2020-10-06, 17:08
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sofand1987
Om 750 människor blev kvar i havet (95 döda bärgades) tror ni att alla 750 är kvar inuti fartyget? Borde inte döda kroppar flutit upp på land runt omkring Östersjön?!
Fråga engelsmännen som bor vid havet på syd/sydostsidan eller t o m skottarna på nordostsidan. De får in varje år flera stycken skor med mänskliga rester av fot i, via havet. Nästan alltid sportskor/gympaskor. Hårt åtsnörda. Det är de enda som hajar mm inte tar.
Citera
2020-10-06, 17:22
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xanatoz
Visst. Kolla in "White TV" på Youtube och gör en egen bedömning.
Har kollat, ser inget annat än en offrens kämpe.
Du kallar Witte för 'bindgalen konspirationsteoretiker".

1 har du läst hans bok? Finns som pdf, rekommenderas.

2 varför /hur är Witte "bindgalen" enligt dig? Tycker han gör ett stabilt intryck.

3 vad får du ut av att smutskasta honom?
Citera
2020-10-06, 17:53
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Fråga engelsmännen som bor vid havet på syd/sydostsidan eller t o m skottarna på nordostsidan. De får in varje år flera stycken skor med mänskliga rester av fot i, via havet. Nästan alltid sportskor/gympaskor. Hårt åtsnörda. Det är de enda som hajar mm inte tar.
Var väl i huvudsak Kanada? Men oavsett vad är det väl lite långsökt att en fossing flyter till England från Östersjön? Nu är väl inte jag någon expert på hur vattnen går... men skulle något lyckas lirka sig ut så och till England? :O
Citera
2020-10-06, 18:04
Medlem
Citat:

2 varför /hur är Witte "bindgalen" enligt dig? Tycker han gör ett stabilt intryck.

Ja, jag kallar alla som tror på mind control, skalärvågor OCH reptiloider för bindgalna konspirationsteoretiker.

Nej, jag har inte läst hans bok. Är det den med förord av Anders Björkman? Han som tror kärnvapen, rymdresor, corona och 9/11 är bluff?
Citera
2020-10-06, 19:12
Medlem
Citat:

Någon som vet hur kropparna ens är nu?
Dem måste väl vara helt nedbruten och endast Skellet?
För läste Estland ska bärja kropparna nu..
Citera
2020-10-06, 20:06
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasastansstekar
Genom att påvisa att militären inte ägnade sig åt den typ av dykning som Bergmark hävdar sig ha gjort vid Estonia 1994.

Jaha. Du menar så. Jag trodde du menade att Jallai ljugit ihop något. Det är det "falsifiera" betyder.
Citera
2020-10-06, 21:10
Medlem
Rullkardins avatar
En svensk ubåt som förlist måste väl vara osannolikt, heller inte utländsk.
Säg att ett 100 tal eller mindre antal sjömän försvinner utan någon som helst förklaring skulle ju leda till fler anhöriga med fler frågor?
Även i Ryssland känns det osannolikt då det vart en omöjlighet att tysta så många människor samtidigt.
Citera
2020-10-06, 21:31
Medlem
Om det nu är en ubåt som gjort hål på skrovet, hade inte Estonia ekolod som skulle kunna visa på det?
Citera
2020-10-06, 21:56
Medlem
Gollumns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholiseradArab
Alltså... I min värld så har ju han en hel del konstiga påståenden att förklara.
Med ren fakta så är det ju mer som talar för att han ljuger. Sen är det väl saker om hans person som också talar emot honom. Det sänker ju liksom hans trovärdighet om han påstår sig pendlat med Estonia på en sträcka båtjäveln inte ens gick på den tiden.

Jag har viss erfarenhet av människor som hade viss delaktighet bakom kulisserna under vissa händelser under kalla kriget.. Men hans person stämmer inte alls med min bild av gamla "kalla-kriget knektar" av den kalibern. Men det är ju bara jag.. Men jag kan väl ha fel. Lite koll har han väl dock men i mycket känns det som han vill mer än han faktiskt vet.

Sen brukar jag väl själv tro att jag kan se när folk ljuger. Och hans kroppsspråk och blickar är ganska tydliga när han på video berättar att han pendlade med Estonia 91-92. Det var väl då jag tappade allt förtroende för honom. Innan jag ens visste vem han var eller påstod. Men det är ju bara jag.. Men drar man en sån vals på webtv så tycker jag att man tappar otroligt mycket.

Du tror en massa saker du, varför inte sätta sig in iallafall lite ytligt innan du skriver vad du tror?

Faktum är att majoriteten blev kvar inuti då de helt enkelt inte hann ta sig ut innan det blev omöjligt pga. slagsidan
Citera
2020-10-06, 22:04
Medlem
Spearos avatar
Citat:

Håkan Bergmark, Henning Witte och Jutta Rabe verkar ha jobbat eller jobbar med lite olika teorier kring Estonia genom åren. De verkar inte ha fått den uppmärksamhet de velat. De verkar också haft problem med trovärdigheten genom åren.

Det bästa vore väl om nu Håkan kunde dra in lite swich pengar och administrera en egen dykning. Vilket han säger sig vilja. Om han nu klarar det och lyckas filma det hela, skulle det väl öka trovärdigheten lite för hans del.
Speciellt om han hittar "sitt" hål. Eller är Håkans hål samma som det nya eller något av Jutta's hål. 🤭
Senast redigerad av Spearo 2020-10-06 kl. 22:17.
Citera
2020-10-06, 22:35
Medlem
Om Estonia var 160meter lång och djupet är på 80meter så stog hon i princip på botten när hon försvann från ytan, så att hon skulle ha kraschat ner på en 10 meter djup lerbotten och skapat dessa skador är inte möjligt.
Citera
2020-10-06, 22:52
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offlife
Någon som vet hur kropparna ens är nu?
Dem måste väl vara helt nedbruten och endast Skellet?
För läste Estland ska bärja kropparna nu..
Nej idag finns nog inte mycket kvar av offren. Kanske benfragment.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in