2020-10-06, 02:28
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Av denne burkletares selfies att döma är det inte SD, utan en man i 30-årsåldern ungefär (har dessutom cachat under tiden som SD satt häktad). Skapade sitt geokonto 21 maj 2018. Loggade sin första cache vid gamla gravhögarna/begravningsplats intill Örebro universitet.

Intressant. Jag undrar om polisen utrett och uteslutit honom som alternativ GM.

Han har börjat geocacha strax efter hon blev funnen mördad. Slump?
Citera
2020-10-06, 02:55
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det kan man verkligen undra.
SD har, enligt honom själv, redan 2015 insett och deklarerat att han inte vill leva med LW.
Om HD var hans drömkvinna varför inte hålla fast vid henne och försöka bevisa att det är henne han vill ha genom att strunta i LW? LW hade ju inget ”vapen” efter att allt avslöjats 2017!

Inget vapen efter otrohetens avslöjande? Har du inte läst deras chattar? Lena hotade och kontrollerade SD med att hon skulle avslöja hans rätta jag till alla om han inte fortsatte träffa henne efter affärens avslöjande.

Man hotar inte en narcissist/psykopat med att avslöja deras rätta ansikte. Det är deras värsta mardröm. De måste ha allmänhetens beundran.

Åklagarens skulle visat på dessa chattar där Lena tvingar SD att fortsätta umgås trots att han hade lämnat Lena efter affärens avslöjande 2017.

Men snälla läs chattarna. SD hade lämnat henne och de träffades inte på ett tag. Då hotade, manipulerade och stalkade Lena SD för att hon "vägrade bli utnyttjad i åratal och slängd som sopor". Vilket är förståelig känsla från henne.
Citera
2020-10-06, 05:56
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Inget vapen efter otrohetens avslöjande? Har du inte läst deras chattar? Lena hotade och kontrollerade SD med att hon skulle avslöja hans rätta jag till alla om han inte fortsatte träffa henne efter affärens avslöjande.

Man hotar inte en narcissist/psykopat med att avslöja deras rätta ansikte. Det är deras värsta mardröm. De måste ha allmänhetens beundran.

Åklagarens skulle visat på dessa chattar där Lena tvingar SD att fortsätta umgås trots att han hade lämnat Lena efter affärens avslöjande 2017.

Men snälla läs chattarna. SD hade lämnat henne och de träffades inte på ett tag. Då hotade, manipulerade och stalkade Lena SD för att hon "vägrade bli utnyttjad i åratal och slängd som sopor". Vilket är förståelig känsla från henne.
Jag vet inte om jag läst precis all deras kommunikation, men min uppfattning är att SD inte då var direkt rädd för LW.

Han fortsatte att träffa henne för att det gav honom ”vissa fördelar”.

Men det är så klart bara min uppfattning.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2020-10-06 kl. 06:15.
Citera
2020-10-06, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag vet inte om jag läst precis all deras kommunikation, men min uppfattning är att SD inte då var direkt rädd för LW.

Han fortsatte att träffa henne för att det gav honom ”vissa fördelar”.

Men det är så klart bara min uppfattning.

Inlägget inte till mig men lite funderingar ändå...

SD ville inte att LW skulle avslöja allt för HD och då blev han rädd för vad LW kunde ta sig till.

SD/HD skulle på resa till USA och inför den hade han noll koll på en av sina "fruar".

Kanske hade LW varit upp på hans kontor när han jobbade på klämdagen, nekat honom sex och då förstod han att LW på riktigt började slita sig loss. Vet inte riktigt när LW fick reda på deras resa tillsammans men kanske var det då hon förstod att SD hade lurat henne under alla år.

Han hade noll koll på vad LW skulle berätta för deras gemensamma vänner under tiden han och HD var i USA.

Han hade noll koll på om LW skulle skicka sms till HD när de var i USA och avslöja allt (LW skrev i sitt sms till SD att HD skulle sitta på hotellrummet... kan ha varit en trigger för SD och han fattade att nu är det fara och färde på allvar).

Jag tror inte att det rör sig om svartsjuka från SD:s sida, det rör sig snarare om förlorad kontroll.

