Citat:
Ursprungligen postat av
Mumsbulle
Jag är övertygad om att han vet mer än han vill påskina..
T ex satt det här långt inne:
A 150, sid 316
Förhör med JG 31 okt -18:
"FL: Vi har ju, ah som vi har förstått nu då så har vi. .. din mobil är inte färdig ..
H:Mm.
FL: Utan vi kommer o fortsätta å titta i information.
FL: I den.
H: Mm .. ja tycker det tråkigt men de .. ja säg .. jag vill att ni göra det så att säger.. det.. ni får ta
den tid som ni tycker men det alltså väldigt besvärligt för mej ..
FL:Mm.
H: Ja har inte swish asså .. man upplever nästan varje dag nånting om .. som är besvärlig som ..
som gör livet svårt, betala räkningar å .. ah .. men .. mm .. åja .. jag .. ja hade förväntat mej att ni
skulle fråga om Telegram och den radering å jag .. jag .. ångrar det förstås eh men .. det
pinsamheten som .. som styrde mej att jag .. jag var rädd för vad som skulle kunna hända.
Men jag .. jag .. egentligen jag .. jag säger ja är inte .. jag .. det.. finns ingenting där som är
besvärande för mej absolut inte.
FL: Nej men .. som du förstår så är det en försvårande omständighet för oss ..
H: Mmmmm .. mmm ..
FL: I vårat arbete. När vi .. ser att det är saker o ting som är raderat.
H: Mmmm.
FL: A framför allt under ett förhör.
H:Mmm ..
FL: Där vi diskuterar just va som kan stå i den här tråden som ni har på Telegram ..
316
Förhör med G*ray Jr, G*erald; 2018-10-31 12:45 diarienr: 5000-K574218-18
H: Näe för de kommer ja inte ihåg att eh .. ja har .. ja hade ingen upplevelse att ni vill ha min
telefon .. de hade jag inte .. den känslan .. men eh .. ah ..
FL: Å .. ja vill bara skicka med att.. det finns en brottsrubricering som heter skyddande av
brottsling ..
H: Ja har inte skyddat nån brottsling ..
FL: Näe .. men så att du tänker på det.
FL: Va ..
H: Ja skyddar ingen brottsling .. så att ja har ingen som helst.. ehh oro eller bekymmer över
det. Ingenting."
Förhör JG 4 sept- 19:
sid 320:
"
Är det något du vill berätta som du känner att du inte har fört fram tidigare i förhör eller något
som du burit inom dig.
Jerry säger att när du ställer frågan på det här sättet så är det något han vill berätta . Jerry
minns inte vilket år det var men det var när Hanna mådde som sämst , kanske 2012-2014. Så
sa Stefan att Hanna har det jobbigt hon mådde så dåligt, hon var medicinerad. Stefan skulle
kunna göra vad som helst för att hjälpa Hanna för hennes mående. Jerry uppfattar det som att
Stefan skulle kunna ta livet av Hanna , men det var inte det Stefan sa utan det är endast som
Jerry uppfattade det som att han menade. Han ville hjälpa Hanna.
Förhörsledaren läser upp en konversation mellan honom o Stefan. Jerry minns denna
konversation mellan dem o det var den han menade. Jerry uppskattar att det var ca 7-10 dgr
sedan som de hade den konversationen. Jerry uppger att han menade att hans uppfattning var
att Stefan sagt så men han minns ej att han sagt så exakt. Minns att han skrivit detta. Jerry har
tagit upp detta med Lena Ingman samma dag som han skrev sms. Hon mindes att de
diskuterade detta men minns inte vad de sa till varandra.
Jerry har svårt att säga exakt när det var men det var i anslutning till att Lena o Stefans relation
kom fram o upp till ytan som han också dagen /dagarna efter pratade med Lena om hennes o
Stefans relation. Lena berättade då att hon skulle bo hos Stefan o att hon skulle välja tapet.
Vid något av samtalet sa Lena att hon hade valt tapeten i hallen i Stefans hus. Någon eller
några dagar senare så konfronterade Jerry, Stefan med det Lena berättat för honom. Stefan
bekräftade att de hade diskuterat att de skulle ev flytta ihop o att hon hade varit med o valt
tapet eller tyckt till om tapet. Jerry har svårt att minnas exakt.[...] "