2020-10-06, 23:02
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xanatoz
Ja, jag kallar alla som tror på mind control, skalärvågor OCH reptiloider för bindgalna konspirationsteoretiker.

Nej, jag har inte läst hans bok. Är det den med förord av Anders Björkman? Han som tror kärnvapen, rymdresor, corona och 9/11 är bluff?
Mind control, menar du MK Ultra's människoförsök? Den "konspirationsteorin" blev ju bekräftad som sann för ett antal år sen! Gruppen MK Ultra (främst CIA) plockade studenter främst från Harvard och experimenterade med mind control. Bl a UNAbombaren var ett offer mfl.

Det övriga vet jag inte vad det är ens.

Det stämmer att det finns ett förord från en Anders Björkman i boken.

Vad får du ut av att nu även smutskasta honom? Först Witte, nu AB. VARFÖR?

VAR kan jag läsa att AB tror att t ex corona är bluff?
Citera
2020-10-07, 00:19
Medlem
Har inte tid eller ork att läsa tusentals sidor av tråden, finns det någon bra plats att läsa en bra, uppdaterad sammanfattning på de mest trovärdiga konspirationerna?
Citera
2020-10-07, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Har inte tid eller ork att läsa tusentals sidor av tråden, finns det någon bra plats att läsa en bra, uppdaterad sammanfattning på de mest trovärdiga konspirationerna?
I första hand i Stefan Torsells bok, om de grundlurade svenskar som alls inte bekymrar sig om någon sjösäkerhet. Finns hos Altermedia,,,,,
Citera
2020-10-07, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholiseradArab
Självklart inte. Nog ganska svårt att säga exakt hur många som var kvar inne i fartyget. Men av alla dessa 852 så lär ju väldigt många fler än dessa ca 140 (plus90talet bärgade kroppar) som överlevde varit på utsidan av båten när den gick under. Om vi säger då att ca 240 personer av 989 är funna. Så har jag väldigt svårt att tro att resterande ca 750 skulle ligga kvar i båten. Jag tror faktiskt att dom flesta tar sig ut på däck när det är känt att båten håller på att sjunka? Jag tror inte det är jätte många kvar där inne... Men jag tror ju bara. Men det är klart, folk snubblar, ramlar, skadar sig, får panik osv.. Blir förvirrade, letar efter sitt sällskap. Skulle man bärga båten nu eller tömma den så tror jag inte man kommer få upp över 100 kroppar, om ens i närheten. 26 år i havet... Sen finns det väl saker som talar emot min hypotes... Säkert rätt stilla vatten på det djupet och in/utgångar ur fartyget är få och små.
Men det är en intressant fråga.

Folk kan ju också ha drivit ganska långt innan dom sjönk. Så det lär väl vara lite utspridda.
Men jag ställer också frågan; När hittades sista kroppen? Har det kommit någon kropp i efterhand flytandes i land eller så som misstänkts komma från Estonia? Dog man av köld och hade flytväst så borde man ju i teorin kunna flyta runt väldigt länge där ute..
Då tror du nog tyvärr fel. Fartyget fick snabbt slagsida som hela tiden blev värre, vilket gjorde det mycket svårt att sig upp för trappor och vidare upp på däck. Vittnesmål berättar om folk som höll sig krampaktigt i räcken och inte kom vidare utan hjälp eller föll ner i avgrunden. Reagerade man inte omedelbart blev man kvar inne i fartyget. Rockwaters dykare hittade väl för övrigt ca 150 kroppar inne i vraket men då ska man samtidigt ha i åtanke att det inte var deras huvuduppgift vid dykningarna eller ens gjorde någon fullständig kartläggning. De flesta ligger med all sannolikhet kvar i fartyget men visst fanns det även personer som hamnade utanför.
Senast redigerad av pf10 2020-10-07 kl. 07:42.
Citera
2020-10-07, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Jaha. Du menar så. Jag trodde du menade att Jallai ljugit ihop något. Det är det "falsifiera" betyder.

Nej, det är inte det falsifiera betyder. Att falsifiera betyder att visa något vara falskt eller motbevisa något.
Citera
2020-10-07, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spearo
Det hela är väldigt förvirrande. Bergmark är nån märklig snubbe som bor på en båt, påstår sig vara fd militär dykare som dök på Estonia. Bergmark gör en del YouTube videos med med Henning Witte. Henning var något ombud för de anhöriga i katastrofen. Nu verkar han driva någon form av konspirations hemsida. Henning verkar även känna Jutta Rabe. Jutta Rabe gjorde en dokumentär som ingen verkar tycka är trovärdig.

Det här gänget är mer suspekt än själva katastrofen.

Henning och Håkan har INGEN som helst trovärdighet.
Citera
2020-10-07, 10:08
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasastansstekar
Nej, det är inte det falsifiera betyder. Att falsifiera betyder att visa något vara falskt eller motbevisa något.

Shit vad fel jag hade. Bra, då har jag lärt mig något nytt, och skäms en hel del över min stöddighet. Tror jag blandade med engelskans "falsify".

Skämskudde.
Citera
2020-10-07, 10:11
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Henning och Håkan har INGEN som helst trovärdighet.

Nej där håller jag med. Jag är både fd dykare och ubåtsman, och det han kläcker ur sig i den långa intervjun om hans dyk på estonia skorrar verkligen hela vägen igenom. Känns som om han läst för mycket Jan Guillo.
Citera
2020-10-07, 10:50
Medlem
Citat:
Shit vad fel jag hade. Bra, då har jag lärt mig något nytt, och skäms en hel del över min stöddighet. Tror jag blandade med engelskans "falsify".

Skämskudde.

På engelska kan det både betyda förfalska och falsifiera
Citera
2020-10-07, 10:52
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
På engelska kan det både betyda förfalska och falsifiera

Fan det bara radar upp sig. Vilken skitdag.
Citera
2020-10-07, 11:00
Medlem
Citat:
Fan det bara radar upp sig. Vilken skitdag.

Äh, alla har vi fått något mer eller mindre alldagligt uttryck bakom foten.
Citera
2020-10-07, 14:03
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Äh, alla har vi fått något mer eller mindre alldagligt uttryck bakom foten.

Inte jag, jag är en riktigt jävla språkfascist. Besserwisser också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in