2020-09-30, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock
Hmm du måste ha en väldigt liten tesked för mina skedar visar alltid på cirka 4g när den är slät och upp till 7 eller tom åtta om den är grovt rågad. Så pratar jag dessutom om pulver från olika leverantörer. Du kanske tom pratar om såna där teskedsmått man använder till matlagning? Jag pratar om riktiga teskedar.

Ja, jag pratar om teskedsmått för det är det mest exakta måttet på en tesked. En tesked rymmer per definition 5 ml och det är exakt vad du får om du fyller upp ett teskedsmått.
Citera
2020-10-01, 00:44
Medlem
ConDodgys avatar
Min våg är en vanlig hushållsvåg och klarar inte så små vikter. Det visar jävligt olika från gång till gång.

Har fått hem red dragon från KS, och tagit ca 2,5 teskedar. Ungefär som red horn från SS, dvs inte mycket effekt. Möjligtvis lite lugnande.

Det mest störande är att jag blir helt slut på gymmet, så kratom verkar helt klart paja flåset.
Citera
2020-10-01, 12:45
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menlonson
Ja, jag pratar om teskedsmått för det är det mest exakta måttet på en tesked. En tesked rymmer per definition 5 ml och det är exakt vad du får om du fyller upp ett teskedsmått.

Okej, jag är lite mindre autistisk så jag kör teskedar och då kan jag säga det med 110% säkerhet att en tesked rymmer mellan 4-7 g beroende på hur rågad den är. Känner att jag kanske borde köpa en gra våg för jag har märkt på TT's green Malay att jag får k stort sett samma sköna kick av 3 g som jag får av 5 g. Nu har jag dessutom skapat mig en tolerans så samma mängd som jag fick ut rudmässigr av 6g från SS får jag från 3g av TT's GM. Vilje. Kör du på om man får fråga?
Citera
2020-10-01, 12:47
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConDodgy
Min våg är en vanlig hushållsvåg och klarar inte så små vikter. Det visar jävligt olika från gång till gång.

Har fått hem red dragon från KS, och tagit ca 2,5 teskedar. Ungefär som red horn från SS, dvs inte mycket effekt. Möjligtvis lite lugnande.

Det mest störande är att jag blir helt slut på gymmet, så kratom verkar helt klart paja flåset.

Röd kratom tycker jag har en väldigt lugnande effekt och inte alls lämplig att gymma med. Blir dessutom väldigt seg på morgonen efter att jag intagit någon röd sort innan sovdags. Tycker verkligen du borde prova på någon grön sort, den får man energi och euforiska känslor vid rätt mängd. Dessutom känner jag själv att jag får bättre pump och flås på gymmet. Nu vill jag ka ske inte göra onödig reklam med testa TT's Green Malay. Den är riktigr sjysst.
Citera
2020-10-01, 18:33
Medlem
Citat:
Okej, jag är lite mindre autistisk så jag kör teskedar och då kan jag säga det med 110% säkerhet att en tesked rymmer mellan 4-7 g beroende på hur rågad den är. Känner att jag kanske borde köpa en gra våg för jag har märkt på TT's green Malay att jag får k stort sett samma sköna kick av 3 g som jag får av 5 g. Nu har jag dessutom skapat mig en tolerans så samma mängd som jag fick ut rudmässigr av 6g från SS får jag från 3g av TT's GM. Vilje. Kör du på om man får fråga?

Nu blir jag rejält nyfiken på hur dina teskedar ser ut egentligen. Jag skippade teskedsmåttet denna gången och tog en vanlig tesked och fyllde upp med en mindre bergtopp kratompulver, (formen av en bergtopp alltså) där en större mängd antagligen fått berget att rasa. Öste detta på vågen och då mätte det upp 3,7 gram. Säker på att du inte använder en matsked? Nä men skämt åsido, skumt detta. Mina teskedar ser ut som vanliga storleksmässigt i formen och teskedsmåtten finns det ju bara en variant av.

