2020-10-02, 12:55
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Visst de gamla vanliga med plommon och sviskon funkar ju också. Det gäller ju också att röra på sig så att magen kommer igång, det är ju viktigt. Sedan brukar jag också tänka att hellre förstoppad ett tag, än att ha ångest oh må dåligt. Men som sagt förstoppningen är det enda negativa jag känt av kratomet.

Ja håller med dig fullständigt. Förstoppning en kan man verkligen leva med. Min lilla mamma har under en lång tid lidit av depression och varit tvungen att ta ganska starka antidepressiva. Dessa har ju förvisso hjälpt henne med mående men under den senaste månaden har hon haft väldigr svårt att sova ä, denna sömnlöshet kommer i perioder för henne och tidigare har stilnoct fungerat men denna gången hände något och även stilnoct var verkningslösa, i min desperation av att vilja att lilla mamsen ska må bra tänkte jag att hon kanske ska prova på någon röd sort så de blev red bali.

1g gjorde att hon sov hela natten och vaknade upp fräsch o glad. Därför har Kratomet verkligen gått från klarhet till klarhet, den har både hjälpt mig och nu min mamma. De enda negativa är att jag hittat denna mirakelört först detta året.
Citera
2020-10-02, 13:02
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConDodgy
Jag tar det innan läggdags för sömnen, så att effekten ska hålla i sig till eftermiddag/kväll dagen efter är väl tveksamt? Däremot kanske det vore schysst att inta en grön nån timme innan gymmet. 👍 PWO funkar ju sådär.

Just när de kommer till mig personligen så tycker jag att det röda Kratomet har en liten effekt även nästa morgon. Men sen är jag en överdrivare av rang så jag ka ska tar lite för mycket innan läggdags, därav segheten på morgonen. Men absolut, testa den gröna innan träningen, en liten mindre dos så du vet på ett ungefär hur effekten blir. Kom bara ihåg att dricka mycket vatten då jag känner att jag svettas väldigt mycket när jag tränar på Kratomet och dricker du inte tillräckligt med vatten kan du räkna med förstoppning direkt från helvetets portar.
Citera
2020-10-02, 13:30
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock
Haha sjukt att det kan gara en sån stor skillnad på teskedar. När jag verkligen går loss och kör en rejäl rågad tesked så har jag fått ihop nästan 8g. Så jag har helt enkelt inget svar till dig gällande de. Har för övrigt kanske tre olika teskedar hemma och alla väger upp betydligt mer än 3.7 när jag vräker på. Antingen har du för små teskedar eller jag för stora, men det är mindre viktigt i sammanhanget, de viktiga är att vi har tillgång till TT's green Malay. Idag åker jag och en vän till Skåne och jag körde en rågad tesked imorse, känner en riktigt skön eufori, brukar vanligtvis inte gilla att vara passagerare men nu verkar de flyta på riktigt bra.
Tror ni som diskuterar måttet "tesked" pratar om olika saker. Måttet "tesked" är lika med 5 milliliter eller 5 kubikcentimeter.
En tesked ni har i besticklådan är en helt annan sak...
https://sv.wiktionary.org/wiki/teskedsm%C3%A5tt
Citera
2020-10-02, 13:42
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Tror ni som diskuterar måttet "tesked" pratar om olika saker. Måttet "tesked" är lika med 5 milliliter eller 5 kubikcentimeter.
En tesked ni har i besticklådan är en helt annan sak...
https://sv.wiktionary.org/wiki/teskedsm%C3%A5tt

Jo det fattar vi, det vi gjorde var att istället jämföra våra olika teskedar där hemma. Just det att vi får så olika resultat visar ju på att teskedar är väldigt olika. Vi pratade faktiskt om att han kanske använde sig av ett riktigt teskedsmått och att detta kanske var anledningen till varför hans tågade tesked låg på under 4 g medan min tågade låg nästan upp mot 8g. Detta om inte annat visar ju på hur viktigt det är med en gramvåg när det kommer till kratom.
Citera
2020-10-03, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skog-man
Fått sämre effekt på grön lime senare veckorna, tror inte de har med kvalité o göra då samma påse gav bra effekt i början. Tror inte toleransen är problem heller då jag haft nån veckas uppehåll men inte fått till samma känsla. Tänkte prova att byta strain ett tag nästa gång jag beställer. Nån som har tips om vad TTs bästa gröna strain är?

