2020-10-07, 01:04
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirenbang
Företräder partiet som yrke, på fritiden är jag en privatperson som har rätt att svara på allmänna frågor om mitt yrkesliv. Så länge inga hemligheter eller obskyra detaljer som andra kan ta nytta av avslöjas så är detta en självklar del av yttrandefriheten.

Ok, då får du välja, privatperson eller partiföreträdare. Du har valt partiföreträdare i rubriken, då kan du inte vara anonym.

Var på "relativt hög riksnivå" befinner du dig? Antingen företräder du partiet kommunalt, regionalt eller på riksnivå. Eftersom du skrev "relativt högt på riksnivå" betyder det att du sitter i riksdagen, eller är knuten till riksdagspartiet. Stämmer det?
Citera
2020-10-07, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Ok, då får du välja, privatperson eller partiföreträdare. Du har valt partiföreträdare i rubriken, då kan du inte vara anonym.

Var på "relativt hög riksnivå" befinner du dig? Antingen företräder du partiet kommunalt, regionalt eller på riksnivå. Eftersom du skrev "relativt högt på riksnivå" betyder det att du sitter i riksdagen, eller är knuten till riksdagspartiet. Stämmer det?
Privatperson. Jobbar för riksdagspartiet, och svarar på allmänna frågor om partiet baserat på den kompetens jag besitter tack vare mitt yrkesliv. Det är min rättighet att uttala mig allmänt om offentliga organisationer. Men SD och dess företrädare har ingenting med det jag skriver att göra, utan allt står för mig och jag bär ansvaret för mina ord på privat basis.
Citera
2020-10-07, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosegutten
Hur ser ni på AfS?

Ni har 7 partier emot er som erbjuder väljarna en palett av vänster/höger men har det gemensamt att de är mer liberala än er när det kommer till invandring. Vore det inte bra med en "kamrat 4%" som kan ta hand om högerfalangen? Ni kan inte växa speciellt mycket mer som det enfrågeparti ni framstår som om invandring är den enda USP ni har. Ska ni utveckla er övriga politik som i princip är 60 talets sossars kommer ni ha för liten bredd för att växa på annat än sossarnas bekostnad. Det vore alltså fördelaktigt för er att ha AfS och även MED i riksdagen. De skulle backa upp er i invandringskritiska frågor utan att ni skulle behöva ha närmare samarbete med dem än vad S har med V.

Poängen är att det behövs fler invandringskritiska partier i riksdagen för att skapa en bredd för väljare som är invandringskritiska men av någon anledning hakar upp sig på något annat område i SDs politik och föredrar AfS eller MED.
Jag förstår hur du tänker och håller med om att fler invandringskritiker i riksdagen vore fördelaktigt. Partiet har ingen offentlig ståndpunkt gällande AfS. AfS är utbrytare som länge hade interna konflikter via ungdomsförbundet, så någon vänskap mellan partierna existerar inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Att Sverige inte har lyckats lysande med integrationen är något som jag håller med om, men SD-representanter pratar ofta om att det behövs assimilering, inte integration.
Hur ser du på det?
Partiet förespråkar en politik som främjar assimilering. Partiledningen har talat öppet om ökad assimilering i flera år. Jag håller personligen med till 100%. Att framhålla anpassningen till svensk kultur är A&O, istället för att närma sig islams värdegrunder.
Citera
2020-10-07, 01:21
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Privatperson. Jobbar för riksdagspartiet, och svarar på allmänna frågor om partiet baserat på den kompetens jag besitter tack vare mitt yrkesliv. Det är min rättighet att uttala mig allmänt om offentliga organisationer. Men SD och dess företrädare har ingenting med det jag skriver att göra, utan allt står för mig och jag bär ansvaret för mina ord på privat basis.

Ruriken är Högt uppsatta inom SD - ställ frågor! och i texten:

Citat:
Som rubriken lyder har jag och en annan person med tillgång till kontot relativt högt uppsatta roller inom Sverigedemokraterna på riksnivå. På sista tiden har många hört av sig med grova missuppfattningar gällande partiets policy, beslut och partikultur. Detta forum nämns ofta som en (tveksam) källa för denna ryktesspridning. Därför uppkommer nu en tråd där fri frågeställning får råda. Är du nyfiken på något gällande partiets idéer och ageranden - fråga på!

Om du inte fattar att rubrik och text inte handlar om privat basis är du grovt olämplig att arbeta som politiker.
Senast redigerad av Passepartout 2020-10-07 kl. 01:24.
Citera
2020-10-07, 01:29
Medlem
HejaFinlands avatar
Hur ser partiledningen på att partiet är mer höger numera? Blir det inte svårare att locka socialdemokrater över den nya blockgränsen? Jag retar mig speciellt på Samtiden och deras podd. Dick som är gammelmoderat-konservativ, den andra killen är en nyliberal överklasskille som kommer från nyliberala Ny Demokrati. Linus Bylund är den enda som är någorlunda mitten. Det borde balanseras med någon på redaktionen och i podden som är mer vänster.

MVH SD-tjej i Stockholms stad.
Citera
2020-10-07, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Ruriken är Högt uppsatta inom SD - ställ frågor! och i texten:

Om du inte fattar att rubrik och text inte handlar om privat basis är du grovt olämplig att arbeta som politiker.
Håller inte med. Ingenstans står det att det är föreningens direktiv. En aktiv medlem i vilken förening som helst har rätt att uttala sig om de allmänna val föreningen gör och de idéer den offentligt står för utan att representera hela föreningen och dess medlemmar. Det är grundlagsskyddat, så länge det inte förekommer hemligheter eller andra uppgifter som kan hjälpa någon annan.

