Citat:
Ursprungligen postat av
smultronkungen2
Vart ser du en helikopter, jag ser ingen nämligen. Däremot som jag sagt tidigare så ser jag det som att det är troligt att det är en helikoptern men vart ser du Helikoptern? Berätta vilken sekund i klippet helikoptern är synlig, för kan verkligen inte se den.:
"Ljusspåret från helikopterns strålkastare"försvinner in i molnen.
Citat:
Ser stjärnorna i bakgrunden i samma riktning som helikoptern är på väg så helikoptern får ju åka i raketfart för att hinna ur bild på 40 sek :evilgrin39
Va?
Citat:
Är det så att klippet tar slut precis samma sekund som helikoptern ska kunnas bevisas så vart helt plötsligt troligheten på att det faktiskt är nånting annat lite större, det får du väl ändå hålla med om att det är en jävla taskig tajming på när detta klipp avbryts? Ljuset borde alltså fortsätta in i molnen och bli mindre i en rörlig bild alternativt komma ur molnen och lysa starkare men i vilket fall som borde ljuset röra sig lite precis som allt annat ljus.
Ingen har ännu lyckats förklara varför allt ljus som färdas rör på sig i videon men att strecket som dyker upp i klippet inte gör det. Möjligtvis att det bara dyker upp till en början men det borde fortfarande röra sig i slutet av ljuset men det står helt stil.
Därför att ljusen som rör sig är långsamma båtar som stävar fram över vattnet medan helikoptern flyger avsevärt snabbare och därför passerar det kameraövervakade området och försvinner in i molnen under den cirka minut som passerar mellan exponeringarna.
Titta på denna film från SkunkBay kamera 1 igår:
http://www.skunkbayweather.com/Cam1/Video_1024x576_Cam1.mp4
1:41 in i filmen syns något göra en sväng långt bort och sedan flyga över himlen mot kameran - det är med på 3-4 bildrutor och svischar förbi extremt snabbt.
Helikoptern fotades dock med kamera 2 och den försvann in i molnen före närliggande Whidbey Island..
Avståndet den färdas är med andra ord max en tredjedel.
Kamerorna: Här är en karta över kamerorna:
https://s3.amazonaws.com/the-drive-staging/message-editor%2F1528751958538-jajdja9111.jpg