Det konstiga i detta sammanhang är att HD väljer att umgås med honom, är hon hotad eller bara dum i huvudet?

HD... välj rätt och visa dina flickor att så här ska man inte bli behandlad av en man (dessutom ska en pappa inte få behandla sina barn på viset som SD gjort).
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-10-06 kl. 07:15.
Citera
2020-10-06, 07:16
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jo, det blir väl liksom slumpen att också att det var 17 cacher som Lena avloggade från HD, och att Lena dödades med (minst) 17 slag.

Kanske är det också så att du har en särskild blick för siffror och det är kanske inte så ovanligt att de går att kombinera på olika sätt så att de bildar vissa summor.

Medan andra saker/siffror i den här historien absolut inte är en slump.

HD hade även krävt att SD skulle ta av sig vigselringen den 17/9.

Det är mycket med "17" och med "6".

Kan inte smälta att "de inte kom ihåg" koden till hotellet på väg till Arlanda för den misslyckade USA-resan, trots att koden var och ÄR "7666", de fyra sista siffrorna i SD´s telefonnummer. Lögnerna är många...

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-10-06, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
HD hade även krävt att SD skulle ta av sig vigselringen den 17/9.

Det är mycket med "17" och med "6".

Kan inte smälta att "de inte kom ihåg" koden till hotellet på väg till Arlanda för den misslyckade USA-resan, trots att koden var och ÄR "7666", de fyra sista siffrorna i SD´s telefonnummer. Lögnerna är många...

#TeamÅsaHiding

De misstänkte att bilen var avlyssnad förmodligen att hotellrummet också kunde vara det.

Undrar hur många ggr de stannade och gick ut för att "prata av" sig på vägen upp till hotellet?
Kanske de kom överens om att det var bäst att inte checka in så de kunde gå ut och in i bilen för att prata. Det hade varit mer svårförklarat om de sprungit ut och in från hotellrummet hela natten (om det var avlyssnat).
Citera
2020-10-06, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Som du har nämnt, borde åklagarna ha agerat mera bestämt och lagt fokus på att välja en tydligare väg utan tvetydigt innehåll. Bland vittnesmålen hade endast ett fåtal bland Ls vänner något av värde att tillföra. Däremot finns mycket substans att hämta ur konversationerna med en vred och uppstressad MGM, alltmer inträngd i ett hörn och Ls tilltagande hämndbegär vilket också inbegriper H mot slutet.
Svartsjukemotivet väger inte tyngst i det här fallet, nej; det är uppenbart att MGM upplever stark press efter det första avslöjandet, något som eskalerar i takt med Ls frigörelseprocess. När hon är känslomässigt fri från honom är hon som farligast, hon har då inget längre att förlora på att berätta de hemligheter som inte får se dagens ljus. MGM känner alltför väl till hennes natur, hennes berättarlusta och att hon inte är den som håller inne med sina åsikter; L nöjer sig inte med mindre än att få upprättelse på sin väg mot friheten - sanningen ska fram, förr eller senare.
Håller absolut med om blurrig sakframställan; TR ges inte fullt ut möjligheten att bedöma hur pass infekterad relationen var. Istället blir intrycket vagt, osäkert och relativt ogripbart. Både han och H borde ha bombarderats med betydligt mera utmanande frågor och pressats när lögnerna blev uppenbara. De riktiga konfrontationerna uteblev tyvärr. MGMs påhittade historier gavs alltför stort utrymme och han fick stå oemotsagd trots gediget material. Öht hade bättre mental förberedelse inför åtalet varit önskvärt.

Kan bara instämma i allt vad du skriver ovan. Redan innan rättegången hade startat, efter att jag läst de väsentligaste delarna av fup, var jag ett stort frågetecken kring vilken motivbild åkl tänkte driva. Övriga trådmedlemmar hade också olika åsikter om den saken. Under rättegången blev det bekräftat, vad jag misstänkt innan rättegången, motivet kommer inte framgå tillräckligt klart.

