Citat:
Ursprungligen postat av
Bluebeast72
Det går bra nu, vilken boomer till konsol!
Storleksmässigt en heffaklump som både lär låta o synas rejält
Prismässigt en BIG fail med hutlösa spelpriser, tillbehör o konsol så landar man på 10lax +
Grafiken, flera youtubers som testat får bättre grafik på tex spindelmannen i ps4
och nu...trumvirvel, ett minne som ni inte kan utnyttja fullt...
https://www.gamereactor.se/nyheter/896003/Rykte+du+kan+bara+anvanda+664+GB+av+Playstation+5h arddisken/
Jag vet inte var jag ska börja...
Angående storleken är det nog kylningen som är boven till vilket Dan88 är inne på. Större fläktar kan jobba på lägre varv men ändå transportera stora volymer luft. Detta är att föredra om du vill ha en tystare konsol.
Prismässigt förstår faktiskt inte vad folk gnäller över. Spelkonsoler har alltid varit billigt/dyrt beroende hur man ser på det. Minns jag inte helt fel kostade PS1 och PS2 runt 3200 respektive 4500 kronor vilket i dagens penningvärde motsvarar ca 4200 respektive 5800 kronor. Minns med säkerhet att jag betalade 6500 kronor för Playstation 3 när de lanserades, och omräknat till dagens värde motsvarar detta ca 7500 kronor.
Det kändes snarare som ett undantag att förra generationens konsoler var så billigare, tror jag betalade 4000 kronor på releasen för mitt PS4 denna vilket idag motsvarar ca 4300. Att PS5 kostar mellan 5-6 tusen finner jag således helt rimligt.
Tillbehör till konsolerna har alltid varit dyra, likaså spelen. Minns att jag betalade 450-600 kronor för spelen redan på 90-talet. Under 00-talet låg priserna mellan 600-700 kronor för nya spel. Att vissa titlar 2020 kostar 800kr är således inget jag blir förvånad över, eller anser är dyrt.
För de unga som fortfarande går i skolan är dessa beloppet självklart mycket, men detta är somsagt inget nytt fenomen. För en vuxen person i arbete som har ett intresse är 5-6k inte mycket pengar om man sätter det i relation till vad man får. Jämför exempelvis vad du får hårdvara om du ska köpa en speldator för 5-6k.
Att "flera" youtubers som testat får bättre grafik på PS4 vill jag gärna se källa på. Syftar du på denna remaster?
https://www.youtube.com/watch?v=YK-DKgsCt5Y&t=55s&ab_channel=ElAnalistaDeBits
En följdfråga är då, vet du innebörden av en remaster?
Sist men inte minst, är du förvånad över att OS tar plats på en HDD? Men ska jag vara ärlig, av döma av det du skriver i tidigare stycken tvivlar jag på detta.