Citat:
Ursprungligen postat av
Menlonson
Nu blir jag rejält nyfiken på hur dina teskedar ser ut egentligen. Jag skippade teskedsmåttet denna gången och tog en vanlig tesked och fyllde upp med en mindre bergtopp kratompulver, (formen av en bergtopp alltså) där en större mängd antagligen fått berget att rasa. Öste detta på vågen och då mätte det upp 3,7 gram. Säker på att du inte använder en matsked? Nä men skämt åsido, skumt detta. Mina teskedar ser ut som vanliga storleksmässigt i formen och teskedsmåtten finns det ju bara en variant av.
Denna gången använde jag green malay från TT. Upplever också den som ganska stark dosmässigt.
Gällande min våg och hur noggrann den är så väger den som minst 0.01 g.
Haha sjukt att det kan gara en sån stor skillnad på teskedar. När jag verkligen går loss och kör en rejäl rågad tesked så har jag fått ihop nästan 8g. Så jag har helt enkelt inget svar till dig gällande de. Har för övrigt kanske tre olika teskedar hemma och alla väger upp betydligt mer än 3.7 när jag vräker på. Antingen har du för små teskedar eller jag för stora, men det är mindre viktigt i sammanhanget, de viktiga är att vi har tillgång till TT's green Malay. Idag åker jag och en vän till Skåne och jag körde en rågad tesked imorse, känner en riktigt skön eufori, brukar vanligtvis inte gilla att vara passagerare men nu verkar de flyta på riktigt bra.
Under augusti månad var jag kraftigt besviken på utbudet hos de olika shopparna, och jag bytte leverantör i stort sett varje gång de vankades beställning. Körde på green bali från SS under april och maj och då var jag fantastiskt nöjd men sedan så hände något och kvaliteten blev Förjävlig. Illaluktande, illa smakande och i stort sett totalt verkningslöst.