I försnacket, och i inledningen till rättegången kom det information till tråden om att Hiding var dels kompetent, dels taggad och vässad till tänderna. Lite ettrig iller varning. När jag väl fick möjligheten att själv lyssna på rättegången, kom allt detta på skam. Hon lät tam och lam, inget driv eller övertag någon gång. Istället kunde S med lätthet slingra sig ur genom passiv krypteknik, som hellre sade för lite än för mycket. Detta, efter en redan klantigt skött utredning, blev ytterligare en besvikelse. Nog om detta.

Jag tror L, sedan S bekräftat att de inte skulle inleda någon seriös relation, trots att H hade en fling vid sidan om med Sillen, kände att hon inte hade någonting att förlora längre. S ville återförenas med H oavsett, och 6 års försök att ersätta H hade misslyckats. Det tror jag var en del i hennes frigörelseprocess från honom. En annan del samtalskontaktens påverkan.

Den upprättelse du nämner hon sökte, tror jag var en blandning av flera olika ting. Hämnd kändes rättvist efter åratal av S lögner och bedrägerier. Samtidigt väckte hans långrandiga behandling av henne en inre upplevelse och förnimmelse, en primitiv påminnelse om övergivenhet och en känsla av objektifiering/bajstrasa. Jag tror hon blev rosenrasandes av den upplevelsen. Därför njöt hon höggradigt av förmånen att få tränga in honom i ett hörn. Att få pressa och stressa honom framåt mot branten, utan återvändo. Loggarna tyder på det.

Det sista året var hennes vaccin mot hans hantering av henne, att bemöta honom och kontrollera honom, så han fick möjlighet att känna på sin egen medicin, och det var inte bekvämt för S att stöta på sig själv. Dessutom ville hon säkert trumfa honom på det området också, vad gäller detaljstyrning och kontroll. Manipulering däremot var inte hennes starka sida, hon var mer rakt på sak, till skillnad från honom.

Tror inte Lena var någon person du kunde lova guld och gröna skogar, och sedan bara dra undan filten på när du sedan ångrade dig. Eller någon du kunde outa dig för, eller bli genomskådad av och sedan tro att du kan backa dig ur, när du kommer på nya tankar. När hon väl anknytit till någon och blivit känslomässigt engagerad, då är inte det längre ett alternativ. S, fattade det försent parallellt med att han själv är moraliskt korrupt. Vid utsikten att få sitt liv socialt ruinerat, handlade duellen om liv och död, mellan honom och henne, för honom. Så pass allvarligt upplevde han det vara att förlora ansiktet, och bli avklädd i sämsta dager.

Lena förstod mycket teoretiskt, abstrakt, men konkret och praktiskt implementerade hon det sällan eftersom hon enligt min mening var självdestruktiv. Även om de en gång i tiden blev förälskade var deras relation dysfunktionell och känslomässigt barnslig och omogen. Starten på deras förhållande är lögn och otrohet, så utfallet är inte det första i sitt slag.

Ingen i gänget är vuxen uppgiften att hantera relationen, eller beredd att ta dess konsekvenser. Men i verkligheten har alla val konsekvenser. Man växer med ansvar. Men här slutar det med krig, för de inblandade vill inte acceptera varken villkoren eller följderna av sin egen själviskhet och självupptagenhet.
Senast redigerad av Mirandamirage 2020-10-06 kl. 08:21.
Citera
2020-10-06, 08:06
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Inlägget inte till mig men lite funderingar ändå...

SD ville inte att LW skulle avslöja allt för HD och då blev han rädd för vad LW kunde ta sig till.

SD/HD skulle på resa till USA och inför den hade han noll koll på en av sina "fruar".

Kanske hade LW varit upp på hans kontor när han jobbade på klämdagen, nekat honom sex och då förstod han att LW på riktigt började slita sig loss. Vet inte riktigt när LW fick reda på deras resa tillsammans men kanske var det då hon förstod att SD hade lurat henne under alla år.

Han hade noll koll på vad LW skulle berätta för deras gemensamma vänner under tiden han och HD var i USA.