Man kan vara öppen medlem och privatperson samtidigt. Skillnaden är att man som privatperson inte kan representera en hel förening och alla dess medlemmar, vilket jag ej heller gör. Jag svarar på allmänna frågor från mitt perspektiv som arbetande. För att åter förtydliga: mina svar är mina svar och inte partiets svar, och det är en rättighet jag och alla andra svenska medborgare besitter. Även du kan svara på frågor om Sverigedemokraterna, men din erfarenhet och kompetens kanske skulle ifrågasättas.
Citera
2020-10-07, 01:32
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Varför förespråkar SD såkallad öppen svenskhet när det går stick i stäv med bevarandet av det etniska svenska? Man förnekar en folkgrupps existens genom att säga att alla kan bli den. Om Sverige övertid skulle befolkas av 100% afrikaner så spelar det ingen roll för SD så länge dom har anammat svensk kultur och ser sig som svenskar. Hur är det i svenskars intressen?
Citera
2020-10-07, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hur ser partiledningen på att partiet är mer höger numera? Blir det inte svårare att locka socialdemokrater över den nya blockgränsen? Jag retar mig speciellt på Samtiden och deras podd. Dick som är gammelmoderat-konservativ, den andra killen är en nyliberal överklasskille som kommer från nyliberala Ny Demokrati. Linus Bylund är den enda som är någorlunda mitten. Det borde balanseras med någon på redaktionen och i podden som är mer vänster.

MVH SD-tjej i Stockholms stad.
Håller med dig om att SD ibland kan uppfattas som ett högerparti, när sanningen är att det ligger någonstans i mitten. Det verkar väl ändå gå bra att locka över väljare från S med tanke på att de i stort tappat LO till SD. Folk ser nog att SD är det nya partiet för arbetarna. S tappade och SD ökade.

Däremot kan det uppstå problem i framtiden med de mer inbitna väljargrupperna. Tror SD ibland ses som en parhäst till M och KD, när de ligger lika nära S i vissa frågor. Personligen ser jag gärna att SD lyfter upp de punkter där de är överens med vänstern för att visa att de inte är ett högerrasistparti, men det är samtidigt svårt att vara allt för medhållande som opposition.

Din fråga är alldeles för klok för ett bra svar, helt enkelt! Fint att höra att du stödjer partiet lokalt.
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Varför förespråkar SD såkallad öppen svenskhet när det går stick i stäv med bevarandet av det etniska svenska? Man förnekar en folkgrupps existens genom att säga att alla kan bli den. Om Sverige övertid skulle befolkas av 100% afrikaner så spelar det ingen roll för SD så länge dom har anammat svensk kultur och ser sig som svenskar. Hur är det i svenskars intressen?
SD har inget fokus på biologi utan ser på samhällen utifrån kulturyttringar. Respekterar frågan men partiet har helt enkelt ett annat synsätt. Tror du hittar mer medhåll i NMR eller liknande.
Senast redigerad av sirenbang 2020-10-07 kl. 01:48.
Citera
2020-10-07, 01:49
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Håller inte med. Ingenstans står det att det är föreningens direktiv. En aktiv medlem i vilken förening som helst har rätt att uttala sig om de allmänna val föreningen gör och de idéer den offentligt står för utan att representera hela föreningen och dess medlemmar. Det är grundlagsskyddat, så länge det inte förekommer hemligheter eller andra uppgifter som kan hjälpa någon annan.

Man kan vara öppen medlem och privatperson samtidigt. Skillnaden är att man som privatperson inte kan representera en hel förening och alla dess medlemmar, vilket jag ej heller gör. Jag svarar på allmänna frågor från mitt perspektiv som arbetande. För att åter förtydliga: mina svar är mina svar och inte partiets svar, och det är en rättighet jag och alla andra svenska medborgare besitter. Även du kan svara på frågor om Sverigedemokraterna, men din erfarenhet och kompetens kanske skulle ifrågasättas.

Jag lämnar tråden här och anser att du agerar helt förkastligt.
Senast redigerad av Passepartout 2020-10-07 kl. 02:11.
Citera
2020-10-07, 01:53
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
SD har inget fokus på biologi utan ser på samhällen utifrån kulturyttringar. Respekterar frågan men partiet har helt enkelt ett annat synsätt. Tror du hittar mer medhåll i NMR eller liknande.
SD har alltså inget fokus på bevarandet av det etniska svenska. Alla invandringskritiska som vill se ett Sverige där majoritetsbefolkningen är etniska svenskar bör kolla efter andra alternativ än SD.
Citera
2020-10-07, 02:43
Medlem
Hur får vi bukt med hottentottarna? Ska vi vänta tills de skjuter av varandra eller ska folket ta till vapen?
Citera
2020-10-07, 03:43
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotlaborj
Varför lyfter ni inte upp att public service-avgiften skall avskaffas?

Många nationalister vill att den avskaffas eftersom media är globalistiskt. Avskaffandet av avgiften ändrar dock inte det grundläggande läget. Då får de privata medierna mer läsare, men median är ändå globalistiskt, precis lika globalistiskt som tidigare. Hur kan man balansera då medias snedvridenhet? Jag tror att det är omöjligt. Man skulle kunna få mer nationalistiska personer att söka till journalistutbildningar om lönen var hög och det rådde full sysselsättning, men det kan vara svårt att genomföra en sådan förändring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in