2020-10-02, 16:27
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fetsomfaan
Jag vill också få svar på detta... hur är det med mediamarkt? Såg att man kunde boka från dom fortfarande.
(FB) Playstation 5, rykten och spekulationer.

Mitt tips är att kolla andra butiker vid release än bara de kända som har förbokningar och är listade hos t.ex Prisjakt nu samt även från utlandet där det också är bättre pris t.ex
Clove Technology
Simply Games
Citera
2020-10-03, 01:12
Medlem
_AlleMan_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fetsomfaan
Jag vill också få svar på detta... hur är det med mediamarkt? Såg att man kunde boka från dom fortfarande.

Skickade mail till mediamarkt och fick till svar att alla konsoler kommer gå till förhandsbokning och inga kommer släppas i butik.

På sidan står det att om man förhandsboka så får man det preliminärt första kvartalet 2021
Citera
2020-10-03, 09:52
Medlem
Scientologens avatar
Jag undrar hur det ligger till med konsoler som anländer till butikerna lagom till release och finns på hyllorna, som inte ingår i förbokningscirkusen? Hörde streamers spekulera i att det säkerligen kommer att komma leveranser direkt till butikerna så att de kommer ha konsoler på releasedagen till oss som inte förbokat.
Citera
2020-10-03, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scientologen
Jag undrar hur det ligger till med konsoler som anländer till butikerna lagom till release och finns på hyllorna, som inte ingår i förbokningscirkusen? Hörde streamers spekulera i att det säkerligen kommer att komma leveranser direkt till butikerna så att de kommer ha konsoler på releasedagen till oss som inte förbokat.

Jag kommer ihåg att när PS4 släpptes köpte jag den i butik på releasedagen hos Elgiganten, dock var man tvungen att köa redan från natten till öppning för att ha en chans. Tror det var 19 stycken som lyckades få en.
Citera
2020-10-03, 12:14
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iarazgr
800 kr för ett spel, hur tänker de här?

Och de verkar inte tänka införa game pass som xbox har
Sony har redan förlorat den kommande generationen.

Köp Series X|S istället.
Citera
2020-10-03, 13:04
Medlem
Scientologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livetsspelare
Jag kommer ihåg att när PS4 släpptes köpte jag den i butik på releasedagen hos Elgiganten, dock var man tvungen att köa redan från natten till öppning för att ha en chans. Tror det var 19 stycken som lyckades få en.

Samma här, behövde vänta i två timmar och var nummer 7 i kön, de fick in 8 konsoler.
Citera
2020-10-03, 14:14
Medlem
Tvonds avatar
Enligt läckt bild så har PS5 664GB ledigt utrymme efter OS mm tagit det de ska ha.
Citera
2020-10-03, 14:22
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick

Köp Series X|S istället.
Xbox kan ha hur fin teknik som helst och generös gamepass, men vad spelar det för roll när det finns så få intressanta exklusiva titlar?

Xbox var också starkare och hade bättre onlinesystem än PS2, men det var spelen till syvende och sist som gjorde att PS2an vann. Och att det var en billig DVD-spelare också, givetvis.

PS har Horizon, The Last of Us, Uncharted, God of War, Demon's Souls/Bloodborne, Gravity Rush, Ratchet and Clank, Spider-Man, Days Gone, Shadow of the Colossus, Persona 5, och många fler.

Till Xbox kommer jag på Halo, Gears of War, Ori och kanske på sin höjd Forza. Det finns typ inga intressanta japanska spel alls till Xbox t ex. Bethesda är fortfarande högst osäkert hur det blir med deras spel, om de faktiskt blir exklusiva eller om MS bara köpte dem för att kunna ha deras spel på Gamepass.

Missförstå mig inte. Gamepass är suveränt och jag hoppas PS skapar något liknande. Men i slutändan är det SPELEN som spelar roll, och inte tekniken. Vi har sett det många gånger att den tekniskt svagaste konsollen i slutändan har "vunnit" (det är inget krig).
Senast redigerad av Nihenna 2020-10-03 kl. 14:27.
Citera
2020-10-03, 16:13
Medlem
Brazillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick

Köp Series X|S istället.

