Citat:
Ursprungligen postat av
Bestick
Sony har redan förlorat den kommande generationen.
Köp Series X|S istället.
Xbox kan ha hur fin teknik som helst och generös gamepass, men vad spelar det för roll när det finns så få intressanta exklusiva titlar?
Xbox var också starkare och hade bättre onlinesystem än PS2, men det var spelen till syvende och sist som gjorde att PS2an vann. Och att det var en billig DVD-spelare också, givetvis.
PS har Horizon, The Last of Us, Uncharted, God of War, Demon's Souls/Bloodborne, Gravity Rush, Ratchet and Clank, Spider-Man, Days Gone, Shadow of the Colossus, Persona 5, och många fler.
Till Xbox kommer jag på Halo, Gears of War, Ori och kanske på sin höjd Forza. Det finns typ inga intressanta japanska spel alls till Xbox t ex. Bethesda är fortfarande högst osäkert hur det blir med deras spel, om de faktiskt blir exklusiva eller om MS bara köpte dem för att kunna ha deras spel på Gamepass.
Missförstå mig inte. Gamepass är suveränt och jag hoppas PS skapar något liknande. Men i slutändan är det SPELEN som spelar roll, och inte tekniken. Vi har sett det många gånger att den tekniskt svagaste konsollen i slutändan har "vunnit" (det är inget krig).