Citat:
Ursprungligen postat av
farbror_barbro
Men vad fan, hur mycket kan du slingra dig? Du har ju sågat den officiella utredningen JAIC och dess rapport i mängder med inlägg. Står du för något du skriver?
- Ta och plocka framfe där vittnena du påstod finns som såg Estonia sjunka utan bogvisir? Eller ”lägger jag ord” i din mun nu? Eller medge att det var fel. Funkar också.
- När du ändå håller på kan du plocka fram uppgiften om att Meyer-varvet hittade skärmärken på visiret (med den helt uppenbara tolkningen att visiret kan ha skurit bort, men det menade du säkert inte heller?)
Jah står för att rapporten är slarvigt utförd. Har även redogjort för dig på vilka grunder jag bygger den åsikten.
Jag plockade fram en länk som statuerade att 6 personer har sett Estonia sjunka med visiret kvar (inte utan, har du svårt att hålla isär vad jag skriver?). Jag skrev även i samma inlägg att jag inte hittade information om vilka dessa människor var, och gav dig ett eventuellt exempel på varför de inte är namngivna. (Eventuellt exempel = en av flera möjlig anledning... Alltså inte "sanning")
Vad gäller meyervarvet så skrev jag att de hade hittat skärmärken i bogvisiret. Jag var också överdrivet tydlig med att jag INTE tänker spekulera i huruvida de hamnade där före eller efter förlisningen.
Werner Hummel tror jag han som hittade märkena heter.
Du kan kalla det "slingra" bäst du vill. Personligen känner jag att det blir en ganska orättvis balansgång när du försöker skuldbelägga MIG för att DU inte begriper vad jag skriver. Att du kallar det "slingra" är för att du har vävt in massa egna tolkningar i mina inlägg, och sen ansett att det är tolknlngar som jag stå för.
Kanske inte är så konstigt att det blir så när nästan alla dina inlägg består av "så du menar att..." Eller "jaha, menar du alltså att..."
Ta dig istället en funderar på om det är för att du är så enkelspårig och instängd i ditt eget tyckande som du inte klarar av att andra har teoeier som inte styrks av den kraftigt ifrågasatta JAIC.
Med ett lite öppnare sinme hade du kunmat fråga människor vad de menar utan att formulera deras teorier åt dem. Då hade du med all säkerhet även blivit bemött med en betydligt trevligare ton från många.