högre i våras sett i hela världen.

Antalet avlidna peakade den den 18:e april med runt 7.000 dödsfall om dagen - samtidigt rapporterades det runt 75.000 fall om dagen.

Nu avlider det runt 5000 om dagen och det rapporteras 308.000 fall om dagen.

Om vi skulle testat lika mycket i våras och hitta de flesta fall så skulle denna "andra våg" knappt synas på grafen då första vågen skulle vara så hög.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in