Jag tror att TT inte har en massa olika sorter. Om jag förstått de rätt så har dom någon slags sortering där dom går igenom en jeffla massa sorter och plockar bara fram de absolut bästa av alla sorter. De e så de kan garantera kvalitetskontrollen så att säga. Så de har allså bara en av varje färg för de mesta då. Så för att svara på din fråga så är det väll Grön Malay just nu. Den är sjukt bra i min mening.
Citera
2020-10-04, 13:21
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Tidigare i tråden har det diskuterats om att kratom kan "bota" förkylning. Och jag kände mig väldigt snorig och ont i halen, ja typiska symtom på förkylning. Tagit kratom och nu är jag helt återställd.
Kan tänka att viruset finns kvar i kroppen, men man slipper det där jobbiga som är vid förkylning.
Citera
2020-10-05, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Tidigare i tråden har det diskuterats om att kratom kan "bota" förkylning. Och jag kände mig väldigt snorig och ont i halen, ja typiska symtom på förkylning. Tagit kratom och nu är jag helt återställd.
Kan tänka att viruset finns kvar i kroppen, men man slipper det där jobbiga som är vid förkylning.
Jag håller med dig att kratom lindrar väldigt snabbt och att man slipper långdragna förkylningsbesvär!
Mina problem med pollenallergi är nästan helt borta efter flera år av regelbunden användning!
Citera
2020-10-06, 04:52
Medlem
SlajmTajms avatar
Var hälsade kära Kratomers, jag tänkte dela med mig av ett problem som jag ej kan hitta något om på internet. Jag har inte grävt allt för djupt då jag är osäker på om det faktiskt har med kratomet att göra men någon som har druckit Kratom under en flerårsperiod- och har känt samma besvär som mig någon gång får gärna byta lite erfarenhet samt tips med mig.

Kort sagt - Jag håller på att bli vansinnig!
Jag har sedan Januari 2018 druckit Kratom dagligen och pga ca 2 år som brukare (Missbrukare) av Morfinpreparat (Främst OxyCodon & Tramadol) så valde jag att ge Kratom ett försök då jag läste om hur det fått buk på Morfin- & Opiatberoenden hos andra brukare.

Jag har minst sagt konsumerat en hel del Opiater under denna tid och gjort mig själv nästan resistant mot ett rus på denna typ av narkotika/mediciner, därmed startade jag väldigt snabbt på höga doser av Kratompulver. I början drack jag ca 10g dagligen (2x5g, alltid i form av Té), som värst drack jag upp emot 35g dagligen (5x7g) och idag ligger jag på ca 14-25g (ca 2-4 koppar).

Mitt bruk har aldrig riktigt varit ett problem förutom vid tillfälliga perioder i början där jag då och då kunde kräkas av den bittra smaken. Jag har däremot haft magbesvär "cirka" 1 gång i månaden men det kan variera kraftigt från varje dag i två veckor till ingen gång på 2 månader. Notera att jag har IBS-mage sedan jag var liten. Jag kan bli så förstoppad att jag alltid har Laxeringsmedel hemma som intas rektalt då jag inte helt ovanligt kan gå nästan 7 dagar utan att skita. Hade samma problem under Morfin-tiden men då var det mer aggresivt på något vis, såpass att jag redan 2013 fick en spricka i ändtarmen pga. det gigantiska Tegelblocken till bajskorvar (Jag kan garantera att jag skitit korvar större än du kan föreställa dig) och tyvärr så har såret gått upp allt oftare den senaste tiden och pappret är verkligen blodigt som fan ibland. Ljust-rött blod, Som om något sprutat röd färg med en sprayflaska på pappret. 85% av all torkningar är det iallafall en liiten röd fläck men det är för att sprickan är på både utsidan och insidan av rövfan, jag tror däremot att den på insidan är betydligt värre. Bara pga. detta svidade rövproblem har jag nu börjat överväga att köra en cold turkey för att vara snäll mot min kropp men också slippa behöva använda hinkar att spola toaletten med (pga. att det är så otroligt mycket bajs att jag behöver ett supertryck).

Jag må straffa mig själv, visst jag gillar fortf Kratomets effekt och vill helst inte sluta om jag ska vara ärlig men jag är medveten om att detta inte är hälsosamt öht för mig, detta börjar gå på gränsen av idioti. Jag har till och från funderat på vad som kan hända med mig om jag fortsätter såhär men i bristen på studier är det för lätt att slappa av antar jag. Oroar mig över cancer, organ-failure eller kroniska sjukdommar som Diabetes, Parkinsons, Alzeheimers etc. Eller framförallt något som är direkt påverkat med min tarm- & matkanal pga alla förstoppningar..