Jag har en PS4 med en massa spel, men börjar också luta mot att det blir en Xbox nästan generation. Det enda som talar emot att det blir Xbox är typ att PS5 har en mycket häftigare design, bättre handkontroll, samt snabbare hårddisk, och såklart då också att jag redan har ganska många PS4-spel. När väl PS5 är släppt ska det bli intressant att se om alla ens PS4-spel är kompatibla.

Och även om jag inte har ett Xbox-konto så finns det väldigt många retrospel jag skulle vilja spela igen, som Halo: Combat Evolved, Knights of the Old Republic, Morrowind och Fallout: New Vegas (det finns bara till PS3 och Xbox 360, men Series X klarar 360-spel). Sony vill säkert lämna PS3 bakom sig då den hade så krånglig hårdvara, men det är ändå synd att man inte kommer kunna spela alla dessa spel. Att Xbox Series X är bakåtkompatibel tre generationer är otroligt bra.

Oavsett hur det går denna generation så är det helt uppenbart att det kommer bli väldigt mycket jämnare.
Citera
2020-10-03, 17:36
Medlem
HappyHandsomes avatar
Har haft alla playstation på releasedagen, men fick nu veta att jag bokat försent. (maj 2020)

Ska köa vid elgiganten med långkallingar och dubbla mössor hela natten, så om jag har tur kanske jag lyckas.

Ni som har klar bokning och ångrar er, tänk på att ni sitter på guld, priserna på tradera och blocket kommer säkert ligga mellan tio och tolv tusen med tanke på hur ebay ser ut nu.

Även ni som inte ångrar er, kan ni tacka nej till att dubbla investeringen om ni får 12k för eran PS5?

Personligen är jag beredd att betala 1000kr extra, då priset blev rätt mycket billigare än jag trott. Speciellt den digitala, men jag ska ha skivspelaren då filmerna jag vill se i 4K inte har några seedare längre plus att jag vill kunna köpa spel ur reakorgarna om några år.
Citera
2020-10-03, 22:32
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Xbox kan ha hur fin teknik som helst och generös gamepass, men vad spelar det för roll när det finns så få intressanta exklusiva titlar?

Xbox var också starkare och hade bättre onlinesystem än PS2, men det var spelen till syvende och sist som gjorde att PS2an vann. Och att det var en billig DVD-spelare också, givetvis.

PS har Horizon, The Last of Us, Uncharted, God of War, Demon's Souls/Bloodborne, Gravity Rush, Ratchet and Clank, Spider-Man, Days Gone, Shadow of the Colossus, Persona 5, och många fler.

Till Xbox kommer jag på Halo, Gears of War, Ori och kanske på sin höjd Forza. Det finns typ inga intressanta japanska spel alls till Xbox t ex. Bethesda är fortfarande högst osäkert hur det blir med deras spel, om de faktiskt blir exklusiva eller om MS bara köpte dem för att kunna ha deras spel på Gamepass.

Missförstå mig inte. Gamepass är suveränt och jag hoppas PS skapar något liknande. Men i slutändan är det SPELEN som spelar roll, och inte tekniken. Vi har sett det många gånger att den tekniskt svagaste konsollen i slutändan har "vunnit" (det är inget krig).
MS köpte Bethesda som vi alla vet och som du även skrev. Sen har ju MS också The Initiative, en ny studio som ska göra "AAAA-spel".

Spelen kommer. Var så säker.
Citera
2020-10-04, 11:17
Medlem
Bluebeast72s avatar
Det går bra nu, vilken boomer till konsol!

Storleksmässigt en heffaklump som både lär låta o synas rejält

Prismässigt en BIG fail med hutlösa spelpriser, tillbehör o konsol så landar man på 10lax +

Grafiken, flera youtubers som testat får bättre grafik på tex spindelmannen i ps4

och nu...trumvirvel, ett minne som ni inte kan utnyttja fullt...

https://www.gamereactor.se/nyheter/896003/Rykte+du+kan+bara+anvanda+664+GB+av+Playstation+5h arddisken/
Senast redigerad av Bluebeast72 2020-10-04 kl. 11:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in