2020-10-07, 16:23
Medlem
Thisisnotoks avatar
Jag har tidigare haft ett kraftigt opiatmissbruk, allt från piller till heroin, men har under dom senaste 2 åren varit inskriven vid LARO och där erhållit subutex (24mg/dag) samt 10mg stilnoct till natten.
Skulle Kratom fungera mot min dagliga ångest?
Lider av en daglig känsla av oro och rastlöshet...
Citera
2020-10-07, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thisisnotok
Jag har tidigare haft ett kraftigt opiatmissbruk, allt från piller till heroin, men har under dom senaste 2 åren varit inskriven vid LARO och där erhållit subutex (24mg/dag) samt 10mg stilnoct till natten.

Kratom fungerar ypperligt för att kliva av opiater.

Svar ja!
Citera
2020-10-07, 18:21
Medlem
DarkOceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khatna
Kratom fungerar ypperligt för att kliva av opiater.

Svar ja!

Men man får väl ett nytt beroende? Möjligen lindrigare men har hört att kratom kan vara rätt tufft också, någon som har erfarenhet av både lyrica och kratom? Som kan svara på vad som har värst avtändning?
Citera
2020-10-07, 18:57
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thisisnotok
Som jag skrivit tidigare till dem som frågat om man får effekt av kratom när man går på sub, svar nej. Kommer inte hända ett skit av kratom om du går på 24mg/dag.
Citera
2020-10-07, 19:03
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkOcean
Men man får väl ett nytt beroende? Möjligen lindrigare men har hört att kratom kan vara rätt tufft också, någon som har erfarenhet av både lyrica och kratom? Som kan svara på vad som har värst avtändning?
Ja man byter ju ut en sak mot någon annan. Men för min del har kratom avtändning varit väldigt mild, och då på relativt stora mängder under längre perioder, visst man känner av den, men den är väldigt hanterbar.
Lyrica och kratom är en bra blanding, boostar varandra lite. Har personligen aldrig varit hooked på lyrica, men enligt dem flesta som varit det så påstår dem att Lyrica AT är värre än heroin+benzo tillsammans. Kratom är långt ifrån den nivån.
Citera
2020-10-07, 22:58
Medlem
ConDodgys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulaTankar
Kratom ger avtändning när du slutar oavsett om du känner rus eller ej när du tar. Det är därför du får ångest och det är en del av avtändningen. Det är tydligt att kratom ger avtändningssymtom likt de du beskriver så det beror inte på diagnoser.

Fick ångest, myrkryp, svårt att sova, irriterad och orolig, mardrömmar. Inte lika kraftigt som tyngre droger men absolut för tydliga för att ignorera.

Ok, då vet jag!

Citat:
Ursprungligen postat av sweetlovelydeath
Ja man byter ju ut en sak mot någon annan. Men för min del har kratom avtändning varit väldigt mild, och då på relativt stora mängder under längre perioder, visst man känner av den, men den är väldigt hanterbar.
Lyrica och kratom är en bra blanding, boostar varandra lite. Har personligen aldrig varit hooked på lyrica, men enligt dem flesta som varit det så påstår dem att Lyrica AT är värre än heroin+benzo tillsammans. Kratom är långt ifrån den nivån.

Tänkte föreslå Lyrica mot min GAD vid nästa besök, men det vetefan nu... 😯 Du tog inte i lite där?
Citera
2020-10-08, 15:08
Avslutad
Testade en ny strain från SS idag, Yellow Vietnam och WOW min ångest försvann helt likaså min sociala fobi... Njutit av vistelsen på stan idag, brukar vanligen få panik i folksamlingar
Citera
2020-10-08, 21:44
Medlem
flashbacktrollets avatar
Någon mer som märkt av een negativ skillnad på SS kratom senaste 4-6 månaderna?

När jag började med kratom var fanimig varje strain jag testade sederande med noll inslag av stimulans, precis som jag vill ha det.

Nu är alla strains hyperstimmiga, blir obekvämt rastlös irritabel och det känns som om hjärnan kokar.

Sederande enbart I 1-2 timmar, sedan stimmig tortyr resterande rustiden...

Vad fan har hänt?
Citera
2020-10-08, 21:58
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConDodgy
Ok, då vet jag!

Tänkte föreslå Lyrica mot min GAD vid nästa besök, men det vetefan nu... 😯 Du tog inte i lite där?
Har sjäv ingen erfarenhet av en Lyrica avtändning, utan det jag skrev är enbart det jag hört andra berätta. Finns många olika beskrivningar av Lyrica abstinens som du kan hitta här på FB också Men samtliga verkar tycka att det är ett rent helvete.
Citera
2020-10-09, 00:00
Medlem
ConDodgys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetlovelydeath
Har sjäv ingen erfarenhet av en Lyrica avtändning, utan det jag skrev är enbart det jag hört andra berätta. Finns många olika beskrivningar av Lyrica abstinens som du kan hitta här på FB också Men samtliga verkar tycka att det är ett rent helvete.

Jo, tack! Har kikat runt på nätet. Xanor och Lyrica verkar giftiga.
Citera
2020-10-09, 11:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flashbacktrollet
Någon mer som märkt av een negativ skillnad på SS kratom senaste 4-6 månaderna?

När jag började med kratom var fanimig varje strain jag testade sederande med noll inslag av stimulans, precis som jag vill ha det.

Nu är alla strains hyperstimmiga, blir obekvämt rastlös irritabel och det känns som om hjärnan kokar.

Sederande enbart I 1-2 timmar, sedan stimmig tortyr resterande rustiden...

Vad fan har hänt?

Jag tycker att deras Red Bali och Yellow Vietnam fortsatt är schyssta
Citera
2020-10-09, 19:09
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.P.Werk
Jag håller med dig att kratom lindrar väldigt snabbt och att man slipper långdragna förkylningsbesvär!
Mina problem med pollenallergi är nästan helt borta efter flera år av regelbunden användning!
Vet inte om jag inbillar mig nu. Men har inte tagit kratom idag, och känner värk i halsen och snoret bara rinner. Ska se om lite kratom kan vara lösningen på mitt lilla problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in