MEN! Mitt problem är rätt akut idag, det är dock i form av EXTREMT beteende av min hals/svalg/mun som sedan ~ 10 Aug (2 månader) producerar något otroligt stora mängder slem/saliv som aldrig tar slut. Spelar ingen roll om jag spottar eller sväljer. Sväljer jag får jag antingen magkatarr eller spyr upp slemmet igen. Och det är tjockt samt segflytande. några dagar ibland lugnar det ner sig rejält men sedan kommer det tillbaka som en blixt som himlen. Detta påverkar min sömn kraftigt och leder till extrem ångest samt oro. 1 vecka efter första symtomen åkte jag ambulans in till sjukhuset pga att det var så mycket slem att det kändes som att jag skulle kvävas. Läkarna hittade givetvis inget trots blodprov och ultraljud i hals & lungor. Jag har medfödd kronisk inflammation i luftvägarna som ger Astmaliknande symtom och vid 3 tillfällen lungkollapser, som jag dock blivit opererad för. Läkarna gav mig Slemlösande & starkare Omeprazol men nu över 1 månad senare ere lika illa igen, efter några dagar utan bekymmer. Dock har jag alltid haft som en SEG klump av slem i halsen son ej går bort. Nuvaranda "attack kom när jag stod i duchen och min flickvän berättade att det var orsaken till en av de tidigare gångerna också?!?! Jag har provat det mesta men det kommer tillbaka och jag undrar om det kan vara Kratomet som börjat ta seriös sakada? Jag har konsumerat ganska mycket Amfetamin & Elvanse/Attentin i år men det var verkligen inget problem alls i början, efter en 2v break varpå återtagande av bruk av Centralatimunlerabde började detta helvete. Ibland upplever jag det som att En kopp kratom faktiskt lindrar problemet lite men undrar om det kan vara mentalt?

Är jag sjuk? Är jag döende? Är det min mag-/tarmflora? Är det Cancer? Är det Amfetaminet? Är det ett virus? Kan det vara Covid-19, någon annan förskylng eller någon annan exotisk okänd sjukdom?

Snälla jag ber om råd från någon som känner igen detta problem och som faktiskt kan ge mig ett ordentligt svar. Killgissningar är okej men då vill jag ha en förklaring, skräm inte upp mig i onödan för ja jag är medveten om att jag utsätter mig för kanske livsvara & att jag är definitionen av dum i huvudet, det vet jag redan!
Senast redigerad av SlajmTajm 2020-10-06 kl. 05:04.
Citera
2020-10-06, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlajmTajm
text
I all välmening. Låter som du inte har riktig koll på ditt knarkliv försök bemästra det och sluta helst. Dina problem beror ju på att kroppen inte mår bra tänk så. Sen ta bort vad som inte gör kroppen nytta.

__

Vad det gäller förkylning så dämpas det ju under påverkan men så fort jag vaknar eller gått får länge utan kratomet rinner ju näsan direkt. Ser inte riktigt kratom som någon medicin mer som att kroppen "råkar" stänga av vissa sjukdomssymtom temporärt.
Senast redigerad av FulaTankar 2020-10-06 kl. 11:42.
Citera
2020-10-06, 19:42
Medlem
ConDodgys avatar
Tänkte att jag skulle ta en paus, efter att ha tagit rätt stor dos/kväll (pga att jag inte fått någon effekt) kanske 10 dagar i sträck. Har då tagit 2-3 teskedar ett par gånger innan läggdags. Visst har jag känt nåt, men inte tillräckligt för att somna.Ja, lite förstoppad har jag varit.

När jag då struntade i att ta, så blev magen skum, rännsketa, sjuka mardrömmar och en jävla massa tankar och ångest pga gammalt skit.

Är det så att kratom gör 100 % verkan på kroppen, trots att man inte känner speciellt mycket? Dvs lätt att överdosera, och det utan att man fattar det? 😁 Jag har återkommande dippar pga mina diagnoser och är en grubblare, så kan ju vara en ren tillfällighet att en dipp kom just nu. Blir ju ändå fett tveksam till att fortsätta.
Citera
2020-10-06, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConDodgy
Tänkte att jag skulle ta en paus, efter att ha tagit rätt stor dos/kväll (pga att jag inte fått någon effekt) kanske 10 dagar i sträck. Har då tagit 2-3 teskedar ett par gånger innan läggdags. Visst har jag känt nåt, men inte tillräckligt för att somna.Ja, lite förstoppad har jag varit.