Denna gången använde jag green malay från TT. Upplever också den som ganska stark dosmässigt.
Gällande min våg och hur noggrann den är så väger den som minst 0.01 g.
Senast redigerad av Menlonson 2020-10-01 kl. 18:36.
Citera
2020-10-01, 19:04
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ska testa Moxslole men jag kör det vanliga traditionella dvs vatten och sviskon. Efter det förra spektaklet på toaletten så kommer jag nog att vara väldigt noga med det resten av min kratomkarriär.
Visst de gamla vanliga med plommon och sviskon funkar ju också. Det gäller ju också att röra på sig så att magen kommer igång, det är ju viktigt. Sedan brukar jag också tänka att hellre förstoppad ett tag, än att ha ångest oh må dåligt. Men som sagt förstoppningen är det enda negativa jag känt av kratomet.
Citera
2020-10-01, 19:18
Medlem
Skog-mans avatar
Fått sämre effekt på grön lime senare veckorna, tror inte de har med kvalité o göra då samma påse gav bra effekt i början. Tror inte toleransen är problem heller då jag haft nån veckas uppehåll men inte fått till samma känsla. Tänkte prova att byta strain ett tag nästa gång jag beställer. Nån som har tips om vad TTs bästa gröna strain är?
Citera
2020-10-01, 20:37
Medlem
Citat:
Nu blir jag rejält nyfiken på hur dina teskedar ser ut egentligen. Jag skippade teskedsmåttet denna gången och tog en vanlig tesked och fyllde upp med en mindre bergtopp kratompulver, (formen av en bergtopp alltså) där en större mängd antagligen fått berget att rasa. Öste detta på vågen och då mätte det upp 3,7 gram. Säker på att du inte använder en matsked? Nä men skämt åsido, skumt detta. Mina teskedar ser ut som vanliga storleksmässigt i formen och teskedsmåtten finns det ju bara en variant av.

Denna gången använde jag green malay från TT. Upplever också den som ganska stark dosmässigt.
Men en tesked är mellan 3-5g här också. Vem mäter ens upp kratom med teskedsmått och hakar upp sig. Blir alltid omkring 4g här också, inte slätstruken inte heller rågad. Antingen så mäter din våg lite skevt eller så har du bögskedar. Case closed.
Citera
2020-10-01, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FulaTankar
Men en tesked är mellan 3-5g här också. Vem mäter ens upp kratom med teskedsmått och hakar upp sig. Blir alltid omkring 4g här också, inte slätstruken inte heller rågad. Antingen så mäter din våg lite skevt eller så har du bögskedar. Case closed.

Använder måttet endast för att jag vill få samma dos varje gång, känns säkrast så helt enkelt. Men vågen använde jag endast vid ett tillfälle då jag ville veta hur mycket varje tesked var av ren nyfikenhet och enda anledningen till att jag började skriva var för att jag tyckte 4-7 g lät som mycket för en tesked. Men då vet jag att det är fler som landar i det intervallet så det är möjligt att jag har en våg som är felkalibrerad eller nåt annat mätfel som ger sig till känna. Men mina skedar är normal i alla fall, det kan jag garantera.
Citera
2020-10-02, 01:36
Medlem
ConDodgys avatar
Citat:
Röd kratom tycker jag har en väldigt lugnande effekt och inte alls lämplig att gymma med. Blir dessutom väldigt seg på morgonen efter att jag intagit någon röd sort innan sovdags. Tycker verkligen du borde prova på någon grön sort, den får man energi och euforiska känslor vid rätt mängd. Dessutom känner jag själv att jag får bättre pump och flås på gymmet. Nu vill jag ka ske inte göra onödig reklam med testa TT's Green Malay. Den är riktigr sjysst.

Jag tar det innan läggdags för sömnen, så att effekten ska hålla i sig till eftermiddag/kväll dagen efter är väl tveksamt? Däremot kanske det vore schysst att inta en grön nån timme innan gymmet. 👍 PWO funkar ju sådär.
Citera
2020-10-02, 05:46
Medlem
Pillevickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenwhite
Hur många andra återförsäljare har du provat? Jag köpte mitt kratom hos SS första gångerna men kvaliten varierade rejält, vissa gånger hade de kratom batchar som var bra men andra gånger fick jag kratom som smakade riktigt illa och som knappt gav någon effekt. Sedan dess handlat hos TT och där tkr jag kvaliten är jämnare och överlag bättre.

Samtliga svenska och ett tiotal nederländska
Citera
2020-10-02, 12:51
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:

Haha sjukt att det kan gara en sån stor skillnad på teskedar. När jag verkligen går loss och kör en rejäl rågad tesked så har jag fått ihop nästan 8g. Så jag har helt enkelt inget svar till dig gällande de. Har för övrigt kanske tre olika teskedar hemma och alla väger upp betydligt mer än 3.7 när jag vräker på. Antingen har du för små teskedar eller jag för stora, men det är mindre viktigt i sammanhanget, de viktiga är att vi har tillgång till TT's green Malay. Idag åker jag och en vän till Skåne och jag körde en rågad tesked imorse, känner en riktigt skön eufori, brukar vanligtvis inte gilla att vara passagerare men nu verkar de flyta på riktigt bra.

Under augusti månad var jag kraftigt besviken på utbudet hos de olika shopparna, och jag bytte leverantör i stort sett varje gång de vankades beställning. Körde på green bali från SS under april och maj och då var jag fantastiskt nöjd men sedan så hände något och kvaliteten blev Förjävlig. Illaluktande, illa smakande och i stort sett totalt verkningslöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in