Han hade noll koll på om LW skulle skicka sms till HD när de var i USA och avslöja allt (LW skrev i sitt sms till SD att HD skulle sitta på hotellrummet... kan ha varit en trigger för SD och han fattade att nu är det fara och färde på allvar).

Jag tror inte att det rör sig om svartsjuka från SD:s sida, det rör sig snarare om förlorad kontroll.

Det konstiga i detta sammanhang är att HD väljer att umgås med honom, är hon hotad eller bara dum i huvudet?

HD... välj rätt och visa dina flickor att så här ska man inte bli behandlad av en man (dessutom ska en pappa inte få behandla sina barn på viset som SD gjort).

Ja, under våren -18 hade SD anledning att vara rädd.
Men frågan gällde eg om han hade anledning att frukta LW efter att HD fått reda på SDs otrohet 2017.
Redan 2015 visste SD att han ej ville leva med LW
Trots det fortsatte han att vara otrogen mot HD.
Avslöjandet kom 2017 och då om inte förr kunde han ha valt att vara trogen mot drömkvinnan.
Så frågan är varför han inte gjorde det valet.
”Där och då...”
Citera
2020-10-06, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
De misstänkte att bilen var avlyssnad förmodligen att hotellrummet också kunde vara det.

Undrar hur många ggr de stannade och gick ut för att "prata av" sig på vägen upp till hotellet?
Kanske de kom överens om att det var bäst att inte checka in så de kunde gå ut och in i bilen för att prata. Det hade varit mer svårförklarat om de sprungit ut och in från hotellrummet hela natten (om det var avlyssnat).

De var nog inte avlyssnade då. Ser inget i FUP iaf. Jouråkl hade ju tyckt att det räckte med HR light och några beslag som mobiler/datorer.
Bilen hade H när S blev anhållen och strippad. De besudlade skorna missade dem att kolla (dessutom). Djäklar vad S måste ha haft en spännande kväll och känt sig segerviss när han släpptes och kunde dra iväg med kvinnan som skulle smörjas kvar i äktenskap. Hotellbokningens kod var hans minsta bekymmer och det kan vara så enkelt att han inte hade tid att ta notis om hotellets enkla kodsystem.
Citera
2020-10-06, 08:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
De var nog inte avlyssnade då. Ser inget i FUP iaf. Jouråkl hade ju tyckt att det räckte med HR light och några beslag som mobiler/datorer.
Bilen hade H när S blev anhållen och strippad. De besudlade skorna missade dem att kolla (dessutom). Djäklar vad S måste ha haft en spännande kväll och känt sig segerviss när han släpptes och kunde dra iväg med kvinnan som skulle smörjas kvar i äktenskap. Hotellbokningens kod var hans minsta bekymmer och det kan vara så enkelt att han inte hade tid att ta notis om hotellets enkla kodsystem.
Jouråklagaren är den som bär störst skuld i att det schabblats så otroligt i hela utredningen.
Det gäller att välja sina "vänner" noga
Citera
2020-10-06, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna

De var inte avlyssnade men efter att SD varit på förhör (2 ggr) samma dag så var han nog inte säker på om hotellrummet var avlyssnat eller ej. Detsamma kan gälla för bilen, även om den var hos HD så hade hon inte koll på den hela dagen. Polisen hade haft möjlighet att sätta dit något på bilen (en misstänksam SD försökte nog tänka på allt denna dag).

Tror inte att han var så segerviss, att han skulle bli intagen på dessa förhör denna dag var nog inte med i beräkningen.
Citera
2020-10-06, 09:30
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Intressant. Jag undrar om polisen utrett och uteslutit honom som alternativ GM.

Han har börjat geocacha strax efter hon blev funnen mördad. Slump?

Han verkar dessutom ha en hund, modell större. Apropå fyndet av djurhår hos BO på BP. Det betyder iofs inte att han per definition är GM, men oavsett bör/borde utredarna höra honom. Hans skapande av geokontot samt hans loggningsmönster omnämns/uppmärksammas ju trots allt av ett vittne (med god kännedom om BO's geocachedokumentation) i FUP.
Senast redigerad av GilGrissom82 2020-10-06 kl. 09:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in