När jag då struntade i att ta, så blev magen skum, rännsketa, sjuka mardrömmar och en jävla massa tankar och ångest pga gammalt skit.

Är det så att kratom gör 100 % verkan på kroppen, trots att man inte känner speciellt mycket? Dvs lätt att överdosera, och det utan att man fattar det? 😁 Jag har återkommande dippar pga mina diagnoser och är en grubblare, så kan ju vara en ren tillfällighet att en dipp kom just nu. Blir ju ändå fett tveksam till att fortsätta.
Kratom ger avtändning när du slutar oavsett om du känner rus eller ej när du tar. Det är därför du får ångest och det är en del av avtändningen. Det är tydligt att kratom ger avtändningssymtom likt de du beskriver så det beror inte på diagnoser.

Fick ångest, myrkryp, svårt att sova, irriterad och orolig, mardrömmar. Inte lika kraftigt som tyngre droger men absolut för tydliga för att ignorera.
Citera
2020-10-07, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlajmTajm
.......

Läk din tarm!
Detoxa!
Öka motion, lättsmälta fibrer och vätska!

Koka benbuljong. Gott och enkelt, gör susen för magen.
Köp nötben/hel kyckling, koka benen i 12-24 timmar, när det svalnat ska det vara en stor geleklump...
Innehåller mängder med nyttigheter för kroppen och en STOR del är grymt bra för att läka tarmen...
Koka gärna med antiinflammatoriska grönsaker/örter (ex. gurkmeja).
Ät på daglig basis, ev. som frukost. Kanske till och med en kopp till varje måltid..

Annars om du inte "orkar/vill" koka/köpa benbuljong.. Glycin, glutamin och kollagenprotein i tillskottsform.
Eventuellt MSM och ett högkvalitativt multimineraltillskott.

Ät surkål på daglig basis (eller annat högkvalitativt pre/probiotiskt tillskott....

IFD-diet grymt för mag- och tarmkanal.
https://kurera.se/ifd-kost-for-att-minska-inflammationer-i-kroppen/

Mer LÄTTSMÄLTA fibrer (frukt och grönsaker) och mer vätska.

Gurkmeja + svartpeppar + ingefärsshot är enkelt att tillverka och är även det dunder för mag&tarm...

https://www.1177.se/sjukdomar--besvar/mage-och-tarm/diarre-forstoppning-och-blod-i-avforingen/forstoppning/

https://stegforhalsa.se/hjalp-mot-forstoppning-med-denna-smoothie/

https://www.youtube.com/watch?v=V2C9BWYu0ow - Benbuljong
https://www.youtube.com/watch?v=-us4D0Fw6O8 - Benbuljong
https://www.youtube.com/watch?v=q22iEzEzIH8 - Why You MUST Heal Your Gut Before You Start A Heavy Metal Detox!
https://www.youtube.com/watch?v=eRlhvC-Qk9o - lectin avoidance diet

Min mor + syster har ulcerös kolit och jag har även haft små symptom + känslig tarm hela livet.
Flera släktingar med IBD...
Har studerat mage och tarm i 15 år och har lyckats få bukt med min helt.

Äppelcidervinäger! Mycket bra tips... Drick en matsked utblandat i vatten efter du druckit din kratom/ätit din mat... så ökar du kroppens förmåga att bryta ner maten.

Din kropp är förmodligen i obalans. Magen påverkar hjärnan.
En kass mage kan skapa kasst sinnestillstånd, och tvärtom...
Motion gör även susen både för matsmältning, mående och allt annat i kroppen.

Antar att dra ner på knarkandet inte är ett alternativ, men även det kan jag föreslå, gärna i kombination med läkning av tarm.

Kolla dina näringsvärden i kroppen via blodprov.
Obalanser och brister kan påverka mer än vad man kan tro..

Minska/stryp intaget av karragenan! Ett emuligeringsmedel som finns i b.la. matlagningsgrädde och andra "lättprodukter". Kan vara en stor faktor för tarmproblem.

Kort och gott, lägg om kosten, öka motion, fibrer och vätska.
Eventuellt en rejäl detox.
Hoppas det löser sig =)
Senast redigerad av Khatna 2020-10-07 kl. 16:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in